Türkiye'de neden en güvenli olması gereken yerlerde bile can güvenliği yok?

Bir süredir Kütahya'da bir hastanede anneme refakat ediyorum fizik tedavi sürecinde. Bugün haberlerde okudum; dün Kütahya'da engelli bakım evinde ağır bir şizofreni hastası odasında kalan bir hastanın iki gözünü 27 saniye içerisinde oyup kadını kör bırakmış. Bu şizofreni hastası daha önceden 2020 yılında Adana'da bir akıl hastanesinde kalırken başka bir hastanın gözlerini kaşıkla oymuş. Oradan ise alınıp Manisa'ya götürmüşler, başka bir hastanın gözlerini diş fırçasıyla oymaya çalışırken hastayı elinden zor kurtarmışlar. Yani anlamıyorum böylesine zararlı ve tehlike arzeden bir şizofreni hastasının neden odasında başka bir hasta olur? Neden onu tecrit altında tutmazlar? Bu nasıl bir sağlık sistemi ve nasıl bir ihmaldir? Böyle ihmaller muz cumhuriyetlerinde bile olmaz. O şizofreni hastasının tecritte gözetim altına alınması için daha kaç kişinın gözlerini oyması gerekiyor?
Türkiye'de neden en güvenli olması gereken yerlerde bile can güvenliği yok?
Cevapla