Eşini eve almayan adama hapis cezası onandı. Eşi eve almamak sizce suç mu?

Yargıtay 8’inci Ceza Dairesi, tartışma sonrası eşini zorla evin dışına çıkarıp, kapıyı kilitleyerek içeri girmesini engelleyen adama ‘kişiyi hürriyetinden yoksun kılma’ suçundan verilen mahkumiyeti onadı.

Kadının şikayeti üzerine hakkında dava açılan sanık koca, Eskil Asliye Ceza Mahkemesi’nce ‘kişiyi hürriyetinden yoksun kılma’ suçundan 10 ay hapis cezasına mahkum edildi.

Yargıtay 8’inci Ceza Dairesi, suçun ‘eşe karşı’ ve ‘cebir kullanılarak’ işlendiğini belirterek, sanığın daha ağır ceza alması gerektiği gerekçesiyle kararı bozdu. İkinci yargılamada adamın hapis cezası üç yıl dört aya çıktı.


Sanık kocanın itirazı üzerine dosya yeniden Yargıtay’a geldi.

Yargıtay sanığa verilen 10 ay hapis cezasını aleyhe temyiz olmadığından ‘kazanılmış hak’ sayarak yerel mahkeme kararını düzelterek onadı.

Kararda, eylemin sanık tarafından işlendiği, suç vasfı ve yaptırımların doğru biçimde belirlendiği, sanık hakkındaki ceza yaptırımının yasal bağlamda gerekçelendirildiği belirtildi.

Eşini eve almayan adama hapis cezası onandı. Eşi eve almamak sizce suç mu?
Eşini eve almayan adama hapis cezası onandı. Eşi eve almamak sizce suç mu?
Cevapla