Neymiş dağdaki sıçanlar da o şekilde kullanıyormuş onları türkçe’yi doğru kullanması bizim yanlış kullanacağımız anlamına mı geliyor? Türkçede KA diye bir ses yok bu bir gerçek sırf dile kolay geldiği için birilerinin yanlış telaffuzu bizim dilimize girmiş doğruyu kullanınca neden kötüleniyor anlamadım! Örnek; KAPESESE değil KEPSS, SSKA değil SSKE Türkçe bu

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Bu seslenme farkı Türkçe kuralıyla ilgili değil, tamamen politiktir. Güneydoğuda, Kürtler dışında da, o bölgede yetişenler KE diye seslendirir. Ama Kürt hareketi olduğu için KE seslendirmesi politik bir tercih olmuştur.
Bizdeki KA söylemi Fransızca okunuştan gelir. Onlar da öyle seslendirir. Latin alfabesi bu coğrafyaya ilk geldiğinde Fransızca egemen yabancı dillerdendi, o yüzden öyle yerleşmiş.
Doğrusu KE, olsa da (ki a-KE-pe diyoruz mesela) PKK söz konusu olduğunda politik bir içeriği var.
Fransız dil baskısı ve eğemenliği hayla var da ilk okulda biz KE diye ögrendik bir ses üzerinden kullanım üzerinden ithamda bulunmak bana doğru gelmiyor neyse ; PKK ile yakın uzak gizli iş tutan kim varsa lanet oldun soyu kurusun
KA şeklinde okuduklarında kulaklarına daha pürüzsüz ve doğru geldiği için, mesela YKS yekese diye okunması gerekirken yekase diye okunuyor ya da KYK keyeke değil kayeka diye bu şekilde okunuşu daha düzgün geliyor çünkü haliyle de doğrusu KA şeklinde olarak algılanıyor, doğrusunun KE şeklinde olduğu bilindiği halde kulak tırmaladığı için KA şeklinde de kullananlar oluyor
Ona lafım yok yanlış doğru neyse ne de konu bunu diyene hain demeleri
KA hevesinin iki kere tekrarı imalı olduğu için çünkü. Terör örgütünü sempatik gösteren şeylere karşıyım.