Amerika'daki siyasi ve sosyal sorunlarla Türkiye'yi karşılaştırdığımda neden farklı yorumlar ile karşılaşıyorum?

Yabancı sitelerde örnekler veriyorum. Mesela, Reddit veya Quora sitesinde yazıyorum.

Türkiye'deki siyasetten, kiraların artışından, sağlıktan, ev kirasından, yaşam koşullarından, dükkan işletmekten bahsettiğimde karşı taraf neden farklı şeyler anlıyor?

Mesela diyorum ki, kira bedeli 40 bin TL olsa ne yapardınız, diyorum. Cevap: Kiraladığım evi başka birine kiralar, daha düşük bir ev alır, o kiradan gelen parayla yeni bir ev alır, onu satar, Amerika'da zengin olurdum diyor.

Ama sormak istediğim soru bu değil. Farklı yorumluyorlar.

Mesela politikacıların halkı düşünmeyen tutumundan, halkın sorunlarını gidermemeleri, sağlık, kira, faiz, vergi gibi konulardan bahsettiğimde; Cevap: öyle bir politikacı yok diyorlar. Halkın sorunları dükkana silahlı giren adama polis müdahale etmedi, İngiliz polisi girse ne yapardı, diyor. Ama sorduğum soru bu değil. Farklı anlıyor.

Faiz ya da verginin bir otomobil alacaksanız, devlete neden ek olarak faiz ödenmesi olsun ki gibi devletin zaten parası var, Amerika zengin bir ülke.. Neden halktan iki katını alsın ki, deyip soruyu saçma buluyorlar. Araba faizi +2 olarak diyorum, devlet neden öyle bir şey yapsın diyorlar. Soru saçma geliyor.

Yani Türkiye'deki sorunlar Amerikan halkı için inanılmaz güç sorular oluyor, saçma geliyor ve anlamıyorlar. Anlatmak için defalarca yazıyorum, yine saçma buluyorlar. Dünyada öyle bir ülkenin olmadığını söylüyorlar.

Amerika'daki siyasi ve sosyal sorunlarla Türkiye'yi karşılaştırdığımda neden farklı yorumlar ile karşılaşıyorum?
Cevapla