Glutenli yiyecekler tüketmeyi bıraktığımdan beri egzamam (seboreik dermatit) düzelmeye başladı, bu şaka mı?

Yüzümde, saçımda, kaş ve kulak arkamda seboreik dermatit var arkadaşlar. Yüzüm pullanmaktan öyle bir kaşınır ki normalde 2 gün nemlendirici krem sürmesem 3. Gün berbat kaşınırım. Bazı insanlar bu egzamanın bağırsakta oluşan bir mantardan dolayı olduğunu söylüyorlardı glutenli yiyecekleri kesince düzeldiğini söylüyorlardı ama ben hadi ordan diyodum😅 normalde de makarna pizza beyaz ekmek gibi glutenli yiyecekleri yedikten sonra sürekli gaz çıkarırdım 3 gündür glutensiz besleniyorum ve sürekli gaz çıkarmayı bıraktım. Gazımın kokusu bile güzelleşti sanki. Yüzümde kaşıntı olmadı ki normalde 3 gün yüzüme hiçbir şey yapmadan durmam mümkün değildi ama 3 gündür hiçbir şey sürmüyorum. Tabii ki kulak arkam ve saçımda hala var ama resmen glutensiz beslenmek daha 3 günde bile yüzümdeki egzamama iyi geldi bu şaka mı? Gerçekten bağırsakla alakalı mı bu hastalıklar, insanlar doğru mu söylüyor?

Glutenli yiyecekler tüketmeyi bıraktığımdan beri egzamam (seboreik dermatit) düzelmeye başladı, bu şaka mı?
Cevapla