Estetikler ile etrafta hep büyük dudaklar küçük burunlar gergin yüzler uzun çeneler güzellik algısı herkeste farklı ise neden etrafta tek tip olan kişiler artmaya başladı?

Estetikler ile etrafta hep büyük dudaklar küçük burunlar gergin yüzler uzun çeneler güzellik algısı herkeste farklı ise neden etrafta tek tip olan kişiler artmaya başladı?

Rol modeller insanları yönlendirir, yazın tişört alayım derken hep aynı modellerle dolu mağazalarda boş boş dolandım, markalar farklı ama modeller hep aynı, yani toplum tek tip olmaya eğilimli gibi görünüyor ve sorduğun soruya bu açıdan bir açıklamam ayrıca toplumu eleştirmekten de çekiniyorum haddimi aşmamak adına
Popüler olma arzusu farklı olma hevesinin önüne geçti insanlar kendim olmalıyım demek yerine beğenilmeli ilgi görmeliyim demeye başladı ve fabrika üretimi yüzler bedenler ortaya çıktı
Cevap
18Cevap
Bir kişi bir şey yapıyor yakışırsa sonra herkes aynı şeyi yapıyor işte zincirleme kaza gibi bir şey.
Çünkü bunu yapmayı deneyenler genelde insanlara göre hayatını şekillendirenler.. mesela birisi esmer güzel dedi diye gidip bronzlaşırlar.. biri kalın dudak güzel dedi diye botoks falan yaptırırlar.. ya da sarışınlar çekidir dendi diye boyatırlar saçlarını..
benim için güzellik önemli değil.. ben olduğum gibiyim sevdiğim kadını da olduğu gibi severim zaten
Güzel tespit.
Başlıca sebepleri şöyle bana göre,
Farklılıkları, hangi konuda olursan olsun güzellik olarak görmeyen kişiler herşeye yüzeysel bakan robotlara döndüler , kendilerine has ne bir fikri nede bir duruşları kalmadı. Bunun yansımasını toplumun her aşamasında görebilirsin. Konu kendisine deydiğinde tepki koyanlar, benzer bir konuda işine geldiği gibi baktığı için farklı pencereden yorumlayabiliyorlar bunu adı samimimiyetsizliktir.
Ekstrem bir durumdan kaynaklı insanlar kendinde değişim yapmak isteyebilirler bazen zaruri sebepler olabiliyor. Bunun dışında kalan insanların mutluluğu, huzuru yanlış yerde arayıp sürekli devinim halinde olmalarının etkisi de diyebiliriz.
Son olarak her yönden aynı tip model insanlar bende kukla etkisi bırakıyor ne dayatılırsa ona inanmak, o şekilde yaşamak öyle davranmak, öyle giyinmek, öyle düşünmek, hatta öyle fiziğe sahip olmak gerçekten tuhaf...
Aslında bu durum, cahil ve özenti insanların takip ettiği sosyal medyada böyleymiş gibi görünüyor. Mesela dünya sinemasına yön veren Hollywood starlarında bizim instagram fenomenleri gibi iğrenç estetikli sivri burunları ve mide bulandırıcı dolgulu dudakları göremezsiniz. Ancak ne iş yaptığı belli olmayan Kardashian 'ların her yeri estetik mesela. Ya da bizim yamuk işler yapan fenomenlerin suratları öyledir ama bir Emilia Clarke Hollywood 'un en güzel kadınları arasında gösterilir ama gayet doğal görünür, silikon dudaklı, botokslu bir ucube değildir.
Çünkü kabul gören o
erkek ya da kadınlar sade, doğal estetiksiz severim diyip estetikli ayaklı photoshopları yanlarında gezdirince millet de ne yapsın kamuda talep neyse ona dönüştürüyor kendini
Toplum baskısı ve zorbalığından mütevellit böyle. Reşit olmadan ameliyat olanlar bile var. Karakteristik hiçbir özellik insanlara güzel gelmiyor kabul görme iç güdüsü ile kapitalist sisteme kurban gidiyorsun 🫠
😂Tespit muhteşem😂 ben çok şükür orjinalim.
Bizden azınlık kaldı kiymetimiz bilinmeli 😌
Çünkü ne moda olursa güzellik olarak onu yapmaya çalışıyor herkes
Ki estetik olanların çoğu birbirine benziyor bence farklı insan kalmadı
Ben yüzdeki biraz kemerli bir burnun insana çok hoş bir hava kattığını düşünüyorum. Bazı kusurlar bizi biz yapar ve bu oldukça hoş. Günümüzdeki ünlülere bakıyorum özellikle de onlar birbirine aşırı benzemeye başladılar... Hani bir ünlü den 5 veya 6 tane sayarım aşırı benzeyen ve bu çok kötü geliyor güzel değilsiniz o dudak aynı çene yapısı ve çekilmiş gözlerle anlayinnn oysa estetik önceki halleri bir çoğunun daha da güzeldiiiii
Çünkü tek tip olanların güzellik algısı herkes gibi. Maalesef öyle herkesin algısı farklı değil ama keşke öyle olsa cidden
Medya ve internet sayesinde herkes ideal olarak kabul edilen algıları tercih ediyor bu yüzden. Farklılık kusur olarak görülüyor.
Çünkü insanların güzellik algısını da tek tip hale getirdiler
Birbirine özenmek. Moda olduğu için aynı şeyi yapmak.
Tek düze bir aptallık... Dayatılan popüler kültürün sonucu.
Farklı olana saygı yok.
Güzellik merkezlerinin marifetleri hep bunlar, aynı makinalar aynı ürünler, aynı uygulamalar ve sonuç bir birlerine benzeyen kadınlar ve adamlar
Herkes birbirine benzedi, benim estetikle bir işim olmadı.
Estetiğin getirdiği saçmalıklar diyoruz buna ne yazık ki.
Kimse ne istediğini bilmiyor algıya göre hareket ediyor
İnsanlar artık içten içe cürüdü, herkes kendinden nefret edip kendini başkalaştırıyor.
Doğal güzel kalmadı sanki
Doğru söylüyorsun ☺️
Sürü psikolojisi
çünkü o kadar da göreceli değil ahahha
Onu ben de anlamıyorum
Belli bir standart olduğu gerçeğini değiştirmez
Güzellik çokta göreceli değil
Dogal guzellik on planda olmali
Birine özenip izinden gidiyorlar 😃
Korkunç herkes birbirine benzemeye başladı
Justin Bieber da var hshsh
Benım guzelllık algım kendımım sadece
Sıfır estetik kendını seven Bı kadın❤️
Bu soruyu cevaplayamazlar sanırım
Moda olmuş
Kesinlikle haklısın
Özenti var...
Koyun misali hepsi
Allah bizi korusun
Farklı değil çünkü herkes aynı şeyi seviyor
benim değil
rkes güzel
burada mısınn.
Diğer taraftan yazar mısın önemli.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?