Askerlik Kısalıyor

Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar başkanlığında askerlik sistemine dair yeni düzenlemelerin konu edildiği toplantı Milli Savunma Bakanlığı'nda yapıldı...

Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar
Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar

Milli Savunma Bakanlığı'nda, Hulusi Akar'ın başkanlığında yapılan toplantıya, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Güler, kuvvet komutanları ve bakan yardımcıları katıldı.

Askerlik Süresi Hakkında Kritik Bir Toplantı Gerçekleştirildi
Askerlik Süresi Hakkında Kritik Bir Toplantı Gerçekleştirildi

Toplantıdan sızan ilk bilgilere göre, askerlik süresinin, eğitim seviyesine bakılmaksızın 12 aydan 9 aya düşürüleceği yönünde, isteyenler 6 ay için bedel ödeyecek, geriye kalan 3 ay ise mecburi olacak. Açıklamanın kısa bir süre içinde yapılması bekleniyor.

Kaynak: AA


0|3
1645
Tugrul Turcan KizlarSoruyor'da Editör
Editör kimdir?

Benzer Benceler

Senin görüşün nedir?

Kızlar Ne Diyor 16

  • 3gün

    bence zorunluk askerlik tamamen kalkmalı. istemeyen birini zorla göndermek ne demek hala anlamış değilim. militarizm sempatizanları boşa yorum yapmasınlar. hayatını kaybeden onca masum genç adamın hesabını vatan sağ olsun diyerek veremezler. profesyonel askerliğe ihtiyaç var. uzman kişilerin görev alması gerekiyor. 18 - 21 yaşında ki çocukların değil.

    2|4
    0|0
  • 4gün

    Bakın ben bayanım fakat erkeklerin askerlik yüzünden neler çektiğini çok iyi biliyorum. bir ülkenin askerlik diye gbtyle kendi erkek gençlerine psikolojik şiddet uygulaması insanlık dışıdır. çoğu genç anne babasının ya da eşinin çocuğunun geçimini sağlamak zorunda ve buyüzden istemeyerek askerliği yapamıyor gitmiyor kacıyor ya da eğitim hakkı alınmakta bakaya kalmışsın diye. şayet bu getirilirse hem ülke ekonomisi düzelir hem de insanlar askerlik sürecini daha güzel geçirir.

    1|1
    0|0
  • 4gün

    Kısalması çok saçma dünya da silah teknolojisi her geçen gün gelişiyor eğitim için 6 ay yeterli değil

    0|2
    2|2
    • 4gün

      Sen askere gittinmi de böyle konusuyosun 12 ay askerliğin boyunca 1 ay eline silah veriyorlar eğitim dönemi oda geriye kalan 11 ay komutanlara hizmet ağaç sula çim biç mıntıka yap bidr arkasında geçinemeyen ailesi varsa iyice psikolojisi bozulsun parası olana 3 hafta olmayana 9 ay az

    • Hepsini Göster
    • 4gün

      ya askerliğin süresi kime neye göre doğru olabilir ki? amaç en kısa süreçte en iyi eğitimi verebilmek olmalı. günlerce tutalım mantığı yanlış. en iyi eğitim için en kısa süreç neyse o olmalı. gereksiz sürelerde yok edilmeli. bu ülkenin gençlerinin zamanının gereksiz yere çalınması çok yanlış ülkeye zarar.

    • 4gün

      Profesyonelleşiyor Zaten 1 ay eğitim var burda sadece 9 mermi attırıyorlar Şu an askerim ve psikoloji bozuk

  • 4gün

    Bence kısalmasın niye kısalıyor hatta kadınları da askere alın bizde yapalım bir sene

    0|0
    1|0
    • 4gün

      yaş 18 tabi ne bilebilirsin bir erkeğin askerlik karşısında neler yaşadıklarını. erkeklerimize kötülük yapma hakkımız yok. derhal bu uygulama başlamalıdır.
      şuanki uygulama katı ve hayatın olağan akışına göre değil bana göre.
      bakaya kalsada öğrenci eğitimine devam edebilmeli bu elinden alınmadan ona askerlik yapabılme ozgurluğu verilmeli.
      ya da kişi ailesini gecindirme ve askerliği bir arada yuruterek bunu yapabılmelı. cogu aıle belkıde askerlık yuzunden bosanmaya gıdebılıyordur. cunku erkek yok evın gecımını saglayacak ınsan yok. napalım evlenmeyı mı yasaklayalım askerlık yapmayanlara :D daha mı ınsanlık dışı olalım? umarım gençlerimiz askerliği kolaylıkla yapabilir de hayatları bu yuzden sorunlu olmaz.

    • 4gün

      Ben askerim gel birde bana sor

  • 4gün

    Hayırlısı olsun

    0|1
    0|0
  • 4gün

    Hadi hayırlısı 😊

    0|1
    0|0
  • 3gün

    3 ay filan olsun yani

    0|0
    0|0
  • 2gün

    Hayırlısı olsun

    0|0
    0|0
  • 3gün

    Hayırlısı diyelim

    0|0
    0|0
  • 3gün

    Güzel

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Hiç iyi olmuyor bu

    0|0
    0|3
    • 3gün

      Bence güzel bir uygulama. Çünkü şu an 1 asker demek devletin kasasından para demek. Bu sistemde 3 ay zorunlu askerliği yapıp 6 ay ücretini ödeyecek kişiler en azından devlete biraz da olsa destek çıkmış olacak :)

    • 3gün

      @PhanTaso33 devletin ne kadar desteğe ihtiyacı var acaba?

  • 4gün

    İyi fikir bence

    0|0
    0|0
  • 4gün

    İyi olur aslinda

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Haberi ilk defa gördüm

    0|1
    0|0
  • 4gün

    Hayırlısı olsun

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Yıl 2019 hala ilkel askerlik var 🤦‍♀️

    0|3
    0|2
    • 4gün

      Saçmalama tabi ki olacak nasıl bir coğrafyada yaşıyoruz haberin var mı acaba

    • Hepsini Göster
    • 4gün

      Uğraşmaya değmez çok cahil

    • 2gün

      @Writerforyou inş askerlik yüzünden eğitim haklarınız elinizden alınmayacak bir düzenleme olucak inş. şu an insanlar bakaya kaldın sen eğitimine devam edemezsin asker olucaksın yanlışından inş kurtulcaksınız.

Erkekler Ne Diyor 45

  • 4gün

    18 ay boyunca elimde kanas, çantamta konserve fasulyeyle, dağlarda aslan gibi çavuştum. Bir gram hayıflandıysam en adi şerefsizim.

    Deselerdi sana silah yok, sen çekpas sopasıyla dalacaksın dağ farelerine. Ona bile razıydım.

    Bazı şeylerin bedeli parayla, süre kısaltmayla falan ödenmez..
    Hoş, canını versen de yetmez de, verebileceğimiz en değerli şey o vardı.

    Ata'm öyle emanet etti burayı bize.

    0|1
    0|1
  • 4gün

    Eğitim seviyesine bakılmaksızın olayı oldukça yanlış olmuş sen şimdi 9 aya indir askerlliği normal okumayan adam içinde karlı olur bu, fakat eğitim gören adam zaten geç geliyor askere onlara ayrı bir düzenleme olsa çok daha iyi olurdu yani 4 ay olabilir veya 6 ay yap rütbeli yap yine. asker kafası ile bu işler yapılırsa hep böyle olur

    1|0
    0|0
  • 4gün

    Üniversite önlisans mezunu olaraktan bana 15 ay yaptırsınlar. Sonra da fazla geldi deyip daha da kısaltsınlar. 9 aya düşmesi de bir 9 sene sürer

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Bir tek bana mı saçma geliyor? Üniversite mezunu 6 aylık, sonrası ise 12 yapıyor. Şimdi 9 ay yapma çok saçma.1 ay temel eğitimi ver gönder, kalmak isteyen para kazansın

    1|0
    0|0
  • 1gün

    Askerlik ele ayağa düştü zaten gidiyoruz da ne oluyor? :D façalı kekolar doluşmuş

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Daha ne kadar kısalacak? Temel eğitim ve zorunlu görev haricinde bırakın istemeyen yapmasın.

    0|0
    0|0
  • 4gün

    ne varsa şimdiki hükümttte var en azından birbirlerine bağlı bir parti ve içinde bölünme olmadığığı için ülke için verilmiş kararlar hemen oluyor. İş muhalefete kalsaydı bugün Türkiye sürünürdü.

    0|0
    0|0
    • 4gün

      Türkiye zaten sürünüyor. Cok beğendiğin hükümet ülke için sadece yol yaptı.

    • 4gün

      @Writerforyou yapmış ama hiç yapamayanlar var =) ya muhalefet ne yaptı? izmire bir arkadaşı görmeye gittim köyden farksız terkedilmiş kasaba gibi ama oy vermiş olanlar oy verdikleri belediyelerinden zoraki memnunlar
      kafaları da o kadar işliyor biz ne yapalım... zorla bize oy ver diyemeyiz kafaları- seviyeleri o kadarına işliyor hayatlarında o kadarı görebilmişler... biz ne yapalım oturup halay mı çekelim

  • 4gün

    Hayırlısı neyse o olsun diyelim. Siyaset, para, ekonomi, terör... Bunların çarpanlarına ayrılması, ardından... Neyse beni aşar.

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Askerliği düşürüp paralı askerlige gecicem bence olumlu.

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Güzel, uzun dönem yapanlar rütbeli oluyor zaten erler arasındaki iş yıkma kalkar güzel..

    0|0
    0|0
  • 3gün

    Bu ne arkadaş düzgün birşey yapın bari madem bedelli varsa niye 3 ay mecburi olacak

    1|1
    1|0
  • 4gün

    Benim olduğum donemde kisalicakti simdi bana yaramiyor isterse 1 ay olsun

    0|0
    0|0
  • 3gün

    Orduyu temelli kapatalım adını da işsizlik ordusu koyarız artık.

    0|0
    2|1
  • 4gün

    Askerlik yapılması gerekir bunu çoğu kişinin kafası almaz askerliği namusun için yapıyorsun ve neyin ne bok olduğunu anlaman için kısaca adam olman için popon yemiyorsa askerlik yapmaya götüm yemiyo de manzeretlerin arkasına saklanma şimdi hudutta kardeşlerimşz olmasa içeriye giren çıkanın bellisi yok ben askerliğimi ırağın sınırında yaptım tvde iki haber görüyonuz yok terör bitiriliyor şu kadar terörist avlandı çoğu yalan biz arızalı silah bile yollarken iki defa düşünüyoduk neden bakımcı komutan işini yapmıyor diye. O adam ordan bir şekilde kendini attırmaya çalışıyor korkuyo diye sen kaçmaya çalış sonra tvde ki haberlere aldan burda gel yorun yap. Söyleyecek o kadar çok şeyim var ki inan sizin için dil dökmeye deymez...

    0|0
    2|1
  • 4gün

    İnsan gücüne değil teklonoji gücü önemli artık

    2|2
    0|0
  • 4gün

    Kalkmalı

    2|2
    1|0
  • 4gün

    Hayırlısı

    5|0
    0|0
  • 3gün

    Beklenen bir haber. Seçimden önce açıklanır.

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Hayırlı olsun. Sonuna kadar profesyonel ordu.

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Asker bolluğu var tabi bu güzel :)

    0|0
    0|0
  • 1gün

    Mesleğe dönmeli zaten

    0|0
    0|0
  • 3gün

    Kalksa daha iyi olucak

    0|1
    0|0
  • 4gün

    Bilmemki

    0|0
    0|0
  • 4gün

    profesyonel askerliğe bende destek veriyorum

    0|1
    0|0
  • 3gün

    Hayırlı olsun. Sonuna kadar profesyonel ordu

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Hayırlisı

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Bedelli sacmaligindan iyidir

    1|0
    0|0
  • 4gün

    Dusirin dusurum iyocene bitirin boyle is olmaz

    0|0
    0|0
  • 4gün

    Askerlik kisalsij

    0|0
    0|0
  • 2gün

    Çok uzundu sanki 15 ay yaptım

    0|0
    1|1
  • Erkeklerden görüşlere devam
    15
Yükleniyor...