Çok yerin de bir tespit olmamış mı? Tarih bilmek bu yüzden önemli diye düşünüyorum.
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
+1 yılÇok güzel anlatmış... Z kuşağı deyip duruyorlar ama onları yetiştiren insanlar aileler kendilerinde suçu neden aramıyor? O beğenmedikleri gençler çocuklar için nasıl bir gelecek bırakıyorlar? Z kuşağı bizden niye memnun olsun ki?
010 Yorumla
Soran+1 yılYılanın başı küçükken ezilir. İslam ile ilgili aklına takılacak bütün sorulara cevap verecek şekilde yetiştirmezsen çocuk iken, büyüyünce dinsiz de olur imansız da. Kur'an kursuna yazdırıyor aileler. Çocuk parka gidiyor. Eve gelince anlat bakalım ne öğrendin bugün diye karşısına alıp sormuyor çoğu aile. O yüzden herkes değişime kendinden başlamalı diye düşünüyorum. Önce kendini yetiştir ki hoca da sen ol, imam da. Çocuk ilk senden öğrenecek çünkü
- +1 yıl
Anlatmak istediğimiz şey aynı.. çocuklar büyürken ailede ne görürse onu kopyalar büyürken de bu davranışı pekiştirir.. yalan söyleme haram yeme şunu yapma bunu yap deyipte aile tersini yapıyorsa çocuğun aileye güveni kalmaz. Dalından düşen yaprak misali savrulur oradan oraya..
- +1 yıl
Dinlerin ilahi olmasi buna herkesin inanacagi anlamına gelmiyor.. milattan önceki çağlardan kalma pekcok kalıntı olduğunu okumuştum evet medeniyet olarak gelişme göstermiş bölgeler.. ama toplum olarak çok kapalı ve tutucu kabilelerin olduğunu asırlardır etkileşim ve iletişimden uzak yaşadıklarını da okumuştum.. halen Afrika kıtasında belirli bir inanca mensup olmayan atalarından gördüğü şekilde yaşayan teknoloji ve insandan uzak kabilelerin varlığı da mevcut... orta Asya Avrupa Anadolu tarım ve hayvancılık olarak ulaşım kolaylığı coğrafi şartlar yönünden insanların daha çok tercih ettiği etkileşimin daha çok olduğu bölgeler... ayrıca insani özellik olarak daha ılımlılar... kutsal kitap konusunda da herşeyin bahsedilmesi mi gerekiyor sonuçta bir coğrafya bir tarih kitabı değil.. dinazorlardan bahsetmiyor diye onlar hiç var olmadı anlamı mi çıkıyor? Sümerlerin dini inanışları Orta Asya'da daha önceki yaşamış kavimler boylar milletlere bakıldığı zaman İslam'dan önceki dönemde de benzerlik gösteriyor bu da toplumlar arası etkileşimin göstergesi... sadece temizlik açısından değil devlet yönetimi adalet toplu yaşamda uyulması gereken kurallar yazılı olan veya toplumca benimsenmiş sözlü kurallar söz konusuydu... tapınak olayı ise işin farklı bir boyutu.. soylu ailelerin kadınlarının olduğu da söyleniyor tapınakta yaşayan rahibelerinde yılda birkez yapilan ayin gibi.. bir çeşit gelir kapısı olduğu ya da kutsanma olduğu düşünülmüş.. hatta bu birlikteliklerden olan çocuklar kutsal sayilmis.. sadece Sümerler de değil antik Yunanda da var olan bir inanış...
Soran+1 yıl@NickSevmeyenlerden1 1) Kur'an'ı Okumadığınız çok belli. Allah ben sizin bilmediğiniz nice peygamberler gönderdim diyor. Fakat bize ders olması açısından genel olarak Helâk olan kavimleri anlatıyor ve biz biliyoruz ki Hz. Adem (as) dan bu yana bilip, bilmediğimiz bir çok peygamber geldi geçti. Eski çağlarda gelmediğini nerden biliyorsun? Mesela Sümerler ile Nuh Kavmi aynı döneme denk geliyor. İkinci olarak
Sümerler diye bir devletin olduğunu biz taa 19. Yüzyıl da öğrendik. Sümerler Yahudilik tarihinden bile daha eski bir tarihe sahip ve dili kaybolmuş bir nesil. Dogal olarak ne Hz. Musa, Ne, Hz. İsa Ne de Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi vessellem 'in sümer dilini bilmesi imkansız. Yani dinler onlardan esinlendi dersen buna çocuklar bile güler. 2) Amerika kıtasında neden yazma parçaları çıkmadı? Çünkü Amerika kıtası keşfedildinde insanlar zaten çoktan yerleşik yaşama geçmişti. Hangi yazma Parçası bekliyorsun? Niwe York Times Gazetesi bile insanlığın Afrika Kıtasından yayıldığını belgeledi. Doğal olarak burdan çoğalarak diğer kıtalara yayıldı insanlar. Amerika kıtasına geç gittilerse yazma Parçası beklemek komik oluyor. 3) Sümerler'e de Nuh peygamber gönderildiği tahmin ediliyor. Allah her kavim kendini bozdukça peygamberler göndermiş. Bu insanlar ya öldürmüş bunları, ya işkence etmiş ya da bir kısım dinlemiş. Yani insanlar bozuldukça peygamberler hep gelmiş.
Bütün Peygamberler Orta Doğu'dan mı? ↗
Soran+1 yıl@NickSevmeyenlerden1 Avustralya'da resmi din yoktur. Halkın yaklaşık %85'i Hristiyan ve Katoliktir. Bu ülkede yaşayan Aborjinler'in dini ise panteizmdir. Amerika kıtasına bakalım: Din olarak ise, Amerika Birleşik Devletleri'nde toplam; %65 Hristiyan (%43 Protestan, %20 Katolik, %2 Mormon), %26 Dinsiz ya da hiçbir dine bağlı olmayan, %2 Musevi, %1 Müslüman, %1 Budist %1 Hindu %3 diğer dinlerden insan yaşamaktadır. Kur'ana bakalım Kur'an ne diyor: Kim doğru yolda olursa, ancak kendi iyiliği için doğru yolda olur. Kim de saparsa ancak kendi kötülüğü için sapmış olur. Ve hiçbir yük taşıyıcı, başkasının yükünü yüklenmez. Ve Biz, bir resul (Peygamber) göndermedikçe azap edecek değiliz. Yani Allah diyor ki bir kavme peygamber gitmediyse , bi haber yaşıyorlarsa benim dinimden ben onlara Azap etmem diyor. Demek ki tüm dünya kıtasına peygamber göndermeyedebiliyor muş. Sonuç Allah Mülk sahibi isteği yere peygamber gönderir istediği yere göndermez. Ama uyarıcı gitmediyse de ben onlara azap etmem çünkü benim adaletim bu diyor. E Ozaman peygamber gelen insalara haksızlık olmuyor mu , onlar azap görürken onlar görmeyecek. Allah sana emir ve yasak koymuş. Bunlara uyarsan cennet uymazsam cehennem var. Ama senin sınavın peygamber gitmeyen kavimlerden daha zor olacağı için. Senin sahip olacağın Cennet derece bakımından onlardan daha üstün olacak diye vaad ediyor.
Soran+1 yıl@NickSevmeyenlerden1 bildiğin tek şey 3 din mi 😀 Allah öyle sadece 3 din ile sınırlı tutmuş kafasını bırak önce. Al sana 4. Yıllık Hint Mukaddes Metinleri Hindu dinininde Hz. Muhammed sallallahu aleyhi vessellem:
https://youtu.be/rM5x-GPsHOY
Soran+1 yıl@NickSevmeyenlerden1 Hintler için mukaddes kutsal demek bunun ayrımını bile bilmiyorsan bu senin sorunun 🤣 onu geçtim içeriğine bakman için sana kitabın adını vereyim kendin oku da Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi vessellem daha doğmadan bin sene önce Muhammed peygamber gelecek diye haber verildiğini öğren de biraz kendinden utan🤣 bir de tarih biliyorum diye geçiniyor🤣
Soran+1 yıl@NickSevmeyenlerden1 birde benden çok biliyormuş 🤣🤣🤣🤣https://youtu. be/ccO-P96rz9w
Soran+1 yıl@nicksevmeyenlerden1 kafanıza vura vura İslam'ı adam akıllı öğreteceğiz ve bu ülke İslam ülkesi olarak kuruldu sizin gibi din düşmanı laikler sonradan türedi. O yüzden dağdan gelip bağdakini komaya hakkınız yok. İsteseniz de istemeseniz de Allah nurunu tamamlayacak bu ülke yine kuranla yönetilecek. Sizde anca laiklik diye yırtınmakla yetineceksiniz🤣 boşuna nüfus Araplaşmıyor bunlar ilerde şeriatın kolaylaşması için ilk adımlar🤣 beğenmeyen laik kafalılar gidebilir bu İslam ülkesi coğrafyadan ben Arap halk ile birlikte namaz kılmaktan memnunum🤣
Soran+1 yıl@nicksevmeyenlerden1 hayatında kaç kere Kur'an'ı Arapça okuyabildin de bilgim çok diyebiliyorsun🤣🤣🤣 daha cariye haklarından bile haberin yok 🤣 4 eş öyle kafasına göre mi alıyor herkes 🤣🤣 ne güzel din uyduruyorsunuz 🤣🤣🤣
AI Persona’ya Sor
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
3
Cevap
1Cevap
+1 yılZ kuşağı neyin ne olduğunu gayet iyi biliyor tarafımız belli
14 Yorumla
Soran+1 yılİnsanları kuşak adı altında sınıflandıran zihniyete karşıyım. Bu ülke insanlarına sağcı solcu dedirterek kardeşi kardeşe vurdurdular, dinci -laikçi dedirterek insanı insana vurdurdular. Kürt -Türk diyerek bölmek istediler, 68 kuşağı, 80'ler kuşağı dedirterek darbe ile geri götürdüler. Şimdi de Arap -Türk ayrımı, Z kuşağı ayrımı diye diye istedikleri gibi at koşturuyorlar. Siz de her şeyin farkındayız sanın. Hükümete karşı olmak herşeyin farkında olmak değildir. Hükümeti ben de sevmiyorum ama dışardan bu milletin ahlâkı ile oynuyorlar. Mesela en çok kadınların alışveriş yaptığını bildikleri için sırf kendi markaları daha çok satsın diye LGBT bireylere özgürlük istiyorla ki rahat rahat onlarda bu alışveriş furyasına katılsın. Elinde kullandığın telefonların radyasyonları ile aptal bir nesil yetişsin istiyorlar. Bu yüzden aiiler sırf yemek yedirebilmek için çocukların önüne tablet açıyorlar. Çocuk yemek yerken bile tablete odaklanıyor. Neyin farkındasınız acaba hiç bir şeyin farkında değilsiniz.
- +1 yıl
Dinle yönetilen ülkeleri görüyoruz en basit örnek afganistan taliban geldi alayı Türkiye'ye geldi sayelerinde vatandaşlarımız hem sözsel hem fiziksel bir şekilde taciz
ve tecavüz ediliyor bunu yapanlar 'ARAP' minik tarih-gündem bilgin varsa zaten arapların türk düşmanı olduğunu hain olduğunu falan bilirsin
Bir ülkenin dini olamaz olmamalı yobazlık yapan bir ülke beyin göçü alamaz anca verir bunu örüyoruz ülkedeki öğrenciler doktorlar vbler kaçarken ne olduğu belli olmayan oğlancılar (Bazı arap ülkelerinde çocuklara gelenek adı altında tecavüz ediyorlar bunun baça bazi diye geçiyor bu) adamlar pedofili taciz tecavüz gibi şeyleri normal karşılıyor bildiğin normal bu En fazla beyin göçü alan ülkelere bakarsan en sonlarda afrika ülkeleri (fakirler) arap ülkeleri ve türkiye'yi görürsün nedeni ortada bugün avrupa ülkeleri türklere kapısını tamamen açsa türkiyede türk kalmaz
Soran+1 yıl@kemalistbirisi016 SenHayatında Roma tarihi okudun mu bakayım. İslâm öncesi Avrupa Medeniyeti dediğin Roma Medeniyeti ne yapıyormuş erkek çocuklara bir araştır bakalım. Köle olarak rehin alıp, erkek çocuklarını seks işçisi olarak kullanıyorlardı. Ne güzel Avrupa tarihi değil mi, peki İslâm öncesi Cahiliye döneminde Araplar kız çocuklarını diri diri toprağa gömerken Avrupa ne yapıyordu sen biliyor musun? Minnacık tarih bilgin varsa bu kızların cadı diye diri diri yakıldığını da bilirsin. Bu çocukları İslam kurtardı İslam. Kadınların söz hakkı bile yoktu. Pazarda köle diye mal gibi satılıyorlardı. Afrika ülkesi bugün neden fakir sen biliyor musun? Tarih bilmediğin için bilmezsin tabi. Fransa ne yapmış Afrika'da aç bak bakalım. Adamları kendi topraklarında köle olarak çalıştırdılar madenlerini çalmak için ne güzel Avrupa değil mi? Neden zengin olduklarını anlıyor musun şimdi? Almanya'ya bakalım Yahudi kadınları, çocukları, Naziler diri diri yaktılar. Ne güzel Avrupa be. Abd'ye bakalım. Irak işgalinde kadınlara çocuklara tecavüz edip sosyal medyada ulu Orta tecavüz fotoğraflarını yayınladılar ne güzel medeniyet be. Bugün Hangi ülke Kur'an'a göre dört dörtlük yönetiliyor bir tane ülke gösteremezsin. Bunu en güzel peygamber efendimiz (sav) Hz. Ömer, Hz. Ebubekir, Hz. Ali , Hz. Osman uyguladı Araplardan. Sonra Türklere geçti halifelik niye Yavuz Sultan Selim döneminde Kanunî döneminde 7 Cihana hükmettik sanıyorsun? Fatih nasıl Tarihe adını yazdırdı sanıyorsun? Kur'an ile yönettiler çünkü ülkeyi. Sen şimdi gelmiş vatanını terk edenleri örnek veriyorsun bana. Bak bakalım Kur'an bu adamlar için ne diyor araştır oku da sonra minicik tarih bilgin ile örnek ver. Ey Müminler! İnkâr edenlerle savaşta karşı karşıya gelince onlara arkanızı dönüp kaçmayın. Kim savaş için yer değiştirmek veya başka bir birliğe katılmak amacıyla olmaksızın savaş sırasında düşmana arkasını dönüp kaçarsa Allah’ın öfkesine uğramış olur, onun varacağı yer cehennemdir, ne kötü bir son!(Enfal 15-16)
- +1 yıl
Tarihi ele alırsak Atatürk döneminden öncesine kadar 'OSMANLI'da bile oğlancılık yasaldı hatta eşcinselliği (kadın kadına ilişkiyi yasaklayan yasa yoktu yani hep yasaldı ) erkek erkeğe ilişkiyi suç olmaktan çıkaranda osmanlıydı fakat bundan öncede suç adı altında pedofili olaylarına karışıyorlardı sonuç olarak ülkeyi yöneten onlardı söz hakkı onlara ait Bunu lgbt bireyi olarak söylüyorum iğrenç bir şey biliyorum fakat doğru yasalarda bile yazıyor bu önemli olan şimdiki zaman
Afganistan'ı ele alalım enenenn yeni örneği bu ülkedeki kadınlar b*k kadar değer görmüyor diğer arap ülkelerindeki gibi kendi kararlarını veremezler haklarını savunamazlar hayatları erkeğin iftirasına yalanına bakıyor bunu farkhunda olayında gördük bunun gibi yüzlerce örneği daha var
bi birakin be kardesim su z kusagini
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılEvet haklı hocam çokc yaşa hocam
00 YorumlaNe diyo bu :d
125 Yorumla
Soran+1 yıl68 kuşağı filmi var. Tarık Akan'ın 3 kızı idare ettiği bir film var. Gülşen bibikoğlu ile. orada ki duvar yazıları, kumarhane ve Karakol'a düşme sahneleri var. İzlerken dikkat et az çok anlarsın ne demek istediğini.
Soran+1 yıl@_candan evet tiktok da baya ünlüler 😀 bulunduğun şehrin bir kütüphanesine git bir de Starbucks cafesine git aradaki farkı kendin gör
Soran+1 yıl@_candan kusura bakma da yeni nesilden bana örnek ver niye bir tane bile bilim adamı Türkiye 'den çıkmıyor? Beyin göçü ile gidiyorlar. Bize de Starbuckslar'da tiktoklar da orada burada dolaşan nesil kalıyor. Bilim adamı kendini bilime adar. Onun Öyle cafeler de boşa harcayacak zamanı olmaz. Dincilerden geri kafalı olan da var zaten. Eskiden Medrese muzunu olmak için 7 dil bilmeden mezun olamıyordun. Fizik, kimya, biyoloji vb. Tüm dallarda ders öğretiyorlardı. Şimdiki medreseler sadece din öğretiyor. O yüzden de ülke gelişmiyor. Adam beyin göçü ile gidiyor geri gelmiyor çünkü ülkemiz sahip çıkmıyor. Refah sağlamıyor bu insanlara
Soran+1 yıl@_candan cafede ne kadar verim alabilirsin ki 🤔 aklın hep başka yerlere gider
Soran+1 yıl@NickSevmeyenlerden1 cahil ile girme münakaşaya ya sinirin zıplar tavana ya yazık olur adabına 🤣 Şerit da müzik yasak 🤣🤣🤣 diğer attığın Kur'an'a iftara na cevap Kur'an Kadınları Dövün Der Mi? Değinelim Mi? ↗
Soran+1 yıl@nicksevmeyenlerden1 Ben Kur'an okudum da Müslüman oldum. Eğer önce Müslümanlara baksaydım. İslam'ı seçmezdim. Kusursuz olan İslam'dır , insanlar değil (Yusuf İslâm) . Bir müslüman da benden gelsin ablamıza 🤣https://youtu. be/J4DpXh0qnSI
Soran+1 yıl@nicksevmeyenlerden1 https://youtu.be/J4DpXh0qnSI
Soran+1 yıl@nicksevmeyenlerden1 2 yaşındaki yeğenim bile anlıyor verilen mesajları ama koskaca yetişkin insalara anlatmak için deveye hendek atlatmak gerekiyor. Arkadaşım bak Allah her insana akıl ve tercih yapma iradesi vermiştir. Kimi insan hem İslam'ı yaşar ve aklını ilim ve bilim bilim yolunda kullanır. Ne diyor Hz. Ali:" İlim Çin'de bile olsa gidin alın " bu yüzden Osmanlı da çağ açan padişahların hepsinin akıl hocası şeyhi vardı. Fatih Sultan Mehmet Han 'a Gemiyi karadan yürüt diyen Ak Şemsettin idi, Selçukluyu büyük Selçuklu yapan şeyh Nizâmülmülk idi o dönem şeyhleri ile ahir zaman şeyhlerini bir tutmak akılsız insanların işi. Bak bakalım Nizâmülmülk neler yapmış. tr.m.wikipedia.org/wiki/Niz%C3%A2m%C3%BClm%C3%BClk
Biraz tarihi müslüman şeyhleri araştır da ufkun açılsın. Böyle bana ilim , bilim bilmeyen insanların videolarını atarak sadece gülmemi sağlarsın🤣🤣🤣
Soran+1 yıl@NickSevmeyenlerden1 benim gibi değil. Ben kimim ki. Allah'ın emirleri belli Kur'an belli. Bir evren (okul) inşa etmek için Mimar (Allah) bu okulda ders anlatması için öğretmen (Peygamber) bu dersi dinleyip hayatına geçirmesi için öğrenci (toplum) olmak zorunda. Allah insanlara açık açık son ve Evrensel din İslam mesajı vermiş. Bu kitaba uyanlar Cennete uymayanlar Cehenneme gidecek demiş. Bu dünya sınav yeri ve her sınavın bir süresi var. Bizim süremiz de ecel saati. Her sınavın kuralları var. Örneğin; geç kalma, kopya çekme, sessiz ol vb. Bizim sınavın kuralları da namaz, zekât, oruç, hac, kelime-şehadet. Her sınavın doğru ve yanlış şıkları vardır. Bizim sınavın doğru şıkları sevap, yanlış şıkları günah. Her sınavın iyi ve kötü bir sonucu vardır. Çalışır ve kazanırsan ödül olarak atanır ya da sınıfı geçersin. Çalışmaz isen kalırsın ve bir senen araya gider. Bir yıl boyunca tekrar çalışmak da sana ceza olur. Bizim sınavında iyi ve kötü sonucu Cennet ve Cehennem'dir. Çalışır kazanırsan ödül olarak Cennete atanırsın, Çalışmaz isen ceza olarak Cehennemi boylarsın. Nasıl ki hiç bir hoca sınav esnasında sonuçları açıklamıyor ise Allah'da dünya sınavı esnasında sonuçları açıklamıyor. Ecel saatin dolunca herkes sonuçlarını görecek zaten. İnkârcılar ebedi Cehenneme🔥🔥🔥 günahkâr ama imanlı ölenler Cehennemde cezasını çektikten sonra Cennete yerleşecek. Allah'ın rızasını kazanmış Salih kullar ise direkt cennete girecek. O yüzden Allah tercih hakkı tanıyor. İnkârı tercih edersen Cehennem, imanı tercih edersen Cennet var kulum diyor. Kim neyi isterse onu tercih eder beni bağlamaz ama dinime iftara atılırsa da sessiz kalmam
Soran+1 yıl@_candan Caner Taslaman'ın kadın ve İslam kitabını alıp okuyabilirsiniz. Bu konuya güzel değinmiş
https://youtu.be/8tbBtsP-SjY
Soran+1 yıl@NickSevmeyenlerden1 ben sana Aziz Sancar burada mı yetişti dedim 🤣🤣🤣 istediği yerde yetişsin adam Islamı savunuyor bunun için attım sana ama anlamak isteyene sivri sinek olur saz anlamak istemeyene davul zurna bile az
Soran+1 yıl@_candan Eşi ile birlikte yazmış kitabı güzel bir hareket bence.
Soran+1 yıl@_candan Allah'ın varlığının 12 delili kitabını PDF olarak ücretsizde indirebilirsin kendi sitesinden ben de bazı çalışmalarını çok beğeniyorum. Sadece Evrim ve Sahih Hadis konusunda kendisi ile ayrışıyoruz fakat ben her zaman yiğidi öldür hakkını yeme taraftarıyım. İslâma katkısı olduğu çalışmaları görmezden gelirsem bu benim kendi cehaletim olur. Adam çok iyi bir araştırmacı. Hatta Firavun'un Mumya'sının Kahire müzesinde sergilendiğine dair bilimsel iki çalışma olduğunu ilk bu adamdan öğrendim. O yüzden bana katkısı çok oldu. Fakat bazı insanlara bakıyorum adam bir kanala konuk oluyor. Hadis inkârcısını mı çıkardınız bir daha bu kanalı izlemeyeceğim vesayre boykot ediyorlar. Arkadaşım tamam Hadis inkâr edebilir ama sonuçta adamın söylediği doğrularda var. Sırf Hadis inkâr ediyor diye söylediği doğruları neden görmezden geleyim ki
Soran+1 yıl@_candan en azından İslam'a karşı diğer şu yukarıdaki arkadaş gibi at gözlüğü ile bakmamana sevindim 😇 İslam'ın ilk emri oku'dur. Fakat bizim insanlarımız sadece meal okuyarak İslam'ı öğrendiğini zannedip alim kesiliyor başımıza. Mesela meal de Elif -Lam -Mim çevirisi niye yok diye hiç sorgulamıyorlar. İslâm sadece Kur'an'dan ibaret değildir çünkü Kur'an'da namaz kıl der kaç vakit kılacağını söylemez. Zekat ver der ama zekâtın ölçüsü ne söylemez. Hacca git der ama tahaf et demez. Oruç tut der ama hangi aylarda orucu bozan şeyleri söylemez. Bu yüzden İslam'ı anlamak için Kur'an tefsiri okumak zorundayız. İslam= Kur'an+Sahih Hadisler+Peygamber Sünnetleri +Fıkıh+Tefsir demektir. Günümüz insanları ise sadece meal okuyup kafalarına göre ayet yorumu yapıyor. Mesela hasta olunca doktora gittiğinde doktor bu ilaç değil, sen yanlış ilaç verdin diyorlar mı? Ya da araban bozulsa tamirciye götürsen ustaya yok usta sen hasarı anlamamışsın, hasar bence burada diyorlar mı? Ama söz konusu din olunca kimse işin ehline gitmiyor herkes alim kesiliyor maşallah
- +1 yıl
Yok bende müslumanim ama genelde hoca dinlemiyorum bi dönem donden cıkacaktım kadınlar ve diğer konularda o kadar eziyorlar ki. Sonra dedim ki kendime kendin araştır. Herkesi izle ama doğruyu sen bul sen oku. Mesela bi hadis var hadis acık acik yazıyor fakat onu bile değiştiriyorlar. Oysa dediğiniz gibi oku der calıs der kadın veya erkek demez öğren geliş geliştir der. Kendim okuyorum peygamber hayatı okuyorum kuran okuyorum. Ve bakıyorum ki gercekten dendigi gibi şeyler yok. Mesela her alimi de dinlemem cunku insan onlarda peygamber değil kimi tarikat korkunç bilirsiniz en iyisi okumak arastirmak peygamber hayatına bakmak:)
Soran+1 yıl@_candan tarikat aslında ayrı bir boyut onu herkes anlayamaz mesela Mevlana da Mevlevi tarikatı kurucusudur. Tasavvuf Allah'a ulaşmayı amaç eder yani insan aklını zorlayan ve göz perdesini açmayı sağlayan 3. Boyut gibi düşünebilirsin. Bu boyuta ulaşmak herkesin harcı değil o yüzden imam rabbani bizim kitaplarımızı herkes okumasın, zarar görebilir demiştir. Yani işin ehli insanlar , tasavvuf ve tarikatın özünü bilen insanlar okusun. Bunu bilmeyenlere Kur'an, sünnet, hadis ve peygamber efendimiz sallallahu aleyhi vessellem'in hayatı yeter demek istiyor. Onlar ölmeden Allah ile diyalog kurabilen insanlar. Bunun için nefsin 7 mertebesini aşmak lazım ama bu çok zorlu bir süreç herkes beceremiyor kimisi yarı yolda şeytanın oyununa gelip kendini Mehdi ilan ediyor. Tasavvuf İslam'ın özü aslında. Mevlana'nın sözlerinden de anlaşılıyor zaten.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer