Evlenmeye hazırlanan bir gelinin, damat tarafına "istek listesi" olarak verdiği belirtilen liste, sosyal medyada gündem oldu. Düğün masraflarının yer aldığı listenin içindekilerin toplam maliyeti 568 bin Türk lirası tuttu.
Türkiye'de enflasyon rakamlarının artmasıyla birlikte evlilik hayali kuran gençler de bu hayallerini gerçekleştirme konusunda zorlanıyor. Özellikle ev fiyatları ve ev eşyası fiyatlarının artmasıyla birlikte birikimi olmayan gençlerin evlenmesi, borç anlamına gelmeye başladı. DAMATTAN TALEPLERİNİ SIRALADILARSosyal medyada gelin evi tarafından verildiği belirtilen bir liste gündem oldu. Söz konusu listede, evlilik hazırlıkları için damattan istenenler yer aldı. Listedeki fiyatlar ise dudak uçuklattı. TOPLAMDA 568 BİN TL TUTTUEv, altınlar, ev eşyaları, gelinlik ve hediyeler gibi taleplerin bulunduğu listenin 568 bin Tl tuttuğu görüldü. Listede en dikkat çeken detay ise gelinin kardeşi için istenen 10 bin TL'lik hediye oldu.
Damada 568 bin liralık masraf çıktı! Bu zamanda evlenmek zor mu?
bir kız evde nasıl kalır adlı eser olmalı ya da damat sömürme teknikleri broşürü. diyelim bunları yaptı adam senin borcunu niye ödesin kardeşine niye on bin versin. araba ev istiyo bildiğin evlenme programı listesi olmuş. gerçekten evlenmek isteyen mutlu olmak isteyen mala mülke bu kadar bakmaz. sonuçta bunlara kredi çekilecek ömrün borç ödemekle geçecwk... evlenmek isterken para kaynağı değilde hayat arkadaşı aramak lazım. en nefret ettiğim insan tipi bu paragöz insan tipi. hayatı paradan maldan eşyadan mutluluğa indirgeyebilmek lazım. çünkü bi süre sonra mutluluğu getirenin onlar olmadığını anlıyorsun...
Toplayınca 568 bin çıkmaz gibi, bu eski bir liste olmalı şu anda üç bine gelinlik beş bine mobilya alınabileceğini sanmam az önce on beş liraya bir paket çay aldım.
Ne bu peri padişahının kızı galiba bu cennetten gelen huri sanki mübarek😀 50.000 altın damadın kardeşine 10.000 gelin hediye araba 60.000 böyle gelinle zor, altın, araba ve kardeşe para bunları çıkarırsak kolay Hesap baştan aşağı tutarsız 60.000, e araba mı kaldı ayrıca Bu listenin devamı var mı bilmiyorum ama yoksa eğer 568 değil 300 küsür tutuyor onu bile yanlış hesaplamışlar😆
her şey devlete maal ediliyor fırsatçılar nekadar tokatlarsam okadar kâr sayıyor bu durumda hökümet deseki fiyatları biz belirliycez busefer yine suçlu olucak piyasada birbirine bakıp fiyat artırıyorlar olanda vatandaşa oluyor serbet piyasa adı altında insanları sömürüyorlar
gelin hediye araba saçma.. gelin kardeşine hediye saçma.. iki saçmalığı çıkarmak elzem.. Ayrıca ev alacaksın diye kaide yok dahası 300 bine ev yok zaten onuda silersek listeden biz bu işi 200 bine bağlarız diye düşünüyorum:) dolayısıyla insanlar abartmayı seviyor bazı şeyleri bazı şeyler pahalı evet ama evlenmek her zaman masraflıydı :)) hem kız tarafı hiçbir şey yapmıyor mu bu listede hep adamın listesi uzuyor gidiyor da
O listede geline araba, gelinin kardeşine hediye, borcum kalemleri saçma. Geline araba diye bir şey olmaz adamın arabası varsa birlikte kullanırsınız. Daha sonra belki ihtiyaç için araba alınır. Birini adam alıp işe gidiş gelişte kullansa kadına da lazım çocukları okula bırak al falan. Gelinin kardeşine hediye ne? Damada gelini verirken kardeşini de promosyon diye mi veriyorsunuz? Borcum meselesini de evlenmeden önce halledin. Evlenirken kadının da erkeğin de önceden borcu olmamalı.
Evlenmek saçma zaten de 500 bin liralık parası olan insan gidip canım gibi evlenir mi sence? Hayır bunları isteyen o canım kız da evlendikten sonra mükemmel bir insan olmayacak ki. Damada yine çektirir bu. Neden evlenmek gibi canım bir şey yapsın. Yok bir de sana araba alacakmış da ev alacakmış. Sanırsın kleopatra. Beraber girmek varken neden onu zorlar yıkılmaya çalışır ki. Finansal kölen mi o senin
Bunların hepsinin olmasının saçmalığı bir yana neden hepsini damat ödüyor mesela beyaz eşyayi damat alıyorsa mutfak eşyasını kız alsın ya da gelinin kardedine bu kadar masarf niye araba ne alaka gereksiz olan şeyler çok var gerekli olanlarda arada maddi duruma göre paylaşılması maddi durum iki taraftan birinin iyi değilse bu kadar şey alinmamali
Cidden böyle insanlar var mı? şaşırıyorum. erkek değilim ama benden böyle isteklerde bulunan biri olsa aynı havayı solumak bile beni çok rahatsız ederdi. UTANIYORUM başkaları adına. gelinin kız Kardeşi ne alaka? Promosyon mu o da 10bin veriliyor? Mutfak eşyalarını kız alır zaten...
bunu bende gördüm inanılmaz trajik bir konu 1. si aile resmen kızlarını pazarlıyor 2. damada para ve yolunacak kaz görü ile bakılıyor Karun kadar zengin olsam ben böyle bir aileden bir çöp almam bırak kızı selam bile almam
Türk lirasının değeriniz bilmiyorum hocam ama size daha yeni dünya evinde giren doktor arkadaşım vardı ve bana söylemişti masrafları toplamda hepsi 786 bin dollar harcadı ama söylemiştim Türk lirasının değerini burada bilmiyorum hanımefendi
Damat adayı bu listeyi gördükten sonra hala evlenmek istiyorum dediyse vay haline. Ama bence bu listeden sonra ilk uçağa atlayıp ıssız bir adaya gitmiştir, ya da gey olmaya karar vermiş bile olabilir.. 🤣🤣
Liste eski ve talepleri aşırı abartılı bence gelin evlenmemek için bu kadar şey istedi. Ayrıca evlenirken yapılan tüm masraflar yarı yarıya ödenmeli ortak hayat kuruluyorsa masrafları da ortak olmalı
Maşallah. Gelin hanım işi ticarete dökmüş Ben o parayla dolar, altın ve kripto para alır, daha fazla kara geçerim. Neden evleneyim ki. bu liste de biraz trollük olabilir.
Doğulu biri olarak şunu çok rahat söyleyebilirim düğün masrafıyla değil fakir doyurmak Türkiye de yeni şehir kurarsın evlenmeyin. Duyduğum en absürt şey şu oldu gelinin teyzesinin oğluna 5 Tam altın sebebi ise abilik yapmış beraber büyümüşler mk kız 24 yaşında teyzesinin oğlu 17 ne abiliği
Çok eski 300 bine ev mi var. Çarpı 3 yapmak lazım altın ve evi ancak 38 bin borcun ya da kardeşine 10 bin verilmesi. Vajina yapısı olarak altın kaplı sanırım bu hanımın.
Herseyi anladım da gelinin kardeşine 10 bin ne alaka onu çözemedim. Ben tek çocuğum kardeşim yok. Elalemin kardeşine düğün masrafı diye neden 10 bin veriyorum? Bu kadar masraf yapıp evlendikten sonra o evden huzur da beklemeyin bence.
herşeyi anladım da geline hediye araba? kardeşine 10 bin? hangi yöre bu çözemedim hiç duymadım ömrümde
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Ondan sonra Türkler yabancılarla neden evleniyor. Bunun yüzünden evlenen arkadaşım var çocuk Vanlı bir kız buldu ilk okul mezunu kıza 100k ₺ başlık parası istediler. Eleman Gürcü bir kızla evlendi düğün bile istemedi kız.