REGL DÖNGÜNÜ KOLAYCA TAKİP ET!

Orkid

Bu Sene Grip Değil Gergedan Virüsü Salgınına Dikkat

Faruk Ayhan Utkan r

Kış mevsimiyle birlikte gelen hastalıkların başında Grip geliyordu. Uzmanlar uyarıyor; Bu yıl grip salgınının yerini Gergedan Virüsü alacak.

Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan bulaşıcı hastalık izleme raporunda yer alan verilere göre, kasım ayında hastalarda en çok 'gergedan virüsü' tespit edildi.

Bu Sene Grip Değil Gergedan Virüsü Salgınına Dikkat

Griple benzer semptomlara neden olan ama daha hafif belirtilere neden olan Gergedan Virüsünün burunda akıntı, kırgınlık, öksürük, ateş ve kas ağrısı gibi belirtileri bulunuyor.

Hastalığın belirtilerini grip değil gribimsi olarak niteleyen uzmanlar, virüsün havadaki tozdan bile bulaşabileceğini söylüyor.

'Gergedan Virüsü' sıcağa oldukça duyarlı ve enfekte olmuş tozlarla birlikte saatlerce ortamda kalabiliyor.

Bu Sene Grip Değil Gergedan Virüsü Salgınına Dikkat

Soğuk algınlığıyla birlikte kendini gösteren 'Gergedan Virüsü', üst solunum yollarında enfeksiyona neden oluyor ve alt solunum yollarını etkilemediği için iyileşme süreci grip hastalığından daha kısa sürüyor.

'Gergedan Virüsü'nden nasıl korunabiliriz?

Hasta kişilerle yakın temasa girmemek, kendinizi iyi hissetmediğinizde evinizde istirahat etmek, hasta olduğunuz takdirde diğer insanlara bulaştırmamak için yakın temastan kaçınmak, hijyene dikkat etmek gerekiyor.

Kaynak: DHA

Son Güncelleme: 22 Ara 2018 / 04:12
Bu Sene Grip Değil Gergedan Virüsü Salgınına Dikkat
18
15
Görüşünü yaz

En İyi Kız Görüşleri

  • sdadassda
    Öldürüyor mu bu belirtiler şu an bende mevcut ulan bende öksürük nerden geldi diyodum grip neysede öldüyo muuuuu🙄😳😳😭😭😭
    Görüş hala geçerli mi?
  • Bütün hayvanlar aleminin hastalık ismi olduğunu görmeyiz inşallah...

    Teşekkürler bilgilendirme için... 😌
    Görüş hala geçerli mi?

En İyi Erkek Görüşleri

  • delininteki97
    Gergedan virüsü falan hikaye. Bildiğimiz soğuk algınlığı grip işte her sene adını değiştiriyorlar anasını satayım.
    Görüş hala geçerli mi?
  • süperbenn
    Domuz, kuş, gergedan, su aygırı vs vs.
    Bilgilendirme için teşekkür ederim. Allah korusun hastalıklardan.
    Görüş hala geçerli mi?

Diğer Görüşler İçin Aşağı Kaydır

Kızlar & Erkekler Ne Diyor

1613
  • ladyhuysuz
    Hala çok aşırı kötü bir gribal enfeksiyon yaşamadım çok şükür.
  • _seboist_
    Hayvanlar aleminden seçmeler yakında at gribi çıkartmazsalar çok iyi be
  • GS_Aras
    Tapir virüsü istedik adam gergedan virüsü göndermiş yaa :D
  • Remsey
    Bunlar hep ilaç firmalarinin oyunu bence once hasta et sonra ilac sat
  • Endoftheroad_81
    Kuş, domuz, gergedan derken yakında ne gribi çıkacak acaba..
  • Elizzz0110
    Domuz gribi gördük kuş gribi gördük daha neler görücez kim bilir
  • dimebe
    Ulan her sene bişey çıkıyo yok kuş gribi yok domuz gribi nedir bu çektiğimiz
  • MagRipOgLu
    Bu ne iş yahu ,

    tavuk giribi , domuz giribi derken şimdi gergedan :)
  • GreenSpeed
    Asıl Korku Suriyeliler Bize Öldürücü Virüs Bulaştırmasın?
  • Alenkoc
    Zaten normal bir hastalığa yakalansak şaşıcam
  • Periper74
    Ölüme sebep verir mi
    • frhtcngz

      Haberlere göre hafif birşeymiş fakat sümüklülük durumu uzun sürüyormuş

  • Mary27
    Bir arada gergedan boynuzu meşhur değil miydi
  • xunixx
    İlginç 😭
  • 1N2345R6
    Gribe yakalandım inşallah gergedan değildir 🤢
  • frankejstan013
    Seneye de inek gribi çıkar kesin :)
  • Schwartzweiß
    Gergedan eksikti takım tamamlandı ☺️
  • angarakızı_
    Demek ki annem bu yüzden öksürüyo
  • banabirisimgerekli
    Nereden geliyor bu isimler...
  • jessy
    İnsanlarla fazla yakından temasa girmemek gerek.
  • arzux_-
    İlginç durum
  • Öpöcöök
    Bol bol c vitamini alsınlar
  • Keystonee
    Çok çabuk şifayı kapan biriyim
  • Woodcu
    Sivaslı ve Çorumlu virüsü olmadıktan sonra islemez
  • xlanawiana
    İlginç
  • yavvuzzzx
    Dikkatli olmakta fayda var
  • SarahReichh
    Allah kimseye göstermesin. amin
  • Scorpion_03
    Aynen
  • Daredevil39
    Ben oldum galiba ama yaşıyorum
  • Gizli Üye
    Ilginç
YÜKLENİYOR...