Eskiden nüfus artış hızı yüksekken neden artık değil?

Erdoğan: Doğum hızının düşme sebebi ekonomideki dönemsel sorunlar değil

Ülkemizde doğum hızının düşmesinin sebebi asla ekonomide yaşanan dönemsel sorunlar değildir. Tam aksine kişi başına düşen gelirin şu anki seviyenin beşte biri olduğu dönemlerde ülkemizin doğurganlık hızı yaklaşık 2 kat daha fazlaydı. Yıllar içerisinde, refah seviyesi yükseldikçe birçok sebepten ötürü doğurganlık hızımız düşmeye başladı.

Eskiden nüfus artış hızı yüksekken neden artık değil?
Cevapla