1 yılİstanbul boğazında sürekli bir sefer olduğu için boğazdan geçmek isteyen gemiler bazen 3 güne kadar bekleyebiliyor. Ayrıca bekledikleri süre oranında yer parası veriyorlar. Devlet gemilere boğazdan geçemezsiniz diyemez ama tehlikeli madde taşıyan, petrol taşıyan gemileri özellikle Independenta faciası tekrar yaşanmasın diye kanaldan geçmeye zorlayabilir. Independenta faciasında petrol taşıyan gemiler çarpışmıştı ve büyük bir patlama olmuştu boğazda. Öyle bir yangın çıkmıştı ki o gece gündüz olmuştu. Bu faciada binlerce ton petrol boğaz suyuna karışmıştı. Bu nedenle boğazın güvenliği için devlet tehlikeli madde taşıyan gemileri güvenlik gerekçesiyle kanaldan geçmeye zorlayabilir. Ayrıca geçiş için boğazda bekleyip yer ücreti ödemek istemeyen gemiler de kanal İstanbul 'dan geçmek isteyecektir
026 Yorumla- 1 yıl
Bizim kanaldan geçen gemi sayısı belli. Kanal İstanbul’un maliyetini amorti edebilmesi bu gemi trafiği ile 100 yıl sürer. Adam zaten normal boğazdan ücretsiz geçiyor. Bekleme ücretinden düşük bir ücret sunmazsan kanal İstanbul’u zaten kullanmaz. E düşük ücretin de sana getirisi olmaz.
- 1 yıl
Devlet boğazı geçişlere kapatamaz ama geçişlerdeki denetimi sıklaştırıp geçişleri zorlaştırabilir. Tüccarlar senin gibi düşünmez, boğaz çukurunda bir hafta bekleyeyim ama kanal İstanbul 'a para vermeyeyim diye düşünmez. Ticaret yapıyorlar sonuçta. Vakit nakittir. Ortalama kazanç beklentileri şu şekilde, eğer kanal İstanbul'da orta bir trafik olursa yıllık kazanç ortalama 4 milyar dolar, eğer düşük trafik olursa ortalama 1.5 milyar dolar, eğer iyi bir trafik olursa yıllık ortalama 10 milyar dolar. Kanal İstanbul'un ortalama maliyeti 15 milyar dolar. En kötü senaryoda bile kanal İstanbul kendini 10 yılda amorti edecek. En iyi senaryoda ise 1.5 yılda amorti edecek
- 1 yıl
Güzel kardeşim, bu parayı bir hayır sever ödemeyecek. Sen ödeyeceksin ben ödeyeceğim. O tahmin edilen, beklenen gemi trafiğine ulaşılamazsa hesapta ortaya çıkan açığı da yine sen ödeyeceksin ben ödeyeceğim. Bu kanal bir Panama kanalı değil, bir süveyş kanalı değil ki acayip paralar bassın. Dışa bağımlı 3. Dünya bir ülke burası. Doğal boğazın geçişini sıklaştırırsan, gemileri kanal İstanbul’u kullanmaya teşvik etmeye çalışırsan hiç bir ülke sana eyvallah çekmez, yaptırımlar ortaya çıkar. Ve hepsinden öte bu proje ciddi jeolojik sorunlara yol açar.
- 1 yıl
Tahmin edilen, yani devletin tahmin ettiği ortalama kazanç yıllık 10 milyar dolar. En kötü senaryo ise yıllık 1.5 milyar dolar. En kötü senaryoda bile kayıp olmuyor. Boğazlar sözleşmesine göre de devlet gemileri denetleyebilir, şu an bile ortada kanal İstanbul yokken bile gemiler bekletiliyor, bazen 3 gün bekliyorlar. Ayrıca boğaz çok virajlı ve gemiler rehberlik ücreti ödüyor. Bir de bu kanalın yapılmasının asıl nedeni boğaz güvenliğini temin etmek. Tüccarlar da senin mantığında gitseydi kimse panama kanalını da kullanmazdı, gider dolana dolana hiç para vermeden diğer güzergahları kullanırdı. Devletin beklentisi gerçekleşmese ve en kötü senaryoda bile yıllık 1.5 milyar dolar kazanç var. Gemilerin kanal İstanbul 'u kullanacağını düşünüyorum, çünkü güvenli, daha hızlı geçiş şansı sunuyor, beklemek zorunda kalmıyorsun, kaza riski yok. Trilyonlar kazanan tüccarlar kalkıp sana verecekleri 150.000 doların hesabını yapmaz, kalkıp o para içinde boğazda beklemez yani. İstanbul'un tek bir noktaya toplanmış nüfusunun da oraya kaydırılarak nüfusun dağıtılması ve halka sunulacak iş istihdamı da ayrı bir olumlu tarafı. Jeopolitik nasıl bir soruna yol açabilir, yani ne olabilir, insan eliyle kazılmış bir çukur altı üstü. Ayrıca olası en büyük depreme dayanıklı şekilde tasarlandı. fay hattı üzerinde de değil. ne olabilir yani. boğazın altından marmaray tüneli kazıldığında da jeopolitik sıkıntılar olacak dendi ama bi halt olmadı. marmaray tüneli için de bunları söylediniz ama şimdi en çok kullanan sizsiniz
- 1 yıl
Marmaray tüneli ile kanalın etkileyeceği doğal alan kıyaslanamaz. Sen komple bir ada yapmaktan söz ediyorsun. Bir şey tasarlandığı yokki sadece kağıt üzerinde hesaplamalar onlar. Jeologların hemen hepsi, bu işten anlayan bir çok insan İstanbul adına büyük bir zarar olduğu görüşünde. En basitinden toprak kayması yaşanırsa ne olacak? Kanalın yapılacağı alan ev dolu. Bu evleri yıkacaksın anlarım. Kanalın kenarları yine ev dolu olacak. Olası bir toprak kayması durumunda bu evler yıkılacak. Ha bir diğer olay ise diğer kanallar gibi mesafeyi aşırı kısaltabilen bir teşvik ediciliği yok. Hiç bir gemiyi binlerce km’den kurtarmıyor. Altı üstü 30 km’den kurtarıyor. Doğal boğazdaki bir kaç virajdan geçemeyen gemi de olmaz zaten. Adam sana sormaz mı beni bekletmeden kanal İstanbul’dan para karşılığı geçirebiliyorsun da doğal boğazdan niye geçirmiyorsun diye? Şirketler belki takmaz ama ülkeler takar.
- 1 yıl
Ada olacak biraz abartı. Kanalın genişliği 300 metre, derinliği ise 20 metre olacak. Küçük bir su yolu olacak ve istendiği zaman kurutulup kapatılabilir zaten. Kanal İstanbul güzergahında evi bulunan ve arsası bulunan insanlar zaten bu projeyi bekliyor, hepsinin evinin değeri ve arsasının değeri arttı. Onların işine geliyor bu proje. Bu kafayla İstanbul'a hiçbir şey yapılamaz ki, deprem olabilir köprü yapmayalım, tünel açmayalım, toprak kayabilir köprü yapmayalım, tünel kazmayalım. deprem olabilir evde yapmayalım. o zaman sokakta yaşayalım. Sen bunlara kafanı yorma, bu projede bingöl üniversitesinden mezun dandik mühendisler çalıştırılmıyor. Olası her senaryo hesaplandı, olası en büyük depreme göre tasarlandı. Toki kentsel dönüşüm kapsamında düzgün bir planlama ile kanal çevresinde konut planlaması yaptı. Bunlar marmaray tüneli için de tartışıldı, bütün dünya türkiye boğazların kontrolünü ele mi geçirmek istiyor diye tartıştılar, sonuç yapıldı ve bunlar konuşulduğuyla kaldı. Kimse diyemez neden boğazdan bekleterek geçiriyorsun da kanalda bekletmiyorsun diye, orası boğaz, karşılıklı olarak sürekli bir sefer var. Tabi bekleyecekler. Her gemi öyle kafasına göre geçemez, sürekli bir sefer var orada. Kanal İstanbul 'da ise böyle bir sefer yok, beklemeden geçebiliyorlar. Ayrıca şu an bile bekliyor gemiler, en az 13 saat bekliyorlar en az. Bekleyecek tabi, orada bir çok gemi sefer halinde. Türkiye ben boğazda bakım yapıyorum, temizleme çalışmaları yapıyorum dediğinde ise 1 hafta bile bekliyorlar. Şu an bile orada durmuş bekliyorlar. Boğazda yaşanan Independenta Kazasından sonra 42 kişi öldü, binlerce ton petrol deniz suyuna karıştı. Bu yüzden eşek gibi bekleyecekler. Mahalle ağızıyla olmaz bu işler, dediğim gibi milyarca dolar ticaret yapan adamın mantığı ile senin mantığın aynı değil. Kimse bir şey diyemez, bir şey yapamaz. Burası bizim topraklarımız, bu kadar ezik olmayın
- 1 yıl
Anladım gemiler şu an bile bekliyor her 3 cümlede bir tekrar etmişsin aynı şeyi. Ayrıca gayette bir şey derler. Senin üretimin yok, dışa bağlı bir ülkesin. Sana öyle bir gümrük vergisi koyarlar öyle bir ekonomik darbe yaparlarki kılını bile kıpırdatamazsın. Bak bakalım en ünlü iki jeoloji profesörü ne diyor bu işe. Bu adamlardan da daha iyi bilecek halimiz yok herhalde.
Prof. Dr. Celal Şengör, Kanal İstanbul’un geçeceği bölgenin 8.0 büyüklüğünde bir depremin etkileyebileceği bir alanda bulunduğunu belirtmiştir. Bu nedenle, olası bir tsunami durumunda kanalın ciddi zarar görebileceğini ve beton yapının kırılması halinde deniz suyunun yeraltı sularına karışarak büyük bir felakete yol açabileceğini ifade etmiştir.
Prof. Dr. Naci Görür, Kanal İstanbul projesinin Marmara Denizi’ne açılan bölümünün, beklenen büyük İstanbul depreminde 9 ila 10 şiddetinde etkilenebileceğini belirtmiştir. Bu durumun kanalın ciddi hasar görmesine, çevresindeki yapıların yıkılmasına ve İstanbul’un altyapısının zarar görmesine yol açabileceğini vurgulamıştır.
Ayrıca, projenin Marmara Denizi’nde ekolojik tahribata yol açacağını ve İstanbul’un verimli arazilerinin çölleşme riskiyle karşı karşıya kalabileceğini ifade etmiştir. - 1 yıl
Celal Şengör bana göre itibar edilecek biri değil. 2000 yılında da 10 yıl içinde büyük İstanbul depremi olacak dedi ama bi bok olmadı. Ne celal şengör ne de naci görür bir mühendis. Büyük yapılar gayet depreme dayanıklı bir şekilde yapılabiliyor. Bunları yapmak mühendislerin işidir. Marmaray'da depreme dayanıklı olacak şekilde tasarlandı. Bu kafayla İstanbul'a hiçbir şey yapamayız. Deprem olabilir hiçbir şey yapmayalım mantığı çok saçma. Depremi göz önüne alırsın, olası en büyük depremi hesaplarsın mühendisliği de ona göre yaparsın. Küçük bir kanal bu dediklerine nasıl yol açacak, akla ve mantığa aykırı izahlar bunlar. Yok çöl olacakmış ya ne kadar saçma iddialar bunlar. Koskoca okyanuslar çölleşmeye neden olmuyor da küçücük bir kanal neden olacak. Kanaldan daha büyük İstanbul boğazı neden olmuyor da kanal buna neden olacak. Kanal için bu risk varsa İstanbul boğazı için hayli hayli var. O zaman İstanbul boğazının iki ucunu kapatıp kurutalım orayı. Böyle mantık olur mu ya. Sen kafanı yorma bu hesaplamaların hepsini mühendisler yapar ve ona göre tasarımlarını yaparlar. Nasıl köprüleri, marmarayı depreme dayanıklı yaptılarsa kanal İstanbul 'u da depreme dayanıklı yaparlar. Türkiye artık eski Türkiye değil, hiçbir şey üretmiyor demen de bilgisizlikten kaynaklı. Türkiye bir çok konuda üretim ve ihracat yapıyor. Bundan da iyi paralar kazanıyor. Öyle Türkiye'yi de ortadoğu'ya ve Rusya'ya itecek ambargolar koymazlar. Çünkü bu ülkelerle birlik olmasını istemezler. Adam milyarlarca dolar değerinde yük taşıyor gemilerinde, kalkıp 150.000 dolar için boğazda beklemez ve boğazın tehlikeli trafiğinde kendini riske atmak istemez. Bu risk var diye zaten sigorta şirketlerine milyonlarca dolar ödeyen adamlar bunlar. Senin mantığında değiller yani. Boğazdan her yıl 40.000 gemi geçiyor. bu gemilerin sadece %20'si bile Kanal İstanbul'u tercih etse bu ciddi bir gelir kazancı olacak ve yılda 1.5 milyar dolar kazanca denk gelecek
- 1 yıl
Yahu önemli olan kanal İstanbul’un depreme dayanıklı olması değil mevzu. Ben buna mı takılıyorum? O kadar paraya bir zahmet depreme dayanıklı yapsınlar zaten. Asıl olay çevreye vereceği zarar. Bu adamlar Türkiye dışında dünyanın her yerinde itibar gören sözleri kıymetli insanlar. İkisi de istese gider başka ülkede bilimlerini icra ederler. Paraya mı ihtiyacı var sanki bu adamların? Senin benim iyiliğim için uğraşıyorlar. Elin adamları bunlara çalışmalarından dolayı bir dünya ödül verdi. Sıradan birisi gelip de nasıl çölleşecek yaa deyince bunların tezini çürütmüş olmuyorsun. Araştırırsın öğrenirsin çölleşme olmayacağına dair kanıtı buluyorsan dersin ben böyle buldum çölleşme olmaz diye. Ayrıca bazı cümleleri tekrar etmene gerek yok. Mesela “Bu kafayla İstanbul’a hiç bir şey yapmayalım.” Cümlesini kaç sefer okudum sayamadım.
- 1 yıl
Ben senin gibi düşünmüyorum. Bu adamların fonlandığını düşünüyorum. Çünkü dedikleri hiçbir şey çıkmıyor. Sürekli korku yayıyorlar ama dedikleri çıkmıyor, yaydıkları korku sadece sigorta şirketlerine yarıyor. Çölleşme olmayacağının kanıtını arıyorsan dünyadaki diğer boğazlara bak. Hangisi çölleşmeye neden olmuş bir bak, ben söyleyeyim hiçbiri. Bu büyük boğazlar, panama kanalı, süveyş kanalı hiçbiri neden olmuyor bir tek İstanbul boğazı neden oluyor. Al sana kanıt işte. Sen de sürekli aynı şeyleri söylüyorsun, deprem, toprak kayması. Ben de sürekli aynı cevabı veririm, bu kafayla hiçbir şey yapmayalım o zaman. Gemiler de kanal istanbulu tercih eder. kanal istanbuldan geçiş ücreti onlar için de daha uyguna gelir. sigorta şirketlerinin uyguladığı risk primleri, yer ücreti, rehberlik ücreti, kaza riski ve zaman kaybını da gözönüne alarak kanal İstanbul 'u tercih edeceklerdir. Boğazdan geçiş için sigorta şirketlerine risk primi ödeyen gemi kalkıp kanal İstanbul 'a ödeyeceği paranın hesabını yapmaz
- 1 yıl
Ben toprak kayması bir defa kullandım, deprem olayını da bir defa kullandım. Adamların işi korku yaymak değil, deprem olacakmış gibi bina yapın demek. Ki dedikleri de bu zaten. Olası bir 7 büyüklüğünde depreme hazır mı sence İstanbul ? Değil. Adamlar da hazır olması için uyarıyor. Sonra bizim üstün deha milletimiz de ya hocam korku salma felaket tellallığı yapma diyor. Ayrıca bir profesörün tezi de öyle basit bir şekilde çürütülemez. Kıyasladığın kanalların toprak yapısını incelemen gerekiyor. Bu da bizim işimiz değil kendi meslektaşlarının işi. Ben de senin gibi düşünmüyorum. Hedef 2023 diye diye yıllarca slogan yapan, bundan ekmek yiyen, sözde süper güç olacağız diyenlerin kanal İstanbul’a bel bağlamaları güven vermediği gibi aşırı komik duruyor.
- 1 yıl
2000 yılında da 10 yıl içinde olacak artık bu saatten sonra yapacak bir şey yok dedi. 2025'e geldik halen olmadı. Ben birine sırf bilim adamı diye güvenmem, sonuçta onlar da insan, parayı severler, sigorta şirketleri cazip para teklifleri ile geldiğinde onları kırmayabilirler. Sırf bilim adamı diye şerefli ve haysiyetli olduğu anlamına gelmez. Yıllarca doktorlar da sigara sağlığa faydalı diye reklam yaptılar, sırf para için. ayrıca bu adamların aksini iddia eden Şener Üşümezsoy'da var, o da bilim adamı. Ayrıca Celal Şengör yine 2000 yılında söylediği gibi bu saatten sonra yapacak bir şey yok, hiçbir önlem alamazsınız diyor. Ben onun konuşmasını dinledim, fonlanmış bir adam gibi konuşuyor. Ben de senin sırf muhalif olmak için muhalefet yaptığını düşünüyorum. CHP'nin her projeye muhalif olması gibi. Sana sabaha kadar da faydalarını anlatsam, hatta bin tane bilim adamı çıkıp da anlatsa sen sadece işine geleni söyleyen Celal Şengör'e inanırsın. Çünkü muhalif olmak için muhalefet yapıyorsun. Ne desek boş. Konuşacak bir şey kalmadı. Daha fazla vaktimi heba edemeyeceğim
- 1 yıl
Yahu abicim sen bu adamlara güvenmiyorsun diye dayanıksız binalar mı yapılsın? Yahu daha yeni Maraş depremi oldu hiç mi ders almadın? Naci hoca Maraş’a dikkat dedi ona bakılırsa ve deprem oldu ona ne diyeceksin? Sonuçta bu adamlar da depremi günü gününe tahmin edemiyorlar. Öyle bir teknoloji olsa şu an bunları konuşuyor olmazdık. Verilere göre varsayımda bulunuyorlar. Ve senin ülken deprem bölgesinde yer alıyor. Üstelik güçlü depremler üreten bir bölge. Ve senin binaların bunlara uygun ve dayanıklı değil. Şu bilim adamına güvenmiyorsan bile şu binalarının dayanıksız olduğunu kabullen bari. 25 senedir bu devlet ne yaptı? Deprem ile gelmedi mi başa? Ve ülke 25 senede hala depreme hazır olamadı. Bu bir başarısızlıktır. Sen binalarını 7-8 büyüklüğünde depreme hazır olacak şekilde yap istersen yine güvenme bilim adamına, banane yani. Ama binaların depreme dayanıklı değil. Japonya gibi olmak çok mu zor mesela? Onlar da depremi tahmin edemiyor ama depremden olabildiğince minimum hasar ile çıkıyorlar.
- 1 yıl
Savunduğun adamın konuşmasını bile dinlememişsin. Adam dayanıklı binalar yapın demiyor, bu saatten sonra yapacak hiçbir şey yok, finito, bitti diyor. Sanki 1 yıl içinde deprem olacakmış gibi konuşuyor. Adam dayanıklı binalarla uğraşmayın, bu saatten sonra yapacak bir şey yok, koşun sigorta şirketlerine malınızı güvence altına alın diyor kısacası
- 1 yıl
Yahu dinledim, asıl sen dinlememişsin gelmişsin bana son konuşmasını örnek veriyorsun. Naci görür yıllardır binaları dayanıklı yapalım el verdiğince dedi, İstanbul için hala vakit var dedi adam kaç sene. Devletten hangi yetkili bunu dikkate aldı? Şimdi kimse önlem aşmadı diye adam artık yapacak bir şey yok dedi diye gelmiş bana daha adamı dinlememişsin diyorsun. Ulan 2 sene önce sözde 50 bin, totalde 200 bin küsür insan öldü. Yazık be. Sanki insan hayatı kolay bulunuyormuş gibi ne bu cahil cahil kafalar devam ediyor hala
- 1 yıl
Celal Şengör'ü ben dinledim, sunucu kentsel dönüşüm dedi o ise bu saatten sonra yapacak bir şey yok bitti dedi. Eee İBB ne yaptı bu konuda peki, deprem fonunu reklam fonuna aktardı. Sırf cumhurbaşkanlığı reklamları için deprem fonundan kıstı. Asıl cahil sensin işte ama bunun farkında değilsin. Yıllardır kentsel dönüşüm için çalışmalar sürüyor ama İstanbul küçük bir mahalle değil ve sürekli hukuksal sıkıntılar çıkıyor, koskoca apartmandan biri kalkıp dava ediyor, ben evimi yıktırmam diyor. Yıllarca mahkeme süreçleri. Hukuk devletinde bu süreç yavaş işler ama İBB bu konuda hiçbir şey yapmadı orası ayrı konu. Seçimden önce 5 yılda bitiricem dedi, belediye başkanı olduktan sonra da 100 yılda anca biter dedi
- 1 yıl
Akp salıyor mu adamı çalışması için? Her projesine taş koymaya çalışıyor. Kentsel dönüşüm üzün bir süren o yüzden bitti diyor. Yarın olursa deprem kentsel dönüşümü yetiştirebilecek misin diyor? İbb 5 yıldır hizmette. İktidar 25 yıldır. İktidar bu konuda ne yaptı bana onu söyle. Deprem olunca tüm bunlar kader demek dışında? Bu cahillik ile bir 100 bin insan daha ölür.
- 1 yıl
Cahil olan sensin, bu işleri kolay sanıyorsun. Asıl dolandırıcı imamoğlu, o da kolay olmadığını biliyor yalandan 5 yılda bitiricem dedi ve bi bok yapmadı. sunucu sorduğunda da 100 yılda bitmez dedi. Benim eski mahallem olan tozkoparanda yıllardır süren davalar var. Bir çok bina
yıkılıp yeniden yapıldı ama çoğu binada sıkıntı çıkıyor. İçlerinden biri mutlaka çıkıp dava açıyor. Kentsel dönüşüm o kadar kolay değil. Bütün insanları evinden çıkarıp biz bu binayı yıkacağız diyemiyorsun. Dava açıyor, yıllarca davanın bitmesini bekliyorsun, istinafa gidiyor, yargıtaya gidiyor, anayasa mahkemesine gidiyor, avrupa insan hakları mahkemesine gidiyor. eski mahallem tozkoparanda bunlar çok yaşandı. halen de orada davanın bitmesini bekleyen binalar var. Cahil sensin ki bu işleri oyun gibi sanıyorsun. Şak binayı yık, dik. O kadar kolaydı. İmamoğlu da biliyor o kadar kolay olmadığını da işte sizin gibi cahiller her şeye inandığı için o da bol keseden rahat sallıyor. Ondan sonra iktidar izin vermedi diyor, hiç deprem fonundaki paranın nereye gittiğini açıklamıyor, hiç reklam bütçesinin arttırılıp deprem fonunun kısmasındaki gerekçeyi açıklayamıyor. Suçu iktidara at gitsin, nasıl olsa cahil bir seçmen var, ne desem inanırlar. Çünkü benden başka çareleri yok. Siz de ahmakllığınızdan mı ona inanıyorsunuz yoksa çaresizliğinizden mi bilemiyorum. Ben kentsel dönüşüm yapılmasın demiyorum ayrıca, sadece celal şengör'ün depremle ilgili olarak kentsel dönüşümü çözüm olarak sunmadığını söyledim. ayrıca kimse deprem zamanını bilmezken o kolayca tarih verecek kadar kaliteli bir dolandırıcı ve verdiği tarihlerde çıkmıyor. ben bu adama kalkıp da itibar etmem ve açıkça sigorta şirketleri tarafından fonlandığını düşünürüm. Ben Şener Üşümezsoy'a itibar ederim, çünkü onun dedikleri çıkıyor. 1 ay önce 6 ile 6.5 arasında bir deprem olacak dedi ve dediği gibi 6.2 büyüklüğünde deprem oldu. Ha deprem olmasa bile binalar depreme dayanıklı yapılsın tabi, saçma sapan ben buna karşıymışım gibi algı yapıyorsun - 1 yıl
Yahu istediğin insana itibar et orası beni ilgilendirmiyor. Senin ülkenin binası dayanıksız. Ben de deprem olsun istemiyorum. Kim ister? Ama deprem bu ülkenin bir gerçeği ve bununla yaşayabilmek gerekiyor. Ona bakılırsa benim babamın dairesi Anadolu’da bir şehirde. Kentsel dönüşüme giremiyor 20 yıldır. Belediye yıllardır akp belediyesi. Neden giremiyor biliyor musun? Belediye yıllarca özel müteahhitlere bizim bölgeyi vermedi. 4 kattan fazla yapılamaz diye. Şimdi belediye kendisi geldi diyor ki 8 katlı binalar yapacağım her daire bana 1.5 milyon ödeyecek üstüne 3+1 olan dairenizi 2+1 yapacağım metre karenizi küçülteceğim diyor. Kendimize de 3+1 daire yapıp satacağız diyor. Bu devlet bu kadar aciz durumda mı? Benim evimi niye küçültüp üstüne benden para istiyor? Öyle bir insana cahil ben değilim sen demekle de olmaz bu işler. Farkındaysan kolay kolay cahil ibaresini kullanmadım, çünkü karşılıklı bir tartışma döndü. Cahil ibaresini kullanma sebebim büyük deprem olmayacak binaların yenilemeye gerek yok gibi bir yere gitti bir ara o yüzden. Herkesin kendi fikri kendi görüşü. Deprem konusunda hassasım çünkü az bir insan kaybetmedi bu ülke. Başına gelmeyince insanın empati kurması zor oluyor. Bir diğer bilgi, ben Türkiye de bile değilim. Dünyanın bir ucundayım. Yine de banane ne olursa olsun demiyorum, ülkenin iyi olmasını istiyorum.
- 1 yıl
Özel müteaahit binayı daha ucuza getiriyor. Sadece iskeleti beton yapıyor, duvarları ise tuğla yapıyor. toki ise bütün binayı beton yapıyor, yani binanın her yeri kolon gibi. Duvarları da beton olduğu için taşıyıcı daha güçlü, her yeri beton ve demir. Bu nedenle daha masraflı ama çok dayanıklı. Yani sizin nasıl bir anlaşmanız var bilemiyorum, o kadar detayını bilmiyorum. Ama 1.5 milyon çok fazla daire başına
- 1 yıl
Etraftaki binalar özel müteahhit ile hiç bir daireden ücret alınmadan yapıldı. 3 katlıydılar 5 oldu altı dükkan şeklinde müteahhit parayı o şekilde kazandı. Bizimki 5 katlı, özel müteahhit 7 veya 8 kat yapmadıkça kar edemem diyor. Belediye yıllardır 4 ve üzeri kat olmaz diye özel müteahhite izin vermedi. Şimdi kendisi ihaleyi aldı, 8 katlı yapacakmiş ve daire başı 1.5 milyon istiyor. Üstüne daireyi küçültecek. Niye para veriyorum abicim? Yıllar önce parası ödenmiş alınmış bir daire bu vergisi ödenmiş, devlet devletliğini yapıp benim evimi niye ücretsiz yenilemiyor?
- 1 yıl
Çünkü özel müteahhitler tuğla mantığıyla yapıyorlar binayı. Binayı taşıyan tek şey iskelet oluyor. Toki binası öyle değil, beton bloklar ile yapılıyor ve çok sağlam. Sizin yerinizde olsam özel müteaahhit yerine toki binası tercih ederdim. Her ne kadar bina depreme dayanıklı bile olsa üst üste gelen ve uzun süreli bir depremde müteahhitin binası yıkılır, kaçışı yok. Müteaahitler de ucuza getirmeyip toki gibi yapsınlar binayı onlara da izin verirler, neden vermesinler ama öyle bina yapsalar müteaahitlerde para ister sizden. Dünyada vatandaşlarının evini bedavaya yapan tek devlet kuzey kore, onda da halkın zaten parası yok, bütün para devletin. Yani devlet bedavaya yapmaz, yapamaz. Hiçbir devlet yapamaz. Bir kere devletin buna bütçesi yetmez. Türkiyede 10 milyon bina var, devlet hepsini bedavaya yenileme kalksa 8 trilyon dolar maliyet demek. Devletin kasasında bunun çeyreği kadar para bile yok
- 1 yıl
Abicim bu TOKİ değilki? Proje TOKİ diye geçmiyor. Sıradan 3 tane bina dikecek. Ondan da bizden para istediği gibi kendilerine 3+1 yapıp satacağını söylüyor. Hatta bize de utanmadan 3+1 de olanlar evlerinin küçülmesini istemiyorsa benim yapıp satacağım 3+1’den alsınlar diyor. Hem yaparken para alacak hem de 3+1’i satıp para alacak benden. Benim tapulu metre kareli evimi ne demeye küçültüyor para karşılığı? Ayrıca her özel müteahhit senin dediğin gibi yapmıyor. İllaki işini düzgün yapanlar da var. Onlara bile vermediler yıllardır yapım hakkını. Sebebi de sonra ortaya çıktı işte. Kendilerine aldılar yapıp satacaklar
- 1 yıl
Toki değilse o zaman belediye rant amaçlı özel müteaahhitlere ihale etmiştir. bir avukat ile görüşüp dava açın bence
En İyi Cevaplar
o oproje olmayabilir. Sadece bir idea , amaç , Bir gemi kaptanına sormadan Denizcilik sektörüne sormadan kanal yapmak. Tamam oraya ilk gidecek geminin manevrasını yaptıranlara denetelim. Deneme yanılma yöntemiyle olmuyor. Suez panama kanalı yapımı çok uzun sürdü, kaldı ki bunlar çok para basan kanallar burada zaten olan kanal , hacmi gecen trafik belli
01 Yorumla
Yapay Zeka Cevapladı
İstanbul gibi büyük ve tarihi bir şehirde yeni projelere dair farklı görüşlerin olması çok doğal. Kanal İstanbul meselesinde destekleyenlerin çoğu, boğazdaki trafik yükünü azaltmak ve kaza riskini düşürmek gibi gerekçelerle projeye olumlu bakıyor. Ancak bu konuda hem çevresel hem ekonomik kaygılar oldukça fazla. Senin de dediğin gibi, yeni bir geçişten ücret alınması halkta haklı bir soru işareti yaratıyor. Peki sen, uzun vadede İstanbul’un doğal yapısı ve ekonomik dengesi açısından bu projenin nasıl bir etkisi olacağını düşünüyorsun? 🌿🚢🤔
00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Gizli Üye(18-24)1 yılHalk çok büyük hata yaptı akpye oy verdi İstanbulu bölüp araçlara satacaklar herif türk düşman din tüccarlığı yaparak seçim kazanıyor halk zaten cahil umarım saray rejimi biter yoksa turkiyeyi türksüzleştirecekler maalesef üzülüyorum seneye 20 yaşına giricem ve geleceğim karardı gençliğimiz gitti lanet olsun deste kleyenlere. lanet olsun tayyibe oy veren türk düşmanlarına TÜRK🇹🇷
02 Yorumla
Cevap sahibi1 yılTayyipten kurtulmamız lazım
u 1 yılAvrupa yakasının ada haline gelmesi hoş olabilir
03 Yorumla- 1 yıl
Haklı olabilirsin ama Avrupa yakasının ada olması fikri kulağa hoş geliyor
Gizli Üye(30-35)1 yılkanal İstanbul bu ulkeye cook faydali olacak fetöncülere laf anlatilmaz.
06 Yorumla
Cevap sahibi1 yılkanal İstanbul sadece deneme basarili olursa karadenizden akdenize bi iki kanal daha cekecekler. hizli jetsikilerle bir anda hataydan samsuna varacaksin. vizyon 2070 yili. kucuk dusunenler anlamaz
Cevap sahibi1 yılsonra baktilar tuttu izmirden igdira bir kanal daha.. bu isler böyle
Gizli Üye(45 üstü)1 yılSonuna kadar Recep Tayyip Erdoğan
05 Yorumla
Cevap sahibi1 yılkemalistlerin bu ulkeye verdigi zarari yaptigi uckagitciklari biliyoruz
Cevap sahibi1 yılsizin gibi kemalistlere inat
Gizli Üye(18-24)1 yılGanalda teknemle balık tutmak için jxjsjdjd
00 Yorumla
1 yıldesteklemiyorum
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer