Mustafa Kemal Atatürk Dış güçlerle işbirliği yapmış olma ihtimali var mı?

Kızmayın ama senaryo şu.

Osmanlı direnişi sürüyordu, koca bir imparatorluk sonuçta yıkılmakta da olsa her yerde direniş vardı, öyle az buz toprakta değil hani 3 kıta da olan toprak parçasından bahsediyoruz.

Acaba diyorum önce Osmanlıyı yıkmaya çalıştılar osmanlı yıkılsa da halk direnişe devam edeceği için herkes alacağını aldıktan sonra tamamen kendi ideolojileri doğrultusunda bir devletin kurulmasına öncü mü oldular?

Bu fikrin aklıma gelmesinin 2 büyük nedeni var.

1. Mustafa Kemal onlara bu kadar büyük sıkıntı verdiyse kurtulmaları zor olmasa gerek

2. Osmanlı & Türk kültüründen çok aykırı tamamen batı odaklı bir devlet olduk, Osmanlının sadece fiziki yapısı yıkılmadı, baya baya ruhunu dahi yok ettiler, geçmişten kalan ne kadar öğreti varsa alakamız kalmadı toplumu tamamen dönüştürdüler.

Avrupa bizim için idealize benzememiz gereken bir ülkü haline geldi

Ve kabul edelim ki tüm bunların gerçekleşmesinde aktif rol alan Mustafa Kemal oldu.

(Saygı duyuyorum ama düşünmeden de edemiyorum)

Mustafa Kemal Atatürk Dış güçlerle işbirliği yapmış olma ihtimali var mı?
Cevapla