Laiklik der susarım babamız Atatürk noktaaaaa. 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷
Laiklik
Şeriat
Bilmiyorum
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Laiklik der susarım babamız Atatürk noktaaaaa. 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷
Benim için fark etmez fakat şeriatın adaleti kadar daha ulvi bir adalet biçiminin günümüzde bir çok devletlerde olmadığını söylemek isterim. Düşünsene hırsızın biri evlere girip değerli bir şey çalıyor bunun karşılığı 2 şahitle birlikte kolunun kesilmesidir. Maide Suresi 38. ayette, hırsızlık yapan erkek ve kadının elinin kesilmesi gerektiği bildirilir fakat dediğim gibi çalınan malın değerine ve çalan kişinin zaruret durumuna göre bu durum İslam hukukçuları tarafından değerlendirilir. Şahitlerle birlikte karar verildikten sonra hırsızın kolu kesilir. Şimdi seninde düşünmeni istiyorum böyle bir karar insanlara nasıl bir ibret olur kimse hırsızlık yapmaya cesaret edebilir mi? bunun gibi bir çok suçlarıda aynı şekilde yapmaya kim çürret edebilir? Düşündüklerim belkide sana göre yanlış olabilir ama bir kısımın seninde hoşuna gideceğini düşünüyorum...
Kesinlikle hoşuma gitmedi ve oldukça saçma buluyorum
Hoşuna gitmeyen nedir mesela? şu an hiçbir ülkede şeriat uygulanmıyor uygulansa bile adaletsiz fetvalarla saçma sapan şeyler öyle şeriatı bende istemem eğer İran gibi bir rezil ülkenin şeriat ile yönetildiğini düşünüyorsan yanılıyorsun o şeriat değil mola rejmi anlayacağın rezillik... Osmanlı Devletinde uygulanan şeriatı araştırman gerekiyor biraz ön yargılısın. Bak ben laiklik kötü demiyorum ama insan iradesi ne kadar güçlü olursa olsun nefse ve kötü düşüncelere hakim olamaz. Bu yüzden dolayı toplum ahlaki değerlerimiz laiklik yönetimi ile terbiye edilemiyor. Senin görüşünede saygım sonsuzdur beni yanlış anlamanı istemiyorum.
Cevap
10Cevap
Allahın şeriatın uygulandığı demokrasi ile yonetilse çok uygun olurdu,
Hayatımda duyduğum en saçma mantıksız cümle
Oğlum laiklik düşmanıyım desene kısaca ne karı gibi lafı eveleyip geveliyorsun
İyi o zaman böyle devam et
Gerek yok etme ben gerici değilim
Allahı da senden daha iyi biliyorum emin olabilirsin
Devlet dini olarak Hristiyanlık ilan edilmeli yoksa bizden bi cacık olmaz
Yönetim biçimi değiştirilemez o yüzden gereksiz manasız kıyaslama.
Sadece halkın nabzını ölçmeye çalışıyorum bu kadar
100 yildir laik ulkedeyiz suclular 2 gun yatip cikiyor bu halk bu kafayla daha cok zikilir beter olur laik tayfa oylar akp ye sizi iyice opsunler
Burası laik bir ülkedir laik kalacak.
Bunlar yönetim biçimi değil
Yönetmin biçimi demek teokrasi oligarşi monarşi vs dir
Farketmez der susarım
Seriat tabi ki
Laiklk
Teknokrasi
Demokrasi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?