Vücudumuzda taşıdığımız yara izleri, bize hep o anı yaşatır ve o anlar bizimle yaşamaya devam eder. Yüzümüzde olan izlere her gün aynadan bir selam çakar hayatımıza devam ederiz. Bu yara izlerinin hikayelerini başkalarına anlatırken o anları yeniden yaşarız ve mutlaka "bu iz nasıl oldu ya" sorusuyla karşı karşıya kalırız.
Eğer bizi üzen bir hikayesi varsa canımızı sıkar bu soru ama yine de anlatırız. Bunu çok daha cesur bir şekilde yapanlara ait fotoğraflanmış yaraların karşısında siz de aynı yüreklilikle gerine gerine yaralarınızdan bahsedebileceksiniz...
O dizlerde daha ne yara izleri vardır, ne düşüşler, ne yaşanmışlıklar...
Christina'nın geçirdiği iki diz ameliyatı sonrası geriye kalan hüzünlü izler ise bunlar...
İsabella ise yanan bir evde edindi yaralarını...
Yara izleri ve yara dokusu değişmeye devam ediyor, ancak daha önce hiç bu kadar güzel olmamıştım.
Bir kavga sonrası yüzünde derin yaraları olan Andrea...
Louisa'nın yarası bir araba kazasından sonra ameliyattan...
O kollardaki izlerin nedenini düşünemiyorum...
Yaralarımı kucaklamak ve onları bir parçam olarak kabul etmeyi öğrenmek büyük bir adım.
Barbara'nın kanserle mücadelesinden geriye kalan cesur izler!
Natasha'nın izleri ise kendine verdiği zararların bir nişanesi...
Sanırım insanlar dikkat çekmek için yaptığımı düşündü ama aslında acılarımı kendime sakladım.
Hikayesini her anlatışınızda o çektiğiniz acıyı hatırlar mısınız?
Yara izim beni hiç rahatsız etmiyor, başkası aklıma getirene kadar orada olduğunu unutuyorum.
Kalbinizde de derin izler bırakmış olabilir.
Elijah izlerinin yaşadığı her şeyi temsil ettiğini söylüyor.
Bizim mahalleden olmayan, bizim derdimize deva olamaz. Bunlar bizim adetlerimiz değil. İnsana kendisinin kıymetli bir varlık olduğunu, yine en iyi bizim kültür mirasımız anlatır. Bize düşen, sadece birazcık lügat kurcalamak. Sadece bir misal:
"Ey dil ey dil! Neye bu rütbede pür-gamsın sen Gerçi vîrâne isen, genc-i mutalsamsın sen Secde-fermâ-yı melek, zât-ı mükerremsin sen Bildiğin gibi değil, cümleden akvâmsın sen Rûhsun, nefha-i Cibril ile tev’emsin sen Sırr-ı Hakk’sın, mesel-i Isiyy-i Meryem’sin sen
Hoşça bak zâtına kim zübde-i âlemsin sen Merdüm-i dîde-i ekvân olan âdemsin sen."
Neden kendi yargılarını başkalarına dayatıyorsun? Neyden tahrik oldun hangi cinsel organ gördünde edepsizlik diyebiliyorsun? Sen sergilemiyorsan ne mutlu sana bu herkes için aynı olmak zorunda mı?
Ben kimseye bir şey dayatmadım, fikrimi ortaya koydum. Tahrik olduğumu belirten bir ifade de kullanmadım. . Ben bir müslümanım ve müslüman gibi bakarım olaylara. Sizin nasıl baktığınız, nerenizi açıp-kapadığınız beni alakadar etmez. @GDvip
İslâm Hukukunda edep sınırları bellidir. Bu sınırlara riayet etmeyene edepsiz denir. Bunu, senin bilmiyor olman ve aşağılama olarak kabul etmen de beni alakadar etmez, senin cehaletini gösterir. @GDvip
Güya Müslüman ve güya cahil olmayan klasik Türkiye insanı.. Ben edepli mi dedim sanki :D sana sorum bu mu? Önce sorumu anlayın. İslamın neresinde kendi gibi olmayanı aşağılayın hor görün fikrinizi söylemek yerine yargılayın denmiş? Size kitap insanları yargılayın diye mi inmiş? Ne yazık.. Aksine dört dörtlük Müslüman olmadığı belirtilmiş. Birini bu şekilde mi uyarırsın? Bu mu senin Müslümanlığın?
İkinci olarak size göre açık olan bir resme bakmanız günah değil mi :D böyle bir site için aşırı bir şey değil fakat internette gezinip dururken sizi hiçbir şey rahatsız etmiyor. siz önce kendi görevlerinizi yerine getirin önce siz kendi edebinize bakın edepsizce açık kadın fotoğraflarına bakmayın sonra insanlara geçin
Üslubuna ve söylediklerinin muhtevasına bakılırsa bu mevzuları konuşmak için çok toysun. Sen, aşağıladığımı söyledin, ben de "bu aşağılama değil, edebe riayet etmeyene edepsiz denir." dedim. Nasıl ki müslüman olmayana kafir deniliyorsa, edep yoksunu olana da edepsiz denir. Diğer yazdıklarını cevap vermeye değer bulmadığım için es geçiyorum. Çünkü iki senedir bu sitede senin gibi yüzlercesiyle tartıştım. Bıktırdınız artık. @GDvip
Ee kardeş? Noldu hayırdır? İslama göre sen de edepsizsin. Ben edepsiz deyince mi sktınz artk ya oldu :) erkeğin tesettürü göz kapağıdır sen hem gözüne sahip çıkama hemde insanlara edepsiz de. Sana burada amaç bak insanlar yanlışın içinde olabiliyor bunlar görecelidir diye yüzüne vuruyoruz. 2 senedir tezatlıklar içinde olursan olacağı bu
Sen nette edepsizlik yapmak için dolaşıyor olmalısın ki beni de aynı maksatla dolaşıyor sanıyorsun. Benim, "insanlar hatasız olmalıdır" diye bir ifadem olmadı, olamaz da. Teknik olarak mümkün de değil. Yaradılışa aykırı. Söylediklerimden, kast etmediğim anlamlar çıkararak ince ayarlarımla oynama benim gece gece. Git işine. @GDvip
Sanki onların amacı edepsizlik yapmak mı? :D :D Bir okumasını öğren amaçları neymiş. Amaç ne fark edecek? Gözüne sahip çıkmasını bilmeden? İslamda "amacınız edepsizlik değilse bakabilirsiniz" diye bir şey mı var? :D senin edebin de en az bu kişiler kadar eksik. Hatta en azından onların iyi bir düşünce yayma amacı var. Tezatlık 2 numara..
Ayrıca her dediğim şeyi ay ben öyle demedim ki triplerine girebilmeniz için "böyle dediniz" demiş olmam gerekir. Size anlatmak istediğimi çıkarıp kafanıza göre takılarak anca kendinizi açık edersiniz
Gazla çalışmıyorum. İhtiyarım dediysem bu, sana cevap veremeyeceğim anlamına gelmiyor. Yukarıda da dediğim gibi; sıktınız artık. Hayır, maksadınız iyi niyetle öğrenmek/öğretmek olsa gam yemeyeceğim. Hepiniz "nasıl soktum ama lafı" rütbesi peşinde koştuğunuzdan ruhumu daraltıyorsunuz. Hadi eyvallah...
Bu eksiğinizi kafanıza göre şeyler söyleyerek tezatlığın içinde boğulursanız daralmanız gayette normal. Maksadınız dini iyi niyetle öğretmek olsaydı zaten size asla yorum yapmazdım. Zira zaten ben açıklığı doğru bulmam. Tezatlık numara 3..
Bak çocuk! Ben burada din öğretmek için bulunmuyorum. Öğretmek için evvela hakkını vererek öğrenmem lazım. (Sen yine de bu sözümü çok ciddiye alma. Çok kişiye ders vermişliğim vardır burda.) İki kitap, üç-beş makale okuyunca kendini üstad zanneden modellerden sıkıldığım için artık kırk yılda bir bakıyorum buraya.
Bugün de bakarken bu başlık gözüme çarptı ve sürekli internet haber sitelerinde de gözümüze sokulan "falanca kişi cesur pozlar verdi" minvalindeki içeriklerden gına geldiği için, soyunmak = cesaret şeklinde oluşan/oluşturulan algıya tepkimi koydum. Yazdığım görüşte de şahısları değil, fiili eleştirdim. Başta da dediğim gibi; ben burada İslâm'ı öğretmek için bulunmuyorum. Canım sıkıldığı zamanlar girer, ilgimi çeken bir şeyler görürsem, fikirlerimi yazarım. Benim olayım bu. Uzun zamandır da kimseye senin kadar cevap yetiştirmemiştim. Normalde umursamazdım ama bugün bana da bir haller oldu galiba. Neyse, bu son olsun artık. İnsanları bildirim manyağı yaptık. @GDvip
Benimde facalarim var. yuzumdede alnimda minik bir yara izi var. o hic hissettrmiyo kendini. ama facalarimi gorenler dehsetle ve ya merakla bakinca rhtsiz oluyorum ortme kapama hissi geliyo. ama onun disinda kimse kusura bakmasin secimim kesmekti kestim. kimine gore hastalikli bir durum ama bu ve bir cok sey beni ben yapti. Sinirinizden kufur etmenin , bir yerlere yumruk atmanin, telefon firlatmanin , aglamanin faca atmaktan bir farki yok. Ama canice gozukuyo disardan. Diyosunuzki bunu kendine yapan bna ne yapmaz. Oyle degil iste. tabiki dikkatli olun akilli davranin ama her facasi olan da katil degil veya adam yaralamiyo. facanin genel sebebi birilerine bisileri yapamamis yapmamis olmaktan kaynakli zaten.
Bence insanların bu tepkisi seni rahatsız etsede bu çok doğal bir şey. Sen kendini kesmişsin vücudunu paralamışsın elbette bu insana normal gelmez, dehşetle bakar çünkü olan şey zaten dehşet cidden. İnsanların seni anlamasını istiyorsan önce sen yapmalısın bence. Ben öyle birini görünce hiç görmemiş gibi davranırım ama herkes aynı olmaz. bu senin seçimin olduğu için seçiminin sonuçlarıda bu şekilde
@GDvip :D kiz onlarda ole davraniyo zaten. bos bulunp bakiyolar kafami bir kaldiriyorum. baska tarafa ceviriyolar. İsidim ben sanki :D anlyorum bu bakslari cunku bende daha abartli kesikleri gorunce bende garipsiyorum vs ayni duygylari yasiyorum. bana da korkunc gozukuyo. aciklamam facayi destrkledgmden degil ben zaten memnunum halimden. onemiyorum da gereksiz cunku. Sadece burdaki fikirlere bir parca gercegi yansitmakti niyetm. Ole her kesigi olan bir kac kisi gelsede dograsam azcik diye an kollamiyo. İnsanlar bunu bilmeli.
Ben 4 yaşındayken burnumu köpek ısırdı az daha koşuyordu üstelik.. neyse ki bir şekilde tamir edildi ama ben o yara izine kızıp köpeklerden hiç nefret etmedim hala en çok sevdiğim hayvandır.. ve burnumdaki o çizgiyi de seviyorum çoğu zaman sohbet başlatma nedenim bile oluyor.. ve o yara sayesinde beni gerçekten seven i sanların yanımda olduğunu biliyorum 😊
Her façanın bir hatırası var. Hikayeleri olmaz mı hepsinin ayrı. Bir tanesininin hikayesi şu;Mesela çoğumuzun denize koşarak girdiği olmuştur. Ama hiçbirimiz denize koşup girerken denizin içinde kesici bir cisim olacağı ve ūstūne basıp ayağımızı parçalayabileceğini dūşūnmemiştir. Artık denize koşarak değil ağır adımlarla girmekten yanayım. Vūcutta kalan her izin bir anısı ve kazandırdığı bir hayat tecrūbesi vardır
Çok var. Üzerime gelmesin diye elimin altındakı ayna parçasıyla bileğimi parça parça ettiğim günün izleri. Aynağa attığım yumruktan kalan dikiş izleri. Kızgın şişin kolumda ve gobegimdeki izi. Geçiyor sanırım. Sağ dirseğimdeki yanık izi. Burnumun üzerindeki su çiçeği izi hala durur. Yine kolumda bıçak izi. Daha birçok izlerim de geçti En ağırı zihnime kazınan izler. Sanırım asla geçmeyecek.
Bacaģimda 20 cm kadar uzunluğunda amelyat izim var platin kurulmuştu 10 yıl önce budumun kemiģi kırılmıştı.. çok şükür yürüyorum ya bacaģımı kesselerdi ya sakat kalsaydım çok şükür... ama yınede barışık değilim yara izimle hep saklıyorum. Paylaşim için teşekkür
2 yara izim var ikisi de küçükken ve birilerine yardım ederken oldu.. Fethiye'de otelde yerleri süpüren adama yardım ediyodum, çöp kutusu bir mermer tezgahın altındaydı oraya girmeye çalışırken kafamı mermere çarpmıstım ve kaşım yarılmıştı.. Diğerinde ise çöp atmaya gidiyordum poşeti sallaya sallaya.. İçinde çöplerin yanında bir de kırık cam parçaları varmış sallarken gel sen bacağımı kes.. O değil de ikisi de "çöp"ler yüzünden olmuş şimdi farkettim 😂
faça izlerini saklamamsı onları cesur yapmaz sadece acizlik acisini vücudundan çıkarmaya çalışan zavallılar oysaki psikolojik sorunlarını çözmek için kendilerini kesmekten daha iyi yollar var kusura bakmayın ama bn bu izleir görünce ah şuna bakın nasılda kenidini kesmiş ve kormadan gösteriyo demem tek düşündüğüm şey zavallı demek olur
Yara izim yok ama belimde ufak bir tane doğum lekem var. Annem kucukken kaybolursam kolay bulunayım diye kendilerinin çizdiğini soylerdi ben de oyle saniyodum :D
İzler neden abartılıyor anlayamıyorum. Mesela şu an düşünüyorum sevdiğimin kollarında ve sırtında yaralar olsa ne olur ki? yani bu bir kusur değil ki bana göre hatta ben onları da öperim.
Var tabi ağda yaparken elimin üstüne ilkin surduk sıcaklığını anlamak için vicdansız ağda etimi kopardı 7 yıl önceydi izi çok az kaldı pek belli etmiyo ama onun o acısını unutamıyorum
Ne kadar gerçekçi bir görsel ve Güzellik insanın gözlerinde ki bakış verdiği enerji işte.. Hayır benim bir yaram yok ama o kadar dogal ki paylaşımınız bayıldım elinize yüreğinize sağlık..
Bende de koltuk altları ve bel kısımda büyük çatlaklar var. Dermatolog sadece lazerle geçer dedi. Yapacak bir şey yok. Kendimizle barışık olmamız lazım
En İyi Cevaplar