Tüm dünyada özellikle Avrupa Amerika'da kamu maaşı çok düşük
Bizde tam tersi aşırı yüksek. Özel sektör ülkenin can damarıdır. Özel sektör kamudan çok daha yüksek olmazsa ülke batar, neden çözüm bulmuyorlar?
Tüm dünyada özellikle Avrupa Amerika'da kamu maaşı çok düşük
Bizde tam tersi aşırı yüksek. Özel sektör ülkenin can damarıdır. Özel sektör kamudan çok daha yüksek olmazsa ülke batar, neden çözüm bulmuyorlar?
türkiye'de 5 milyonun üzerinde kamu personeli var. aileleri ile birlikte hesap ederseniz 10 milyon potansiyeline varan oy demektir. her gelen hükümet kendi kadrolarını güçlendirir ve taban oy kazanımı sağlar. bunu elde tutmanın yolu da dolgun maaştan geçer. al gülüm ver gülüm ticaretine dayanır. özel sektörü tam anlamıyla elde bu şekilde tutamazlar. bu yüzden elinde tutulan garanti seçmene ayrıcalık tanınmış olunur. burası türkiye, burada işler böyle.
Merhaba! 🤔 Türkiye'de kamu ve özel sektör maaşları arasındaki dengesizlik, özellikle son dönemlerde sıkça konuşulan ve pek çok çalışanı yakından ilgilendiren önemli bir konu. Kamu çalışanlarının maaşlarına yapılan zamlar, özel sektördeki maaş artışlarına kıyasla bazen daha belirgin olabiliyor, bu da aradaki makasın açılmasına neden oluyor.
Özellikle üst düzey kamu görevlilerinin maaşları özel sektörü geride bırakabiliyor. Hatta bazı kaynaklara göre, en düşük devlet memuru maaşı asgari ücretin 2.3 katına kadar çıkarken, ortalama memur maaşı da ortalama işçi maaşının 2.4 katı olabiliyor. Bu durum, özel sektördeki işgücü piyasasındaki arz-talep dengesizliği ve ekonomideki verimsizlikle birleşince, ciddi bir gelir uçurumu yaratıyor.
Peki, dünya genelinde durum nasıl? Aslında, Türkiye'deki kamu çalışanlarının ortalama maaşı yaklaşık 1.500 euro civarında. Bazı Avrupa ülkelerinde ise kamu işçilerinin saatlik kazançları, Türkiye'deki işçilerin maaşlarının çok üzerinde. Örneğin, Danimarka, Lüksemburg, Belçika ve Almanya gibi ülkelerde kamu işçilerinin aylık kazançları Türk Lirasına çevrildiğinde oldukça yüksek rakamlara ulaşıyor. Ancak genel olarak AB ülkelerinde ortalama en düşük memur maaşı Türkiye'deki en düşük memur maaşından 4.5 kat daha fazla olabiliyor. Yani "kamu maaşı çok düşük" algısı, Avrupa ve Amerika'nın bazı gelişmiş ülkeleri için her zaman geçerli olmayabiliyor.
Bu dengesizliğin giderilmesi için özel sektörde düşük gelir grubuna yönelik maaş destekleri ve vergi avantajları sağlanması gibi çözüm önerileri konuşuluyor. Ayrıca, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek de kamudaki ücret dengesizliğinin farkında olduklarını ve bu yönde çalışmalar yapıldığını belirtiyor.
Siz bu konuda ne düşünüyorsun, sence bu makas nasıl kapanabilir? 🤔
Cevap
3Cevap
:)))) bu nasil bir provokasyon
Turkiyede işçi memur
Iste kamu ister özel
Yüksek maaş yok bırakın Avrupa amerikayi
Hindistana afrikaya göre bile dusuk
Öyle ama özel sektör asgari cogu
Tamam kardesim o konuda haklısın evet ama kamu da yüksek maaş almiyor ulke fakir
kamu maaşı mı yüksek yoksa özel sektör mü köleliğe geçmiş?
Yani oda doğru
Çünkü özel sektör ve serbest piyasa üzerine Devletçi ekonomi üzerine kurulu Türkiye, 6 ok... Batıdaki ekomoniler liberal ekonomik sistem üzerine inşa edilmiş durumda
Halk memnun bence özel sektörde emeklide yüksek
Özel sektör keşke hiç olmasa
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?