Peki, ya robotlar kendi evrimlerini tamamlayıp isyan etmeyi seçerse?



Türkiye'de fazla görünmese de Dünya'nın pek çok ülkesinde robot ve robotik sistemler her geçen gün daha da yoğun olarak kullanılmaktadır.


Hızla tırmanışa geçen bilimsel gelişmelerin sonucunda robot ve yapay zeka projeleri de çoğalmıştır. Küresel ölçüde gelişen, yenilenen ve kendi farkını her daim yaratan bu çalışmalar sonucu gelecek, bazı insanlar için çok daha rahat görünmektedir.


Çünkü, insanoğlu robotları kendi amaçları doğrultusunda evirip çevirmiştir. Yani, insanları köle olarak kullandıkları yetmiyormuş gibi sıra robotlara gelmiştir.


Peki, ya robotlar kendi evrimlerini tamamlayıp isyan etmeyi seçerse?



Madalyonun diğer yüzünde ise bir takım ülke ve yaratıcı topluluk, ortaya çıkan bu potansiyeli askeri amaçlar için öngörmüştür...


Yıllardan beridir her ülkenin ve diktatörün hayallerini süsleyen robot ordu çalışmaları hız kazanmıştır.




Artık sahada; yorulmayan, para istemeyen, havanın soğuk ya da sıcak olduğunu önemsemeyen, yok olduğunda hesap verilecek bir ailesi ya da yakını olmayan ve olmayacak olan robot askerler vardır.


Türkiye'de çalışmaların hangi aşamada olduğu pek bilinmese de Dünya'nın geri kalanı, özellikle de Amerika Birleşik Devletleri ve bazı ülkeler robot askerleri kullanmanın ne kadar da büyük bir potansiyele sahip olduklarını görüyorlar.


Çoğunluk olarak Amerika'nın başlattığı ve daha da geliştirdiği bu askeri robot devrim, tehlikeli ve bir o kadar da tedirgin edici şekilde genişliyor.




Neredeyse pek çok ülkenin kullandığı İnsansız Hava Araçları (İHA) ve diğer Drone türleri sayesinde kritik operasyonlar kazasız belasız başarıyla sağlanmakta...


Fakat, özgürlükler ülkesi Amerika olayı bir adım daha ileriye taşıyarak yeni nesil bir İHA geliştirdi.




Hemen hemen standart bir savaş jeti ölçülerine sahip olan X-47B adlı bu uçağın bir pilotu yok!


"Evet, yanlış okumadınız..."


Kendi kendine hareket eden, kendi kendine bir pist veya uçak gemisinin üstünden havalanan ve göklerden yer yüzüne ölüm yağdırabilen bir jet uçak...


ABD, ilerleyen zamanlarda gerçekleştireceği operasyonlar için bu insansız jetlerin kendi kararlarını alarak saldırı düzenleyebileceğini söylüyor. Bu korkutucu gelişmenin ardından kısa adı ICRAC olan Uluslararası Robot Silahlar Kontrol Komitesi, Dünya çapında başlayan ve gelişmeye açık yapay zekalı silahlanma yarışından duyduğu çekinceyi bastırmak adına "Katil Robotları Durdurun" adlı bir kampanya başlattı.


Kampanya amaçsal olarak savaş robotlarının gelişimi, üretimi ve kullanımını frenlemeyi hedefliyor.


Ancak, şahsen bunda pek başarılı olacaklarını sanmıyorum. Çünkü, yaratılış amacı insana yardım etmek olan robotlar artık birer ölüm makinesine dönüştürülmüştür.




Dahası, bazı bilim insanlarına göre her geçen gün yeni bir bilinç ve bilgi birikimi kazanan yapay zekaların evrimleşip kendi kararlarını almalarının yüksek bir olasılık olduğunu da düşünüyorlar.



Gelişen ve geliştikçe kendilerini daha da yenileyen yapay zekaya sahip robotların bu hızlı tırmanışının, ilerleyen yıllarda bilim kurgu filmlerinin o bilindik senaryolarını gerçeğe dönüştürebileceklerinden korkuluyor...


Aslında bu hiç de uzak bir ihtimal değil...


2008 Yılının ortalarında ABD'nin, Irak için kullandığı TALON SWORDS isimli savaş robotunun kendi yazılımlarının dışına çıkarak verilen emirleri uygulamadığı tespit edildi.


O yıl içinde robot askerlerin, gelecekte sivil ya da asker ayrımını yapacak seviyede olmadığından şüphe edilirken meydana gelen bu olay akıllarda yeni bir soru işareti daha yarattı. Ordu içindeki bazı söylentilere göre robotlar, silahların namlularını Amerikalı askerlerin üzerine çevirmişti...


Robot, komutlarını düzenleyen operatörünün verdiği emirleri yerine getirmeyince merkeze geri çağrıldı. Yüzlerce hatta binlerce savaş robotu yapay zekalarının bir kez daha kontrol edilmesi için bakıma alındı.


Bu olay 2008'de olmasına rağmen Amerika robot ordusundan hala vazgeçmedi.



"Peki, ya robotlar kendi evrimlerini tamamlayıp isyan etmeyi seçerse?"




Sahip oldukları zekayı ve bedeni daha da güçlü ve daha da gelişmiş kılmayı öğrendikleri gün korkmamız gerekir mi?






Kendini yaratan insanları bir tanrı olarak değil de, yok edilmesi gereken bir mikrop olarak görürlerse?


Ve tüm insanlığın yok edilmesi amacıyla kendi kendilerini çoğaltıp isyan ederek savaşmaya karar verilirse?




Fazlasıyla bilim kurgu ve psikopatça olabilir. Ancak, o gün geldiğinde sizce ne olur?


Robotlar için tanrı olan insanlar mı, yoksa hizmetkar ve savaşçı olarak yaratılan kullar mı kazanır?


Peki, ya robotlar kendi evrimlerini tamamlayıp isyan etmeyi seçerse?
Cevapla