Gören herkes ankete katılırsa sevinirim
Evet severim
Nötr
Hayır sevmem
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Arkadaşlar Mustafa Kemal'e saygım sonsuzdur. Fakat sizlerinde düşüncelerini merak ettiğimden sormak istiyorum. Kemalistler kızacak biliyorum ama onlar adına özür dileyerek konuşacağım. Atatürk'ün 1 Kasım 1937 TBMM açılış konuşmasında şöyle bir ifade yer almaktadır. ( ... Ancak bu prensipleri gökten indiği sanılan kitapların ( Kuran, incil, tevrat ) dogmalarıyla asla bir tutmamlayız. ) burada açıkça kutsal kitapların gökten indiği sanılıyor fakat öyle değil dinler insan ürünüdür diyor. Atatürk tamam devletimizi işgalden kurtarmada büyük adımlar atmış biridir bunu kabul ediyorum. Peki arkadaşlar biz kendimizi iyi veya kötüde olsa müslüman olarak görüyoruz. ( Kemalistlerde dahil ) o zaman Atatürk'ün laiklik ilkesi bizler için ne kadar uygundur? Evet avrupa için gerçekten laiklik güzel bir ilkedir fakat kuran bizim dinle devletin iç içe olmasını istiyor. Hadi bunlara bile tamam dedik diyelim Atatürk'ün kuranı türkçeye çevirmek için Kazım Karabekire söylediği söz... Uğur Mumcu - Kazım Karabekir Anlatıyor. Adlı kitabında 89'ncu sayfalarda yer alacak orada aynen Mustafa Kemal, Karabekire şöyle diyor. Evet Karabekir kuranı türkçeye çevirtireceğim türkoğlu o arapoğlunun ne yağveler yediğini görsün ve budalalık etmekten vazgeçsin. Diyor. Size soruyorum peygamberimize böyle kötü sözler söyleyen ve alimlerimizin çoğunu asıp kesen birini nasıl sevebiliriz?
Eline sağlık
Diyanet İşleri Başkanlığı'nın Kuruluşu Hakkında Temel Bilgiler:
Kuruluş Tarihi: 3 Mart 1924.
Amaç: İslam dininin inanç, ibadet ve ahlak esaslarını yönetmek, toplumu din konusunda aydınlatmak ve ibadet yerlerini yönetmek.
Aynen bro Atatürk, Kuran'a İslam'a düşmandı. Düşman olduğu için Türk milleti anlasın diye Türkçe'ye çevirtiyor. Çevirttiği kişi (Elmalılı Hamdi) hala en doğru çeviri olarak kabul edilir. Saçma sapan yerlerden bir mok öğreniyorsunuz sonra Atatürk tü kaka yok ya ? Ha sen yine de sevme senin sevgine kimsenin ihtiyacı yok.
@TheMedician Atatürk döneminde Diyanet işleri Başkanlığının ilk başkanı Mehmet Rıfat Börekçidir. Atatürk şapka kanununu yasaya soktuğunda birkaç kişi Rıfat Böğrekçiye şikayete geliyor oda aynen söylediği şudur; onun her söylediğini yapın dininizi deyiştirin derse bile deyiştirin onunda bir kerameti vardır demiştir. Yine kitaptan kaynak atabilirim kütüphaneye gidiyorsan kendin bakabilirsin.
@viyuviyus millete ana bacı sövüp ekran arkasına saklanıyor *
Kaynak ne? Kadir Mısırlıoğlu mu? Oğlum size kitap oku dendi ama önünüze geleni okuyun denmedi. Her kitap kaynak sayılmaz her denilen doğrudur denilemez. Ben gerçekten yapılan kaydı kuydu olan bir şey söylüyorum. Dedikodudan hallice lafları ne yapayım?
@TheMedician Dostum inan ne kadir Mısıroğlu gibi boş konuşup osmanlı havalarına giriyorum ne de Mustafa Kemali kötülüyorum. Söylediğim her türlü argümanı size kaynaklarla gösteririm hiç mühim değil. Hatta Atatürkün kendi el yazmasıyla yazdığı bir yazıda Alak Suresi 1'nci Ayete safsata dediğini bile kaynağı ile gösteririm. Senle sokak ağızı ile konuşmuyorum. Her söylediğim argümanları belgelerim. Türkler bu dünyanın hilafeti olacağını insanoğlu biliyordu. Yıllarca bize milli değerlerimizden soğutmaya başladılar en sonunda asimile ettiler dilimizi, dinimizi, tarihimizi yok etmeye çalıştılar bunu çok güzel başardılarda sadece geriye dinimiz ve yarım tarihimiz kaldı... Bende size inanamıyorum bir türk nasıl olurda bu cihana hükmetmek istemez? Söylesene bana Erkek erkeğe, Kadın kadına ilişkiye giren ülkelerin modern hukuk sistemiyle o şerefli türk kanını taşıyabilecek misin? Senin veya benim çocuğumun çocuğu eşcinsel eğilimler gösterme ihtimali yükselecek çünkü aşağı yukarı 100 sene sonradan bahsediyoruz türkiye modern hukuk sistemiyle devam ederse lgbt haklarını çoktan elde etmiş olacaktır. Ki bu sadece birisi... Medeniyet avrupaya osmanlıdan geçmiştir. Çünkü 110 sene önce muasır medeniyetlerde biz vardık. Onlar bizi taklit ederdi hukuku, adaleti bizden öğrendiler. Lütfen türk tarihini oku nasıl bir kan taşıdığınızın farkına var artık kusun atın şu yalanları asıl medeniyet bizdik...
O hayır diyenler bilsin ki, o sevmedikleri Atatürk olmazsaydı bugün kim bilir hangi devletin egemenliği altında babaları belli olmadan yaşarlardi, gerçi onlara yakışan da buydu aslında 😏
Evet severim ❤️🇹🇷
Atatürk’ü en çok, savaşın içinden çıkmış bir topluma eğitim, bilim ve kadın hakları üzerinden yepyeni bir yol açtığı için seviyorum ✨ Kadınların kamusal alanda var olabilmesinin, seçme seçilme hakkının arkasında onun vizyonu var.
Senin için Atatürk’ü önemli kılan şey ne, en çok hangi yönüne saygı duyuyorsun? 🌿💬
Cevap
7Cevap
Sevmem diyenler kürtler ermeniler Arap dölü kanı bozuklar. Bir Türk'ün Atasını sevmemesi mümkğn değildir.
Saygı duyuyoruz çünkü modern Türkiye'nin temellerini attı ve yüzyıl önceki düşünceleriyle hâlâ ilham verici. Ankete katılımın için teşekkürler, açıkçası böyle şeyler önemli.
özgürlüğümüzü kazandık onun sayesinde, işkalden kurtardı bizi.
Biz kadınlara haklar verdiği için Atatürk'ü seviyorum
Sevmem o hayır diyen kızlarımın da alnından öpüyorum
Ben gerçek Türk ve Müslümanları severim. Ajan sevmem.
Bende Atatürkü sevmeyenleri sevmem ve neden Atatürk'ün ülkesinde yaşarlar anlamıyorum. Madem sevmiyon o halde onun ülkesinden ikileyip gidin
Ülkeyi kalkındıran biri ondan sonrakileri gördük...
Akıllı Adam sever cahillin sevmesine gerek yok
Atatürkü sevmeyen ikilesin onun ülkesinden
Sevgim de yok başka bir şey de
Atatürkü sevmeyen sektirsin gitsin
Nereye
İsrail'e gitsin ki İran vursun awq 🤣😂
severim atamı
Ankete katılmamisin katılırmısın
Neden kimse birine hakaret etmediği sürece birini sevmek zorunda değildir
Ben sevmiyorum ama saygı duyarım oldukçada zeki ve disiplinli biridir ama Atatürkü sevmeyipde bu ülkeye katkısı olanlara buradan git demek küstagça olue
@viyuviyus müslüman olmak yeterli bir sebep Arap veya Yunan olupda Enverciyiz diyenide görmedim
Dünyaca bilinmektedir ki, bizim devlet idaresindeki ana programımız, Cumhuriyet Halk Partisi programıdır. Bunun kapsadığı prensipler, idarede ve siyasette bizi aydınlatan ana hatlardır. Fakat bu prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış (Atatürk'ün 1 Kasım 1937 meclis acılış konuşması) her şey gayet ortada değilmi?
@nannohav hangi hristiyan devleti papalığı ortadan kaldırmak için çabaladı halifeliğin kaldırılma sebebi neydi
Senin için Kur'an gökten indirildiği sanılan bir kitapmı sen bunamı inanıyorsun hak olduğunu red edip sanılan bir kitapmıdır Kur'an
Mossad ajanlarının çogu çarşaflı örtülü ve Takkeli insanlardan oluşud yani sırf bir çarşaflı kadın dua ediyor diye bunu göz ardımı edelim
Verecek cevap bulamadınmı haksızsam hadi göster haklı tarafını
Atatürk dini yasaklamadı; sadece devlet işlerini dinden ayırdı. Yani insanlar yine namaz kıldı oruç tuttu camiye gitti Kur’an okudu Ama devlet yönetilirken din ne diyor yerine kanun ne diyor mantığı getirildi Çünkü ona göre herkesin inancı farklı olabilir ama devlet herkese eşit davranmalıydı. Kısacası din insanların vicdanında kaldı, devlet ise laik oldu özellikle dini kullanıp insanları kandıran korkutan ya da çıkar sağlayan yapılara karşı sert davrandı Çünkü Atatürk’e göre din insanların inancıydı birilerinin güç kazanmak veya halkı yönetmek için kullanacağı araç olmamalıydı. Bu yüzden tarikatların siyaset üzerindeki etkisini azaltmaya çalıştı tekke ve zaviyeleri kapattı. Yani karşı olduğu şey dinin kendisi değil dini kullanarak insanları sömürmekti
Türk tarihinde hangi padişah dini kullanarak insanları sömürmeye çalıtı bunun yerine dine kendi çıkarlarını gözeterek fetva verenlere agır yaptırımlar uygulanabilirdi hadi senin dediğin gibi olsun ama bu meclis konuşması aslında niyetin bu olmadığını acık bir şekilde gösteriliyor İran ve Afganistan buna örnek gösterilerek haklı bir kılıf uydurulmaya çalışılıyor fakat Allahın Hükümleri varken bunun üstüne bir yasa koymak bir müslümanın yapacağı iş olabilirmi
Allah istemediği sürece veya dilemedikçe işte sizin göz ardı ettiğiniz şey budur Başta Atatürkün askeri zekasına ve disipline saygı duyduğumda zaten bahsetmiştim ama hala konuyu başka yerlere taşıyıp anlamamkta ısrar ediyorsunuz sevemem nedenini sordun açıkladım askeri zekasına lafıl yok o olmasa olmazdık demek Allahı haşa saf dışı bırakmak olur
Oguzların Bozok koluna bağlı Alkaevlik Türk Boyundanım Alparslan ile Anadolu'ya gelerek Sivas ve çevre illeri yurt edindik
La olum insan Türk olurda nasıl Atatürkten yana olmaz ulan safmısınız siz mustafa kemal Atatürk Kur’an’ın Türkçeye çevrilmesini destekledi insanlar ne okuduğunu anlasın istedi Türkiye Büyük Millet Meclisi konuşmalarında sık sık Din gerekli bir kurumdur anlamında ifadeler kullandı ama aynı zamanda hurafeye dini çıkar için kullananlara ve dogmatik yönetime karşı çıktı
Ezan ile sela arasındaki ömrün son bulduğunda anlarsın Sabret sivaslılar Enverci olur
Hayda reis sen ne içtin be valla yoruldum ben ya sal beni
Bak biri yazmış uzunca yorumlarda güzelde aciklamiş
Çok uzatmadan Kuran gökten indiği sanılan bir kitap mıdır evet ya da hayır demen yeterli
Sana çok uzatmadan şöyle diyim dakikalardır insan gibi anlatmaya çalıştım ama sen süper bir orrrrrssss pu evlası olduğun için anlamamak için resmen gotunu yırtttun bak anasının anal deliğine sapladığım selanikli bir yetim geldi ve yüce bir milleti kula kul olmaktan kurtarıp sadece Yüce Allah'a kul olmasını sağladı ve o sahte hocaları astı milleti dini çıkar ve iktidar amaçlı kullananların anasının aeına koydu 👍
Oha lan 6'ya 6
Sevmeyenlerin çoğu da kızmış
Bende şaşırdım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?