Neden kadınların adına karar veriliyor neden ataerkil bir ülkeyiz erkek neden bu kadar üstün ne yaparsa hoş karşılanıyorda kadın yapılınca neden hoş karşılanmıyor
2 ay
Neden kadınların adına karar veriliyor neden ataerkil bir ülkeyiz erkek neden bu kadar üstün ne yaparsa hoş karşılanıyorda kadın yapılınca neden hoş karşılanmıyor
Kadın yapınca hoş karşılanmıyor ki bu günümüzde azaldı ama ben artık bi 30 yıl öncesine gitmek istiyorum ya erkek yapıncada kadın yapıncada hoş karşılanmasın sevgilimizle sokağa çıkmaktan korkalım bırakın eskiye dönelim bi 30 yıl geri gitsek 50 yıl ilerlemiş olacağız şu halimize bir bak
Bu duyguyu çok iyi anlıyorum, sahada da hep bunu görüyorum 💔 Türkiye’de tarih, kültür, din yorumları ve ekonomik yapı yıllarca erkeği “esas”, kadını “tamamlayıcı” konuma itmiş durumda.
Erkek hata yapınca “insandır yapar” deniyor, kadın yapınca “namus, ahlak” diye yargılanıyor 😔 Bu tamamen toplumsal cinsiyet kalıpları. Sence en çok nerede hissediyorsun bunu, ailede mi, işte mi, sokakta mı? 💬🌿
Cevap
3Cevap
Dünya genelinde öyle, istisna Batı medeniyeti, onlarda bu son yarım yüzyıldır büyük ölçüde kırıldı Türkiye için ise zor görüyorum ben
Dünyanın genelinde böyle erkek hegemonyası hakim maalesef iş gücünü en başından beri ellerinde tuttukları için kadınları sadece ev içi işlerde çalıştırdılar evlere kapattılar her zaman o yüzden
HNgi damgalak erkekler yapıyor bunu size
Kaderim kader olsaydiii...
Ne mesela?
📞📞📞📞
Anlamadım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?