Fay hatta açısından en güvenli şehir olarak Konya gösteriliyordu ancak 4.3 büyüklüğünde deprem olmuş. Sizce en güvenli şehir neresi?

Fay hatta açısından en güvenli şehir olarak Konya gösteriliyordu ancak 4.3 büyüklüğünde deprem olmuş. Sizce en güvenli şehir neresi?

Güvenli bölge diye bir şey yok her an her bölgede deprem olabilir önemli olan buna hazırlıklı olmak. Deprem bölgesinde bulunan bir çok kişi korkuları yüzünden güç ediyor oysa kalıp şehirlerini yeniden yaşatmaları gerekiyor bu ya da artçılar bitince geri dönmeliler
bence en güvenli şehir diye bişey yok canım , önemli olan evinin ve evin zeminin durumu. Ben de bu yüzden İstanbul Şişli İlçesi Paşa Mahallesinde yeni bir eve taşındım. Yapılan araştırmalara göre İstanbul'un en sağlam 3 bölgesinden biriymiş. O yüzden iyi araştırmak gerekiyor hem evi hem de evin zeminini
şişli mi en şağlammış ya siz mecidiyeköy o araa sokakları dip dip evleri görmüyorsunuz galiba o dediğiniz mahallede evler çok katlı nesi sağlammış yeni bina olsa ne yazar kat ustunde c 35 betonyazıyor ama gerçcekte c 15 bile cıkmadıktan sonra :(
sarıyer deki çoğu tek katlı gece kondu evleri çoğu yeni binadan daha sağlam bilesin
Deprem her yerde gerçekleşiyor ama gel gör ki en çok etkilenen yine bizler oluyoruz. Daha bunun İstanbul depremi gerçekleşecek. Milyonlarca insan ölecek ve o zamanda bile kimse akıllanmayacak.
Cevap
88Cevap
Maalesef hiç bir şehir güvenli değil
Bu deprem konusunda endişe edenleri anlamıyorum türkiye fay hatları sık olan bir ülke ne yapalım ülkeyi mi terkedelim 80 milyonuda sorunu depremlerde bulursanız sürekli insanlar ölecek belki sıra sana gelecek hep sorunları konuşuyoruz farkındamıyız hep korku yaymak tek yaptığımız neyiniz var Allah aşkına ailenizde sorunlar yaşamıyor musunuz ailenizden de kaçıyor musunuz savaş olsunca savaştan kaçıyor musunuz işlerinizde okullarınız problemlerle yaşamıyor musunuz çalışmayı ve okumayı bırakıyor musunuz
sürekli korkarak kaçarak topluma korku pompalayarak depremleri mi durduğunuz sanıyorsunuz bu şekilde korunayacağınızımı sanıyorsun korktuğunuz şeyin üzerine gitmeseniz kazanacağınımı sanıyorsunuz türkiye neden bir çok ülkede geri kaldı bu düşünceler yüzünden çözüm yerine sorunun kendisiyle ilgileniyoruz depremler için neden sağlam binalar yapılmıyor yerine neden depremler çok oluyor deniliyor hiç iktara soruyor musunuz bu binalar neden sağlam değil neden neden neden japonlar depremden korkuyor mu hayır onlar depremle mücadele ediyorlar ya bizler aman hep deprem oluyor ne olur bitsin
Maalesef hiçbir şehir depreme karşı tamamen güvenli değildir. Herhangi bir şehir, fay hatlarına yakınlığına, yer altı jeolojik yapılarına ve diğer faktörlere bağlı olarak depreme maruz kalabilir.
Ancak, deprem riskinin daha az olduğu şehirler, genellikle deprem bölgesinde yer almazlar veya deprem bölgesine yakın olsalar bile yapılarının güçlendirilmiş olmasıyla daha güvenli hale getirilmişlerdir.
Bu nedenle, Türkiye'nin deprem riskinin en az olduğu şehirleri arasında, genellikle doğu Karadeniz bölgesinde yer alan Artvin, Rize, Trabzon gibi şehirler sayılabilir. Ancak bu şehirlerde bile depremler meydana gelebilir, bu yüzden insanlar deprem riskine karşı her zaman hazırlıklı olmalıdırlar. Ayrıca, deprem gibi doğal afetlerin önlenemeyeceği unutulmamalı ve afetlere karşı hazırlıklı olmak önemlidir.
Merhaba
Konyalıyım Konyada yaşıyorum Konyada deprem olmaz olur ama bu yaşanılan depremler tarzında değil hafif olur uzun süren depremler hafif sallantılı büyük depremler az ve nadir olur eğer ecelin deprem diye yazıldıysa düz ovada bile depremden dolayı ölürsün
Artik gercekten deprem mi acaba diye dusunmeye basladim ister istemez hergun hergun deprem mi olur canim umarim bu isin altindan siyaset ile ilgili bir sey cikmaz bu kadar insan bir hic ugruna hayatini kaybetmemistir
çelişkiler içinde bir post. en güvenli dyorsun, bir depremde Konyamı silinmiş haritadan? deprem bu olucak tabii. insanımızı deprem değil , ihmal öldürüyor..
Geçen sene 5 siddetinde sallandı fazla umursanmiyor konya o yüzden hic olmuyor sanıyorsunuz Türkiye nin heryeri deprem bölgesi sadece birkac sehirde tehlike az
Hakkari
Zemini sağlam olduğu için
Elazığ da mesela en sağlam mahalle çayda çıra mahallesi
Çünkü tepe dağ gibi yer mahalle olmuş
Altı kaya sağlam yer
Olacağı jvarsa zaten olucak deprem güvenli veya güvensiz diye bişey yok önemli olan depreme dayanıklı evlerin inşa edilmesi
En güvenli şehir kendi yaptırdığınız evler ya da ev olacak.
Dünyanın neresine giderseniz gidin depreme yakalanma olasılığı yüksek.
depremin olduğunu haberden gördüm. hissedilmedi bile. gerçekten çok uzak bir noktada yaşanmış emirgazi'de.
Diğer illere göre daha güvenli işte deprem her yerde oluyor önemli olan yıkıcı etkisi olmaması
Güvenli bölge Konya'nın kendisi değil, Konya Karaman arasındaki havza. Türkiye'nin her yerinde deprem olabilir hemen hemen, anlayın artık şunu
Ülkemiz de her şehirde deprem olma olasılığı var. Kaçarak bir somuma varamayız. Sorunlara çözüm odaklı olmamız gerekiyor.
Zemin özelliklerine göre şartnamelere uygun yapılan her ev, dolayısıyla böyle evlerin olduğu her şehir yeterince güvenlidir.
en güvenli bir şehir yok bence..
her şehir fay hattında olmasa bile depremden etkilenebilir durumda
Dünyada güvenli bir yer yok.
Zaten ölümlü insanlarız.
Bunu anlamak lazım.
Tamam sağlam bina yapalım o ayrı.
Bunu demiyorum.
Güvenli yer diye bi şey yok. Yaratılan hiç bir şey kalıcı olmayacak. Yıkım ölüm kaza HER ZAMAN HER YERDE olur. Ölüm korkusundan sıyrılmak lazım.
Konya fay zonu var yaklaşık 50 kmlik, eğer tek seferde kırılırsa 6.5 büyüklüğünde bir deprem bekleniyor.
Her şehirde deprem olabilir. Güvenli şehir v. s yok. Deprem kuşağındayız. Önlem almamız lazım.
bence burdur, zaten toplasan 50 bin kişi ya var ya yok, orayı biz bile haritada bulamıyoruz fay hattı hiç bulamaz bence. düşmanlar bile bulamıyor ag.
4.3 deprem değil yalnız bunu Kahramanmaraş da yaşayan biri olarak söylüyorum. Bugün biride Marmara'da 3.0 deprem oldu demişti. Siz bizim Maraşda veya Hatay'da yaşamıyorsunuz Allah'tan. Deprem miş..
Bence yüksek katlı yapıların olmadığı yerler güvenli çünkü zaten türkiyenin her yeri deprem bölgesi
Depremzedelerden yetim hakkı yiyip oraya göç eden var galiba
guvenli yer yok her yer allahın her yerde onun emrinde
en risksiz yerler sallanıyosa demekki proföserlerdogru demiyo ya da bize ilahi bi mesaj gelıyo
Deprem ülkesi olduğumuz söyleniyor, her şehirde risk var demektir bu
Türkiye genel olarak deprem bölgesi. Güvenilir yer yok.
Eskişehir. Nereden mi biliyorum çünkü orada yaşıyorum
Ğğvenli olsa ne olucak eninde sonunda o toprağın altına Girecez İşte.
Orada merkez üssü deprem olmaz.
Başka yerlerdeki depremler ufak çaplı etkiler o kadar.
2045 yılına KADAR İSTANBUL en güvenilir şehir olarak görüyorum.
Fay açısından en güvenli olan şehirsin Konya olduğunu kim söylüyor öğrenebilir miyim
şu an her yer tehlike Türkiye de Naci görür hoca dedi
Fay hattı geçiyor veya geçmiyor diye zelzele olmayacak diye bir kural yok bence
Haber değeri bile taşımayacak büyüklükteki depremi alıp haber yapmanız ne saçma
Kendi limanıdır.
Bu limanda her şeyden öte bir özsaygı yatar.
Bide binalar çok katlı Allah korusun çok can kaybı olur
Size kim dedi Konyada deprem olmaz diye? Hataydaki kadar olmasa da Konyada deprem bölgesi
Maraş 'ta olanın yanında o deprem bile sayılmaz. Hafif bir sallanmışlardır o kadar
Konya/Niğde belli değilmiş. Güvenli diye bir şey mi var. Hiçbir şeyin garantisi yok
bence hiçbiri Türkiye zaten direkt deprem bölgesi kaçış yok skjdjd
Güvenli bir şehir yok hepimiz Allah'a emanet yaşıyoruz
ölümden kaçılacak bir yer yok en güvenlisi yaşadığın yerde tedbirini almak takdiri beklemek
Az önce bildirim deprem bilgi uygulamasndan geldi Konya da değil Niğde de olmuş
Valla bana artik cok tuhaf gelmeye başladı bu depremler tamam deprem ülkesiyiz biriken enerji vardi kırıldı ama hala devam ediyor ustelik farkli noktalarda bilemiyorum
Allahın taktiri
Deprem niğdede oldu ve konyaya aşırı vurmaz. Konya ve karaman gerçekten güvenli yerler.
Endişe edilmesi gereken şey depremin olup olmaması değil deprem olsada oturduğun binanın yıkılmamasi
4,3 küçük bir deprem o yüzden yine güvenli diyebiliriz
25 yıldır bu ülke bu hale geldiyse ben artık hiç bisey demiyorum Türkiye deki hiç bir şehir güvenli değil ne depremi bitiyor ne virüs ne taciz nede tecavüz hiç biri bitmiyor bitmeyecek 25 yıldır bu ülke bu hale geldiyse bir 25 yıl daha düzelmez
4.3 deprem de olmasın mı ablam bina bile gıdıklanmaz ondan
Ülke olarak deprem fay hattında bulunuyoruz deprem konusunda burası güvenlidir diye bir yer yok ne yazık ki
Depremden kimse kaçamaz acı ama gerçek deprem oldu diye güvensiz olmuyor yani ama konya fay hattında olmadığı için deprem hem az olur hemde olursa hafif olur büyük olmaz
En güvenli diye bir yer yok artık yeryüzünde hele ki yapılan yapılarda çürükse ki gördük çürük onun için yaradana sığınıp kendimize çeki düzen vereceğiz...
Toprağın üzerinde duran bir yer şüpheli sanırım bu konuda
Güvenli demek deprem olamaz demek değil deprem olur ancak çok az ya da hiç bir ev zarar görmez anlamında.
Ya kızım siz malmisiniz deprem ülkesinde yaşıyoruz değince aklına ne geliyor acaba Türkiye'nin her yerinde olacak
güvenli diye bir şey yok. güvenli yer arıyosan açacaksın dünya haritasını
hiç fayı olmayn bi yere gideceksn oda bulabilirsen
Konyalıyım bu olan depremlerin hiç birini hissetmedim
Dünya deprem haritasına bakıldığında tüm türkiye maalesef deprem bölgesi alanında...
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?