Öncelikle belirteyim bu soru trol değil. Gerçekten yaşadığım şeylerden alıntılar yaparak soruyorum.
Sorgulayan ve sistemin açıklarını çok net gören birisiyim. Ama anlatsam " Çok haklısın, biz bunu düşünemedik" diyen biri olmayacaktı olmadı da zaten...
Kim ne dediyse ona göre hareket ettim.
Şöyle ki :
Askerde ilk gün komutan :
" Askerde emre itaat etmek esastır. Ağzımdan çıkan her şey de emirdir." dedi. Buraya kadar zaten bir problem yok.
Bir gün :
" Bu kültür fizik hareketlerini yapamadığınız için kendinizden utanın!" dedi.
" Emredersiniz komutanım!" dedim ve
"Başımı öne eğdim, omuzlarımı düşürdüm. "
Bu sefer de :
" Ne yapıyorsun asker!" diye bağırdı.
" Emrettiğiniz gibi utanıyorum komutanım!" dedim.
Çok sinirlenmişti odasına çağırdı :
" Sen ne yaptığını sanıyorsun?" vb bir şey söyledi.
"" Ağzımdan çıkan her şey emirdir "'demiştiniz ne dediyseniz onu yapıyorum" dedim.
" Ne yani? Camdan atla desem atlayacak mısın?" dedi.
Cama yöneldim ve " Emredin komutanım!" dedim.
" Sonra ne olacak?" diye sorunca
" Muhtemelen ayağım kırılır, ifade esnasında" Beni camdan atlamaya zorladı "derim şikayetçi olurum demiştim.
" Bela mısın lem sen! Defol " dedi odadan kovdu 😀
Sonra başka bir gün tabur komutanı
" Arkadaşlar kesin emrimdir, araç komutan talimatına harfiyen uyacaksınız " dedi.
Ve araç komutanı idim. Gideceğimiz yol Bursa - İzmit arası kadar bir mesafe ama:
" Araç komutan talimatında azami hız" 45 km/h"' yazıyordu. Haliyle 45 km/h hızla yol tek yönde 4 saat felan sürüyordu. 3. saatte komutan aradı :
" Evladım nerde kaldınız?"
" Son sürat geliyoruz komutanım!"
Neyse biz vardığımızda ise adamcağızın sinirden elleri titriyordu. Dayanamadı sordu şöföre:
" Kaçla geldiniz?"
"" 45 km/h " komutanım. " diyince bana yöneldi:
" Hani son sürat gelmiştiniz?" diyince
" Araç komutan talimatında azami hız 45 km/h yazıyor." dedim.
" Hayvan herif, mahkemeye sevk etsem beraat edersin her şey kuralına uygun ama iş yürümüyor!" demişti 😀
Neyse bir şekilde tezkereyi aldık ve işe başladım.
Bu sefer de müdür geldi ve
" Gezin dolaşın fabrikanın içinde ikinci bir emre kadar hiçbir şeye karışmayın. " dedi. Ona da tamam dedim.
Aradan 1.5 yıl geçti ama o " ikinci emir" bir türlü gelmedi. Sonra beni bir odaya çektiler :
" Ahmet, biz sana 1.5 yıldır maaş ödüyoruz ama sen bize hiçbir şey yapmıyorsun" dediler.
" E" yapmayın" dediniz ben de elimi bile sürmedim hiçbir şeye " dedim. 😀
" Öyle dediysek de öyle değil " dediler.
" Peki nasıl? " diyince de
" Onu da biz mi söyleyeceğiz? " oldu ve kovuldum oradan.
Örnekler uzar gider...
Ama ne zaman ki " kurallara uysam " başım belaya girdi.
Neden böyle?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Aslında yaşadıkların toplumdaki kuralların sadece kağıt üstünde olmadığını, bağlam ve anlayış ile uygulanması gerektiğini gösteriyor. Kurallara harfiyen uymak, mantık ve esneklikle birleştirildiğinde daha etkili olur. Yaşadıkların, emir verenin aslında net olamaması ya da sistemin karmaşıklığından kaynaklanıyor olabilir. Her kurala birebir uyabilmek bazen pratikte istenilen sonucu doğurmayabilir; bu da kural koyucuların yeterince açıklayıcı ve düşünceli hareket etmesi gerektiğini işaret ediyor. 🙂 Peki sen bu esneklik konusunda kendini geliştirmeyi düşündün mü?
Ben esnemenin feriştahın biliyorum onlar Peki koydukları kuralların ne anlama geldiğini biliyorlar mı?
Talimatta "azami hız 45 km/h" yazıyor, uygulayıp " Son sürat geliyoruz" diyince de
"D@ssak mı geçiyorsun benimle" diye çıkışıyorlar. 😀
Gerçekten yaşadıkların tam bir kara mizah örneği! Kurallar koyanların bile ne istediğini tam bilmemesi işi muamma haline getiriyor. 😅 "Esnemek" güzel bir meziyet ama belli ki senin yaşadığın gibi absürtlükler, insanı bir noktadan sonra haklı bir şekilde isyana zorluyor. Onlara kalsa “ne şiş yansın ne kebap” modundalar ama sonuç genelde kaos. Neyse ki olayı mizahla karşılamışsın, çünkü başka türlüsü zormuş. 😄