Amerika ve Benzeri Büyük Ülkeler, Aya Neden Uzun Yıllardır Tekrar İniş Yapmıyor?

Merhabalar değerli arkadaşlar. 1969-1971 yılları arasında 6 kez aya iniş programı düzenleyen ve tam 12 astronotun ayın yüzeyinde zorlu koşullarda yürümesini sağlayan ABD veya aya ilk insansız keşif aracını gönderen Sovyet Rusya uzun yıllardır aya herhangi bir insanlı iniş programı düzenlemedi. Sizce birebirden bu uzay yarışında tarafların geri durmasındaki sebep ne olabilir? Yazımızın devamına bakalım.

Amerika ve Benzeri Büyük Ülkeler, Aya Neden Uzun Yıllardır Tekrar İniş Yapmıyor?

Uzay yolculuğu programlarının yüksek maliyeti

Amerika ve Benzeri Büyük Ülkeler, Aya Neden Uzun Yıllardır Tekrar İniş Yapmıyor?

1969 yılında NASA'nın Apollo programı kapsamında yaptığı toplam 17 programda gerek kullanılan araç gereç gerek kullanılan iş ve insan gücü emek ücreti A'dan Z'ye bir hesaplama yapıldığında bugünkü maliyeti 120 milyar dolar olarak biliniyor. Her uzay yolcuğunun genel maliyete olan oranlaması da oldukça yüksek. Bu sebepten ötürü ülkelerin aya yolculuk fikrini ilk etkileyen unsur ona yeterli olacak bütçe.

Ayın merak edilen kısımlarının yeterince keşfedildiği

Amerika ve Benzeri Büyük Ülkeler, Aya Neden Uzun Yıllardır Tekrar İniş Yapmıyor?

Aya yolculuk düzenleyen her ülke oradaki büyük gizemin peşindeydi. "Acaba ayda bizi neler bekliyor?" Ay hakkında onlarca yüzlerce soru işareti olmuşken gerek apollo programları gerek sonradan gönderilen ultra hassas teleskopik roketler bizlere ayın yüzeyini aydaki durgunluğu sakinliğini göstermiş oldu.

Amerika ve Benzeri Büyük Ülkeler, Aya Neden Uzun Yıllardır Tekrar İniş Yapmıyor?

Amerika bu sorulara genel olarak "ayın merak edilen kısımlara yaptığımız seferlerden elde ettiğimiz veriler ayın fazla keşfedilecek merak edilecek bir yanı kalmadığı ve gidilmesine tekrar tekrar gerek duyulmadığı" yönünde açıklamada bulunuyor.

Ay programlarında çalışanların can güvenliği yetersizliği

Amerika ve Benzeri Büyük Ülkeler, Aya Neden Uzun Yıllardır Tekrar İniş Yapmıyor?

Aya çıkan astronotların yerine 2 dakika kendimizi bir koyalım. Evden çok uzaktasınız. Kocaman yalnız bir küreye iniş yapacaksınız. Belki sizi koruyan bir astronot kıyafetiniz var ama sonuç olarak uzay ile bir anlaşmanız yok. Yani başınıza her an nelerin gelebileceği hakkında bilgi sahibi değilsiniz.

Amerika ve Benzeri Büyük Ülkeler, Aya Neden Uzun Yıllardır Tekrar İniş Yapmıyor?

Daha önce gidenlerin içinden 3 astronot feci şekilde can verirken diğer 3 astronot ayın yörüngesine girdi ve geri dönmek zorunda kaldı.(Apollo13) Ülkelerin yeni uzay programlarında ilk olarak insansız keşif araçları boy gösteriyor. Diğer şehirlere seyahat eder gibi aya veya diğer gezegenlere seyahat edilememe sebeplerinden biride çalışanların can güvenliğidir.

Sovyet Rusya'nın dağılması ile etkisini kaybeden uzay yarışı

Amerika ve Benzeri Büyük Ülkeler, Aya Neden Uzun Yıllardır Tekrar İniş Yapmıyor?

1960'lı yıllarda üstünlüğünü ve liderliğini kanıtlamak üzere bir teknoloji yarışı başlamıştı. Sovyet Rusya ile ABD arasında ki bu yarış Sovyet Rusya dağılınca eski özelliğini kaybetti ve ABD aya ilk ayak basan ülke olarak bu yarış kazandı. Sonradan da bu yarışa tekrar girmek için büyük külfete katlanan ülke olmadı.

Çocukluğumdan itibaren uzaya olan ve diğer gezegenlere olan merakım hep bu yarışta Türkiye'nin de olması ve ciddi keşiflere ön ayak olmamız doğrultusundaydı. Ancak ülke içi sorunlarımızdan daha çok ülkemiz içinde tıkılı kaldık. Bu yarışa şu anda ortak olma yönünde ilerleyen ülke ise yeni dünya devi adayı Çin ülkesidir. Yakın önümüzdeki 5 yıl içinde Çin'in aya ayak basacağı söyleniyor. Umarım 40-50 yıl sonra yeni sürprizlerle karşılaşırız. :)

Amerika ve Benzeri Büyük Ülkeler, Aya Neden Uzun Yıllardır Tekrar İniş Yapmıyor?

#Subarusti

Amerika ve Benzeri Büyük Ülkeler, Aya Neden Uzun Yıllardır Tekrar İniş Yapmıyor?
Cevapla