Mustafa Kemal Atatürk'ün bu sözü hakkında ne düşünüyorsunuz?

Mustafa Kemal Atatürk 1 Kasım 1937'de yaptığı meclis konuşmasında şu sözleri söylemiştir:

"... Bizim devlet idaresindeki ana programımız, Cumhuriyet Halk Partisi programıdır. Bunun kapsadığı prensipler, idarede ve siyasette bizi aydınlatıcı ana hatlardır. Fakat bu prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz. Bizim yolumuzu çizen; içinde yaşadığımız yurt, bağrından çıktığımız Türk milleti ve bir de milletler tarihinin bin bir facia ve ıstırap kaydeden yapraklarından çıkardığımız neticelerdir."
Mustafa Kemal Atatürk'ün bu sözü hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla