Ekonomi dibi görürse Cumhuriyetin ilk yıllarında olduğu gibi devletçiliğe geçilir mi?

Cumhuriyetin ilk yıllarında 17 Şubat 1923 yılında İzmir iktisat kongresi yapıldı. Bu kongrede özel teşebbüsü destekleme kararı alındı. 1927 yılında teşviki sanayi kanunu ile yine özel teşebbüs desteklendi ancak 1929 dünya ekonomik krizi ile birlikte oluşan krizle özel teşebbüs gelisemedi özel teşebbüs gelisemeyince devlet kalkınmak için devletçi ekonomi modeline geçmek zorunda kaldı ve devletçilik resmen başladı. Kıbrıs baris hareketi düzenlendiğinde ABD ambargo uygulayınca uçak tekeri bulunamadı bunun üzerine devlet Kırşehir'de Petlas fabrikasını kurdu. Yani zorunlu sebepler devletçi ekonomi modelini ortaya çıkarıyor bizim ekonomide her geçen gün maalesef kötüye gidiyor zorunlu sebepler tekrar devletçi ekonomi modeline dönüşe neden olacak mıdır, Ne düşünüyorsunuz?

Ekonomi dibi görürse Cumhuriyetin ilk yıllarında olduğu gibi devletçiliğe geçilir mi?
Cevapla