
Diyanet TV'de “Yanında oğlu ya da kocası olmayan kadınların” yalnız başına 90 kilometreden uzağa seyahat etmesinin caiz olmadığı söylendi.
Evet
Hayır
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç

Diyanet TV'de “Yanında oğlu ya da kocası olmayan kadınların” yalnız başına 90 kilometreden uzağa seyahat etmesinin caiz olmadığı söylendi.
Eʟᴘʀᴏғᴇꜱꜱꜱᴏʀ sadece kızlardan cevap istiyor. Cevaplamak için giriş yap.
Ki kadın 90 km yolu yanında ona eşlik edecek biri olmadan gidiyorsa başkası ona. eslik ederek gidiyor anlamı da çıkabilir burdan. Hamisi gb düşünün. Çünkü kadın zayıftır, yapısal ve fıtrat. olarak bir. erkek gb değildir. Kendine kotuluk olur bu fıtratını bozma edası. Başka bir şey de olmaz.
Kurbağa teorisi bu.
Bir kurbağayı direkt kaynar suya atarsan, can havli ile zıplar ve kurtulur. Soguk suya koyup yavaş yavaş ısıtırsan hoşuna gider, gevşer ve en sonunda patlayarak ölür. Bize de bu uygulanıyor. Direkt şeriatı getirip kucağınıza koymak yerine çaktırmadan çaktırmadan şeriat için uğraşıyorlar ve korkuyorum ki, başaracaklar
Yalnız senin kurbağa dedin teori Ebû Hanifenin görüşü
O kadar haklısın ki... Kendim yorum yazacaktım, baktım yazılmışı var.. Aynen katılıyorum
@saskinomayra sağ ol🤗🤗
@Altinbasakk sen de sağol
90'a kadar eşimle gitsem üstüne bir 90 daha gidebilir miyim acaba yoksa evi mi baz alıyoruz? 90km arayla İki evimiz varsa ne oluyor? Atıyorum evden çıktım 90km gittim, ordaki evde de oğlum oturuyor, bir 90 daha gidebiliyor muyum?
Evet tabi ki de gittim 😂 lise üçte iken tek başıma yurtdışına gittim. Daha sonra da elli kere gitmişimdir uzaklara. Açıkçası diyaneti takmıyorum ben dinle alakalı konuşan kimseyi hiçbir faniyi takmıyorum. Saçmalık.
Sonra Kadının biri 90 km yürüyüp alıp başını gittiğinde cahil insanlar buna inanıp kadın zinhar günahkar günah işledi deyip Kadınlara karşı nefret kusuyorlar
İslamda kadının bir geceden fazla mahremsiz seyahat etmesi caiz değildir. İslam da böyledir.
delil:
Rasulullah (s. a. s) şöyle buyurmuştur:
“Allah (c. c)’a ve ahiret gününe iman eden bir kadının, yanında kendisine nikahı haram olan biri bulunmadıkça bir gün ve bir gecelik yola gitmesi helal değildir.” (Müslim, Tirmizi)
Müslüman biri olmadığım için sorun yok müslüman olanalr düşünsün :D
Hanefi mezhebinde öyle doğru yalnız başına uzun yola çıkılması caiz değil ama şafi mezhebine göre sıkıntı yok bunu kabul etseniz de böyle etmesenizde böyle
O eskiden deve ile yolculuk yaparkendir şimdi teknoloji gelişmiş savunma aletleri gelişmiş biber gazimiz var cakimiz var bulaşan olursa cizeriz
dinen yanlız başına başka şehre gidemezsin acil bi iş olmadıkça o da savunmasız olduğun için erkeklerin güçlü olmasının bi sebebi var
Ya biz kadnlarda olmasak zaten paylasscakları din konusu kalmayacak
Tek başıma Amerika’ya gittim. Ne anlatıyor bunlar? 😃
yaklaşık 2900 km uzaklıktayım. buradan sevgilerimi yolluyorum kendilerine 😘
Diyanete bağlı değilim cok şükür..
Verdiği hic bir fetva beni bağlamıyor..
Diayeneti umursayan kim istediğim gibi seyahat ederim
Evet gittim. Şu diyanet artık kadınların yakasını bir bıraksın. Nereye gideceğime onlar karar veremez. İstediğim yere gider gelirim tek başıma...
Kadınlar da olmasa neyle uğraşacaklar acaba 😏 Cinayetlerin, taciz, te*avüzlerin, hırsızlığın, yalanın, iftiranın... vb fetvası var mı?🤔
Genelde 3000-4000 km arasi seyahat ediyorum, mantıksız bir aciklama olmuş bence.
Zamanında develerle zor şartlar altında yolculuk yapıldığı için denmiş. şu an herkesin altında arabası var yollar düzgün yani şimdi geçerli değil. Tabi diyanet hala geçerli diyorsa ayrı
90 km ne kadar saatlik yol yapıyor
600 km gitmişliğim var, diyanet affetsin beni
Yanlış işaretledim 😅😅 evet
Diyanet yine akıl diyetinde
Diyaneti asla ciddiye almıyorum.
Diyanete inanmıyorum.
Giderim heryere bn👍😌
Şaka mı
Ben Rusya bile gittim
😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Hayır gitmedim
Ne diyor la bu
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?