18 ve daha küçüklere uygulanan yasağı anlarım da biz 19 ve 20 yaşındaki ‘’YETİŞKİNLERE’’ uygulanan yasağa anlam veremedim. Biz çocuk olmadığımız için velet gibi bilgisayar oyunu oynayarak vakit geçiremiyoruz, ders çalışmamızı gerektiren lise sınavlarımız yok. Bir kere bu yaş grubu artık reşit sayılır, dışarı çıkmamızı gerektiren acil işlerimiz olabiliyor. Herşeyden önce tehlike arz etmiyoruz, taşıyıcı bile değiliz; korkulması gereken kişiler kronik hastalığı olanlar ve ihtiyarlar. Korkmayın yasak kalksa gün boyu dışarda takılacak değiliz zaten ama 24 saatte hiç olmazsa 2 dk hava almaya ihtiyacımız var. Yasak 60 yaş üstüne ve 18 yaş altına uygulanmalı.
Sokağa çıkma yasağı neden 18 altı değil de 20 yaş altını kapsıyor?
Bunun açıklaması şöyle olabilir ancak..19-20 yaş grubu iş nedeni haricinde daha çok sosyalleşmek ve arkadaş gruplaşması açısından sokağa çıktığı için, taşıyıcı olup hastalığın yayılma potansiyeli engellenmek istenmiştir.. bu benim kendi fikrim (ayrıca iş için konusunda genelleme yaptım illaki o yaşta çalışma sorumluluğu olan kardeşlerimiz vardır Allah onlarında yardımcısı olsun..🙏🏻)
Aslında yaklaşımın doğru. Hukuken 18 yaşa kadar çocuk, üstü yetişkin kabul ediliyor. Benim kişisel tahminim, 19 ve 20 yaşlarında ülkemizde kaç kişi var diye hesaplayıp bir algoritma ile ihtiyaç olduğu için sınırı oradan çizdiler. Hatta buna göre ihtiyaç olsaydı 21 veya ne bileyim 22'de yapabilirlerdi. Olan oldu sonuçta. Sağlığımız için sabredeceğiz :-)
bana saçma geliyor bu sınırlama çocukları anlarım yaşlıları da anlarım 20 yaş nedir
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kronik hastalığı olanlardan ve yaşlılardan niye korkulsun ki? Onlara virüs bulaşsa zaten yataktan kalmayacaklar ama sana bulaşırsa dışarda dolanmaya devam edip yayacaksın o virüsü.
Yaşlılar çıkmasın denmesinin sebebi yaşlıların başkası için tehdit oluşturması değil, siz gençlerden onlara bulaşmasın diye alınıyor bu önlem.
1
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Tam tersi. Bulaştıran yaşlılar. Gençler çabuk yeniyor.
Saçmalama. Çabuk değil hafif bir etkiyle yeniyoruz biz. Hastalığın bizde daha az belirti göstermesi bunu başkalarına bulaştırabildiğimiz gerçeğini değiştirmiyor. Bu kadar bilinçsiz olduğun için sokağa çıkamaman çok yerinde olmuş.
Bence cok iyi oldu böyle bir insan reşit olsada yetişkin olarak görsende yetişkin gibi davranmıyorlar ders olsun kendini bilmeyenlere iyi oldu 18 20 yaşinda ki gencler yaşlilarla dalga geciceklerine evde kalsinlar daha iyi sana katilmiyorum saglık icin de kalınıyor evde millet mecbur kalmadikca dışari cikmiyor her reşit olani yetişkin olarak görmüyorum kafa yapisina ve davranış şekline bakıyorum akıl yaşta degil baştadır nasıl olsa
Yetişkin olmadigin cok belli hadi işine ergen sende önce tipini sonra karakterini düzelt ben seninle ilgili dogruyu ve gercegi yazdim siteye sor seni taniyip görenler gelip yazarlar dogruyu dogruyu söyleyen olmazsada inan bana dalga geciyordur seninle aptal özgüven patlaması yaşıyor olmalısın dengesizsin ne diyeyim sana.
Sen ananın yanına gitbi terbiye egitim al yetişkin insan nasil olurmuş onu bir ögren sünepe sende dediklerimi kaldıramamışsın anlaşılan🤣🤣cocuk colukla ugraşamam hadi yoluna maş maş
Yorumunu simiycem senin dengesiz pis ergen cocuk oldugunu millet görsün rahatsız degilim bu dediklerinden cünkü senin söylediklerini kabul etmiyorum öyle birisi olmadıgımî bu sitede beni tanıyanlar biliyor ben senle ilgili ne yazdiysam dogruyu yazdim görünen köy kulavuz istemez nokta keşke annen seni büyütüyorken biraz dikkat etseymiş böyle olmazdın dikkat etseydi seni
Bu yas grubu dışarda daha sosyal olduğu icin. Cafe, avm, sinema vs. Ve bulasin daha aza indirgenmesi hedeflendi. Ayrıca inan 18 yaş ve altına yasak gelse bu sefer de onlar isyan ederdi. Neden biz diye😀
1
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Cafeler sinemalar avm’ler hepsi kapalı nasıl oralarda takılalım ki?
Bu kadar iyimser düşünemiyorum hatta bireysel olarak hak verebilirim ama geneli düşündüğün zaman bu kadar ahmak gençlerin var olması yasağı mantıklı kılıyor kusura bakmayın kurunun yanında yaş her zaman yanar.
evet biraz saçma ama bizim yaş grubumuz çok gereksiz dışarı çıkıyor ve sonumuz italya gibi olmasın diye yapıldı bence yerinde bir karar bilemedim ama🤷🏼♀️☺💓
@Progamer_ bazı insanlar yetişkin olsada yetişkin gibi olmuyor ablacım senin yaşın 18 19 larda deyilmi taniyorum seni akıl yaşta degik baştadır yetişkin olmaynan insan olgun olmaz hic bir zaman insanlari hayat olgunlaştirir 18 olmuş reşit artık diyenlere de bakma benim gözüm de 18 19 20 yaşlar da cocuk yani kusura bakmayın 18 19 olanlar reşit olmaynan yetişkin sayılmaz her insan
@yeşilgözlükızz03 sen benim ablam değilsin. Abla da demiyorum senin gibi beni çocuk gibi görenlere boş yapıyorsun geri kafalı olma ileri görüşlü olup yetişkinim birkere asıl 22 yetişkin değil sende şüphe etmeye başla kendi yaşında Şahan Gökbakar abi 27 yaşında yetişkin olmuş bu kanuna göre siz ikiniz @yesilgozlukizz03 ve @Darkhasitation yetişkin değilsiniz benim gözümde ergen tipik Türbanlı türk kızısınız işte 😁
Hadi ordan ükela bizim ne düşündügümüz bizi ilgilendirir cocuk olmasaydin bu yazilanları aldırîş edip buraya gelip burda böyle konuşmazdın🤣ergensin yetişkin oldugunu da sanmiyorum
@Progamer_ hani sen yetişkin oldugunu söylüyorsun ya senin yetişkin oldugunu hic düşünmüyorum sen beni kac kere takip ettigini hatırlayorum takipcilerimden seni 2 3 kez cıkardım neden cıkardım cocuksu sorular sorup sorularına davet ettigin icin nasılım sorusu sorasıya kadar ben seni 15 16 yaşlarında sanıyordum kusura bakma hic yetişkinligini görmedim sordugun sorularda ve buraya yaptigin yirumlarda sen yetişkin olmuşsun ama cocuksun daha sen büyümemişsin Allah aşkına sordugun sorulara ve burada ki yazdigin yoruma bir bak 😂 senin resmini gördügüm de de sakalın cıkmasina ragmen tipinden cocuk oldugun bile cok belli ben senin cocuksu ve sacma sapan sorularından sıkıldıgım icin 2 3 kez takipcilerimden cıkardım sordugun sorulara davet etmesin diye ben şu an senin sordugun sorulara gelsem 2 3tane adam akıllı soru zor bulurum kusura bakma dost acı söyler her yaşı büyük olan yetişkin olmaz bunu bil yetişkin olgun bir indan oldugunu insanin kafa yapısı söyler anladınmı bak ben daha 1 ay olmadi bu sitede 16 yaşında bir kız cocuguyla tanıştım cocuk o ama onun yetişkin oldugunu düşünüyorum cok mantıklı dogru yerinde konuşuyor dogru cevap veriyor o 16 yaşın da ki kız kadar olamazsın sen sen 18 19 yaşlarindasin yetişkin oldugunu söylüyorsun ben seni yetişkin gibi görmüyorum ama o 16 yaşın da ki kızı senin yanında yetişkin olgun bir kız olarak görüyorum üzgünüm sen reşit olsan bile ben senin yetişkin olgun birisi oldugunu hic bir zaman hissetmedim anladınmı
@bozkurt_joh abi bu cocugu al başımdan gelip sinir ediyor kim oluyor da benim türklügüme baş örtüme laf ediyor hakaret ediyor son yazdigi yorumu göremedim engelledi geri zekali
Tehlike grubuna girdiği için yasaklıyorlar şu evde kalanların Allah yardımcıları olsun ben evde 1 gün bile dayanamadım Allah'tan patron yasaklarda da izin alıyor