Helal olsun demek ki istedikten sonra olmayacak şey yok yani kimi insan vardır dershaneye gider her türlü eğitim alır Ama beceremez kimi insanda vardır en küçük bir çalışma ile dünyaları başarır umarım kendisine yardımcı olurlar ve daha iyi yerlere gelir
Tabiki önemli çobanlik kadar boş bir meslek yok Akşama kadar eve girdigin yok, insan yuzu gördugun yok. Ailenin ve çevrenin baskisi yok. iş yok güç yok çoban adi ustunde bi zahmet kazansinlar sinavlari o kazanmasin ben mi kazanayim yani akşama kadar boş vakitleri dolu. Ama merkezde oturan insan oylemi Aile baskisi ayni evdesin , caliscak ortam yok, çevre baskisi ev işleri , erkek cocuksan işe gidiyorsun ayrica vs. vs. ama çobanlar oylemi sabah cokar giderler akşama kadar boş beleş dolasiyorlar tabi kazanirlar.
her sene bi çoban hikayesi 😂 Şu soruyu sorarak bile ötekileştiriyorsunuz aslında 🤔 yani çoban bile kazandı, vayy bee çoban bile 😂 buna şaşırıyor millet, sonra övüyor birde 😂😂 Niye şehirde büyümüş çocuklar böyle övülmüyor çünkü zaten kendisinden beklenilen o 😂 Tiviktırda meşhurdu bu her sene bi çoban hikayesi😂Şu soruyu sorarak çocuğu aşağılıyorsunuz aslında 🤔😂
Ben günü günündendir dershanelerin özel okulların vs bir etkisi olduğunu düşünmüyorum zaten. Öğrencinin içinde varsa birşeyler aha da gördüğümüz gibi dağda bile çalışma imkanı bulabiliyor. Özel okullara giden dershanelere para döken insanlarda çok aman aman bir başarı yakalayamıyor. Demek ki neymiş insanın içinde olan birşeymiş. Azimmiş canı istediğinde başarmakmış.
Mecbur olduğu için cok çalışıp birinci olmus zaten. Ailesi vakti hali iyi olan insan niye gitsin birinci olsun. Bu çocuklar simdi hayati boyunca emek harcayıp kopek gibi calisacaklar. Ardından eskinin baraji olan 180 puani bile geçemeyip ortam icin gittigi üniversiteden mezun olan insanların babasının işine girip bunları patron bellicekler. Boş edebiyat kasmayalim o yüzden
Elli kere dershaneye gidip elinden telefonu düşünmeyip erkek veya kadın peşinde koşan ve daha sonra sıralamada üçyüz bininciyim bana şura gelir mi diye soran tipler nerdesiniz
Cobanlarda insan zamanı çok değerlendirme tablo ortada. ama başka aileler çocuğuna her imkanı sunuyor başka şehirde yurt ya da ev para gönderiyor okuması için. cocugub idealerinden vazgectigi yok arkadaş ortamı çevre edinmek için üni okuyanlar var mesajlaşma okul bitince o cafede görüş dedikodular yapmak kim kiminle ne yaptı gibi zamanı böyle şeylerle harcayinca bilgi kalitesi düşüyor tabiki ailesi de verdiği geniş imkanları yanlış kulanma metodu hepsi bu desek yeridir :))
nerede değil amaç önemli ve bu kardeşimizi bize bunu açıkladı aşırı mutlu oldum ama bir o kadar da üzüldüm, şu özel hocalar özel kurslar alanların adına
Bu çobanlara Matrix’ten yükleme yapmıyorlarsa bir şey bilmiyorum 😃 arkadaş birde şehirli birinci görsek ne olur? Hep birinci ikinci çoban mı olacak? zşlzlxxllx
aga dağda bayırda hava temiz ses yok gürültü patırtı parazit yok kafa rahat. hadi sorulara daldın gittin desen o ara sürüye dadanan kurtu kuşuda çoban köpekleri zikiyor zaten... Ha birde anadoluda köydeki çocuklar komple çoğu çoban zaten.. Çobanlıkta motivasyon sağlayan bir ortam var ve çalışanın kişiliğide müsaitse diğer çobanlar arasından tek tük böyle sivrilip çıkan oluyor bu arkadaşın yaptığı gibi
Ana Sayfa > Gündem > Sorular > Muhammet hem çobanlık yaptı hem sınava hazırlandı, LGS'de Türkiye ikincisi oldu. Başarmak için nerede olduğun önemli mi?