Evet sığınmacıların buraya gelmemesi gerekiyor sanki çok zengin ülkeyiz de bizler kendimizi zor geçindiriyoruz dış ülkelerden kişileri nasıl bakacağız sonra zamlar buda yüksek vergilendirme sistemi den dolayı ama Tayyip e batıyor bunları söylersen alışmış milletin cebini sömürmeyi bizler üretim yapan ülke değiliz pek senin neyine dış ülkelerden habire insan toplaman bu ülkeye sen önce ekonomiyi düzelt öyle konuş Tayyip efendi
Akp ye oy verenler okusun görsün. Hizbullahci tecavüzculeri ve teröristleri meclise sokan oy verdgnz adam anayasanın değiştirilemez maddelerini degstrmek isteyeni arkasına alıp destekliyor milliyetçi laik adamın vaatlerini kabul etmiyor. Çünkü hizbullahcilar türk lerden rahatsz çünkü Türkiye Cumhuriyeti devletini kurdistan yapmak istiyorlar bu yolda da en önemli adımları yavaş yavaş atiolar türk yazan her şey kaldırılacak kurtce orada burada olacak demeye başladılar bile Türk'e ait ne varsa silip kurfistan kurmaya calisiolar anlayn artk
@Seyyah_Derviş Erdoğan'ın fettullah gulenle aynı masadaki hizbullahcilarla mitingte konuşmalarıni dinle izle de gel. Eski konuşmaları ısıtıp önüme getirecegne akp nin eskiden yaptg şeyleri de izle bak.
Ikisi de aynı şeyi söylüyor demek istiyorum. En azından anayasayı değiştirmeyi Kılıçdaroğluda istiyor, açıklamış bunu. Ayrıca aloo diye yazan birine cevap vermek istemedim. Hakaret olmadan her tür tartışmaya girerim. Fakat en başta şunu diyeyim, bu pis siyaset. Herkes kullanıyor. Seçim sonrası biz burada, onlar Ankara'da olacak.
Asil sorun zaten her iki adayından burada bahsettiğin şeylere karşı ne saygısı var ne uymaya çalışmak gibi dertleri var o yüzden maalesef demokrasinin temeli olan bu seçim saçma bi haftasonu partisine döndü ya iki ucu boklu değnek deyiminin demokratik gösterimi ve nedense kimse farketmiyor ve koca seçimi boşa harcayıp malum değnekte ısrar etti baska degneklere bakmaya tenezzül bile etmedi 🤣🤣🤣🤣
Lavuğun biri demiş çarpıtma bu maddelerde anlaşılabilir bakanlık ya da cb yardımcılığı için öyle dedi diyor. Cevaba bakar mısın? ‘anlaşılabilir’ Şu maddeler diyojenle mi konuşuluyor yoksa bizi temsil etmesi için seçilmiş kişi ile mi? Farkı nasıl anlıyoruz? Bunlar nasıl gündemde olabilir?
Sinan Oğan'ın talepleri her Türk vatandaşının ortak talepleridir, bu talepleri kabul etmeyi 'boyun eğmek' olarak gören birisine ( haber doğru ise ) oy vermemekte ne kadar haklı olduğumu bir kez daha görmüş oldum. teşekkür.
Oğan'a boşuna oy vermediğimi yine teyit etmiş oldum.
Bakalım, Kemal Kılıçdaroğlu ne diyecek? Zirâ kendinin de özerklik vermek gibi bir düşüncesi vardı. Özerklik ne? Kolay mı kazanıldı sanki Türkiye toprakları? Hâl böyleyken ne Kemal'den ne Erdoğan'dan olmaz ama mecburen birine oy vermek zorundayız.
Hayır yani. Dersin Osmanlı zamanı gibi çok geniş sınırlara sahibiz de bir de özerklik... Resmen yukarı tükürsen sakal aşağı tükürsen bıyık gibi bu ikiliden birini seçmek.
yalnız Kemal kılıçdaroğlunu destekler ya zaten sığınmacıları göndermez erdoğan anayasanın ilk 4 maddesinde değişiklik yapar mı yapmaz mı bilemeyeceğim ama zaten kemal kılıçdaroğlu bunları vaadetti
Noktalama işaretlerine dikkat etmediğin için ilk başta dediğini anlarken yaşadım. Kemal'in de de gönderme sözü verdiğini az önce gördüm. Yani bence de Tayip yollamaz. Zaten yollasa şu ana kadar yollardı vatandaşlık hakkı vermek yerine. Zaten ben en başından beri diyordum Suriyeliler burada cirit atarken bizim askerler niye canını sokakta bulmuş gibi onların ülkesinde savaşıyor diye. Sanki bizim ülkemiz Suriye. Sadece bize ait Süleyman Şah'ın mezarı var orada. Onun dışında bizi bağlayan bir şey de yok. Yok efendim sınırmışız. Bize de oradaki savaş sıçrarmış mış mış da muş muş muş.
bence 2. turda Kemal kılıçdaroğluna vermelisin kusura bakma ama sinanında koltuk sevdalısı olduğu biraz ortada cumhurbaşkanlığı yardımcılığı varken neden bakanlık alayım demiş. Bende seviyordum sinanı ta ki bu konuşmasına kadar
@wantutiri Bunu diğerleri de düşünürdü zaten bence. Hepsinin bir amacı yok mu nihayetinde? Yani cumhurbaşkanı olmak. Zaten artık ikinci turda Oğan yok diye biliyorum. Kemal ve Recep yok mu ikinci turda?
Oganin isteklerinde boyun egmiyecek ne varmis... hizbullahcilarin bir dedigi iki edilmedi acilkm sureci sacmaliginda pkkya neler yapildi askerin eli kolu baglandi oturup halay cekmelerini izlettiler...
Helal olsun reise devam böyle milliyetçilerle ne işimiz olur zaten arkandayız hüdaparla yeniden refahla yola devam dkdkkd. Kadınlar nasıl akpye oy veriyorlar garip gerçi her şey garip fkdkd
@CinderellaXxX666 Zaten başörtülülere yapılan baskıdan ve dışlamadan ötürü bunca senedir AKP bu ülkenin başında biliyorsunuz değil mi? Bence artık ders alması gerekiyor bunu yapan herkesin.
Reis diyen onlar.. yurtdissinda kaskafali okuz afedersiniz ama Helis kiskanc Ve beyinsizler... cogu taube vermisdir.. turkiyedekileri bilmiyorum ama yurtdissindakiler cok... canım
@CinderellaXxX666 O yurtdışındakiler varya istediği gibi gezip tozan gecenin 3 ünde bile mangal et yiyen tipler tabii euro değerleniyor o yüzden oyları RTE'ye yurtdışından oy kullananları hiç samimi bulmuyorum o ülkede yaşıyorlarsa o ülkenin olayları ile ilgilensinler Türkiyede sadece bu ülkede yaşayanların oyları olmalı bence. Bu ülkenin zorluğunu çekmeyen bir insan neden dışarıdan müdahale etme hakkı olur hiç anlamam.
@cileksarisi gece ucte gezen Kim ya avrupada onlar disvocudur oyle turkden bahsetmiyorum o Naya aptallari... Kendimi birsey sanani. Kiskanc kiskanc lar!!! Sama tokez atiyorlar!!! Seni daha kotu gormek istiyirlar.. onlardan daha iyi degil me basortulusu iyi me acigi... Ben onlarin icinde yasadim yillardir bana yaptiklarini anlatmaya zaman yetmez.. aptallar
@cileksarisi aynen onlar niye oy vrriyorlar? Sadece gelip.. batirop... SC.. I.. p afedersiniz... Gidiyorlar Geri... Hersey pahali avrupada kimse kimse eskisi gibi degil gecim sorunu var... sizde abrupayi sanmayin zengin iyii
@CinderellaXxX666 Evet haklısın ben gece 3 de geziyorlar demedim mangal et yiyorlar dedim :D Gezme olayı yurt dışına çıkıyorlar veya kendi bulundukları bölgede istediği gibi gezip harcama yapıyorlar. Schengen vizesi sıkıntıları da yok hayat onlara güzel.
@cileksarisi karavan kucuk dar yer almis onun icinde sikis tepos uasioyir kesin isizlik parasi Ile.. you isi gucu.. gidip birsey yapicana hep karavandi uasioyir hic gormedim oylesini🤣 millet mangal keyfi yapani simdil oyle ahaha pardon tihaf biris mis ya
Ve enflasyonda heryerde var sanmayin burada hayat ucuz 🤣iscilerin canini cikariyorlar bide turkelr de kenidne tokez atiyor yardim.. edicene.. bi tuhaf lat kiskanc bende zaten uzaklastim onlardan kafam uymuyor bos bos seylere takilip kislaniyorlar sorun cikario hizursuzluk.. valla
Millet ailesini iyi here sokar but iki cocuklu kadinin lanet olasica isten de atiriyor Adam kaza yapmiz gecim sorunlari var... yok valla turkerden hayir yok disardakilerden oy vermesinler
Ikisimide sevmesemde hayirlisi. herkesin kusiru var be deyim. Kotulemekte kotu olur simdi iksine camurda atamyim simdi. Iyi geceler umarim iyi olur Turkiye icin
@CinderellaXxX666 Evet gerçekten bazen siyasi adamlar konuşurken heyecanlanıp farklı şeyler söyleyebiliyorlar biz konuşsak biz de heyecanlanırdık belki :D Dur sana bir video atayım :D
İşte gerçek lider 😄 oy vermeye devam edin Milliyetçi teröre karşı namazında niyazında elinde kuranı seccadesi ile halkı için cennetin kapısını sonuna kadar aralayan adam gibi adam.
Çarpıtma kardeşim taleplerine değil Cb yardımcılığı ve bakanlık talebidir. Pazarlık yapmayacağını söylemişti. Ancak bu maddelerde anlaşılabilir dediler Binalide açıklama yaptı
Bunların zaten olması gereken şeyler bir istek dair değil ki bunlar yapması gerek zaten ne günlere kaldık biz valla her şeye rağmen yine kazacak gibi bu millet neden böyle
Sinan oğan iki tarafı da destekleyemez ki çıkarları birbirine uyuşmuyor artık bu şekilde gireceğiz seçime oylar bölüşülür bazıları seçime katılmaz ama sonuçta değişmez rte alır bence
Bu seçim sonrası durgun bir ortam olmayacak gibi x si q su güzel gösteriler yapıyorlar ama zerre güvenim yok. Arkası hiç iç açıcı değil benim gözüm de her şeye hazırlıklı olmak lazım şahsi görüşümdür ikisi de.
Erdoğan bugün böyle söyler yarın sinan oğanın ayağına gider hiçbir sözünde durmazki bu hırsız recep inşallah kemal kılıçdaroğlu bu yıl cumhurbaşkanı olur
Zaten kazanır gerek yok. Sinan Oğan'a oy veren herkes o istedi diye Kılıçdaroğlu'na oy vermez. Aldığı oyların %80'i tepki oyuydu zaten. İnsanlar seçeneksizlikten oy verdi ona.
Şimdi Akpli sanma beni. Görüşümü yukarıda belirttim de Kılıçdaroğlu'nun da özerklik verme sözü yaptığı bir videosu var. Özerklik ne? Bir çeşit bölücülük değil mi? Zaten Türkiye sınırları ne kadar ki?
Özerkli videolarina hiç bakmadım iktidar olmayan bir partinin oy almak için yalandan da olsa vadi olabilir ki bunun gerçekleştireceği anlamına gelmez. Atatürk'de milli mücadele destek almak için Ruslar komünist ülke olma sözünü verdi. Ülke komünist mi şu an? Hali hazırda iktidar olan partinin bu önerilere karşı çıkması ne denli doğru?
E onu herkes biliyor şu an tüm partiler kötü. Ama biri 21 yıldır başta diğerine hiç şans verilmedi. Başa gelse yapacağı sanmıyorum içinde bulduğu durum izin vemez. Ruslar kardeşimiz demedim zaten ülke savaşta olduğu için Atatürk anlaşma yaptı Türkiye'nin ilk kurulan partisi Türkiye komünist partisidir. Ama isteği alınca sözünde durmadı Atatürk. Hatta Rusya'nın desteği için Batum'u da bıraktı. Böyle bakarsak Atatürk'e de mi hain diyeceğiz ülkenin durumu , şartları neyi gerekiyorsa onu yapmalı
Ki uzun uzun anlatmama gerek yoktu. Zaten biliyorum. O kadar cahil değilim. Atatürk'ün güvenilir bir lider olduğu sırf oradan değil zaten Kurtuluş Savaşı, Balkan Savaşları ve millî mücadelenin her safhasından belli.
Son dediğine katılıyorum. Zaten geçmişten günümüze bu hep böyle olmamış mı? Vaktinde saltanat, halifelik vs. kaldırılırken de çok sayıda kişi ve kişiler karşı çıkmış. Şu anda da oylara bakınca öyle.
Yani anlatırken mecbur açılmaya yapmak zorundayım. Atatürk için şimdi güvenilir diyebilirsin ama o vakitte o halk için güvenilir biri sayılmazdı ki halkın azımsanmayacak bir kısmı sürekli isyan etti. Ona inanalar sonunda kazandı. Ama uzun uzun devam etmeye gerek yok bana kalsa Tayyip kazandı bile ben sadece onu destekleyenlere laf attım o vatansever Kılıçdaroğlu hain diyenler içindi
Padişah taraftarları ve manda taraftarları tarafından güvenilir değildi ama bir Amerikan mandasını savunan Halide Edip gibi kişiler zamanla ondan yana olabilmiş. Ki zaten Kazım Karabekir de komünist diye hatırlıyorum ama o bile Kurtuluş Savaşı yıllarında padişah 9. Ordu Komutanlığından alınıp yerine Kazım Karabekir getirilince "Ben ve ordum emrinize hazırız." demiş. Benim orada demek istediğim komünizmi ortaya atan devlet bile uygulayamamış. Kaldı ki Atatürk gibi ileri görüşlü bir kişi kabul etsin. Kemal Kılıçdaroğlu'na o vaadinden sonra tam bir güven duyamıyorum. Akp de Hüdapar'a milletvekilliği veriyorsa ve zaten Atatürk'ü ağzına alıp "Üç beş ayyaş, çapulcu" vs. diyorsa zaten ondan olmaz. Hüdapar kim? Nihayetinde başındaki adam Şeyh Sait'ten özür dinlenmesi gerektiğini düşünen, Atatürk düşmanı, Hizbullahçı, Kürt Devleti kurmak hayali kişi değil mi? Yani elin Kürt'ü isyan etti ve Atatürk isyanı bastırdı diye niye özür dileyelim? Etmeseymiş. O zaman herkes isyan etsin. Hepsine toprak verelim. Bize bir şey kalmasın.
Kazım Karabekir dincidir komünistle alakası yok ki. Hayır halkın büyük bir kısmı güveniyordu bu yüzden halk tarafından sevilen insanları yanına toplayıp açılmı yaptı. Şeyh Sait şeriat için ayaklandı toprakla alakası yok elin kürdü derken isyan ettiği içindir umarım ben de kürdüm :d Atatürk'ün politikasını benimsemedi halk her zaman dine ılımlı kişileri seçti ki akp ve chp oyları bu gün bile bunu gösteriyor. İlerleyen zamanda bu durum değişecek gibi. Ama bunun sebebi zaten Atatürk onun zoraki ve baskıcı politikası akpnin temelini attı. Yani uzun mesele ya konuş konuş bitmez bu seçim geçti zaten adam 5 yıl daha başta
Kazım Karabekir'in İslamcı olmadığına adım kadar eminim. Buradan indirilmiş bir yazı yollanılsa göndereceğim de gönderilmiyor. Linke tıklayınca sadece iniyor. https://youtu.be/gRmITIejbyY
Halkın büyük bir kısmı acaba niye güveniyordu? Nasıl o güvenini sağladı? Trablusgarp, 1. Dünya Savaşı, Balkan Savaşlarında gösterdiği başarıları olmasa ve padişah 9. kolordu komutanı olarak görevlendirip çıkan isyanları bastır derken Atatürk bölgeyi önce bir gözlem yapmış ve Yunanlıların bölgede azınlıkta olduğunu Türklerin çoğunlukta olduğunu asıl halka kötü davrananın Yunanlılar olduğunu söyleyip Yunanlıların haksızlığını dünyaya duyurmak için raporlar hazırlatmış. Telgraflar çektirmiş. Ki tek bölgede de yok o rapor. En başından Amerika mandasını ve İngiliz mandasını savunan kesimin de olduğu kurulan cemiyetlerden belli. İsme bak. İngiliz Muhipleri (Sevenleri) Cemiyeti. Dediğim gibi Halide Edip gibi birçok aydın da Amerikan mandasını savunuyordu başlarda. Ki bunu anlatan da videolar ve kitaplar var. Sonradan Sultan Ahmet Mitingin'ini vs. düzenlerken Atatürkle birlik oluyor. O mitingler sayesinde Misakımilli sınırları çizilirken büyük bir oylama ile sınırlar kabul ediliyor.
Yani hangi kaynaktan baktın bilmiyorum ama İslamcı biri ilke defa senden duydum komünist düşünceye sahip olduğunu. Zira kendisi hilafetin kaldırılmasını hoş görmedi ve kuruduğu parti muhafazakar bir partiyi. Söz de Şeyh Sait isyanına destek verdiği sebebiyle kapatıldı ama destek verdiğine dair hiçbir delil yok. Atatürk - Vahdettin olayı tamamen karışık kimi Atatürk hain der kimi Vahdettin. Ama çoğu kişi Atatürk'e güvenmiyordu hatta ittihatçı olmadığına dair yemin edilmesini isteyip , imzalattılar Atatürk'e. Ama bunların konuşmamızın bir anlamı yok sen yazıyorsun diye cevap veriyorum
Adam hilafetin kaldırılmasını hoş bulmadıysa (Hangi padişah olduğunu hatırlamıyorum.) tutuklatma kararı verdiğinde niye Atatürk'e "Ben ve ordum emrinize hazırız." desin? Zaten halifelik 1924'te kaldırılıyor. Atatürk laik bir ülke kurmak düşüncesinde. Onun için dinsiz diye nitelendirmiyorlar mı nihayetinde?
İttihat ve Terakkicilere Vahdettin'in vatan haini olarak bakmasını nedeni çok aşikar değil mi? Adamın altındaki taht gidecek ve yerine T. C. kurulacak. Ki kuruldu. Vahdettin'i zaten Jön Türkler 1. Meşrutiyet'i ilan ettirmesi şartıyla tahta geçiriyor. Ki 1. Meşrutiyet'te Meclisiayan ve Meclisimebusan olmak üzere iki tür meclis var. Meclisi açıp kapatmak yetkisi vs. yine padişaha ait. En son bir şeyi bahane edip Meclisimebusan'ı kapatıyordu Vahdettin. Aradan 20-30 sene gibi bir zaman geçince bu defa İttihat ve Terakki 2. Meşrutiyet'i ilan ettirip ilk kez padişahın yetkilerini adamakıllı kısıtlıyor. Hal böyleyken pek tabii saltanat yanlılarının Atatürk'e hain demeleri.
Bir şeyler biliyorsun ama hepsini birbine karıştırmışsın 😅 Kazım Karabekir milli mücadele için emrinizdeyim dedi yani düşmanı atmak için. Araştır bak Atatürk ipleri eline almayan kadar ne saltanatı kaldıracam dedi ne hilafeti. Türkiye komünist partisini yukarıda dedim ya sana Ruslardan destek almak şartıyla Atatürk ülkeyi komünist şekilde kuracağına söz vedi. İlk kurulan parti TKP zaten yani bunu Atatürk kendisi istedi kominist oldukları için değil. Kazım Karabekir Teraki Perver partisinin kurucularından kapatılan partisi o. Meşrutiyetleri 2. Abdülhamit yaptı onu tahttan indiren Jön Türkler içinde Atatürk'te var. Ampulculer ne diye diyor şimdi Abdülhamiti yediniz Erdoğan'nı yedirmeyeceğiz diye? Vahdettin- Atatürk ilişkisi ayrı
Kimi derki Vahdettin Atatürk'e git ülkeyi kurtar , düşmanı at diye gönderdi. O yüzden Atatürk gibi güçlü birini gönderdi diye. Sonra Atatürk güçlü olunca kendi isteğini yaptı Atatürk hain der. Atatürkçülerde Vahdettin haindi ülkeyi dağıtmak için gönderir ama Atatürk dinlemedi der. Yani kesin bilinmez
Ben ne dedim? Milli mücadele karşıtı olduğu için mi emrinizdeyim dedi dedim. Benim kronolojim iyi değildir. Bunu kabul ediyorum. Onun için zaten parantez içlerinde padişahları karıştırıyor olabilirim dedim. 2 Meşrutiyet'i Abdülhamit kendi kendine mi ilan etmiş? Jön Türkler Osmanlıcılık fikrini savunur. Atatürk Osmanlıcı değil Türkçüdür. Ayrıca 1. ciyi Jön Türkler ikinciyi İttihat ve Terakkiciler ilan ettirdi. Bu kısmını da sen yanlış biliyorsun. Sana link bile attım. O linkte kaynakçalar da var altta Komünist Parti'nin kurucuları ve üyelerinin olduğunu yazan. Belli ki okumadan yorum yapmışsın. Aynı şekilde Şeyh Said ile de ilgili bir video atmıştım. Eminim ki şu an onu da izlemedin.
Ha şunu da ekleyeyim. Eksik yazmışım. Atatürk ittihat ve Terakkinin içinde var, Jön Türkler değil. Jön Türklerin içinde Namık Kemal, Ahmet Cevdet Paşa, İbrahim Şinasi, Samipaşazade Sezai gibi isimler var.
Şimdi onunla ilgili de kaynakça atarım da sen onu da okumadan gelir konuşursun. Onun için mi Kurtuluş Savaşı sırasında halifelik ve saltanat yanlılarının oluşturduğu Cemiyetler ayrı olarak var?
Neyse ya daha fazla gönderdiğim şeyleri bile okumayan, izlemeyen, kendi bildiklerini veya (Şöyle derler, böyle derler diyorsan) okumadan sadece kulaktan duyduklarını bana empoze etmeye çalışan biriyle muhatap olmaya değmez. İyl günler.
O kadr firildaklik çeviriyor ilkinde ortaya çıkmadı mı. Oy atmayan secmenlerin kagdina akp ve RTE die mühür vuruldu CHP ye ve Kılıçdaroğlu na atılan oyları kendi aleyhine kagida geçirdiler çıktı tek tek bunlar
@seyda028 dediklerinden bizim haberimiz olduğu kadarıyla Kk ninda haberi var. Kendisi 1.5 2 milyon oyunun yeri değiştirildi dedi fakat peşine düşmedi. Buyur burdan yak 🙄