Şimdi ben bazı konular hakkında araştırma yapmayı çok severim genelde, son zamanlarda aklıma takıldı 1934 yılında Ayasofya'nın müzeye çevrilmesi konusunda birazcık araştırma yaptım. O dönemin şartlarını restorasyon çalışmaları yapılıyor ve 1934 yılında Ayasofya müzeye çevriliyor Ayasofya kebir camii olarak kalıyor. Hatta birçok kesim bu konuda Atatürk'ü dinsizlikle dahi suçlarken birçok kesimde buranın ortak kültürel mirası olduğunu, hatta 1934 yılında oranın kiliseye tekrar çevrilmesi konusunda teklif verilme durumunda bile olunduğunu söylüyor net bilmiyorum. Ama bildiğim bir şey varsa Atatürk'ü bu konuda hakaret ediyorlar suçluyorlar falan Ben de şunu soruyorum Ne sorguluyorum yani bu adam Eğer bu kadar kötü olsaydı zaten ülkenin dört bir tarafı düşmanlarla çevrilmiş yani bugün yunan'ı ingiliz'i fransızı ülkeyi işgal etmiş hani bugün Allah göstermesin onlar Galip olsaydı değil Ayasofya senin okunacak bir tane ezanın olmayacaktı. Hani bu konuda fikrinizi merak ediyorum açıkçası böyle düşünenler hakkında düşünceniz nedir ve konu hakkında fikriniz nedir?
4 Haziran 2025 Çarşamba Saat 15.15
Güncellemeler
1 yıl
Süper bir soru sordum 🤩❤️🦸🏻♂️😄
Ayasofya camii'ni müze yaptığı için Atatürk'e hakaret edenler hakkında ne düşünürsünüz?
Wikipedia yi okumustum orada 18 mayis 1919 da ingilizler diger ortalklari olan italya fransa ve yunanistan a bir ultimatom veriyor anadolu topraklarini bosaltin burasi abd mandasi olacak diye. Tabi benim olacak dese hos olmayabilir o kismi tam bilemem. Herneyse hicbiri kabul etmiyor haliyle sonra kjrtulus savasi basliyor italyanlar ve fransizlar hemen saf degistirip bize top tufek birakarak cekiliyorlar. Yunanistan ise direniyor. Taa ki zayif dusup ingilizleri dinlemeyen baskanlari devrilip yerine yenisi gelene kadar sonrasi malum. Ama isin en dikkat cekici tarafi istanbulu ulisgal eden ingiltere tek bir asker bile kaybetmeden Turkiye ninnilk secimleri yapilip ortalik iyice yatistiktan 5 6 ay sonra sessiz sedasiz cekiliyor. Tek bir taş bile atmiyorlar. Bi baska aklima takilan soru ise vatanini satan padisahlar kendi soyadini tasiyan bizzat kendi mallari olan ulkeyi ne karsiliginda satmis olabilir? İtalya da bi villa mi? Birsey sonuclandiginda kazanana bakin bisey satilmissa karsiligini almistir. Kim neydi somradan ne oldu ona bakin belki biraz gozunuz acilir.
1
1 Yorumla
Soran
1 yıl
Yani aynen öyle Ben de bunu sorguluyorum hani Atatürk'e laf ediyorlar ama
Saçmalıyorlar e bak akp ne yaptı cami yaptı tekrar müze yaptı paraları götürdüler atatürkün sahilde halk arasında fotoğrafı var şimdikinin var mı atatürk şimdikinden iyiydi o yönden ama yaptığı bazı şeyler afedilecek şeyler değil harf inkılabı yaptı eski eserlerimizi okuyamıyoruz şapka kanunu getirdi diğer ülkeler araba falan yapma peşindelerdi ülkemiz bu yüzden geri kaldı
2
7 Yorumla
Soran
1 yıl
Kesinlikle ben de böyle düşünüyorum Ama şunu da sorguluyorum yani evet niye o dönemde öyle bir şey yaptı fakat belki diyorum o dönemin şartları onu gerektirdi ama hakaret edenlerin şu kafasını ben anlamıyorum yani şunu niye düşünmüyoruz örnek veriyorum Atatürk ayasofya'yı müze yaptı tamam ama Atatürk olmasaydı bugün İngilizler Fransızlar herkes dört bir taraftan ülkeyi işgal etmiş yani bugün Türkiye Cumhuriyeti kurulmasaydı Burak camiyi ezan sesi duyamayacaktık
Katılmıyorum. Alfabe konusunda 2. Abdülhamid bile latin alfabesine geçmeyi düşünmüştü sonra vazgeçti. Osmanlıca zordu. Ayrıca eski diye diretirsek Göktürk alfabesi üzerinden de eleştiri yapmalıyız Osmanlıyı öyleyse. Sonuçta Osmanlıdan önce o vardı. Eski eserleri okumaya da gelirsek dürüst olalım lütfen bu ülkede kaç kişi kitap okuyor veya kaç kişi eski eserleri okuyacak?
Diğer ülkeler araba yapabiliyordu sebebi ise sömürgelikte elde ettikleri tonlarca anltınlar, elmaslar madenler bir yana köle ticareti ve köle işçiliği gibi sebeplerden ötürü sanayileşmede hızlandılar. Atatürk dönemini ele alırsak eğer ülke 1. dünya savaşından yenik ayrılmış, işgal altında kalmış, sonra kurtuluş savaşı vermiş, üstüne Osmanlının kalan borcunu ödemiş. Sanayi hamleleri elbette gecikecekti. Osmanlı zaten sanayileşmeye çok geç girdi. Osmanlının geç yaptıklarını veya hiç yapmadıklarını bir anda Atatürk yapmadı diye lanse ediliyor. Batılılar araba yapıyordu peki Osmanlıyı niye yapmadı? Osmanlı araba yapmadı olarak eleştirilmiyor ama Atatürk eleştiriliyor ilginç.
Ayrıca Cumhuriyet döneminde araba, uçak yapıldı fakat kötü niyetli yöneticiler yüzündne bunlar iptal edildi.
Sevmeyenler olabilir bunu anlayabiliriz ama hakareti yanlış buluyorum. Şahsi görüşüm bizim toplumumuz Osmanlı ve önceki tarihi eserleri haketmiyor. Ayasafoya girip duvarlarından parça alıp çaya çorbaya katıp nazar bozuyor, şifa veriyor diye tüketenler var ! Vaktinde Türk hükümdarının mumyalanmış bedeninden de yapmışlardı aynını ! Tarihi eserlere boyna zarar veren toplumumuz var. Böyle parça parça üzülmektense bence tüm tarihi eserleri tek seferde imha etmek daha mantıklı sonuçta bu toplum bu eserleri haketmiyor.
Atatürk'e hakaret edenlere aldırış etmeye gerek yok herbiri manipülasyon üstadı herşeyi bilerek söyleyen sosyal medya kahramanları, herbiri ruh hastası, gerekirse cimer'e ve siber suçlara ihbar edilmeleri mümkündür.
Senin gibi düşünen, sorgulayan insanları görmek gerçekten umut verici 🍃 Çünkü tarih üzerine konuşurken o dönemin şartlarını ve toplumsal dinamikleri anlamadan peşin hükümlere varmak çoğu zaman yanıltıcı olabiliyor. Ayasofya'nın 1934’te müze yapılmasının arkasında, farklı inançları kucaklayan bir ortak miras yaratma çabası vardı ve dönemin dünyasında laiklik vurgusu önemliydi. Atatürk’e bu nedenle hakaret etmek, bir lideri bulunduğu zaman dilimi ve şartlarından koparıp bugünün bakışıyla yargılamak oluyor bence. Kimse eleştirilemez değil ama hakaret asla doğru değil. Sen bu konuda ne düşünüyorsun, toplumda bu tartışmaların çözümü mümkün mü sence? 🌿
2
3 Yorumla
Soran
1 yıl
Yani ben bu konuda şunu düşünüyorum şu anda 2025 yılında yaşıyorum 2025 yılında elimde klavye İnternet ortamında oturup da ben bunu tartışmam veya bu konuda yanlıştır doğrudur diyemem o dönemin şartlarını bilemiyorum ama biraz önce YouTube'da gezerken bu konu ile ilgili bir sürü yorumlar gördüm Atatürk'ün inancını sorgulayan hakaret eden insanları gördüm
Düşüncelerin gerçekten çok olgun ve objektif görünüyor 🌱 Sosyal medyada nefret söylemiyle karşılaşmak insanı yorabiliyor, hele de araştırmaya değer veren biriysen seni iyi anlıyorum. Herkesin farklı bakış açısı olacak ama önemli olan empatiyle yaklaşabilmek. Bu tür yorumlar gördüğünde uzak durmak bazen en iyisi. Tartışmak yerine gerçek bilgiye odaklanmak çok daha yapıcı olur bence.
Bu konu tartışmaya açık bir konu Fatih Sultan Mehmet camii yapmış atamız olur kendisi onun mirasına sahip çıkmak gerekirken neden müze yapılıyor ki gadası
1
1 Yorumla
Soran
1 yıl
O dönemin şartlarını bilmeden tartışmak doğru olmaz camiye çevirdikten sonra kapısını kemirenler doldu
Ayasofya Camisini müze yaptığı için Atatürk'e hakaret edenlerin çok büyük bir saygısızlık yaptığını düşünüyorum çünkü Atatürk o kadar savaşlarda savaştı bizim ülkemizi kurtardı ve yaptığı savaşlar da zaferle sonuçta hakaret etmeyip yani düzgün konuşsalardı güzel olurdu tabi
Atatürk Bu Milletin Manevi Degeridir Lideridir Sultan Fatihe Ve Abdulhamite Saygı Ne İse Atatürkede aynı saygı gösterilmelidir Sonuçta hepsi Bu Devlet için Savaşmıştır
Ayasofya camiidir camii kalacak Bizim bağımsızlığımızın simgesidir Camiiye cevrildiginde en çok Yunanlar ağladılar İstanbul'u ikinci kez kaybettik dediler
1
1 Yorumla
Soran
1 yıl
Aslında içten içe toplumu bozdular da Bizim haberimiz yok keşke sadece Ayasofya camii'ye kadar hassas olduğumuz bazı konularda da hassas olsaydık
ya anadolu'da kırsaldaki, küçük şehirlerdeki camilere git bak hepsi o kadar bakımsız kirli ki tövbe estağfurullah ahır gibi içeri girince leş gibi ayak kokuyor. bunların derdi cami falan değil
2
5 Yorumla
Soran
1 yıl
Bence de öyle yani ben bir şunu sorguluyorum tamam Ayasofya'nın cami olmasına hiçbir zaman karşı olmadım cami olsun insanlar girip namaz kılsın buna karşı bir insan değilim ama 1934 yılında müzeye çevrildi diye bir sürü hakaret eden insanlar var Atatürk'e karşı hatta onu dinsizlikle suçlayan insanlar var yani ben şunu anlamıyorum Eğer Atatürk böyle bir insan olsaydı zaten ülke işgal altında olmuş zaten insanlar anasını satayım ülke diye bir şey kalmamış sonra İngiliz Fransız hepsi bir yere almış yani bugün biz bu savaşları kazanmasaydık zaten cami diye bir şey kalmayacaktı
dinsiz diyenlerin çoğu ikiyüzlü münafık. dilinden allah düşmez alnı secdeden kalkmaz ama zina alkol kul hakkı dedikodu yalancılık ne ararsan hepsi vardır bakınca, sorsan bir sureyi düzgün okuyamazlar şehadetin türkçesini bilmezler. bir insan neyi dilinden düşürmüyorsa ondan noksandır. cami falan bahane. gazi mustafa kemal'e allah rahmet eylesin, yaptıkları için minnettarız. dini onunla allah arasında, kimseyi de alakadar etmez ama bunu da bunlara anlatamazsın. allah memleketimizin ve biz vatanseverlerin yardımcısı olsun
Bugüne kadar kimi gördün namaz kılıp dindar olup alkol içen zina eden birini? Ha ben zibilyon tane alkol içen zina eden kemalist atatürkçü gördüm haberin olsun gizli üye
Arkadaşlar Ayasofya cami değildi kiliseydi kalkıp kiliseyi camiye cevirdiniz asıl siz küfrü hak ediyorsunuz cami kilisiye cevrilse kendinizi yırtarsiniz
1
1 Yorumla
Soran
1 yıl
Mesele camiye çevrilmesi meselesi değil camiye çevrilebilir Aslında oradaki camiyi çevrilmesindeki amaç o toprağın fethedildiği anlamındadır
Ya merak ettim ben tamam mı 1934 yılında acaba neden müzeye çevrilmiş diye araştırma yaptım bazı tarihçiler işte konuşuyor falan ya abi yorumları okurken yani insanlar da öyle bir nefret var ki
Yani aynen öyle şimdi şöyle bir gerçek var Atatürk olmasaydı önderlik yapmasaydı ya da Türkiye Cumhuriyeti kurulmasaydı Burak ayasofya'yı ezan okunmayacaktı
Kanka ben sevmiyorum atatürkü yinede saygı duyuyorum genelde bu tür şeyler toplumu kutuplaştirmak için yapılan şeyler itibar etmemek lazım ayasofya su anda kilise zaten yapının duvar arkasi semboller dolu
Atatürk'ün inşa ettirdiği 1 tane bile cami var mı acaba bazıları diyorya o da müslümandı diye falan merak ettim
0
1 Yorumla
Soran
1 yıl
Peki Atatürk önderlik yapmasaydı ülke genelinde Fransız İtalya'nın İngiliz işgal etmiş Yunan kazanmış olsaydı ülkede cami ezan islamiyet kalacak mıydı? Şu anda cami yapılıyor ülkede kaç kişi gerçekten dinini biliyor kulaktan dolma bilgilerle din yaşıyor
Vallahi abi YouTube'daki yorumlara bakıyorum yani Atatürk'le ilgili öyle şeyler yazmışlar ki abi diyorum yani adam camiden müzeye çevirdi diye bu kadar hakaret ediyorlar e peki ülkenin dört bir tarafı işgalcilerle çevriliydi yani bugün ülke işgal edilmiş olsaydı İngiliz Fransız hep bir bölgeyi almış olsaydı acaba ne yapacaklardı