Ordu'da 14 yaşındaki çocuk ailesini katletmişti! Emniyetteki ifadesi ortaya çıktı. Detaylar videoda...
#gündem
Merhaba,
Cinnet sebebi kişiye göre değişir bence bu; çocuğun ortamına, izlediklerine, yaşadıklarına bağlıdır.
Büyüklerimiz çok anlatır neler neler yaşamışlar ancak bırakın el kaldırmayı ses bile çıkarmamışlar.
Hakkını savunmasın demiyorum ancak her şeyin bir sınırı vardır.
Bu söylenenler gerçekten 14 yaşındaki bir çocuğun ifadesiyse kesinlikle etkisinde kaldığı kişiler, durumlar vardır.
En basitinden sosyal medya; hayatımızı mahvetti. Ne izliyor, neyi takip ediyor, kimleri dinliyor bil-mi-yo-ruz.
Yeni nesildeki bu gereksiz özgüven nereden geliyor, aileyi yok sayabilme düşüncelerinin kaynağı nedir?
(Çocuk olarak değil ebeveyn olarak düşünün)
Ailelerin zaten suçu var; dinlemek yerine, anlamak yerine yargılıyorlar; büyük olmak her şeyi bilmek için yeterli değildir. Ama ebeveyn de çocuk da anlamalı karşısındakini; doğru birdir, iki değil.
Bunun tek sebebi de fındık değildir zaten annem sevmiyor diyor; işte bunun temelinde bahsettiğim anlaşmazlık var.
Acaba çocuklar ebeveynlerin karşı olduğu şeylere yöneldiği için mi anlaşmazlık oluşuyor?
Çocuk sadece gördüğüne, duyduğuna bakar kafaya yatarsa benimser haliyle uyuşmazlık yaşar.
İşte bu noktada aile "bu bize göre değil, biz bu değiliz, bunu yaparsan şöyle olur, senin gibi evlat olmaz olsun, hadi çek git kim bakacak vs" tarzında bir karşılık vermek yerine nedenlere inilmeli, sebep-sonuçlar aktarılmalı, çocukla zıtlaşarak değil anlayacağı yoldan ilerlenmeli.
Ancak toplumumuzda birçok şeyin olduğu gibi bu da eksiktir.
Hazıra alıştırıyorlar daha istekli olmamız gerekirken daha tembelleşiyoruz.
Bir yorumda arkadaş işin zorluğuna değinmişti; bunu bilemem ancak büyükler de tembelleştiği için sözünün geçtiğine yönlendirebiliyor.
Özendiriliyoruz; kültür çelişince de böyle sorunlara yol açılıyor.
Hiçbir şey şiddeti/cinayeti meşrulaştıramaz bunun sebepleri zamanında göz ardı edilen sorunlardır.
Hayır bi kere silah mı tüfek mi çocuğun olduğu evde ne işi var?
Bunu geçtim artık öğretiyorlar resmen taraflı bakmam hiçbir zaman her iki taraf da hatalıdır.
Ölenlere yapacak bir şey yok, bizlere ders almak düşer; yani umarım..
Esen kalınız...🍃
29.08.21/14:57
F. Y.’nin, “Avukatım eşliğinde ifade vermek istiyorum. Üzerime atılı suçlamayı anladım. Bu yıl ortaokulu yeni bitirdim, liseye gideceğim. Ailem tarafından uzun zamandır psikolojik baskıya uğruyorum. Bu baskıda şiddet yok ancak özellikle annem bana sürekli kötü davranıyor. Beni sevmediğini düşünüyorum. Bu benim içimde bir kin biriktirmeme sebep oldu. Babam yıllık izne ayrıldı. Fındık için Korgan’a geldik. Ben Korgan’ı pek sevmiyorum. Fındık toplamayı da sevmiyorum. Ailemin baskısıyla bahçede çalışıyorum. Geçen 3 günde ailemle fındık toplamaya yardım ettik. Olay günü yine fındık toplama işi vardı, bu nedenle tartışma yaşandı” dediği öğrenildi.
Tam bir ergen şımarıklığıymış. Annesi ona kötü davranıyormuş bak sen şuna ya! Senin gibi evlada iyi bile katlanmış. Kaç kişiyi öldürmüş savunmasına bak.
Allah herkese hayırlı evlat nasip etsin bu nedir böyle, bu nasıl bir rahatlık.
Bu arada umarım yaşı küçük, cinnet hali gibi sebeplerden dolayı az bir ceza alıp yırtmaz bu işten.
Şu sevgisizlikte bir insanın topluma kazandırılabileceğine inanmıyorum, çürüsün hapislerde
Geleceğin katilleri böyle yetişiyor işte. Cocuk değil şeytan diyesim geliyor bi yandan çocuk diyor kıyamıyorum da... annesi kötü davraniyormus bilmem ne yeni nesil böyle işte ama. kabahat bizlerde ! Kıyamıyoruz diye oluyor bunlar..
Diğer etkenler de sebep elbetteki... çocuklar bu dünyadaki her türlü pisliğe şahit olup doğru şeyler olarak algiliyolar. Teknoloji internet sosyal medya herdey dahil bu saydiklarima...
Kendine etti henüz farkinda değil! Yazık çok yazık!! Kalacağı o yerde görecek kötü davranilmak nedir diye ailesini mumla arayacak kizsam da kızamıyorum ki lanet olsun nasıl yaman birseydir bu nasıl lanet bir dongudur bu ne hallere geldik bizler...
Üzgünüm çok Üzgünüm malesef..
Yorum sahibini bir linçler misiniz :))
Linclesinler umrumda değil!😏
Espirisine söyledim :))
Ya hem ona yanıyorum hem aileye cidden aklım almıyor.. şimdi bak gorecek anasizlik babasizlik nedir.. hayatında dayak yememiş şimdi orda neler yasayacak.. Ne diyeyim? Oh olsun mu diyeyim diyemiyorum ona da üzülüyorum... en çok babaya kızıyorum.. silahin cocuklarin yanında ne işi var be adam !!! Gitti bak kaç hayat gitti bitti.. Bi de ufak. kardesi kaldı öyle bu covuk yakında intihar da eder... boğazım düğümleniyor vallahi yazık ya
Kızacak çok şey var ama geri gelmeyecek 3 can var
😔
Allah hayırlı evlat nasip etsin herkese
Amin ama o da daha çocuk be.. sadece onun suçu değil bu...
Ona da üzülüyorum bak o kaybetti yaptığı cahilliğin bilincsizligin bedelini çok ama çok ağır ödeyecek.. annesi gitti ailesi gitti... yazarken ne kadar kolay halbuki...
Yanlış yetiştirilmiş bir çocuk...
İşte bedeli bu ne yazikki...
Ve kendisi de ödeyecek bunun bedelini..
Bu konu hakkında ilk sorunuzda yorumumu yaptım. Şimdi bu ilişkileri derinlemesine ele alırsam zamanında aynı sorundan ben de muzdarip olduğumdan tanımadığım etmediğim insanlar hakkında sert ithamlarda bulunabilirim. Bu yüzden susuyorum..
Cevap
8Cevap
Oha ağzım açık şekilde izledim yani bir yandan psikolojik baskı bir yandan ergenlikte olduğu için duygularını yoğun şekilde yaşıyor olabilir çok üzüldüm hayatı boyunca hep bir vicdan azabı çekecektir hayatını da mahvetti bu yaşlarda aile bence çocuğa karşı daha sakin olumlu ve onu önemsediğini göstermeli umarım yakın zaman da o da kendine zarar vermez Allah rahmet eylesin
Olay şu. Çocuk şımartılmış zaten. Bu herşeyi olup hiçbir sıkıntısı yokken durduk yere ailem beni sevmiyor tripleri olan küçük basit aile tartışmalarını psikolojik baskı olarak ifade eden bi çocuk ve fındık toplamaya gelmişler memlekete. 3 gün yardım etmiş toplamaya, 4. Gün ben toplamam diye atarlanmış onlar da tartışmada karşılık verdiği için 'polis babasının' silahıyla öldürmüş. 4 yaşındaki kardeşi evden kaçarak kurtulmuş anne baba ölmüş. Ailem beni hiç dövmüyor demiş ama böylelere dayak şart
Birini öldürmek katletmek basit olay değil. Ergen yaştakilerin hormon dengesi zaten bozuk oluyor. Ben hala diyorum sorun ortalık yerde olan silahlar. Sade vatandaşların da tabancası tüfeği olması büyük sorun. Devlet el koysun artık.
Ben cinnet sebebi derim sen değil dersin başkası burada cinnet falan yok kasıtlı yapılmış da diyebilir. Kısaca bilmiyorum. O çocukla yaşamadım. O çocuğun kafasının içindeki düşüncelere sahip değilim. O çocuğun davranışlarını ben yönlendirmedim. O çocuğun hassasiyetini de bilmiyorum. Psikolojisi normal değildi büyük ihtimal.
Anne babanın suçu. Ergenlik dönemi iyi yönetilememiş ve potansiyel kin nefret suçlarını yeşertmişler. Daha dikkatli anlayışlı bilgili olmalılardı yazık olmuş aileye.
Hiç bir şey cinayet sebebi olamaz. Çocuklarımızı tanımıyoruz ve onları yetiştiremiyoruz. Hem onların, hem bizim hemde ülkenin geleceği tehlikeye giriyor.
14 yaşında ki çocuğu suçlayamam, bu konu hakkında yorumum yok.
Fındık toplatıyorlar diye öldürmüş. Kendi söylüyor. Suçlamayacaksan senin yorumun bişey diyemem
Psikojik olabilir, nefret aşılamış bir çok şey.
Veya sinirden sinir insana öyle şeyler yaptırıyor ki hakim olmak zor birazda bu psikolojik
Ben boşüna mi haklı dedim eski çocuk yetiştirme tarzı ile modern çocuk yetiştiremezsin
Ne diyelim gecende 30 yasindaki biri annesini bicaklamisti. Kiyamet yaklasiyor.
ben yorum yaptım bu konuya. davet için teşekkür ederim
14 yaşında ki bi çocuk için zor şeyler annesinin kendisini sevmediğini düşünmek ailede iletişimsizlik kopukluk var demek ki normal olarak böyle şeyler de meydana gelebiliyor
Cocuk potansiyel psikopat ben de ailemden baski gördüm ama asla bu onlara karsi bu derece nefret beslemedim ne kadar baskici olurlarsa olsunlar canimi bile veririrm onlar icin
Belki psikolojisi bozuktur bu da üzerine denk gelmiştir sadece fındık için olduğunu sanmıyorum 😪
Bence psikolojik sorun
Bu z kuşağından korkulur
Çocuk işte tedavi olmalı
bende video açılmıyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?