İzmir'de yaşayan N. K., 10 Aralık 2019 tarihinde rahatsızlanan kızı D. A.'yı Ege Üniversitesi Hastanesi Acil Servisi'ne götürdü. N. K.’nın kızıyla ilgilenmesini istediği doktor K. H., "Birazdan sizinle ilgileneceğim. Öncelikli acil hastalara bakmam gerekiyor" diyerek karşılık verdi. İddiaya göre, bunun üzerine N. K., "Kızıma önce bakacaksın. Sen kim oluyorsun da karar veriyorsun? Benim vergilerimle maaş alıyorsun" diyerek, bağırmaya başladıTartışma sonrasında sağlık çalışanlarına karşı şiddetin önlenmesine yönelik ‘beyaz kod’ uygulandı, doktor Ataman Y. K.´den şikayetçi oldu. Y. K. hakkında, `hakaret ve basit tehdit´ suçlamasıyla kamu davası açıldı.Mahkeme heyeti, ‘tehdit’ suçundan delil yetersizliği dolayısıyla sanık Y. K.’nin beraatine karar verdi. Y. K., hakaret ettiği gerekçesiyle 304 gün hapis cezasına çarptırıldı. Cezanın 2 yılın altında olması nedeniyle 304 gün hapis cezası 6 bin 80 liralık adli para cezasına çevrildi. Sanık Y. K., karara itiraz etti; ancak üst mahkeme, itirazını reddetti.'(mynet)
İyi olmuş, bence gayet yerinde bir karar, hem para ödememek için devlet hastanesine giderler hem de sanki özele gitmiş gibi hızlı hizmet beklerler, özelde dahi beklemek zorunda kalıyoruz, zaten vergilerimle maaş alıyorsun tabiri gerçeği yansıtmıyor, hayır maaşını alıyor çünkü insanüstü emek sarfedip çalışıyor, maaşını alıyor çünkü tıp fakültesi mezunu, gidip özelde de çalışabilir ya da muayene açabilir, çekmeye mecbur değil, öte yandan sen vergini ödüyorsun çünkü buna “mecbursun”, senin vergin sadece doktor maaşına değil tüm devlet harcamalarına gidiyor, kızacaksan yeterli hastane ve doktor atamayanlara kızacaksın görevini yapmaya çalışan insanlara değil, keza acildeki bir hastanın öncelikli olması sebebini anlamayan insanın kuş kadar bile aklı yoktur, adı üstünde “acil”, sadece ciddi sorunlar için, sorunun çok ciddiyse sen de acilden giriş yapsaydın o zaman.
Bu ülkede her kes haklı.. Benim o zaman makineli tüfek ile çok hadtahanede infaz yapmam gerekir.12 Mayıs'ta gigsunde ki tümör alındı. Radyisyon tedavisi dendi. Arastirma hastahanesi bizim makine olmaz dedi özele yolladı. Ozel bir ay sonra gel dedi iki defa gidildi biz yapamayız dedi. Universite hastahanesi ne gonderdi bir ay sonra gel dendi.. Bir ay sonra işaretleme yapıldı biz suzi cagiracagiz dendi 25 gün geçti ses yok birde yokanmayin işaretler bozulmasın dendi.. Bu sefer gidin bir ococugu sarıklı şeytan uflesin demezler ise şaşarım.. Artık bu ülkede ölmek bile imkansiz.. Musa'nın Mısır'a kurbağa kan yağdıran Allah'ı nerede merakla bekliyoruz.
Sonuçta doğru mu memurlar verilen vergiler ile maaş alıyor. Cumhurbaşkanından tut çöpçüsüne kadar. Vatandaşın hatası böyle bir üslup kullanmak kimse paranı ben veriyorum bana hizmet edeceksin diyemez. Bazı sağlık çalışanları yok değil hastaya köpek gibi davranan bu olayda bunların sonucu. Hastanında canı yanıyor sağlık personelinin de kendine sinir stresi var ikisi de ayağını denk almadığında çıkan sonuç bu.
Yerinde bir karar olmuş. Doktora hakaret eden kişinin üslubu çok yanlış. Meslek vb. statüleri geçtim hadi, insan olarak kişiler birbirine saygı duymak zorunda. Tarzan değiliz, taş devrinde yaşamıyoruz. Herkes doğru iletişimin kurallarını öğrenmek zorunda yoksa da öğrenene kadar böyle cezasını çeker işte.
O iddianameyi hazırlayan savcının vicdanı yok bence kardeşim
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Doktorların eli armut mu topluyor mallar!
Burada alayınız söyleniyor ama Sağlığa gelince en basit konuda g. tünüz sıkıştığında da sonra : Aman doktor canım doktor...
Sizin bakmaya üşendiğiniz, kullandığınız maddelerle zarar verdiğiniz, yeterince koruyamadığınız o sağlığınızı kim ayakta tutuyor.
Gittiğiniz o hastaneler STRES DOLU bir ortam, binbir çeşit de arıza insan. Her gün yüzlerce hastaya bakmak zorunda olan doktorlar naapsın, 5-10 dk dan fazla zaten ayıracak vakti yok?
Çok iyi muamele görmek istiyorum diyorsanız SEVGİ EVİNE gidin. Fırlayan kur değerlerinden sonra siz onların Türkiye'de kaldığına dua edin...
İşini doğru yapanlara lafım yok.. geçen altı üstü kan tahlili için 4 defa sağlık ocağına gittim pandemi dolayısıyla hasta bile yoktu. Ama doktor denilen...,.. nın keyfi bekletmelerine etmediğim küfür kalmadı. Bu olay ne kadar doğru yanlış bilmem ama bazısı güzel hakediyor
benim vergimle maaş alıyorsun tribi nedir ya yaptıkları işe nazaran aldıkları maaş düşük bile sağlık çalışanlarının. gece gündüz çalışıyor da alıyor, tabii acil hastalara öncelik sağlanır akşama kadar ne idüğü belirsiz bir sürü insan geliyor hepsi böyle tartışma çıkarsa insanda kafa mı kalır
iyi olmuş sanki babasının hayrına para alıyor doktor, o kadar insanlarla uğraşıyor bunun gibi kaç andaval geliyordur allah bilir, tüm sağlıkçılara sabır diliyorum
Gayet yerinde bir karar herkes yerini ve kime nasıl davranacağını bilmeliiii her şeyden önceee saygılı olunmalı.. Adam onca yıl okumuş mu okumuş doktor olmuş mu olmuş mesleğini icra ediyor mu ediyor. Ödeneğin nerden geldiğiii konusunda vatandaş gerçekten saçmalamış doktor sonuçta keyfi olarakk bekletmiyor.. Yaptırım yerinde olmuş en azından aynı kişi bu tür saygısızlığı tekrarlamaz ve umarım diğer saygısızlara ders olur..
Kesinlikle hakaret. Biz daha maaşımızı almadan vergimiz kesiliyor. Saçma sapan konuşuyorlar böyle benim vergimle diye. O sözün nasıl bir kabadayı havasıyla söylendiğini ve ne kadar sık söylendiğini bilseniz sanki onların parasıyla geldik buraya o havada seni sahibi olarak gören bir tavra giriyorlar yazıklar olsun gerçekten
Öyle gerçekten doktora sen işini mi öğretiyorsun Da önce buna bakacaksın ne demek bunun temelinde insanların kendinden daha başarılı ve sosyal statü olarak yüksek gördükleri kişilere karşı hasetlik de söz konusu
Allah bilir onu söyleyen bu devlete 1 kuruş vergi vermiyordur, (mecburiyetten ödenen sigara vergisi gibileri hariç)
Sen okusaydın, doktor olsaydın ben vergi versem, sen maaş alsaydın derim o dangalağa. hem okuma, hem kafası çalışmaz ama sataşmaya gelince alasını yapar. hem kel, hem fodul
İyi o zaman ben gidip kırmızı ışıkta geçtim diye ehliyetimi kontrol eden trafik polisine sen kimsin beni durdurup kontrol ediyorsun benim vergim ile maaşını alıyorsun diyeyim. Bir başkasıda haneye tecavüzden sorgulayan hakime sen kimsin beni sorguluyorsun benim ödediğim vergi ile maaşını alıyorsun desin. Bu dalyaprağa acilde sırasını bekleyen herkes vergi veriyor bir sen misin dememiş mi😄
Devlet gelir dengesini kuramıyor, vergide adaletsizlik ve düzensizlik yapınca bunun gibi dangozlara malzeme oluyor işte mikik sanki yüklü para ödemişte özel hastanede muayenede sanıyor kendini herhalde
Arkadaşlar yanlış biliyorsam düzeltin lütfen; bu ülke vergilerle ayakta kalmıyor mu? Her mesleğin maaşı hepimizin vergisi değil mi? Neden bu sadece doktorlara özel bir durummuş gibi söyleniyor anlam veremiyorum. Herkes emeğinin karşılığını alıyor da doktor yan gelip vergi mi hortumluyor?
O kadar sene kafayı onun vergisiyle patlatmis ayrıca öncelik daha acil olan vakalarındır adam orada ölüm derecesinde iken bekleyebilen hastalara öncelik tanımak haksızlığın büyüğü olur bu istekte çok bencilce ve bencilce olduğu yetmemiş gibi hakaret
Güzel ibretlik bir karar olmuş. Doktorlara pek sempati duyduğumu söyleyemem ama hiçbiri böyle bir hakareti hak etmez. Doktor kimin durumunun daha acil olduğuna karar vermişse o kabul edilir. Kimse buna itiraz edemez.
Hic bise anlamadim, N. K kizini hastaneye getiriyor ve doktor K. H once acil hastaya bakip sonra N. K nin kiziyla ilgilencegini diyor. Bunun uzerine tarisma oluyor. Sonra cezayi yiyen Y. K oldu.. peki Y. K kim bu olayda?
Burda mesele “benim vergilerimle maaş alıyorsun” cümlesi değil. İşini yapan bir doktora saldıran hanzo. Sağlık çalışanlarını böylelerinden korumak adına yerinde bir karar olmuş.
3
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Çok yerinde bir karar, sırf onlara karşı öncelikli davranmadığımız için bize karşı fiziksel veya sözlü şiddet uygulayamazlar. Neticede ben de doktor olmasam da bir sağlık çalışanı olacağım, bu kararı destekliyorum.
Milletvekiline falan dese neyse de doktor o kadar emek veriyo tabii ki maas alacak.. Ne sacma kafada insanlar var ya, kendi emeklerinin karsiligini aliyorlar.
O vergiyi alıp yediririm ben onu diyene çiğnemeden yutsun bakalım hazmedebiliyor mu... başın sıkışınca aman doktor, keyfine göre muamele görmeyince benim vergim🤬
Sağlık çalışanlarındaki hava kimsede yok bir de rahatlarına yemeklerine düşkünler ki sormayın hasta ölecek olsa öğle yemeği yemeden kahvaltı etmeden hele ki kahvesini içmeden asla bakmazlar
Önyargılısın. Hiçbir sağlık çalışanı 8den sonraya kalmaz , kimisi 2 saatlk yoldan gelir akşam tam rapordan bazen acilden sonra çıkar evine döner, arada iki lokma bir su ürünü alsın da ayakta dursun bari
Doğum için gitmiştik yakınımızı hemen Doğum haneye aldılar ve söyledikleri kelime kahvaltı dağıtıyoruz ebe hanımlar kahvaltı edicek tut kendini sık sakın doğurma bakamayız bu ne demek
nerede yaşandı olay ve bu devlet hastanesi mi? benim ablam doktor, birlikte yaşarken eve gözlerinin altı mosmor geldiği günleri bilirim çoğu zaman doğru düzgün yemek yememiş olurdu. sizin durumunuza şaşırdım
Hiç de değil çocuk 2 dk olmadan doğdu sancı falan evde çekilmişti biraz bağırıp tepki göstermesek kimse bakmazdı her muameleyi hak ediyorlar çünkü işlerini yapmıyorlar ama maaş alırken öyle değil
Buna nasıl bir eğitime sahip olarak karar verdiniz? Neden bir gün önce hastaneye getirmediniz ve gece refika bırakmadınız? Neden anne ve cocugu son dakikaya siz sokup bir de doktora atıp duruyorsunuz suçu? Kadının suyu gelince mi hastaneye goturulur sizce , o su boşaldığında bebek aslında bogulur kendi sıvısında zira nefes almak ister motor refleks olarak
Yakınımızı kaybettik ebelerin dirsekleriyle bastırmaları iki üç ebenin yüklenmesi yüzünden ve 2 dk da doğdu dediğimiz anne ve bebeği gayet sağlıklı sadece biraz kahvaltı keyiflerini bozup gelmelerini sağladık
Bunun bebegin boynuna kordon dolanmış geldiğini ve suyun atılmasının da doğumu başlattığını ayrıca her doktorun da kadın doğumcu olmadığını ogrenmelisiniz. Soru şu.. neden daha once getirilmedi de vaka doktorlara yıkıldı? Madem olum oldu , savcı nasıl izin verdi kaldırılmasına? Bu konular vergilerinizle olmuyor 10 sene zeybek oynanmıyor fakultelerde...
Ben cevap vereyim , gece masrafından ve refikalıktan kaçınılmış.. Kontrolden çıkınca da hastaneye atmış atan hamile kadını.. Turnike mudahalesini ebe güreşi algılamak kolay nasıl olsa
Doktorun ya da herhangi bir kamu kurumunda çalışan bireylerin vergi vermediğini düşünen bir halk var. Karar emsal olmuş. En azından ülkede herkesin vergi verdiğini kimsenin kimseye üstünlük taslamaması gerektiğini hatırlatmış oldu.
İnsanlar çok aptal olabiliyor. Benim vergilerimle maaş alıyorsun cümlesi hakaret veya değil, konu bu değil. Bence asıl konu bunu söyleyen adam zeka seviyesindeki düşüklük. Para cezası ödenir ama o adam bir ömür aynı beyinle yaşıyor 😏
Bir kere ölümden döndüm. Kadın doktor ben ölmek üzereyken triplere girdi ve beni orda bıraktı. Allah'tan başka erkek doktor geldi ve beni kurtardı. Bir kere de annemle ölümden döndük. Annem radyasyonlu odadayken tıbbi görüntüleme de çalışan kızlar fotoğraflarını birbirine gösterip Instagrama atsam mı muhabbeti yapıyordu. Hastane de kavga çıktı gidip kavgayı izlediler. Ya kadın ölümden dönmüş. Daha ben ne diyeyim. Her doktor bir değil ama çoğunluk böyle.
Bu sağlık çalışanlarına da öte git diyemeyecek miyiz yahu hiç eleştiride bulunamayacak miyiz kim oluyor bunlar anlamadım gitti Pandemi sürecinde de hastaya doktor değil kasap mı bakacaktı herkes üzerine düşeni yapıyor diye ağzımıza mı ettirelim
Herkes üzerine düşeni yapıyor evet ama pandemi gibi olağanüstü bir süreçte de onlar saygıyı haketmeyecek de kim edecek? Zira 6 sene oku hem de gençliğinin en güzel yıllarını bu mesleğe ver feragat et Sonra karşına gelen geçen istediğini desin. öyle bir dünya Yok olamaz da
Zoraki mi okuttular yahu herkes tercihlerine göre bir yaşam sürer. İşini hakkıyla yapan işçi de esnaf da memur da saygıyı hakediyor. 6 sene okudum dünyayı ben yarattım havasına girmeye gerek yok bir de gençliğin en güzel yılları diyorsun saçlarını size süpürge ettiler de de tam olsun 🙂 Öyle bir dünya var canım hemde alası haklarından bihaber cahil hastalara söker bu 6 yıl okudum havaları bilinçli kişi paralar
İstediğim zaman istediğim yerde muayene olurum hemde istediğim hekime lütuf etmiyorlar sağlık zincirinin bir parçasılar sadece bana bu hakkı doktor değil dağ gibi devlet vermiş 🙂
Devlet görevlileri, doktorlar kusura bakmasında vatandaş bakıyor size. Gocunmayın hiç herkes devlete kapak atma peşinde bu devirde böyle hadiselerde normal.
Tabi ya tek dertleri devlete kapak atmak ondan sonra zaten yan gelip yatıyorlar. Pardon da bu hangi zihniyet ya? Hele şu covid döneminde bi tarafımızdan ter akarak hastalara deva olmaya çalışırken bir gün gelip hastanede gözlemleyin sadece sağlıkçıları kapak atmakla bitiyor mu işleri?
Maaşını bu devletten alıyorlarsa millete posta koymayacaklar işini yapacaklar, doktorların da her meslekte olduğu gibi içlerinde çürükler var. Bu lafları duymak istemeyenler insanlara insan gibi davransınlar ya da özel orada gidebilirler. Duyar kasmayın burada boşuna.
@Lapadula herkes devlete kapak atma derdinde demişsin ama pandemi sürecinde hekimlerin istifalarının pandemi süresince kabul edilmemesi kararı alındı, bana biraz tersi gibi geldi olay ama sen bilirsin :D
Alakası yok sen vergiyi gönüllü versen "maaşını ben veriyorum" diyebilirsin. Ama o vergiyi 1 kere verme bak bakalım senden nasıl kan alıyorlar. Vermek ZORUNDASIN
ülke ne bok yediğini şaşırdı raydan cikti adeta iyi günler kelimesini bile dava etsen yakında hakaret kastedin diye tutukluyacaklar hukuk desen kimin elinde belli değil
Ortada şiddet yok. Bu tarz konuşmaların fikir özgürlüğüne girdiğini ve böyle bir durumdan ötürü kimseye ceza verilmemesi gerektiğini savunmak gerekir. İşini iyi yapmayan doktora ya da kamu çalışanına ceza versinler. Cumhurbaşkanına hakaret davalarına baktığımızda da aynı durum var ortada. İnsanlar fikirlerini söyleyemiyor. Buna itiraz etmek zorundayız.
Saçmalık. Doktorların çoğu hastaya insanca davranmıyor kasinti ve cahil insanlar. İşlerini bile çoğu iyi yapmıyor. Birinin göz damlası verdiğine diğeri gözlük veriyor başka biri ameliyat olmalısın diyor. Kulak iltihabına ayağa sıkılan sprey yazıyorlar! Daha Bir sürü saçmalık!
Sosyal medya baskıları sayesinde mahkemeler elini taşın altına koymuş gibi şunu soylemen gerekirki gündeme göre karar medyaya göre bir mahkemenin etkilenmesi çok kötü bişey
@Undefined__Road kamu sektoru kendini bir sekilde finanse etmeli. bunun en temel kaynagi da vergilerdir. devletler kafalarina gore para basarak finanse edemez kendilerini. para altin ve doviz rezervin kadar basilir.
Kamu demek; sen, ben demek. Öyleyse devlette kamuya hizmet eden bir mekanizma. Bu durumda kamuya hizmet eden bu devlet mekanizması kendisini finanse edecek yolları bulmalı. Kişilere değil, kamuya hizmet eden bir devlet mekanizmasını savunmadığımız sürece bir ayağımız boktan hiç çıkmaz.
@Undefined__Road ben suanki yönetim seklinden filan bahsetmiyorum. vergi odemek gayet normal bir durum bu vergilerle kamu calisanlarinin maasinin odenmesi de normal diyorum. ona bakarsan turkiyede dolayli vergi oranlari inanilmaz fazla buna da karsiyim.
Sağlık çalışanları evet bir nebze havalı fakat ortak yönümüz var lafa gelince ölmek için para alıyorsun diyenler oluyor devlet bütçe ayırıyor devlet karar veriyor siz kimsiniz?
Başımı çarpıp acile gittim başım kanıyor kendim durdurmusum güç bela adamlar bakim bir şey var mı yok mu diye tenezzül dahi etmediler bazı doktorlar her lafı hakediyor