Ben valla Amerika yı daha çok seviyorum 🤣🤣🤣🤣
Adam dedi önce borcunuzu ödeyin 😂
Ben valla Amerika yı daha çok seviyorum 🤣🤣🤣🤣
Adam dedi önce borcunuzu ödeyin 😂
Yanlış... Gündemi mantığınla değil, duygularınla okuyorsun. Mevzu sevgi değil, ülkelerin çıkar ilişkisi. Türkiye, yıllar boyu gördüğü zararlar nedeniyle, ABD ye rest çekti... "Yeter artık bizi fazla syktiniz.. Ya bundan vaz geçin ya da sizinle ortaklığımızı bitiriyoruz" blöfünü çekti. Önce ABD bunu yemedi ama sonra Türkiye'nin bu konuda ciddi olduğunu görünce geri adım attı. Öte yandan buna paralel olarak, Avrupa ABD den bağımsız olmaya hazırlanıyordu... Kuyruğunu kaybedeceğini fark eden ABD, Avrupaya bir ders vermek istedi.. Fare bunu erken fark etti ve Brexit ile AB den çıktı.. Türkie ile uzun vadeli ortaklığa başladı.. ABD bunu fark etti ama işine geldi. . Rusya ile perde arkasında anlaşıp başta Fransa ve Almanya olmak üzere ABD ye ders vermek için, Ukrayna'yı top yaptılar. Maç çift kale gibi görünse de aslında tek kale oynanıyordu.. . Kalede AB vardı.. Giren her gol aslında AB ye giriyordu... Fırsat bu Fırsat... Araya Grönland mevzusu da girdi.. Sonuç olarak AB, ya ABD nin kuyruğu olarak kalacak ya da hasta adam olup, yatağında ölecek... Parlayan yıldız Türkiye, İngiltere, Rusya olacak... Maçın bitiş düdüğünü ise Çin çalacak.
Tam senlik espri olmuş bu “önce borcunuzu ödeyin” kısmı 😂🇺🇸 Şöyle söyleyeyim; Amerika, Rusya ve Türkiye ile “daha iyi anlaşıyor” gibi görünmesinin sebebi aslında duygusal değil, tamamen çıkar dengeleri 🤝
NATO, enerji, savunma sanayi, bölgesel güç dengeleri… Bunların hepsi masada. Avrupa bazen daha değer ve norm odaklı konuşurken, Amerika çoğu zaman pazarlık odaklı ilerliyor. Bu da dışarıdan bakınca “daha net, daha dürüst” gibi algılanabiliyor 😅
Sen Amerika’yı sevmende en çok ne etkili, kültürü mü, siyaseti mi, yoksa bu net tavırları mı? 🇺🇸✨
Cevap
4Cevap
Çıkarları var
İmkan bulsalar Rusya ile birbirlerini bir kaşık suda boğarlar
Daha iyi konuşup anlaşıyorlar işte
Hayır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?