39 yaşındaki vegan sosyal medya fenomeni Zhanna Samsonova, Güneydoğu Asya seyahati boyunca sadece egzotik meyveler yiyince yetersiz beslenmeden hayatını kaybetti. Etsiz yaşam olmaz mı?

39 yaşındaki vegan sosyal medya fenomeni Zhanna Samsonova, Güneydoğu Asya seyahati boyunca sadece egzotik meyveler yiyince yetersiz beslenmeden hayatını kaybetti. Etsiz yaşam olmaz mı?

Etsiz yaşam, birçok kişi tarafından tercih edilen bir beslenme şeklidir ve sağlıklı bir şekilde uygulanabilir. Vegan beslenme, et ve hayvansal ürünleri tüketmeyi reddeden bir diyet tarzıdır ve düzenli olarak çeşitli bitkisel besinleri içererek sağlıklı bir yaşam tarzını destekleyebilir.
Ancak, beslenme konusunda herkesin farklı ihtiyaçları ve bedenleri olduğunu unutmamak önemlidir. Herhangi bir diyetin başarıyla uygulanabilmesi için besin çeşitliliği ve dengeli bir beslenme planı gereklidir. Eğer kişi, yeterli besin alımını sağlayamazsa ve önemli besin eksiklikleri yaşarsa, sağlık sorunları ortaya çıkabilir.
Zhanna Samsonova'nın yaşamını kaybettiği olay gibi nadir görülen istisnai durumlar, genellikle özellikle dikkatsizlik, bilgi eksikliği veya beslenme planında yapılan yanlışlıklardan kaynaklanır. Etsiz yaşam da dahil olmak üzere herhangi bir beslenme şekli, uygun şekilde planlanarak ve besin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak sağlıklı bir şekilde uygulanabilir. Beslenme konusunda her zaman uzmanlardan danışmanlık almak ve bilinçli kararlar vermek önemlidir.
Chatgpt mii 🤣🤣
o ne
Etsiz yaşam tabii ki mümkün bu kadın sadece meyve yemiş üstelik tropikal meyveler. Tropikal meyvelerin tüketim sıklığı, ağızda beklediği süre bile bazen riskli olabiliyor özellikle bizim gibi alışık olmayanlar için.
Veganlık ile ilgisi yok yanlış beslendiği için olabilir. gerekli makro besin değerlerini alması lazımdı çünkü Etsiz yaşam tarzı, birçok kişi için sağlıklı ve sürdürülebilir bir seçenek olabilir, ancak bunun dengeli ve sağlıklı bir şekilde yapılması önemlidir. Vegan beslenme, hayvansal ürünleri tamamen dışlayarak bitkisel kaynaklı besinlere odaklanan bir beslenme tarzıdır. Doğru bir şekilde planlandığında, vegan beslenme sağlıklı ve yeterli besin içeriği sağlayabilir. Etsiz bir yaşam tarzı tercih edenlerin beslenme düzenlerini çeşitlendirmeleri, farklı besin kaynaklarından yararlanmaları ve beslenme ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde planlamaları önemlidir. Sağlıklı bir beslenme planı oluşturmak için beslenme uzmanlarından destek almak faydalı olabilir. vegan beslenme veya etsiz yaşam tarzı sağlıklı ve sürdürülebilir olabilir, ancak dengeli ve bilinçli bir şekilde uygulanması önemlidir. Sağlıklı beslenme, bireylerin kişisel tercihlerine, sağlık durumlarına ve ihtiyaçlarına uygun olarak belirlenmelidir.
Olmaz tabii. Ama küreselciler yapay et üreterek bize zorlamaya, eti vücuttan uzaklaştırmaya çalışıyorlar. Et yemeyen insanın vücudu eksik olur. Kafası az çalışır veya hiç çalışmaz. Ama bizim dinimiz ne diyor kurban kesin diyor. Etlenip, güçlenmemizi istiyor hatta sadece biz yemeyelim diye o eti fakirlere de paylaştıralım da onlar da yeyip etlensin istiyor.
Ben abartıyım da sen ileride ye işte. Bir anda piyasa sürüleceğini mi zannediyorsun sen. Sindire sindire sokacaklar
Cevap
58Cevap
Vejetaryenliği hadi bir yerde anlarım da veganlık, kimse kusura baksın ya da bakmasın zerre umurumda değil, saçmalıktan başka bir şey değil. Ulan arının yaptığı balı yemekten, ineğin yaptığı sütü içmekten, sütten yapılan peyniri tereyağı yemekten, tavuğun çıkardığı yumurtayı yemekten ne olur Allah aşkına?
Allah mis gibi nimetler vermiş. Yeyip sağlıklı olalım diye. Tabi eziyet edin demiyor ayette helaliyle guzelce kesip yeyin diyor. Et yeneceksin insan Allah neden eti yenilen hayvanı yarattı. Demiyor mu ayette biz bunca nimeti sizin için yarattık. Siz sukredesiniz, akledesiniz diye. Veganlığı abartanlar bana garip geliyor.
Olmaz tabi olsaydı atalarımız bugünkü gelişmişlik düzeyine ulaşamazdı, isteyen "havalı olmak" için böyle beslenebilir ve bir sürü araştırma öne sürebilirler fakat görünen köy kılavuz istemez. Vejeteryanlığı anlıyorum hayvanlara değer vermekten geliyor falan ama bir ineğin sütünü, bir tavuğun yumurtasını yememenin mantığını anlamıyorum yumurta yiyince tavuk zarar mi görüyor:)
Demekki sadece meyve yemek insanı öldürüyor. Allah bir sistem program vermiş vücuda sen Allahın kurmuş olduğu sisteme isyan edip ben bildiğimi yapar8m dersen vücudun sistemini programlamasını bozarsın. Hadi et yemedin insan sebzedemi yemez
Fotoğrafına bakılırsa esas sorunu veganlık değil anoreksiya imiş. Vegan beslenmenin handikapları olduğunu kabul ediyorum ama bu olay veganlığın ötesinde, beslenme bozukluğu sebebiyle olmuş gibi görünüyor.
vveganlıktan değil de anoreksiyadan ölmüş gibi gözüküyor. yıllarca sadece birkaç meyve dışında bir şey yememek (patates, soğan, muz vs.) öldürmüş bu kızı. anoreksiya: çok ağır bir ruhsal rahatsızlık.
bu veganları hiç anlamıyorum arkadaş. Varlıklıların en şereflisi en güzeli meleklerden bile üstün tutulan insan olmuş. çiftlik hayvanları insanlara protein besin ve gıdao lması için yaratılmış beslenmesi için gidipde saçma sapan bir üdşüncede olmak nedir ya.
Etsiz değil ama proteinsiz bir yaşam olmaz. Hayatımda her zaman dengeli beslenmeye özen gösterdim hamburgeri pizzayı da eksik etmem yeşillikleri de. Her gıdanın mucizesine ihtiyacımız var.
Şimdi bu saglıkşı mı araitormalar bile vücudun en çok sindirdigi enzimledigi şey et diyor xhaahahha meybe sebze nedie ya oksalat dolu vücudu yormaktan alerjen olmaktan başka bi boka yaradogo yok
Veganlar sadece şeker yiyiyor zaten.. Meyvenin içinde de sırf şeker var. Vegan olan herkes açlıktan ölmez böyle ama veganlık=şekerli beslenme düzeni benim gözümde
Allah bu aklı bu besinleri insana neden vermiş tabiki aklını kullanıp vücudunu dinç tutabilmesi için... herkes kafasına göre yaşamaya çalışırsa ortaya böyle sorunların çıkması kaçınılmaz..
demek ki gerçekten de et girmeyen yere dert giriyor 😀
İlk insanlar avlanıyordu. Protein vücudun temel bileşenidir. Bu yüzden et kesin gerekli.
Acliktan değil annesi meyvelerdeki virusten oldufunu dusunuyo acliktan olsaydin suana kadar coktan olmustu
Vegan beslenmeyi doğru bulmuyorum az da olsa et yenmeli süt içilmeli yoğurt yenilmeli bunlar ömrü uzatıyor bilim söylüyor bunu neden bir insan kendine böyle eziyet eder şaşıyorum.
Bir insan kendine bunu neden yapar ki? Vegan ile ilgili olduğunu düşünmüyorum beslenme şekli yalnıştı bu arada.
yanlıştı-
Kesinlikle olmaz. Sonuçta ciddi bir protein kaynağı et. Kadın zaten bir deri bir kemik kalmış. Üzücü…
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun inşallah etsiz yasam düşünemiyorum et girmeyen yere dert girer şekilde görünmek üzere kadın ölmüş
Kadının gücünü hafife alma 😂😂
Müslümanların vegan ve vejetaryen olma ihtimali yok. Gerisi de beni ırgalamıyor.
Valla iyi ki hayatını kaybetmiş akxjakakakamakjskajskqjakaj kurban kesmek yemek falan çok faydalı tabiiki.
Bu aneroksiya tarzı bir şey olmuş çok zayıflık gibi bir şey ilginç. Allah rahmet eylesin kötü olmuş.
Allah dünyaya dünyaya eti hayvanları boş yere vermemiş mevsiminde meyveleri yaratmamış, insanlar kendini akıllı sanıyor
Etsiz yaşanır da, proteinsiz yaşanmaz. Et, tavuk, balık yemeseniz bile, diğer hayvansal ürünleri tüketmek zorundasınız.
Vücudun her şeye ihtiyacı var Allah hiçbir şeyi boşuna yaratmamis.
Tüm veganların aynı yolu izlemesi lazım. Saygı duyuyorum hepsine. Nüfusu biraz azaltalım.
Sadece hayvansal gıdalarda bulunan besinleri alamamak vücutta sorunlara neden oluyor illaki
Veganlar süt bile içmiyor yumurta bile yemiyor bunu neye göre doğru bulduklarını anlamış değilim. Biri bir tarafından uydurmuş bitkisel besinler daha faydalı diye herkes ona inanmış. Yok öyle bir şey.
Bu tarz ukalalık ve cahillik yapanları bekleyen son maalesef.
Keşke ağaç dallarından kuşbaşı çöp şiş sarksa da yesek
Demek ki neymiş. Hayvansal gıdalardan uzak hayat olmuyor muş heleki sağlıklı hayat
Allah sebepsiz yere nimet yaratmaz ve iş yapmaz... insanların cehaleti işte...
Vucudun herşeye ihtiyacı var bu kadınada yazık olmuş ne diyelim
Eti bilmem de mangal şap şart ya mangalsız yaşam o la bi le mez bence 😊
Evrimsel gerçekleri kabul etmemenin sonucu gibi geliyor. Toprağı bol olsun üzüldüm.
Vegan çoğu insanın akıl hastası olduğunu düşünüyorum. Allah rahmet eylesin
Müslüman mı rahmet eylesin.
Işin biseyini çıkartmadan yaşamak varken bu da ne biliyim doğasına geri dönmüş :))
Vücudun bir şekilde protein ihtiyacı var etsiz olmaz bence
İyi olmuş beyinsize olmayan beyniyle böyle olur ama görmüş oldu ne oldugunu
Al işte öyle yaparsan böyle olur allah rahmet eylesin
Yetersiz beslenmeyi veganlik sanmak maalesef böyle birsey. Huzur icinde uyusun...
aptal kadın ne diyelim darısı diğer bu kafadaki hayal aleminde yaşayan şaşkınlara
Vegan değil ki bu frutaryen ( sadece meyveyle beslenenlere verilem isim)
yazık hiç üzülmedim beyni b12 eksikliği yüzünden çalışmaz tabiki et yemezse
Bilinçsizse beslenirsen, tahtalı köye boylarsın. Bizdeki ekonomik koşullar belli, insanlar hayvansal ürünler doğru düzgün tüketemiyor. Vegan bir şekilde yaşamak sağlıksız.
İnsanın doğasına aykırı. İnkar ediyorlar ve bedel ödüyorlar
İnsan bünyesinin proteine, vitamine, hatta yağa, her şeye ihtiyacı var. O yüzden çok normal
Ah be ablacım vahşi doğa da et yemeden hayatta kalınır mı? 😂
Çok net bir şey diyeceğim. GEBERSİN.
Cidden, gram üzülmüyorum bunlara sjsjsjss
egzotik bir adada egzotik bir meyve ağacının altına gömmüşlerdir 🤷♂️ hem etçil hem otçul varlıklar olduğunuz için et yemek gerek
Olur, sağlıklı da olur ama az da olsa ete ihtiyaç duyarız. Henüz tamamen otçul yaşayacak bir evrim yaşamadık.
Hayvansal protein şart vucut dakika kaslar erir
Yeterli protein beyinde çalışmaz
Et yenmez mi la. Et giren yere dert girmez @q.
Götümle güldüm... hala veganı destekleyen varsa ibret alsın
Ben dana eti yemesem de balik tavuk yemeye calisiyorum 🤷♀️
kas kaybetmiş bu karı. kollara baksana. hayvansal protein almazsan olacagın bu olur
Su içmiyormuş uzun zamandır. Meyve suyu sebze suyu içiyormuş onun yerine. Delilik resmen
et yemediği için seğil sadece meyve yediği için ölmüş kadın anlama sorunlu musunuz
Bravoo en dogru cevap
Bu veganlar çok komik ya bi ara da bir kadın evereste çıkmaya çalıştı veganlar güçlü adı altında böyle saçma sapan şeyler yapanlar da genelde kadınlar oluyo amaç ne agaaa
Ette insanın protein vitamin ihtiyacını karşılayan çok şey var
O yüzden vazgeçilebilir değil
Vefan olmak sağlıksız değil ama sadece meyveyle olmaz o yani etsiz olmaz değil de proteinsiz olmaz bence
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?