Gördüm ama bu tam olarak anlam ifade etmiyor çatlaklar cmsiva üstü çatlak ise kapatılması normal tehlike oluşturmaz ama statigi etkileyen catlaksa kapatılamaz bunu da fotoğraftan anlamak mümkün değil yerinde inceleyip numune almak gerek. Direk kapanma işlemi yanlış diyemeyiz. Adil olmak lazım. Çatlaklar sıva çatlağı ise sorun olusturmaz
Onları yine satacaklar içlerinde insanlar oturacak en ufak sarsıntida herle bir olacak yazıklar olsun bu vicdansızlara kansızlara böylelerinin bir gün enkaz altında kalmaları dileğimle
Gördüm ben normalde küfür eden bir insan değilim görünce küfür ettim böyle bir saçmalık olamaz her şeyi geçtim yine bir deprem olsa böyle binaların içinde ölen insanların hesabını kim verecek.
Binanın taşıyıcı sistemlerinde sorun yoksa duvarların çatlamasının önemi yok. Önemli olan taşıyıcı sistemlerdir. Yani kolon ve kirişler en önemli elamanlardır. Özellikle en alt kattaki kolon ve kirişler çok çok önemlidir. Tuğlanın binayı ayakta tutma görevi yok. Dışarıdan yalıtımı sağlar tuglayla örülmüş duvar. Hatta fazla ağırlık olmasın diye tuğlalar örülürken arasına harç az konulur. O çatlaklar genellikle sıva harcının içine fazla kireç konulması yüzünden de oluyor. Kireci az çimentoyu fazla koymak ve kumu elemek gerekiyor.
Pes ya depreme dayanıksız bina yapmışız hatamızı düzeltelim diyeceklerine bir de örtmeye çalışıyorlar! Bu insanlar akıllanmayacak! Bir gün deprem olacağını bile bile dayanıksız bina yapmanın insanları ölüme atmanın seri katil olmaktan farkı ne söyler misiniz? Müebbet yemeli bu müteahhitler! Siyasilere sesleniyorum lütfen yeni yapılan binaları gerekirse haftada 1 her şeyi ile denetletin! Şu an bile depreme dayanıksız bina yapmış müteahhit varsa caydırma için şartlar ortaya koşun! Binalarını yıkıp tekrardan depreme dayanıklı yapmaları için! Binada oturanlar da bir yere yerleştirilsinler geçici süreliğine! Depreme dayanıksız ev yaptığını itiraf eden müteahhitler hapis cezası almadan devletin hükümetin de maddi desteği ile tekrardan depreme dayanıksız yapsınlar o binaları yıkıp! Başka çözüm yolu yok!
Bu bina depreme dayanıksız değil yalnız. 2 tane depreme rağmen hala ayakta ve sadece dış cephede çatlamalar oluşmuş. Dış cephe ile depreme dayanıklılık arasında bir bağlantı yok...
Binaları çürük yapanlarda suç yokki. Onlqr en sonda süçlu olqrak. Ayda bir imar affı çıkaranlarda ve yapı denetimcilerin servet kazanması sorun bukadar büyük serveti nasıl kazanıyorlar. Bu şehirler yeniden inşa edilse bile kimseden hesap sorulmaz çünkü herşeyi kendilerine uydurup para yedirip yasalaştırıp yapıyorlar. En az sorunla büyük felqket atlattık başka ülke başaçıkamazdı denir gözlük takılıp hava atılıp algıyla devam denir
99 Deprem üzerinden o kadar zaman geçmiş. Hala taş yığını evleri dolduruyorlar her yere insan canı önemli olmuyor herkesin gözü dönüyor para girince işin içime sonra deprem olunca ah vah zaar
Gördüm ama bu tam olarak anlam ifade etmiyor çatlaklar cmsiva üstü çatlak ise kapatılması normal tehlike oluşturmaz ama statigi etkileyen catlaksa kapatılamaz bunu da fotoğraftan anlamak mümkün değil yerinde inceleyip numune almak gerek. Direk kapanma işlemi yanlış diyemeyiz. Adil olmak lazım. Çatlaklar sıva çatlağı ise sorun olusturmaz
Umarım bunlar sosyal medyada ve Tv'de teşhir edilir hem yapımı satışı durdurulur hem de yapan müteahhit tutuklanır. Çünkü bu açık bir şekilde sahtekarlık
Bu binada gorunen bir sorun yok. O kisimlar zaten deprem olmasa bile cogu binada catlar ve tekrar uzerinden gecilir.. esnemeye bagli olarak tugla çatlagi onlar..