Yaz gelirken herkes cilt bakımının ne kadar önemli olduğunu anlamaya başladı. Yazın hem güneş, hem denizin o tuzlu suyuyla cildimiz kurur ve zararlı ışınların etkisine açık hale gelir. Bunlar için yapmanız gerekenler neler peki?
Sabun değil, köpük kullanın.
Doktorunuzun önerdiği, cilde iyi gelen sabunlar olabilir. Ama aldığınız Hacı Şakir sabunu emin olun yüzünüzdeki pH dengesini bozacaktır, çünkü yüzün koruyucu tabakasını bozar ve cilt sivilceye hazır hale gelir.
Peelingi dozunda tutun.
Peeling çok yararlı, ölü deriyi atıyor diye diye her gün peeling yapan insanlar var, yapmayın büyük yanlış! Çünkü cildinizi ovmaya alıştırırsınız ve bir süre sonra cildiniz sizden bunu sürekli talep etmeye başlar, bir günü aksatırsanız daha büyük sorunlar ortaya çıkacaktır.
Güneş cildinize zararlıdır!
İnsanların yazı beklemesindeki en büyük nedenlerden biri bronzlaşma isteğidir. Ama güneş cildinize fazlaca zarar verir. Güneşin verdiği hasar birikir ve sonunda karaciğer lekelenmeleri görülür. Tabi ki kimse bunu okuyup tatile gitmemezlik yapmayacak, ama en azından güneşin tepede olduğu saatlerde gitmeyin ve yüksek faktörlü güneş kremi kullanın.
Cilt bakımı zor değildir, günlük 3 ürünle bakım yapılabilir
Çoğu insan cilt bakımı deyince işin içine bir ton ürün sokar. Ama hayır, sadece 3 malzeme ile bakım yapmak cildiniz için yeterlidir.
Yıkayın
Özellikle parfüm içermeyen ürünler kullanın, yukarıda köpüğün daha iyi olduğundan bahsetmiştim. Yüzünüzü her sabah ve akşam bu ürünle yıkayın. Ben ılık suyla yıkayıp sonunda soğuk suyu yüzüme çarpıyorum, etkisi daha iyi oluyor.
Tonikleyin
Ben şu an Neutrogena'nın siyah noktalar için olan toniğini kullanıyorum, biraz alkol içeriyor ve cildi geriyor ama temizlendiğini hissediyorum. Kuru cildiniz varsa tavsiye etmem. Yüzünüzü yıkadıktan sonra tonikleyebilirsiniz.
Nemlendirin
En önemli şeylerden biridir cildi nemlendirmek. Yağlı ciltlerin de nemlendirilmeye ihtiyacı vardır, çünkü yağ ve nem aynı şey değil. O yüzden cildinize iyi gelecek bir nemlendirici alıp tonikten sonra yüzünüze uygulayabilirsiniz. Sivilceye yatkın ciltler için yağsız nemlendiriciler mevcut.
Yaza Girerken Cilt Bakımına Önem Gösterenler İçin Basit Tüyolar
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Cidinizi ağda sürmeyin yaz aylarında, sonra bıyıklı gibi geziyorsunuz kızlar 😂 Güzel bence olmuş😊
Ben çok şey denedim ama yine aynı
Emeğine sağlıkkk.)))))’