global ekonomide artik boykotlar politik sloganlarin odesine gecemez.. cunku web 2.0 la artik b2b araciligiyla e-trade.. networking marketing.. dropshipping gibi interaktif dijital alanlarda satislar gerceklesir... bugun en cok kota.. koruma ve tarife uygulanan mallar çin mallaridir ama joint venture anlasmasi gibi rasyonel yatirimlarla birak boykotu adam ulkende uretimini ya da parakendeni yapar.. malin veya hizmetin asil ismi yang wu dur atiyorum ama ulkende marka olarak yildirim gibi senin dilindeki isminle pazarda bulunur... yani oyle bosuna boykot islerine girmeyin cunku o mal mutlaka pazara girmek isterse girer... Turkiye fransa arasina gelirsek konu tamamen diplomatik.. akdeniz de ve afrika cografyasinda Turkiye ve fransa catisiyor ve la republique en marche in protestan lideri lutherciligini de kullanarak turcobobia politikasina uygun sekilde devam ediyor.. hedefine dogu akdeniz ve libya basta olmak uzere mali ye kadar uzanan zaman zaman eski kokleri tunus.. cezayire ulasan zaten somalide.. sudanla da afrika da yogun dis politika uygulayan ve ekonomik cikarlar arayan Turkiyeyi macron rakip ve tehdit olarak goruyor.. cunku fransanin afrikadan ve akdeniz den ciddi mali ve ekonomik gelirleri cikarlari var.. bu cikarlar Şu an Turkiye ile catisiyor.. o yuzden ic politikasina da etki ederek front national lideri le peni bile aratan soylemleri oluyor macronun... ozellikle Şu an euro bolgesinde son 1929 dan bu yana ilk defa resesyon vermesi ciddi macro ekonomik kuculmeleri olmasi.. issizlik ve covid 19 pandemisinin ciddi oranlara ulasmasi dis politikalara sert ve radikal soylemlere itiyor.. ic kamuoyunda gundemi degistirmek.. beceriksiz yonetimleri ortmek icin birer maske... fransa ve Turkiye nin zaten 14 milyar dolar gibi dis ticareti var bu oran 2020 den sonra daha da dusecek.. iki ulke de birbirine zarari birak tamamen birbirlerine ekonomilerini kapatsalar zarar veremezler... kald ki zaten boykot parakende de ya da nihai piyasa da olan mal ve hizmetlere... yani son tuketici ister alir ister almaz o kisinin tercihine kalmis.. birbirlerine kota koruma ya da yuksek tarife yapmalari imkansiz.. cunku fransa da biliyor Turkiye de biliyor 90lar da yapilan gumruk birligi anlasmalari var.. ustelik fransa da bir abd degil.. yani kendi basina kararlarini alan kendi bagimsiz politikasini yapan bir devlet degil.. neden cunku avrupa birligi uyesi... ve ortak para birimi olan bir ulke.. avrupa birligininde Turkiye ye ihtiyaci var Turkiyeninde avrupa birligine... cunku bir cok karislikli yatirimlar var... bunlar sadece ic kamuoylarini tatmin etmeye neden olan soylemler.. hem avrupada hem Turkiye de... kusura bakin ya da bakmayin... macron istese de Turk mallari fransa da olacak.. erdogan istemese de fransiz mallari Turkiye de olacak.. hele ki total gibi hidro carbonlar sivi gazlar petro kimya gibi urunlerde global bir uretici ve pazarliyici gibi bir firmaya boykot uygulamak moliere komedisi olur... bazi seyleri rasyonel dusunmek gerekir... hele ki Turkiye gibi isgucu potansiyeli yuksek.. jeopolitigi itibariyle degerli bir ulkenin çinin pandemiden aldigi kotu imaji kullanip yatirimci cekip cazibe merkezine cevirmesi gereken pandemi sonrasi donem var... bunu kullanip orta olcekteki uretim ussune ve logistik merkezine cevirme sansini hala 20 inci yuzyilda kalmis onun malini almayin tarzi yerine.. o piyasalara uretim ve mal gibi ekonomik urunlerle bagimli ve vazgecilmez bir ulke haline getirmek... yoksa gunumuzde boykotlar politik tatminden baska birsey veremez... zaten Turkiye cografyasi oyle milli bir sosyokulturel yapiya sahip degil..11 inci yuzyildan bu yana kozmopolit bir yapida bir yer ve cumhuriyeti kuran o gun ki nufusun o kurtulus savasini yapan kesin %1 liktir... o %1 in evlatlari Turkiyenin temeli.. gucu ve yarinidir... o Turk cocuklari argeye inavasyona.. yarinin endustir 5.0 ve web 3.0 ina hazirlanmali.. bilimin ve aklin yolunda kendilerini yetistirmeli... gerisi beni acikcasi x partili x ideolojili.. x bilmemneli ilgilendirmiyor..1071 malazgirt savasindan 1922 de buyuk tarruzu yapanlar bellidir... donmelerle Turkun dilini konusup nasil zamaninda cemiyetlerle gercek yuzlerini gosterenler belliyse bugun Turkiye dusmanligi yapanlarda bellidir... yolunuz cetin ama Turkun kilici kesgindir... o %1 in evlatlari dik ve saglam dursun gerisi yalan... beni ilgilendiren kesimde zaten o gercek Turklerdir ve o gercek Turklerin ne yaptigidir...
12 Yorumla- +1 yıl
"Turkiyeyi macron rakip ve tehdit olarak goruyor.." Dünyanın en güçlü ekonomiye sahip ülkelerinden biri, Türkiye'yi kendine rakip görüyorsa, bu Türkiye'nin uzun vadede doğru politikalar izlediği anlamına gelir.
"total gibi hidro carbonlar sivi gazlar petro kimya gibi urunlerde global bir uretici ve pazarliyici gibi bir firmaya boykot uygulamak moliere komedisi olur..." Bu konuda sonuca ulaşılmış bir yanlışın var... Total, Türkiye'deki tüm akaryakıt tesislerini, Socar ve Lukoil'e zaten devretti... Bu operasyonun yapılacağını ben 2009 da, Socar firmasının bir yetkilisinden duymuştum. Yani o iş bitti. Şu an sadece madeni yağ üretim tesisleri var. Ayrıca birkaç yıl içinde aynı operasyon BP ye de yapılacak.
En İyi Cevaplar
Cumhurbaşkanı Erdoğan Fransız mallarını boykot edin dedi İyi güzelde boykot edince Fransızlar hizaya mı gelecek Fransa batacak mı boykot çözüm mü ? Bana kalırsa hayır boykot tek başına çözüm değil İslam ülkeleri buna bizim ülkemiz de dahil boykot etsek işe yaramaz Çünkü adamlar Müslüman milletlere muhtaç değil ve markaları da dünyaca ünlü Örneğin Fransız otomobil markası Renault'u İslam ülkeleri ve bizim ülkemiz boykot etse cirosu düşmez Çünkü adamlar sana muhtaç değil sen Türkiye olarak boykot etsen dahi dünya ülkeleri boykot etmez Renault'un sırf Türkiye'de fabrikası yok Dünyanın birçok ülkesinde fabrikası var O yüzden İslam ülkelerine muhtaç değil sen boykot etsen dahi adamların cirosu düşmez O yüzden tek çözüm birlik olmamız lazım İslam ülkeleri birlik olup üretim yapmalı Yani her İslam ülkesi dayanıklı ve kaliteli mal üretecek ve dünyaca ünlü marka olacak Tıpkı Renault gibi o malları da dünyaya pazarlayacak Aynı zamanda kendimiz de kullanacağız Ancak bu şekilde Fransız malları çöker Bir tek bunu Fransız malları için söylemiyorum Tüm Batı menşeli ürünler için aynı şeyi söylüyorum Üretim yapmamız ve dünyaca ünlü mal çıkarmamız gerekiyor Bir tek Türkiye'nin yapması yetmez bütün İslam ülkelerinin yapması gerekiyor Yani kısacası boykot tek başına çözüm değil
12 Yorumla- +1 yıl
Kısmen hatalısın... "Fransızlar hizaya mı gelecek Fransa batacak mı boykot çözüm mü? " ... Amaç Fransızları hizaya getirmek değil. Zaten soru bunu gösteriyor... Daha fazla tepki gösterecekler. Hatta nefret edecekler.. Normal olan bu... Ancak tüketilmeyen her gavur ürününün yerine alternatif olarak yerli ve ya dost ülkelerin üretimine destek vermiş oluruz.
" adamlar Müslüman milletlere muhtaç değil" ... İfade hatası var.. Bunun din ile ilgisi yok... Adamlar petrole muhtaçlar... Özellikle AB için hayati öneme sahip.. ABD kendisi de ihracatçı konumda olduğu için aynı şeyi söyleyemeyiz.. Ancak, günümüzün "hasta adamı" AB çöktüğünde, ABD için de tehlike çanları çalmaya başlamış olur.. Yani dolaylı yoldan, adamlar sömürülen ülkelere muhtaçlar... Zaten, siyasi ve askeri baskı ile sömürdükleri ülkeler sayesinde ayakta duruyorlar... Enerji olmaz ise üretim de olmaz.
"her İslam ülkesi dayanıklı ve kaliteli mal üretecek" ... Kapitalizm için adı farklı konulsa da bu bir savaş nedeni... Örnek Irak savaşı... Asıl neden, Saddam'ın Dolar ile petrol satışından vazgeçmiş olması... Örnek Libya, Venezuela, İran... Bu ülkelerin tamamı, kendi çıkarlarına uygun ticaret istedikleri için düşman ilan edildiler. Açıklamalar, işin kitabına uydurulmasından ibaret.
- +1 yıl
"İslam ülkelerinin yapması gerekiyor" ... İslam ülkeleri arasında birlik mümkün değil.. Çünkü neredeyse tamamının yöneticileri sömürgeci ülkelerin sayesinde iktidarlarını koruyor. Güncel durumda, Türkiye'nin askeri gücünü artırması demek, Suudi kralının tahtını kaybetmesi anlamına geliyor.. Fas'tan Irak'a kadar tamamında aynı durum geçerli... Dolayısı ile kontrolün başkasına geçmesini asla kabul etmezler... Bu nedenle, Arap ülkeleri ile olan sorunlarımız "liderler ile", halk ile değil. Arap halkının Türkiye'ye genel olarak sempatisi var. Örneğin Suudi'lerin yaptığı boykotun etkisi neredeyse 0 boyutunda... Hatta Türk mallarının satışında artış oldu.
Haklısın boykot tek başına çözüm değil... Öncelikli olan bu algıyı ve bilinci, kendi halkımıza aşılayabilmek... Bu ülkede, esnafın "ithal malı" diyerek ürününü pazarlamaya çalışması, içeri sokulmuş ölümcül virüstür.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
21Cevap
ben birey olarak boykota sıcak bakmıyorum ama karşıda değilim. asıl karşı olduğum özelleştirme adı altında değerli şirketlerin yabancılara satılması. zaten bu ülkede üretilen ürünleri boykot etmenin bi manası yok. fransadan ithal gelen ürünleri boykot edebiliriz fakat daha iyisi var devlet artı %100 daha fazla vergi koyar zaten boykota gerek kalmaz. fakat burda önemli olan iki ülkenin ticaret hacmi, karşılıklı olarak eşitse boykot güzel sonuçlar vermez ekonomi için. ama biz 10 milyar euro'luk ithalat yapıp 1 milyar euro'luk ihracat yapıyorsak o zaman yak gemileri bişey olmaz.
11 Yorumla- +1 yıl
Konu ile ilgisi yok ancak özelleştirme bu ülke için şart olup, geç bile kalınmıştır.. Bir an önce sağlık ve eğitim kurumlarının tamamının da satılması gerekiyor.
- Gündem konusunda 520 cevap paylaştı.
+1 yılalayda etmiyorum boykotta etmiyorum..
1911 yılında kurulan çimento fabrikamız vardı.. devam eden yıllarda arkasıda geldi.. senin kovuldu dedigin.. devletin bir takım insanlara devretmek için bu fabrikaları zora koşup elden alması.. sonrada yandaşa peşkeş çekmesi:))
bunu yabancı sermeyeyi kovmakta diyebilirsin..
minareyi çalan gerekçeleri hazırlar:))
sen ülke olarak bitmişsin..
ekonomi ortada..
sana göre iyidir kesin ekonomi...
ama sokakta öyle degil maalesef. gerçekler çok daha acı bir şekilde yaşanıyor...11 Yorumla- +1 yıl
Yanlış bilgi... 1911 Yılında kurulan Aslan Çimento, LeFarge ortaklığı ile kuruldu... Yani Türkiye'nin ilk çimento fabrikasını kuran zaten LeFarge'dır... Sonrasında LeFarge birkaç tesis daha açtı. Ancak Özal döneminde, özelleştirme kapsamında tamamı LeFarge a satıldı... Yerli şirketler, dünya devi ile mücadele edemedi ve peş peşe tüm fabrikaları LeFarge satın aldı. Sadece uzun vadeli satış sözleşmesi olanlar ayakta kalabildi (Akçansa gibi). Fransa'nın Ermeni tasarısını kabulünün ardından yapılan boykot sırasında, LeFarge Türkiye'yi tehdit etti ve "üretimi durdururum, inşaat sektörünüz çöker" dedi. Tabi bu perde arkasında, Fransa hükumetinin talimatı idi. Bu tehdit Türkiye için uyarı sinyali oldu.. Ak Parti henüz iktidara gelmişti... Düğmeye bastı..
Gizli Üye(30-35)+1 yıl3 5 tane veri bulmuş akpli trol pislik partizanlık yapıyor. Almanya veya Fransayla Türkiyenin ekonomik karşılaştırması yeter gerceği görmeye. Şu yukardaki'ler gösterdiğin veriler sanki bize fayda sağlamış gibi. Yaptığınız bu mağdur edebiyatı, yalanı gerçek gibi gösterme, herşeyi çarpıtma, hakaret, yaftalama. Dolar 8 lirayı geçmiş, hicbir alanda öncü olamamıssın, gerinin de gerisine düşmüşsün hala ötüyorsunuz utanmadan. Geçen de ibb başkanı sokak süpürmeyi marifet yapıyormuş da, hiç projesi yokmuş ta. Milyonlarca farazi seçim masrafı yapıldı, bütün yetkiler elinden alındı neredeyse bakanlıklara devredildi, hukuk çetçevesinde gibi ibbyi felanı kötüluyordunuz yalan dolanla. Sanki ülkenin en büyük sorunu gibi muhalefetin burnunda kıl olsa gündem yapıyorsunuz. Sanki 20 yıldır muhalefet yonetiyot ülkeyi. Utanın diyecemde nerde sizde menfaatperestler.
336 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılO salak verilerin ancak senin gibi tuzu kuru yalakaları oyalar.
- +1 yıl
hayırdır ne bu stres bu heyecan... ? Ağzından bk dökülüyor.. Demek sendin o alay edenlerden biri.. . :)
Cevap sahibi+1 yılSenin beynin bk. Bu ülkeyle ve insanıyla yıllardır alay eden sizin gibi siyasal islamcı bukalemun kılıklı yaratıklardır.
- +1 yıl
Avımla oynamaya devam edeceğim... Ama avım yorumlarımı siliyor... :D Düşündüğün gibi hareket etmeyeceğim... O çirkin ifadelerini silmeyeceğim. Bu pisliğini her zaman göreceksin... ;)
Cevap sahibi+1 yılVeri mi istiyorsun soytarı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin servis ihalesini alan Albayraklar Şirketi'nin, 737 adet minibüs ile otobüsü sahte ruhsatla çalıştırdığı,
Recep Tayyip Erodoğan'ın başkanlığa seçilmesiyle birlikte, Albayrak Grubu'nun İstabul Büyükşehir Belediyesi'nden yoğun olarak ihale almaya başladığı,
Recep Tayyip Erdoğan'ın basın danışmanlığını yapan Hüseyin Besli'nin belediye başkanlığı görevinin sona ermesinden sonra, bir süre Yeni Şafak Gazetesi'nde çalıştığı,
Recep Tayyip Erdoğan döneminde Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Spor AŞ'nin genel müdürü olan Mehmet Atalay'ın, daha sonra Yeni Şafak Gazetesi'ne genel müdür yardımcısı olduğu,
Halk Ekmek'in dağıtımını Albayrakların yaptığı. Albayrak'ın, Belediye'nin tesislerinde üretilen 2 milyon ekmeğin her birinden 5 bin lira komisyon aldığı, Albayrak'ın ayrıca, Halk Ekmek büfesi açmak isteyenlerden 150 milyon lira hava parası aldığı,
İstanbul Metrosu'nun elektro-mekanik alt yapı ihalesi, Yapı Merkezi ve ABB şirketleri dışarıda bırakılarak, yeterliliği olmayan Albayrak AŞ'ye verildiği,
İETT'ye alınacak 100 yeni otobüs ihalesine, sadece Albayrak A. Ş.'nin katıldığı,
İstanbul Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin araç kiralama işini Albayrakların yapması, şirketin bu işten, yılda 1 trilyon liranın üzerinde gelir elde etmesi,
Albayrakların Recep Tayyip Erdoğan döneminde olduğu gibi, Ali Müfit Gürtuna döneminde de İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyelerinden ihale almaya devam etmesi, Albayrak'ın, sadece Büyükşehir Belediyesi'nden 300'e yakın ihale aldığı...
Cevap sahibi+1 yıl2012
İstanbul Büyükşehir Belediyesinin Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik hükümlerinin yerine getirilmediği tespit edilmiştir.
Kuruma ait kira süresi biten taşınmazların, yeni bir ihale yapılmadan sözleşmelerinin uzatılmak suretiyle kiralanmasına devam edildiği görülmüştür... Bu durumun, belediyenin muhtemel gelirleri üzerinde önemli kayıplara yol açacağı hususu şüphesizdir.
Beşiktaş Belediye Başkanlığına “Açık Park ve Gezi Alanı” olarak değerlendirilmek üzere intifa hakkı verilen Beşiktaş İlçesi Rumeli Hisarı Mahallesi 13 pafta, 6 ada, 4 parseldeki taşınmazın; taraflar arasında akdedilen protokole aykırı olarak tahsis amacı dışında kullanıldığı tespit edilmesine rağmen intifa hakkının iptal edilmediği görülmüştür.
Beşiktaş Belediye Başkanlığına “Açık Spor Turizm ve Eğlence Merkezi” olarak değerlendirilmek üzere intifa hakkı verilen Beşiktaş İlçesi Rumeli Hisarı Mahallesi, 32 pafta, 981 ada, 31 parseldeki taşınmaz üzerinde, imar planına aykırı bir şekilde BJK Koleji binasının inşa edildiği görülmüştür.
2013
İstanbul Büyükşehir Belediyesinin, mülkiyetinde olmayan Göktürk Göleti Çevresi B Tipi 56 Hektar Mesire Alanı Tabiat Parkını, Esenler Belediyesi'ne tahsis etmesinin, anılan mevzuat hükümlerine uygun olmamasından dolayı mevzuta yönelik gerekli iĢlemlerin yapılmasını sağlamak amacıyla, konunun takip eden denetim dönemlerinde izlenmesine devam edilecektir.
Hizmet alımı ihalesinde mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin idari Şartname hükmünün, Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğine aykırı olarak düzenlenmesi 14.11.2011 tarihinde 1.495.000,00 TL bedel ile İstanbul Ulaşım Sanayi ve Ticaret A. Ş.’ne ihale edilen “Ulaşım Türleri Arası Entegrasyonun Sağlanarak Toplu Ulaşım Sistemlerinin Rehabilitasyonu işi” hizmeti alımına ilişkin mesleki ve teknik yeterlik kriterinin, Yönetmelik hükmüne aykırı olarak belirlendiği görülmüştür.
Cevap sahibi+1 yıl2014
Kültür A. Ş’ nin 18.10.2010 tarihinden itibaren bir vakfın kullanımında olan Brüksel Ofisi’nin kira bedellerinin (919.200 Avro: 2.647.296,00 TL), şirket bütçesi üzerinden ödenmesi kurumun mali tablolarını olumsuz yönde etkilediği ve şirketin kârını azalttığını ve halen bu mali riskin gelecek yıllar için de söz konusu olduğu kanaatine varılmıştır. (Yunus Emre Vakfı)
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından ihaleye çıkarılan "Dijital Platform Kurulması ve 10 Yıl Süreyle İşletilmesi" işi için İstanbul Kültür ve Sanat Ürünleri Tic. A. Ş.( Kültür A. Ş. ) ve İstime Medya Bilgi İletişim Basım Yayın Reklam Hizmetleri Sanayi ve Tic. A. Ş. aralarında iş ortaklığı kurmuşlardır. İş Ortaklığı Sözleşmesinin 7 nci maddesinin c bendi ile sözleşme damga vergisinin daha sonra Kültür A. Ş.'ye iade edilmek suretiyle Kültür A. Ş. tarafından karşılanacağı hususu kararlaştırılmıştır. Ancak sözleşmenin imzalanmasından sonra işin fiilen yürütülmesi aşamasında mevcut şartlar dahilinde işin yürütülmesini imkânsız kılacak bazı eksiklik ve olumsuzluklar tespit edilmiş ve konu ile ilgili idareye başvuruda bulunulmuş ve sözleşme iş başlamadan idare tarafından feshedilmiştir. Fesih nedeniyle "Dijital Platform Kurulması ve 10 Yıl Süreyle İşletilmesi" işine ait damga vergilerinin (sözleşmesine damga vergisi, kararlar damga vergisi) tamamı olan 2.320.646,92 TL, Kültür A. Ş. tarafından ödenmiştir. Bu ödenen masraflar sonucu ve ihale gerçekleşmemesinden dolayı 2.320.646,92 TL tutarında şirketin mali tablolarında eksilmeye neden olunmuştur.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Milli Savunma Bakanlığı Arasında İmzalanan Protokol Hükümlerinin Yerine Getirilmemesi... İBB tarafından protokole konusu yapım, bakım ve onarımlar için toplam 209.295.988,57 TL ödemede bulunulduğu tespit edilmiştir. Yapılan bu ödeme karşılığında ise,
Cevap sahibi+1 yılİBB' ye herhangi bir taşınmaz devrinde bulunulmadığı ve dolayısı ile İBB' nin 2014 mali yılı tablolarının bu tutar kadar olumsuz yönde etkilendiği sonucuna varılmıştır.
2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu'na Aykırı Olarak 51/g Pazarlık Usulü ile İhale Yapılması... Mülkiyeti Belediyeye ait olan “Bakırköy İlçesi Florya Mevkii 81 Pafta 201 Ada 3 Parselde Akvaryum, Otopark, Aquapark (Su temalı eğlence ve eğitim parkı), Yunus Gösteri Merkezi, Bilim Merkezi, Alışveriş Merkezi, Imax Sinema Yapılması ve İşletilmesi İşi” nin, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümlerine aykırı olarak Belediye Encümeninin 06.11.2007 tarihinde (Karar S.2161-942) gerçekleştirmiş olduğu pazarlık ihalesi neticesinde; 80.000.000,00 TL yatırım tutarı ile birlikte yıllık 4.510.000,00 TL +KDV işletme bedeli ile İstanbul Akvaryum Tur. Tic. Ltd. Şti.’ne ihale edildiği görülmüştür. Ancak; bahse konu ihalenin, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 51/g maddesine istinaden pazarlıkla yapılması mümkün değildi- +1 yıl
"soytarı" Ağzın halen dolu... Devam et dökmeye... BU yazdıklarının hangisi yargıya intikal etti? Hangisi sonuçlandı? Kim ne ceza aldı... Yoksa sosyal medyada yüzlerce yalan uydurup, kendi kendinizi gaza mı getiriyorsunuz... Neyse bunları konuşuruz ama önce şu ağzındakileri boşalt.
Cevap sahibi+1 yılbunlar en çok bilinen yolsuzluk dosyaları.
1- İzmir tcdd lıman tasıma ihalesı
tcdd İzmir liman'i için, yillik 70 milyon $'lik yükleme-bosaltma isleri için ihale hazirligi yapiliyor. daha sonra ihaleden vazgeçiliyor. ıhalesiz olarak 15 yilligina reha denizcilik ve raden lojistik isimli 2 sirkete veriliyor. sirketlerin, 15 yilin sonunda arzu ettikleri takdirde 15 yil daha ise devam edebilecegi sözlesmede yer aliyor. (toplam 30 yil süreli) toplam 2 milyar 100 milyon $'lik is ihalesiz veriliyor. bu firmalardan biri, sözlesme tarihinden 2 gün önce kuruluyor, digeri de ayni gün kurulusu gerçeklesiyor.
bu sirketin büyük hisseli ortaklarindan biri akp'nin bakirköy ılçe baskanligi'ni yapmis olan rahmi genç. sözlesme imzalandiktan sonra bu kisi, hisselerini devredip, ayriliyor. olayin usulsüzlügü dile getirilince, tcdd reha denizciligin sözlesmesini iptal ediyor. bu sirketin genel müdürü de, diyor ki; "tcdd'nin aleyhine dava açtik, davayi tcdd kaybederse 225 milyon $ tazminat ödeyecek, haberleri olsun."
not: tcdd yapilan islerin usulsüz olmadigini açikliyor. ılahı bır tesadüf!
2-ıstanbul büyüksehır beledıyesı araç sıgorta ıhalesı
ıstanbul büyüksehir belediyesi, agir tasitlar için, sigorta ihalesi açiyor. bu ihale, 197 milyar lira ile akp ıstanbul milletvekili alaattin büyükkaya'nin, önceden ortagi oldugu büyükkaya sigorta aracilik a. s'ye veriliyor.
not: ıstanbul büyüksehir belediyesi, ihalenin usule uygun oldugunu açikliyor. ılahı bır tesadüf!
3-tcdd ıstasyon yenıleme ıhalelerı
tcdd'den 10 istasyon yenileme ihalesi akp kadin kollari mkyk üyesi emine alioglu'na veriliyor. bu akp'li müteahhit hanim, ayni zamanda yesil kart sahibi. önce devletten yesil karti aliyor, sonra da 10 ıstasyon yenileme ihalesini aliyor.
not: tcdd ihalelerin usule uygun oldugunu açikladi. ılahı bır tesadüf!
Cevap sahibi+1 yılPeşkeş çekilen kaynaklarida veriyimi beyinsiz?
Üstelik bu gönderdiklerim küçük ölçekli olanlar.
Tutunacak dalınız yok dalınız utanmaz arlanmaz yüzssüzler.- +1 yıl
Yargıya baş vurdunuz mu? Yoksa bana "soytarı" diyerek, kişiliğinizi ortaya dökmek dışında, yalan kabiliyetinizde mi gelişti? Benim gibi bir soytarı sizi kusturabiliyorsa, midenize sağlam yumruk atmışım demektir ;) .
Cevap sahibi+1 yılNe yargısı? Hangi yargı? Senden ala soytari mı olur?
Ülkenin düştüğü yoksulluk perisanlık ile nasıl bir adi dalga geçebilir. Ama alışmış boğazınız harama soysuz.- +1 yıl
Neden gizlisiniz biliyor musunuz... Tamamen psikolojik... Ben iddialarım arkasında durabilirim ama siz duramazsınız. Ben sorumluluk alıp elimi taşın altına koyabilirim ama siz eleştirmek dışında bir üretim yapamazsınız.. Ben ürettikçe siz var olursunuz... Fikirlerinizin, eleştirilerinizin, karakterinizin varlığı bana bağlı. Çünkü ben elma yetiştiriyorum, siz taşlayıp kaçıyorsunuz.
Cevap sahibi+1 yılKonuşma tarzına bak? Mideye yumruk, bk?
Sen kimsin be kanı ciğeri beş para etmez mahluk?
En büyük veri Ülkenin düştüğü hal, işsizlik rakamları, gsmh değerleri, şamar oğlanına dönme, astığım astık haller, daha ne verisi?
Senin gibi dinci lağım fareleri yüzünden müslümsn ülkeler köle olmuşlar. Ama sorsan yöneticileri burnundan kıl aldırmaz.- +1 yıl
Halkın tercihine neden saygınız yok.. İnsanlar mutlu ki, cumhuriyet tarihin seçim rekorunu kırdı bu parti... Siz de kırdınız... 80 Yıldır seçilemediğiniz halde halen asalak gibi bu milletin sırtından geçiniyorsunuz.. E haklısınız tabi.. Rant elinizdeyken bu gücü kullanmak lazım.. Çığlıklarınız fayda etmeyecek. O rant elinizden uçuyor. Halkın sırtına basarak, o halkı aşağılama döneminiz bitiyor.
Cevap sahibi+1 yılEvreni de ulkenin %90 ı benimsedi. Sarıklı demokrasine tükiriyim senin? Siz kim demokrasi, laiklik, gelişme kim? Siz ancak hırsızlıktan anlarsinız.
- +1 yıl
"Konuşma tarzına bak?" ... :D Bak buna güldüm :D gecemi neşelendirdin :D Öfken boyunu aştı :D
"Senin gibi dinci lağım fareleri" :D Ben deistim... Ancak insanların inancına saygım var... Soytarı demişken aklıma geldi.. Şu sokakta türbanlı kadına saldıran vahşi sen miydin? :) Onun tarzına çok benziyor ifade biçimin :D "lağım faresi" hakaretin de dikkatimden kaçmıyor... Acınacak hale gelmek budur işte. ;)
Cevap sahibi+1 yılDeistinis de, akil insanınız da, dinciniz de hepiniz de zırcahilin önde gidenisiniz. O kibrin varya söyliyim, %10 u bile değil bu Ülkenin ve geri kalanı gündem saptırma, yalan, zorbalık ile.
Sana lağım çukurin da iyi uykular.- +1 yıl
Bence hırsızlıktan anlayanlar 80 yıldır halkı laiklik demokrasi yalanıyla uyutup rantını genişletenler.. Yani şu sahil kesimi dediğiniz zümre.. :D Sahi, hani bu tatil bölgelerinde Ak Partiye fazla oy çıkmıyor ya... Acaba diyorum, bunun eğitimle bir ilgisi yok ta, rantla mı ilgisi var... Kim havuz başındaki şezlongundan olmak ister ki? Evet galiba öyle... Mesele eğitim değil, mesele rant... HIRSIZLIK dedin de oradan aklıma geldi :D
Cevap sahibi+1 yılSahil kesimi hükümet mi canım? Deistliğin de çıktı ortaya dinci köpek.80 yıldır bu Ülke'de laiklik mi var? Atatürk zamanın da bile çıban gibi fırladınız da, bir tek Atatürk e sökmedi forsunuz.
Yazık ki sizin gibilerle aynı havayı teneffüs ediyoruz.
Sahi sahil kenarı fazla size, neden suudi arabistan da doğmadınız ki, reva mı bize?- +1 yıl
"Sana lağım çukurin da iyi uykular." .. Hani ben hırsızdım.. Hırsız uyur mu? :D Neden böyle kendinle çelişiyorsun ki? Fransa eleştirim sana bayağı bir dokundu... Yoksa sen o kız mısın? Hani şu Çavuşoğlu'na Fransa'nın üst millet olduğunu anlatmaya çalışırken salonu terk eden Sonia Krimi'misin ? Tunuslu bir köleye özgürlük vermişler, kraldan çok Fransız olmuş... Şimdi de gelmiş bana hakaretler yağdırıyor.. :D
Cevap sahibi+1 yılAllah mısın uyumuyorsun soysuz? Doğruya halkları başka nasıl soyarsınız Allahlık yapmadan? Sen de beyin olsa kimliğim, cinsiyetim üzerinden yürümessin. Ama iyi tanırım sen gibi menfaatperestleri ve bu utanmamazlığın yavuz hirsızlara özgü olduğunu.
Ruhun lağım çukuru, başka çukura ne hacet.- +1 yıl
"dinci köpek" Bi köpek demediğin kalmıştı.. Ağzın ne kadar doluymuş öyle.. Kimin bkunu doldurdun öyle boğazına kadar?
"Sahi sahil kenarı fazla size," ... Sana dürüstçe ve ciddi bir itirafta bulunayım mı? Ben ünlü bir turizm ilçemizde, havuzlu villası olan bir vatandaşım... Yemin ederim... Yani demem o ki, yukarıda yazdığımı yavaş yavaş yapıyoruz... Alıyoruz elinizde ne varsa... Bu ülke, yüzyıllardır olduğu gibi, yine cephede Allah Allah sesleri ile çarpışan, gerçek sahiplerinin olacak.. Tükeneceksiniz.. - +1 yıl
"kimliğim, cinsiyetim üzerinden yürümessin.".. Cinsiyetin umurumda değil.. Nereden bağlantı kurduysan :) Sanırım beni o küçük aklınla tuzağa düşürmeye çalışıyorsun... Ama kimliğini tespit etmiş olmama şaşırdım. Ben şaka yapmıştım :) Gerçekten Sonia Krimi'misin? Çavuşoğlu sana Türkçeyi öğretmiş ama ağzını da bozmuş... Neyse sevgilim geldi.. Şimdi onunla sevişeceğiz... Seni kimliğin ve cinsiyetin ile yalnız bırakıyorum... Üzme kendini... Siz olmasanız biz topluma "musibet" göstermeyiz.. ;)
Cevap sahibi+1 yılAllah Allah diyenler ile senin ne alakan var sapık soysuz? Atatürk'ün askerleri ancak gercek icraat yapar. Onlar da Allah Allah der. Allah sizinmi tekelinizde serefsis. Tüketsene gucun yetiyorsa kansız. Sizin gibi bindirilmiş kıtalar ancak bi gıdım yalar bu balı. Goreceksin kimin sonu gelecek.
Cevap sahibi+1 yılBen sana dinci deyince üstüne mi alındın gariplerin temiz inancını yaltakcı.
Cevap sahibi+1 yılSen ne üretiyorsun pislik, hamsi mi? Kendini nimetten mi saydın?
- +1 yıl
Diğer hakaretleri de sıralasana :) Argo sözlüğü hazırlayacağım. Bu gece çok katkın oldu :D
Cevap sahibi+1 yılVilla, sevgili bunları söylemen bile ne kadar mal ve boş biri olduğunu ortaya koyuyor zaten. Cehenneme kadar yolun var embesil.
- +1 yıl
"Sen ne üretiyorsun" ... Ne üretiyorum... Şöyle... Üretmiyorum.. Bu ülkeye hizmet ediyorum.. Mesela senin, sülalenin, mahalle halkının tamamını toplasan.. Benim bu ülkeye 1 ayda kazandırdığımı yine biriktirmezsiniz.. Her ay 8-10 Milyon dolarlık doğrudan getiri sağlıyorum bu ülkeye... Yanlış anlama... Bu kazancım değil... Yaptığım iş sayesinde ülkeye giren nakit para.
Cevap sahibi+1 yılSenin kazancın veya dış ülkelerden getirdiğin para ile bu ülke gerçeğinin ne alakası var? Benim sülalemi nerden biliyorsun mal?
Sen daha başından kaybettin. Yalansın ve hep yalan olarak kalacaksın.- +1 yıl
Neyse inanmak zorunda değilsin... Unut gitsin... Artık müsaadenle gidebilir miyim. Sana laf yetiştireceğim derken kızı bekletiyorum..
Cevap sahibi+1 yılSevgilim dediğin de ki varsa, adım gibi eminim karındır. Sen burda ki kızlara sapıklık yapmaya devam et, boşver siyaseti. Senin büyük versiyonlarinın siyasetinin ülkeyi soktuğu bataklık belli. Cehenneme kadar yolun var.
- +1 yıl
selam. Ben geldim. Cehennemden geldim :) Nerede kalmıştık?
- +1 yıl
Neredesin kız... Gelsene.. Biraz spor yapalım :)
+1 yılhocam konulara pek hakim değilim gerek teknolojil gerekse diğer ihtiyaçlarım stabildir kimi yerli kimi yabancı lakin bizler küçük ilçeler de kendi halinde yaşayan insanlarız pek aklımız ermez bu işlere yine de şunu sorarız hep kendimize bu kadim memleketimizin kadim halkımızın kızıl elmasını kim aldı elinden kim aldı güzel hayallerimizi hangi şeytani güçler oyunlar oynar bize bizim büyüklerimiz nasıl tedbirler alır nasıl baş etme yolları ararlar fransız mallarını boykot edelim etmeye de biz 92 brodwaye binen kişileriz farzı misal bu arabanın şanzımanının senkromeç dişlisi kimin üreticisi kim taşeronlarının pay verdikleri kim napalım arabaya binmeyelimmi misal petlas marka lastik alıyoruz yine pek anlamaıy ama bildiğimiz ya da öğrendiğimiz o ki bu lastiğin kalıbı michel alpinin yıllar önce kullandığı modellerden birisi kalıbı almışız ya da kiralamışız dedimya pek aklımız ermiyor üstat hürmetler.
10 YorumlaCezayir'den ve Batı Afrkadan aldığımız doğal gaz fransız şirketlerinin. Azdrbaycan'dan aldığımız da düşük miktar. Rusya'dan aldığımız ise %53.
Fransayı boykot etmek boş hamaset. Yiyorsa gümrük koyarsın, Renault gelmez, kozmetik ürünleri gelmez. Boykot sadece iç boş hamasi bir söylem.
Ve evet alay etmeye devam21 Yorumla- +1 yıl
Aslında sorumda ben de buna vurgu yapıyorum... Ülke sınırları içinden halkın boykotu çok fazla anlam ifade etmez. Hele ki, halk kar-zarar dengesini hesaplayamayacak kadar bilinçsiz ve çıkarcı ise sloganlar havada uçuşurken, çarşıda hesap şaşar... Bu konuda siyasi irade ve toplumsal algı önem kazanır... Soru açıklamamda siyasi iradenin bu boykotu uzun süredir zaten devam ettirdiğini anlatıyorum... Boykotun toplum nazarında etkili olabilmesi için, alaycı cehaletin bertaraf edilmesi ve toplumun bu ciddiyetsiz, zayıf insanlardan kurtulması, yine devlet politikası haline getirilmelidir.
+1 yılYıllardır hep ülkemin üreticisinden alırım. Pazara giderim. Evkızı sonuçta. Herşeyi üreteceksin. Felsefemiz. Biri size kötülük yapsa onun dükkanına gider misin? Sokağından geçmezsin değil mi? O hesap. Bu arada sizin atışma bitti herhalde. İyiýdi hakaret olmasa.
13 Yorumla- +1 yıl
Bitti mi bilmem.. Bel ki döner :) Mümkün olduğunca hakaret etmemeye çalıştım ama okuduysan görüyorsundur... Medenice tartışmak yerine işi hakaret boyutuna götürmeye ve beni bel altı tuzağına çekmeye çalıştı.
- +1 yıl
Aynı ülkenin iki zıt kutubu. nasıl oluyor anlamıyorum.
- +1 yıl
Aynı ülkede miyiz bilmiyorum. Ancak sorum, kızımızı çok kızdırmış :) .. Sonuçta sadece Türkçe yazıyor... Dost mu, düşman mı bilemem. Buna sen karar ver :D .
peugeot aracımı yakarak destekleyeceğim çağrıdır.
ayrıca sponsoru lacoste olan tenisçilerin maçlarını izlemeyeceğim...
önce sayın erdoğan cumhurbaşkanlığı filosundaki airbus 'ları ne yapacağını söylesin. ona göre bakarız.
milletce komiğiz bunu kabul edin (:11 Yorumla- +1 yıl
Erdoğan'ın ilk yapması gereken, bu alaycı cahil zümreden kurtulmak, vatandaşlık bilincini geliştirmek için eğitime yatırım yapmasıdır... Kişisel çıkarları uğruna doğru-yanlış ayırt etmeden muhalefet yapmak zihniyeti sadece stadyumlarda olur. Sosyal medyada alay konusu olan ve sizin de atıfta bulunduğunuz Airbus'lar Fransızlara ait değil, Avrupa'nın ortak üretimidir. Hayati parçalarının üretimi Almanya'da yapılır ve Fransa'nın Toulouse şehrinde montajlanarak testleri tamamlanır... Türkiye, Airbus şirketinin ortaklarından olup, birçok parçası Türk şirketleri tarafından üretilir. ;) Vatandaşlık görevini doğru yapan, bilinçli toplum şart ;) .
Gizli Üye(30-35)+1 yılRte yi sevmeyen olur desteklemeyen olur ama milli bir olayda ise alaya almak farklıdır. Gerci onların tek dusunceleri sırf iktidarı eleştirmek. Ucunda iktidarı eleştirmek olunca ülke batmış cıkmış umurlarında olmaz. Sana düşmanlık gudene seninde düşmanlık gutmen olağan şeyler. Illaki bir takım kötü sonuçlarını görürler. Zamaninda coca cola yi protesto ettiler. Bir takım kişiler siz almasanız sanki batacak dediler. Tek kişi bir şey elde edemez Ama çoğunluk yapınca etkili olur.. Ama ülke geneline yayılınca coca colanin ceosu bizim filistinde fabrikamız var burdan müslümanlar ekmek yiyor demeye başlamıştı
11 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılPeugeu aracı yakacağım diye alay ettiğini zanneden sivri zekalılar var. Bunu akılla söylemişlerse birşey beklememek lazım. Arac alacağım zaman onu almamak olabileceğini dusunememismi acaba
- Gündem konusunda 2b cevap paylaştı.
+1 yılfransanın ticarette en yetkili ismi
RTL Radyosu'na konuşan Fransa Ticaret Bakanı Frank Riester Türkiye ile ve ERdoğan ile ticari ilişkilerin devam etmesi konusunda kararlı oldugunu söyledi.
yani erdoğanın çıkışına Fransa sessiz kalamadı zaten maksat da mal bboykotu falan değil uluslar arası ilişkiler öyle yürümüyor adamlar bizdeki ciddiyeti görüp geri adım atsın istiyoruz konuyu bir kesim fazla abartıyor bir kesim de ciddi ye almıyor.20 Yorumla
+1 yılHayır. Ben de Ailem de Boykot ediyoruz. Mükemmel bir şekilde soyutlanmasak da yıllardır İsrail den tutun bir çok ürünü almıyoruz hatta tavsiye ediyoruz boykotumuza kendi çerçevemizde devam ediyoruz inşallah.
12 Yorumla- +1 yıl
Toplumun yarısında sizin aile gibi irade olsa, bu ülkenin ekonomisi uçuşa geçer.. Tebrikler.. Millette utanma kalmamış, yerli malını kötüleyip gavur malı yalamalığı yapıyorlar.
- +1 yıl
Hamd Olsun benim ailem ve çevremdekiler dikkatli insanlar.
Ben alay etmem fakat bunda fransanin zararı olacakmi bizim çıkarımız nedir? Ülke zaten açlıktan kırılıyor.. Macronun ıslama yaptığı saygısızlık hiç hoş değil fakat bütün İslam ülkeleri BM hukuk sorusturmasinda dava acsinlar.. Dünyada 2 milyar müslüman var neden herşeyden biz ondeyiz?
10 YorumlaSu icimizdeki hainler de olmasa, kim alay ediyorsa bilinki o onlardandir.
60 Yorumla
+1 yılKonu ile alakalı olmamasına rağmen mesleğinizi öğrenebilir miyim?
22 Yorumla- +1 yıl
Mesleğimi bu sitede birçok kez yazmıştım.. Denizciyim.
- +1 yıl
Yorumlarınız ile mesleğiniz bağdaşmamış.🤔😊
- Gündem konusunda 2b cevap paylaştı.
+1 yılSendeki bilginin yarısı bende olsa. Buranın tozunu attırırım 😁
15 Yorumla- +1 yıl
:D :D Bendeki bilginin yarını buraya koysam, sitede deprem etkisi yaratırım :D
- +1 yıl
👍👍👏👏
- +1 yıl
2 haftadir yoktum.400 tane soru birikmis. Cevap yazayim dedim. Beynim dondu. Kusura bakmasin kimse. Es geciyorum. d
- +1 yıl
Boşver :D daha çok soru var bende ama bu aralar üşeniyorum yazmaya..
- +1 yıl
Anladim 🙂
+1 yılÖnceden de alışveriş yaparken yabancı ürünleri pek tercih etmezdim kaliteye, yerli ve güvenilir olmasına bakardım, boykot olayı çıktıktan sonra değişen bir şey olmayacak evet almayacağım kısacası eskisi gibi olacak.
10 YorumlaGeç bu işleri herşey ortada zaten verilermiş şuymuş dalavere
11 Yorumla- +1 yıl
Tamam geçtim. Sen verileri ortaya koyunca kabul edeceğiz değil mi? :D
Bizim malları, boykot eden Araplar ile alay ediyorum.
11 Yorumla- +1 yıl
Araplardaki boykot fiyasko oldu.. Aksine satışlar arttı. Bu boykotu isteyen sadece Arap liderler.. Çünkü güçlü Türkiye, Arap liderlerin koltuğunu sarsar ama Arap halkı, Türkiye'nin yanında.
+1 yılTürkiye sanıldığı kadar güçlü değil
Boykot filan bunlar gülünç şeyler11 Yorumla- +1 yıl
Soruyu okudun mu?
- Gündem konusunda 1,6b cevap paylaştı.
+1 yılİnanın bu dediklerinizi bilmiyordum. Kendi topraklarımız ve kardeşlerimizle kendi üretimimiz. Çok güzel bir gelişme.
10 Yorumla Tebrikler 🎊 kardeşim, süper bilgiler kazandım sayende, bunların farkında değildim, sanırım bende uyuyorum 🤔
10 Yorumla
+1 yılYerli, ucuz ve kaliteli oldukça yerli malı her zaman tercih edilmeli ama üretim konusunda sorunluyuz bu bir gerçek. Bu yüzden saçma geliyor biraz
10 Yorumla
+1 yılMedyada, iş dünyasında Fransa'ya göbekten bağlı öyle çok isim var ki
11 Yorumla- +1 yıl
Maalesef bu doğru... Ülkede satılmış kalem çok var.
Boykot çağrısı güzel ama koka kola gibi olacaksa komik olur. Fransa'nın özürü ve makron alçacağının istifası gerekli.
10 Yorumla- Gündem konusunda 385 cevap paylaştı.
+1 yılNeden alay edeyim ki NEDENNN?
benim Peygamberime hakaret edenlere boykot yapılmasına alay eden hainler ülkemizde barınmasınlar10 Yorumla
+1 yılAga zaten kimse satın alamıyor. Para bitti anlıyor musun?
110 Yorumla- +1 yıl
Sen uymaya devam et.. 23 Bin TL lik telefon 1 saatte bitti... 0 Araçlarda 6 ay sonraya sıra veriliyor.. Şu meşhur "çay iç" videosunu dikkatli izle... Arka planda bir ses "Arabayı değiştiremiyoruz" diyor...
- +1 yıl
Benim ekonomik durumum ortada. Başkası değil kendi cebim beni ilgilendirir.
- +1 yıl
Ha bak şimdi oldu... Ben sadece kendimi düşünürüm diyorsun... Tebrikler... Devleti soyanlar da senin gibi düşünenler.. ;)
- +1 yıl
Bir daha beni soruna davet etmezsen sevinirim. Saçma sapan çıkışlar yapın diye cevaplamıyorum soruyu. Ne siz beni tanıyorsunuz ne ben sizi, öyle kafanıza göre yaftalayamazsınız.
- +1 yıl
Evet normal şartlarda yaftalamam.. Ama siz ülke batıyor derken birden dönüp kendinizi düşündüğünüzü söylerseniz, sonuç buraya varır.
- +1 yıl
Birey toplumun yapı taşıdır. Kendi bütçesinden sorumludur. Sizin anladığınız mantıkla bana dokunmayan yılan bin yaşasın değil, zaten elde avuçta kalmadığını anlatmaya çalışıyorum. Siz tuttunuz beni çıkarcı, kendi cukkasına bakan biri yaptınız. Önce niyetinizi düzeltin, sonra ekonomiyi düzeltirsiniz.
- +1 yıl
Burada virajı dönmeye çalıştığınızı görüyorum... :)
- +1 yıl
Benim görebildiğim tek şey art niyetli olduğunuz.
- +1 yıl
Art niyet nedir biliyor musun... ? İnsanlar aç diye sokakta slogan atıp, cebinde IPhone, altına BMW ile eve dönmektir. Bugün kü Çay iç mevzusunu biliyorsundur.. O video yu dikkatli izle.. Arka planda bir ses "aracımı değiştiremiyorum" diyor... Şikayet ne? VAR OLAN aracını satıp 0 araç istiyor. Adam haklı :D
- +1 yıl
Size kafanızla iyi eğlenceler...
+1 yılKeşke herşeyi üreten bı ülke olsak en azından uretebildigimiz herşeyi ama biz anca tüketelim o
10 Yorumla- Gündem konusunda 373 cevap paylaştı.
+1 yılBoykot hikaye. Önceden beri kaliteli olan nerdeyse oraya bakarım.
10 Yorumla Gündem konusunda 515 cevap paylaştı. Ben aklım ermeye başladığından beri helal ve yerli üründen yanayım hep niye dalga geçeyim
00 Yorumla
+1 yılRenault fabrikası bursada
4 bin kişi çalışıyor12 Yorumla- +1 yıl
Ona henüz sıra gelmedi... Ama gelecek... sabırlı ol.
- +1 yıl
Mantıklı u
Bencede niye gicik kapmasinlar
10 Yorumla
+1 yılBen kendi çapımda zaten boykotumu yapıyorum.
10 YorumlaÖh abicim ne yaptın
11 Yorumla- +1 yıl
Nooldu kız, çaydanlık üzerine mi döküldü?
Haber okumuyorum
11 Yorumla
+1 yılGüzel👍
10 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer