+1 yılSadece 2€ ile herhangi bir yerde kocaman bir bardak soğuk bira içebilirim. (Avrupa'nın hemen her yerinde) Türkiye'de olmama rağmen hiç kimseye acımıyorum. Ne kadar artsa da benden bir şey eksilmiyor ve Türkiye'nin bu durumunu şaşırtıcı bulmuyorum😄 çünkü sokağı biliyorum. Cehaletin villalarda yaşamasını bekleyemezsin, adilde olmazdı. Akıllı olmalısınız. Gerçek evrim bu. Sokağa bakarsan durumdan şikayetçi olmayanlar var, şikayetçi olanlar var. İkisinin ortak yani hiç bir şey bilmeyip bildiğini sanmaları. Çoğu kişi türkiye'de böyle.
01 Yorumla
En İyi Cevaplar
- Gündem konusunda 989 cevap paylaştı.
+1 yılHer şey pahalı, her şey... 5 L su 6 TL oldu, 2,5 litresi 3 liraya geliyor. Ama 2,5 litre cola 20 TL. Yahu colanın yüzde 95'i su zaten. Nakliyeyi unutmayın, geçen yıl 7 TL olan mazot bu yıl 20 TL. Pazara, markete gelen her şeyin nakliye maliyeti 3 kat arttı. Yaz aylarında 150-180 liraya 1 kg dana eti, 25 liraya 1 litre UHT süt, 150 liraya 1 kg beyaz peynir alacağız. 15 liraya 1 kg un alacağız. Yanılırsam gelir yorum yazarım altına.
00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
125Cevap
- Gündem konusunda 26,7b cevap paylaştı.
u +1 yılGenellikle 1 lt içiyorum içtiğim zaman
00 Yorumla Kimi cenah kabul etmese de, bu ülkede çok ciddi bir devalüasyon oldu.
Türk parası hiç olmadığı kadar değer kaybetti..
Aynı zamanda üretim bitti ve her konuda tamamen dışarıya bağımlı olduk..
Bugün ekmeklik buğday, patates, soğan hatta beyaz peynir ve çiğ sütü bile ithal eder hale geldik..
Bayram da kuzenim geldi, yeni şampuan işine girdi..
"Abi toptan pet şişe 2 tl iken şu an 8,5 tl ye alıyorum" dedi...
Düşünün bu sadece şampuanın plastik pet şişesi..
Gelen zamların fiyatlara yansıması adeta trajikomik..
Vatandaş da hem sessiz hem tepkisiz..
Nereye kadar bu şekilde sessiz kalıp tepki vermez bilmiyorum..
Allah sonumuzu hayr etsin..
(Asitli içecek de tüketmiyorum)10 Yorumla
+1 yılTürkiye 80-90 lardaki enflasyon
fırtınasına girdi O zaman alım gücü vardı
Paranın değeri vardı 1 kişi çalışıp
4 kişilik bir aileye bakabiliyordu.
Artık hersey ucucak ve alım şansımız olmıycak.
Herkes elindekiyle yetinicek
Ev araba yazlık tatil beyaz esya
giyim gıda fiyatları tavan yapıcaktır.
Kaynanamla anamla babamla oturmam diyen herkes mecbur oturucak 1 eve en az 3 maaş zor yeticek. Araba her zaman kullanılmıycak
Bolluk yılları yerini zor şartlara bırakıcak
Zenginler daha zengin fakir daha fakir olucak
Orta direk orta sutun artık yok olucak10 Yorumla
+1 yılÇok nadiren içerim, içen belki daha az içer artık ama asıl sorun sadece Cola değil her şeyin absürt pahalılaşması. Maaşlara zam geldi ama 2 ayda o zamdan fazlası eridi. Üretmezsen böyle olur işte keşke saçma sapan şeylere harcama yerine üretime odaklı politika izlenseydi. Aslında eskiden ambargolara rağmen bu denli zorda değildik fakat ne zaman mülteciler geldi ülke çöküşe geçti.
10 YorumlaAsla tercih edip içtiğim bir ürün değil, yılda bir canım çekerse de küçük boy alırım sonrasında içemiyorum diye. Ama bu bildiğiniz soygun, bu fiyatlar nedir yahu. 2 çocuğu olan asgari ücretli akşam evine dönerken çocuklara kola almak için de mi dusunecek artık? Milletin sağlıklı beslenme hakkı zaten elinden alındı, bari iki gramlık zevke göz dikilmeseydi. Yazık
10 YorumlaLüks tüketim sınıfında ki ürünlerin pahalı olması doğal olabilir. sorun temel tüketim ürünlerinin pahalı olmasında..---- Yani ekonomik kriz yokken bilr Burger King pahalıydı. Migros pahalıydı, StarBucks pahalıydı.. Buna kimse kızmıyordu zaten.. Ama çay ocağı, dönerci, BİM gibi yerlerin zamları göze battı... Bu sebepten kolanın pahalı olması değil ama şişe su-ayran pahalı, bence bu gündem olmalı...
08 Yorumla- +1 yıl
Lüks tüketim değil bu. Köpekbalığı eti veya 20 yaşında bir şaraptan bahsetmiyoruz. Colayı da lüks sınıfına koyuyorsan sen zaten köleliği kabul etmişsin. Hicbirseyi kendine hak görmüyorsun
- +1 yıl
İnsanın yaşamsal olarak sadece suya ekmeğe ihtiyacı yok. İnsan sosyal bir varlıktır. Hollanda'da 20 yaşında bir genç başka ülkelere seyehat edebilirken biz şehirler arası seyahat bile yapamıyoruz
- +1 yıl
O zaman Almanya ve Rusya'da bira tüketimi çok. Alkol lüks tüketim değil diyorsun... Fransa ve ingilizler tiyatroya sık gider. insan sosyal bir varlık diyorsun, bu mantıkla sinema tiyatro da lüks değil.. İtalyan'lar pizzayı çok tüketir. Pizza da lüks değil, Amerikalılar hamburgeri çok tüketir, o da lüks değil... Peki lüks ne? Böyle bakarsak dedelerimiz insan değilmiş. Senin dediğin hiç bir "normali" belki de hiç yaşamadan vefat etti. Ses sosyal bir varlıksan, deden bir varlık bile değildi bu mantıkla
- +1 yıl
İşte asıl sorun senin bu kafa yapın "dedem yapamadı bende yapmasam sorun olmaz" Asıl şunu düşünmen lazım "o yapıyorsa ben neden yapamıyorum". Bu arada özel tüketim farklı lüks tüketim farklı birsey. İnsanın kendini gelistirebilmesi ve topluma ayak uydurabilmesi için bazı şeyler yapmak zorunda yoksa çiftlik hayvanından farksız oluyoruz.
- +1 yıl
Senin kafa yapına göre kola bir ihtiyaç ve lüks değil, sigara lüks değil, seyahat etmek lüks değil, internet lüks değil, netflix lüks değil, makyaj malzemelerin ne istersen onu da yaşamsal ihtiyaçtan sayalım, o da lüks olmasın... Geriye ne kalıyor. Uzaya gitmek falan lüks mü senin için?
- +1 yıl
Anlamıyorsun, fiziksel anlamda yaşamsal bir ihtiyaç değil ama global bir dünyada yaşıyoruz senin dedenin zamanları değil artık dünya. Sadece yemek yiyip barınmaya sen tamamsan boş ver benim söylediklerimi. Demek ki senin bir tiyatroya gitmeye, bir hobi edinmeye, seyahat etmeye, arkadaşlarınla bir bardak bir şey içip sosyalleşmeye... ihtiyacın yok. Ama benim var, X ülkesindeki alım gücünü refahı bende istiyorum çünkü insan gibi yaşamak istiyorum ben bir inek veya keçi değilim çünkü. Sen neden istemiyorsun onu anlamadım sadece.
- +1 yıl
Seninle yazışarak anlaşamayacağız :) Dünyada "lüks" diye tanımlanan şeylere sen "yaşam standardı" diye bakıyorsun. Bu da güzel bir şey aslında. İnsanların standardı yükseldi demek ki. Dün evi süpürgeyse süpürürken, bugün Mi marka temizlik robotları evlerde temizlik yapmaya başladı. Dün çamaşırlar ipe asılırken, bugün kurutma makineleri evlere girdi ve bunlar lüksten sayılmıyor. Demek ki yaşam standartları yükseldi. "Aman kim asar çamaşırı ipe, inek miyim ben. Global dünyada çamaşır ipine gerek yok" der hale geldiysek ne mutlu bize...
Gündem konusunda 479 cevap paylaştı. Şu içmeyin diyen geryzekalılar lan siz boşuna yaşıyorsunuz..
11 Yorumla
+1 yılGörüyor musunuz malum kişi ne kadar düşünceli, sizin sağlığınızı düşünüyor 😂
11 Yorumla
+1 yılResmen sigara ile kapışıyor. Şu denk geldiğim döneme bak
12 Yorumla- +1 yıl
Sence kim galip gelir? Hahah
+1 yılNe düşündüğümü bilmiyorum, sadece küfür dönüyor beynimde.
11 Yorumla- Gündem konusunda 1,4b cevap paylaştı.
+1 yılKolayı severim ama bırakmak zorunda kaldım bu fiyatta olması iyi bir şey aslında bırakmak isteyip de bırakamayanlar için gerçi sigarayı bırakmıyorlar bunu mu bırakacaklar ama ben bıraktım iyi de oldu
10 Yorumla
+1 yıl10 lu nescafe (2in1) 17.5 tl. Fiyatlar çok fantastik yerlere gidiyor. Soran olursa köprü, havaalanı, bizi bölemeyecekler falan dersiniz.
20 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılKızlar Bir Adım Öne kola ve fare muhabbettinden sonra tiksindim içmiyorum içenler düşünsün 100 tl dahi olabilir beni ilgilendirmiyor
00 Yorumla
+1 yılAlmanya bizi kıskanıyor onlarda litresi 15,41 tl bizde 2,5 lt 20 tl😂 dış güjler ağlayın😂
1lt prıll😂
(Ağlanacak haldeyiz)11 Yorumla
+1 yılYaar saçların lüle lüle kullanmadığım şeylere güle güle.. 🤠 Mutlu oluyorum ya, daha çok zamlansın bu sağlıksız şeyler. Yağ da zamlansın yine. Doğru beslenmeyi herkes öğrenecek bu gidişle, herkes vegan olmasın da 😂
00 Yorumlamillet hahoo diyorr daha bunlar iyi günler neler göreceğiz yaşarsak neler
10 YorumlaOf kola yi çok severim 20 tl ne ya bn içimim diye mı artio
12 Yorumla- +1 yıl
13,90 Tl
+1 yılİçmiyorum kola ancak çok pahalı 2,5 tl olduğu zamanı hatırlıyorum ne hallere geldik.
10 YorumlaAllah belalarını versin
Sakızı bile arttırırlar10 Yorumla
+1 yılÖnceden ne kadardı ki alışveriş yaparken fiyat bakmak pek adetim değil
12 Yorumla- +1 yıl
13,90 Tl
+1 yılOha lan 3 ay önce ülkeden gittim 10 lira falandı sanırım
10 YorumlaKolanın sadece sağlığa değil cebe de zarar olduğunu düşünüyorum
10 Yorumla
+1 yılDolar sene sonu 20yi görecek belkide geçecek o zaman asıl pompa başlıyor
10 Yorumla
+1 yılTelefonunu çıkar göster diyenlere sormak lazım onlar daha iyi bilir
10 Yorumla
+1 yılKötü günler geride kaldı. Artık daha kötü günler göreceğiz dedirten hadisedir.
10 Yorumla- Gündem konusunda 615 cevap paylaştı.
+1 yılBreh Breh Breh.. Muhteşem Türkiye.. Geçiniyıh biz. Yetiyah bize emekli mayışı
10 Yorumla
+1 yılÜlkenin gittiği yerleri hayal bile etmek istemiyorum
114 Yorumla- +1 yıl
Allah hakedene hakkettigini verir ama bence bizim gidisatimiz şu an Dünya'nınkisinden çok daha vahim
- +1 yıl
%61 diğer ülkelerin 10 katı enflasyon kolay kolay hallolur mu sence
- +1 yıl
Bizim enflasyonumuz her zaman yüksekti. Biz her zaman enflasyonda ilk 10 da yer alan ulkeydik yine aynıyız Bir çok ülkede ekşi enflasyon varken bizde %10larda idi şimdi Almanya'da Avrupa'da %5 enflasyon var son 40 yılın en yüksek enflasyonu yaşanıyor. Bu açıdan bakarsak normal. Petrolün fiyatı sadece 4 ayda 50 dolardan 120 dolara fırladı doğalgazın bin metreküpü 120 dolardan 1300 dolara fırladı bin dolarlık konteynerlar şu an 25 bin dolar olmuş durumda o da bulunabilirse. Kısacası dünyadaki kriz çözülmeden Türkiye'de rahatlama olması zor.
- +1 yıl
Türkiye dışa bağımlı olduğu sürece bu güzelim coğrafyada iklimlerde kendi kendine yetemedigi sürece dünya krizi çözülse de bu ülkeden bişey olmaz
- +1 yıl
En basit örnek gt kadar ülke olan Hollanda
- +1 yıl
Dışa bağımlı olursun da tarım ülkesi olarak gidipte buğdayı da dışardan almazsın
- +1 yıl
Dış ticaret okudum ve çoğu şeyi izliyorum, okuyorum zaten sizin gibiler yüzünden sefalete terkedildik istersen sen önce kendi cahaletini doyur
- +1 yıl
Üretimde birinci olduğumuz için Suriye'den bilmem nerden tonla buğday aldık zaten Neyse bunca insanın vebali siz ve sizin gibilerin üstünde bu da benim son mesajım
- +1 yıl
@aborjino Senin yazdıklarının şu an ki durumu açıklamadığını bir çok yerde anlattım. Neden hala ısrar ediyorsun? Türkiye enflasyonu yeni yılda yani 2022' de Venezuela' yı geçti. Venezuela dediğimiz ülkede 2 yıl önce %7500 enflasyon vardı. Durumun ciddiyetini kavrayın. Türkiye enflasyonu Venezuela' dan da kötü. Yıllık dilimde yani 12 aylık verilerde Türkiye henüz Venezuela kadar kötü değil. Ama 12 ay tamamlanınca belki Venezuela' dan daha kötü olur. şu an 195 ilke arasında 6' ıncı sırada Türkiye. Ukrayna, Suriyeli ile aynı yerde olmamızın neyine iyi diyorsunuz? Bir Arjantinde Türkiye' den iyi oluyor bor Türkiye Arjantin' den iyi oluyor. Hak ettiğimiz yer bu mu? Türkiye Arjantini enflasyonda geçti galiba son ay açıklanan %69' la. Üstelik ÜFE yıllardır TÜFE' nin %20 - %30 üstünde gerçekleşiyor. Yani bunlar bir yerde buluşmaj zorunda. Bulunamadığı zaman herkes bu veriler yalan der. Üretici ürettiği ürünün üretim maliyetinin fiyat artış hızı kadar tüketiciye yansıtmazsa kapanır. Üretici, toptancı, perakendeci ticari hayatına devam ettiğine göre bunu fiyatlara yansıtıyor demektir. O zaman TÜİK hesaplamıyor. Ekonomi bilimine ters fiyatlara yansıtmamak. Ticaret kar etmek için yapılır. Özel sektör kâr etme amacıyla varlığını sürdürür. ÜFE - TÜFE 5 yıl gibi uzun süreler uyumsuzluk göstermez. ÜFE mutlaka TÜFE' yi yakalar. Türkiye' de enflasyon %115' dir. ÜFE daha gerçekçi çünkü. Toz Şekere bakarsak %300' dür. 5 kilosu 23,95 TL - 25 TL olan Torku, Irmak marka toz şeker şimdi 89 TL - 100 TL' ye çıktı.
- Gündem konusunda 1,6b cevap paylaştı.
+1 yılbayadır kola içmiyordum kolasız günler geçiriyodum daha kolasız günler beni bekliyor
10 Yorumla Dış Ülkelere Ve Başka Para Birimine Bağımlı Endexli Üreten Duruştan Sıfattan Çıkıp Tüketen İthaal Eden Bir Gidişatta Ülke Sen Yönetirsin Ekonomisini Başkaları Belirler Üretmediğin Sürece Genel Taban Ve Üretim Noktalarına Öncelik Vermediğin Yatırım Yapmadığın Sürece Paran Değer Kaybeder Ekonomik Olarak Dolara Gebe Olursun
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılSanırım ben hep 50liralık benzin alıyorum zaten diyenlerin verdiği oylar yüzünden 😞
20 Yorumla
+1 yılAllah türkiyede yaşayanlarin yardimcisi olsun, hele durumu iyi olmayan ailelere üzülüyorum, çogu insan herseyi alip yiyemiyor içemiyor ve giyemiyor,
00 Yorumla
+1 yılErgan gula nirde?
-Abi kola 20 olmuş almadık
Şaka yapma bah ergan kula kat!
-Abi kola yok
Ergan çıkar şu gulayı
-...00 Yorumla
+1 yıl1 lt alıyorum zaten 2 buçuk litrenin asidi hemen kaçıyor dipleri içilmiyor bu sefer gerçek kola severler bilir 😄😂
00 Yorumla
+1 yılBenjamin amcanın değeri giderek arttığı için doğal olarak ithal bir mal olan Coca Cola'nın da fiyatı artıyor. Bu kadar basit.
00 Yorumla
+1 yıl00 YorumlaGündem konusunda 479 cevap paylaştı. Geçen sene 4 bin olan maaşım şu anda 14bin. buna inanıyorum da kolaya neden inanmayalım. Değişen bişey yok her şey aynı
00 YorumlaŞekerin kilosu 7 tl den 15 tl ye cıkınca normaldir bence. 2.5lt kolanın içinde 1kg ya yakın şeker var.
00 Yorumla
+1 yılÜlkeyi batıran oy verenler sağolsun bu duruma geldik
10 Yorumlaİçmiyorumda evimede sokmuyorum ama tabi konu başka inşallah 200 TL olur
00 Yorumla
+1 yılZam zam zamm kemal sunal ın filimlerinde ki günler bu günlermiş demekki
00 YorumlaKanka cafede kutu kolayı 25 30 tl ye satıyorlar bence iyi fiyat
00 YorumlaIyi tarafindan bakalimm, obezite orani düşecek.. :))
00 Yorumlaİçmiyorum içmenizi tavsiye etmiyorun teşekkürler 🤭🤭😌😌
00 Yorumla
+1 yılBen burada 24 lü teneke kolayı 10 dolara alıyorum yarım saat çalışmamla
00 Yorumla
+1 yılarkadaşlar Coca-Cola içmeyin zaten zararlı ve kötü eller yapmış
00 Yorumla
+1 yılBu enflasyonda şaşırmamak lazım gidişat hiç iyi değil Allah sonumuzu hayır etsin
00 Yorumla
+1 yılİnşallah 100 TL olur millet açlıktan geberir umarım. AKP'ye oy verenlerin müsait bir yerine... 😎👍
00 Yorumla
+1 yılOnu bırak asıl 2.5 litre biranın fiyatı ne oldu öyle ya
00 Yorumla
+1 yılEskiden 75 liraydı 🤪
Ama 5 milyona çok şey alınıyordu. (5 Lira)00 Yorumla
+1 yılYani pek kola içmem. Ama şçenler çok etkilenecek. Yazık günah. 20 birim olarak bakın.
00 Yorumla
+1 yılKolayı da sigara gibi düşün, zaten zararlı içmeyelim işte.
00 Yorumla
+1 yılBence mehter çalınsın Cumhurbaşkanı sokaklarda yürüsün.
00 Yorumla- Gündem konusunda 2b cevap paylaştı.
+1 yılKola sigara ve alkole gelen zamma hic uzulmem gelsin ama maden suyuna gelmesin yaa...
06 Yorumla- +1 yıl
Parayla zehirlensinler diye mi
- +1 yıl
tuvalet kagıdına gelen zamada uzulmesın sen dayı
- +1 yıl
Onlar temel ihtiyac onlara zam gelince icim sizliyor damacana su 24 lira olmuş kola alana kadar su alirim ama 24 nedir ya gecen sene 11 liraya aliyordum.
- +1 yıl
hiç iyi değil allah yardımcımız olsun
- +1 yıl
Amin amin
İçmiyorum zaten. Mümkünse kimse de içmesin sigaradan bile zararlı.
00 Yorumla
+1 yılSuriyeliler geldiğinde sonra biz başka ülkeye gidelim
00 YorumlaGündem konusunda 520 cevap paylaştı. geçen gü bir arkadaşla sohbet ederken 1 litre mazotu 2,5 litre kola fiyatına sabıtleyecekelr dedi , ardı ardına zam gelmesi de bu olayı tescilleştirdi ve geçmişte de bu hep böyle olmuş çok ilginç
00 Yorumlaİnşaat işçileri grev yaparsa düşebilir
12 YorumlaNasil 20 TL ciddimisinn
11 Yorumla
+1 yılŞantiyeleri durduruyorum adfdF :D
12 Yorumla- +1 yıl
Kola ile çözemeyeceğiz konu yoktu kdsf :D
Artk 4 kişi alınıp içilir heralde
11 Yorumla- Devamını Gör (115)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 