Toplumdaki kadın dediğin böyle, erkek dediğin böyle olur sözlerini kim çıkardı?

Çok sinirlendiğim bir konu, içimi buraya dökmek istiyorum. Kadınların nazik, zarif olması gerektiğini kim söyledi bize? Öyle olmak zorundaymışız gibi yapılan baskı peki... Erkekler için de bu tarz söylemler var. Erkek dediğin evi geçindirir, örgü örmez, sert olur vs. Hani bu kuralları kim koydu? Sizin dayattığınız normlara uymak zorunda değil kimse, sırf bu yüzden bir insan kötü hissetmemeli ve isteyen istediğini yapmalı. Kadın isterse kas da yapar yemek de, erkek isterse ağlar da örgü de örer ev de geçindirir. Saçma sapan normlardan ötürü bir adım öteye geçemiyoruz.
Toplumdaki kadın dediğin böyle, erkek dediğin böyle olur sözlerini kim çıkardı?
Cevapla