Sosyal Medyanın İnsanları Tamamen Robotlaştırdığını Kanıtlayan Durumlar

Ne zaman ki akıllı telefonlar ortaya çıktı, o zaman sosyal medya yükselişe ve kendini geliştirme yolunda büyük adımlar attı. İyi veya kötü yönde de olsa insanları bir örümcek ağı gibi etkisine aldı. Böylelikle insanlar anın tadını çıkaramaz oldu. Hatta şimdi örneklerini vereceğim durumları eminim siz de yapıyorsunuz.

Konsere sosyal medya için gitmek

Sosyal Medyanın İnsanları Tamamen Robotlaştırdığını Kanıtlayan Durumlar

Çoğumuzun farkında olmadan yaptığı durumlardan biridir. Konsere gittiğimiz zaman müziğin ve sanatın tadını çıkarmak yerine kullandığımız sosyal medya ağına oraya gittiğimizi kanıtlamak için baştan sona videoya alıyoruz. Canlı izlemek varken telefon ekranından izliyoruz. O anki duyguyu ve eğlenceyi ekrandan izlemeyi tercih ediyoruz.

Popülerlik için yarışmak

Sosyal Medyanın İnsanları Tamamen Robotlaştırdığını Kanıtlayan Durumlar

Tabii sosyal medyada ‘gösteriş yarışı’ da haliyle aldı başını gitti. İnsanlar artık kendileri için değil de like almak ve popülerlik için makyaj yapmaya, güzel giyinmeye, spor yapmaya başladı. Böylelikle çevresindeki en yakın arkadaşını çekememezlik veya ondan daha iyi olmak için çabalamalar baş gösterdi. Bunlar olunca insanlardaki kibir ve ego hat safhaya çıkmaya başladı.

Sosyal medyadan sevgili çabası

Sosyal Medyanın İnsanları Tamamen Robotlaştırdığını Kanıtlayan Durumlar

Olmazsa olmazlardan biri, sevgili bulmak için sosyal medyayı kullanmak.. Çoğu kişi sırf bu yüzden bu mecralarda takılmaya başladı ve ister istemez yalnızlık bu yola itti.. Bu yüzden kınamıyoruz fakat kötü yanlarından biri öz güvensiz bir hale getirdi. Karşı cinse söylemek istediklerinizi yüz yüze söylemeye cesaret edinilemeyen sözleri bu platformlar aracılıyla dile getirmeyi sağlıyor. Hatta kötü yanı çoğu ayrılık haberi sözle değil yazıyla oluyor, anlamışsınızdır. Bir de fotoğrafta Adriana Lima, gerçekte cennet mahallesindeki Pembe gibi durumlarla karşılaşmak olası hale geldi. Bu yüzden bu tür sosyal medya gibi ortamlarda sevgili bulma gibi çabaya çok az başvurun yoksa pişman olursunuz benden söylemesi...

Aslında sorsak ‘'Bu internet çok boş ya.’ diyen insanlara da hak vermek gerekir. Çünkü asosyal bir kişilik iseniz ve dış dünyaya karşı bir hevesiniz yoksa mecbur olarak buralarda takılma zorunluluğu hissedersiniz. Hem sevmeyip hem de mecburmuş gibi davranmak da işin ironik yanlarından biri. En azından günde sadece belirli saatleri buraya ayırsak ve tek amacımız birbirimizden üstün olmaya çalışmak olmasa ve bir yarar sağlamak için gireceksek ne mutlu bize. Hatta bir gelir kaynağına dönüştürebilirseniz tadından yenmez. En azından deneyin ve eve kapanmayın.. Dış dünyayla bağlantınız bir elektrik kesintisine bağlı..

Sosyal Medyanın İnsanları Tamamen Robotlaştırdığını Kanıtlayan Durumlar
Cevapla