Bekçiler kendilerine "bekçi" denilmesini istemediklerini açıkladılar. Mahalle muhafızı, polis yardımcısı veya mahalle polisi denmesini istiyorlar. Sizin öneriniz nedir?bekçilerin yeni unvanı ne olmalı
Bekçiler kendilerine "bekçi" denilmesini istemiyor. Sizce yeni isimleri ne olmalı?
Polis farkı şey sonuç itibari ile bir yeri asayiş sağlamak amacıyla bekleyen insanlara bekçi denir bu işe uygun bir diğer ad muhafız olacaktır güzel bir isimlendirme bence muhafız alayları hoş durur devlet adına oradalar sonuçta değil mi ama şahsi bir yer beklersen elbette orada muhafız saçma durur
Bekçi işte demek olmaz herkesin yaptığı işe saygı duyarız. Orası ayrı bir durum fakat yıllardan beri böyle bir şey var iken boş muhabbet olduğunu düşünüyorum ki hakları güzel hakları verilmeyenler onları hiç düşünmeden konuşuyorlar insanın canı ona sıkılıyor
Şimdiki bekçiler hak etmiyor zaten öyle diyenler. Bekçilik eskiden önemliydi emniyetin göz bebeğiydi, . Nasıl köylerde ebeler neyse ilçelerde bekçilik öyle önemliydi ahey yavrum hey yeni nesil hiç bir şeyi beğenmiyor zaten
İsme takılacaklarına oturup şükür etsinler işleri var iyi bir maaşları var. Bekçi önceden de varmış şimdi yeniden getirilmiş neyinden gocunuyorsunuz anlamıyorum bu kadar işsiz insan varken şikayet ettiğiniz şeye bak yazık... Resmen acizlik bu kusura bakmasınlar
Herkes bir kulp bulmuş adamlara... lise mezunuymuş, yok bilmem ne kadar maaş alıyormuş, yok bilmem neymiş... kardeşim ben adamları savunmuyorum ama sizdeki bu kapris bu ego ne? maaşlarında gözünüz varsa sizde bekçi olsaydınız. ya yoruma gelince bol keseden sallıyosunuz.. sen üni mezunusunda ne halt etmişin iş beğenmezsin, maaş beğenmezsin ekmek olsada yesen demi... imsanları küçük görmeyi bırakın sırf yorum yapmak için yorum yapanlar var boş yorum yapanlar var. insanlar elbette özlük hakkı arayışına girecekler. ayrıca bekçilerin hemen hemen çoğu üni mezunudur veya yüksekokul mezunu.. sen iş bulamadın veya buldun ama az kazanıyorsun diye karnın ağrımasın. Not:bekçi değilim
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Ben bekcılıgın çok gereklı olmadıgını düsünuyorum. Zira kendını ıyı yetıstırmemıs ve hayatta ıyı yere koymamıs bırıne yetkı verırsenız ne olur. Bunun cevabını askerlık yapmıs arkadaşları bılır. Adam sıvıl hayatında kaydedeger bır konumda degıldır askerde bır onbası rutbesı takarlar kendınde genaralde olmayan yetkılerın oldugunu sanır ve butun erbaşlarda ego ve tatmın duygusuna gıderır bekcılerdede aynen bu olur ve ıstanbulda gozemledıgım bekcılerde degısık bır haller var dur bakalım hayırlısı gercı polısımızde zaten allaha emanet cahalet dız boyu
iyi yetişmiş kendini hayatta iyi yere koymuş biri böyle bir işi meslek diye seçer mi? bekçilik veya polislik öyle her insanın yapabileceği altından kalkabileceği bir iş değildir. Yani büyük beceri istediği için de değil çok ama çok ağır koşulları olduğu için. Çaresiz kalmayan başka işler yapabilme olanağı olan kimse bu kadar ağır koşullarda çalışmaz... yani öyle 3 dil bilen akademik kariyerli entellektüel birikimli adamlar zaten bu işi yapmaz...
@cilginsey @korman mesela Börü dizisini izlediyseniz orada Kemal Boratav diye bir karakter vardı murat arkının canlandırdığı, adam 4 dil biliyor, harvard üniversitesi adli tıp doktora biriincisi, genel kültürü türkiye ortalamasının çok üstünde, ama özel harekatçı :D böyle bir adama aylık 30k maaş verseniz özel harekatçı olmaz, gerçekçi değil, şahsen ben bu özelliklerin yarısına sahip olsam, değil polis olmak, bu ülkede kalmam yani...
@cilginsey Yanlıs anlasılmasın bu mesleği kucumsemek ıcın demıyorum ancak. Benım ıcın ıstanbulda kapkaccıyla karsılasmak ıle polısle karsılasmak aşa yukarı esdeger bır durum ıkı durumdada rısk aynı . Okadar cok gözlem ımkanım oldukı Ego sorunu olan bırıne yetkı bırde sılah verdınmı vay o memleketın halıne. Adamların yuruyusu bıle degısıyor. Fınalde bır laf vardır bırının karakterını ögrenmek ıstersenız ona yetkı verın dıye. Benım egıtımden kastım kısısel egıtım bırısı ılkokul mezunu olur ama kendını bılır ve var oyle ınsanlar bıreysel donanım cok onemlı. Bekcı arkadaşlarda kendını polısle esdeger gorecek sonra görün atraksıyonları ben keyfe gbt yapan çok bekcıye denk geldım. Fınalde bence ıssızlıgın azaltılması amaclı hayata gecmıs bır eyleme ama gereklımı dersenız kesınlıkle gereklı degıl ama ılla olacaksa adaylar cok ıyı belırlenmelı
@müendisbey Seyretmedim. Meslek seçimi tamamen beklentiye alakalı. Şimdi herkeside aynin kefeye tabiki koyamayiz çok donanımlı olup istediği kariyeri yakalayamayan insalarda var. Turkiyede aldigin iyi eğitimin hakkını malesef alamiyorsun. Benim kuzenim var çocuk 2dil biliyor iyi okul mezunu pırlanta gibi çocuk bir bavul dolusu para bulsa gider karakola teslim eder sma çocuk 4 yıldır is bulamiyor mecburiyetten bir yere girdi ama normalde onun yapacağı iş değil ama mecburiyetten genelde eğitimli kişilerden sıkıntı cikmaZ. Sikinti eğitim almamış kendini yetiştirmiş kitle
konuya girişiniz o kadar saçma o kadar ön yargılı ve abartılı ki burada bana yazdığınız cevabın geri kalanı okunmaya değer olma ihtimalini benim gözümde yitirdi.. kapkaççıyla polisi aynı cümle çinde bu şekilde kullanmış biriyle geçmişte dialogg kurmuş olmak bile kendi adıma utanç verici...
@cilginsey Ben hayatında karakolun kaspısından gırmeyen devletın hıc bır kurumunla sorun yasamayan bırı oalrak yasadıklarıma ıstınaden az bıle yazdıgıma emın olabılırsınız . Tabıkı emınıyette herkes aynı degıl ancak %90 ı sevıyesı ıcler acısı. Ben ıcıslerı bakanına bıle yazdım ıstanbulda ısını layıgıyla yapan bır polıse denk geleyım ılk ısım elını opıcem onun dedım. Hepsı texas kovboyu gıbı gezıyor. Sana gecen yaz denk geldıgım bır olayı yazayım. İstanbul'da caddebostanda sahılınde bısıklete bındım oturdum bıraz banklara o sırada bır adam 9 yas cıvarındakı kızının patenle kaymasını cekıyor o sırada şu gınger lı polısler var sahılde gezen baya hızlı gecıyorlardı adamda onlara burasının yuruyu yolu oldugunu cocuklara carpma ıhtımalı oldugu ıkazını yaptı vay senmısın onu polsılere soyleyen adamı tartaklamaktan tut karakola bıle göturmeye kalktılar tabı ufak kızın yasadıgı tramvayı katmıyorum bıle demem okı bence bunu analız etmek ıstıyorsanız bır gun polısle bır sorun yasayın ne demek ıstedıgımı ozaman anlarsınız oyle tv dekı polıs dızılerındekı gıb çakma karakterler gıbı degıl cogu cahıl ego sorunulu kısıler
@korman çok doğru, herkes filmlerdeki gibi düzgün diksiyonlu, dil bilen, kibar centilmen sanıyor bizim polisleri, halbuki gerçekte polis olanların çoğunun polislik mesleği olmasa, kimse onları s**ine takmayacak, çoğu asosyal, iki kelimeyi biraraya getiremeyen, sivil hayatta bir baltaya sap olamamış, sadece fiziksel iriliklerine bakılarak seçilmiş, taktiksel doktrinden bihaber tipler
Sizinle aynı gezegeni paylaştığım aynı canlı türünde olduğum ve aynı oksijeni tükettiğim gerçeği kendi kendime unutmaya çalıştığım bir utanç kaynağıdır... rica ederim bana mevcudiyetinizi hatırlatıp bu süreci zorlaştırmayın... görüldüğü kadarıyla yaradılışınız gereği ürettiğiniz beyin kusmuklarının yazıya dökülmüş halini okuyacağıma nasıl oldu da ihtimal verdiniz bilemiyorum ama çok da merak etmiyorum
@müendisbey ya adı lazım olmayan yaşam formu kalkıp da güvenlik gücünü hırsızla gaspçıyla aynı kefeye koyarsa bundan rahatsız olmayanın kanna baktırması icap eder
@cilginsey o doğru değil evet, ama bence bekçiler halihazırda polislerden seçilmeliydi,3-4 aylık eğitim alan çömezlerle olacak iş değil bu çünkü, profesyonel işi bu, tüm gece sokakta olacaksın, ipsizi sapsızı var, her an kelle koltuktasın
@cilginsey Sen 35 sene boş yaşamıssın ara sıra dısarı cık gözlem yap dıycemde neye yarayacak emın degılım. Gcen gun tv de seyretmedın sanırım antepte 5 yasındakı özürlü cocuga havaya ates ederek kolundan tutup sürükleyen polıs sanırım amerıkada yasıyordu. Onun gıbı neler var emınıyettede ıste vatandas cep telefonunla cektıde medyaya düştü.20 mılyonluk ıstanbulda polislerı gözlemyecek cok senelerım oldu benım senın polıslere sempatın varsa senın derdın o
@korman Kardeş her meslelte ıyı ve kötuler var. Bende ıstanbuldayım senınle aynı şeylerı dusunuyorum bu meslege daha ıletısımı ıyı daha potasnıyelı ıyı kısler secmek lazım ama oda zor. Benım 2 sene önce kapımın önunde arabam calındı 100 bın tl lık bır bmw karakola gıttımzabıt tutturmaya bana başkomıser 10 bın tl ver sana yarına kadar arabanı bulayım dedı hadı al burdan yak. Arabam kaskoluydu ama olmasa mecbur kucagına dusucen adamın yanı düşün artık. Ama bayanlar bayan olmanın avantajıyla senın benım gıbı algılayamaz. Bır bayan karakola gıtse yolda bır sey yaşasa onune cay kahve hersey gelır karakolda yanı bızım yazdıklarımız onlara cok uc absurt gelır. İstanbul'da mıtınglerde joplananlar polıs sıddetıne maruz kalanları herkes göruyor. Malesef emnıyette sıddete meyıllı ve psıkoljık ruh hallerı cok ıyı olmayan cok genc var ama onlarda mecbur başka garantı iş yok
@müendisbey mühendis bey kardeşim sen buradan bana yazdıkça, ve ben de cevap verdikçe malum oksijen ziyanlığı zavallı mahluk yazdıklarını okuyarak vaktimi harcayacağımı zannederek yazıp yazıp duruyor; yazdıklarını okumasam da böyle bir canlı formuyla aynı gazegeni paylaşmaktan duyduğum utancı tekrardan hatırlıyorum... yıpratıcı br süreç oluyor... dolayısıyla rica ederim buradan yazma. eğer yorumumu merak ettiğin bir şey varsa başka bir yorumda veya kendi cevabın varsa orada etiketleme yaparsan ordan cevap veririm...
' Çok yönlü anti-suç RoboCop donanımlı çelik yürekli, şahin bakışlı, kimlik sorma operatörü ' Bundan sonra bekçilerden böyle bahsedeceğiz. Komplekse girmiş gariplerim. :):
Zahmet olmazsa liseyi bitirecek bide zahmet olmazsa yalandan bir sınava girecek sonra bekçi olacak bide ünvanını mı beğenmeyecek? Yok yaa bekçi işte bildiğin bekçi bide onların tatavasını mı çekicez? Ulan üniformayı giyenin g*tü başı ayrı oynuyor ne saçma bir ülke oldu.
Bekçilerin getirilme amacının çevre güvenliğinden daha çok yeni oluşan Türkiye yönetiminin askerleri olduğunu düşünüyorum. Erdoğan yönetiminin Türkiye Cumhuriyeti polisine karşı kendi gücünü oluşturduğu bir oluşum. Polis ile aynı değeri görmemesi gereken bir insan grubudur. Şanlı bir tarihi olan Emniyet Güçleri ile yeni bir oluşum kıyaslanamaz ve bir tutulamaz. Bunu ifade etmemdeki sebep kendilerinin polise ait olan yetkilere sahip olmasını istemiş olmasıdır.
Güvenlik amirimiz. Dünya lideri. Yok onu reise diyorduk. Afedersinİz de bekçi ülkenin bel kemiği eskidende vardı olsun diyen onlar. 5 küsür maaşı alıyorlar. Devlet isterseniz polis de olacaksınız yeter ki dövün dediğimizi dövün de dedi daha ne istiyorlar. Sms çıkarsınlar onlara da para toplayalım mı aramızda
Herkes haddini bilsin bekçi işte... Bekçi olmak için ellerinden geleni yapıyorlar torpil vs vs herşey tamam yerleştiriliyor alıyorlar katı katına maaşlarını birde isimlerini mi begenmiyorlar o zaman bekçi olmayacaktın kardeşim... Bekçisin sen bekçi kal gece nöbetini tut sabah evine gel uyu... :)
Wallahi ya. Üniversite mezunu 5-10 tl farkla o kadar maaş alıyor. Sank polis okukuna gidip o kadar kahrı çekmişler de ismimi değiştirin diyorlar yüzsüz gibi
@συγνώμη aslında onlara silah bile vermeyeceksin böyle görgüsüz kisilere niye silah veriyorsun ki jop kelepçe yeter de artar bile... Birde silahlarıyla hava atarlar... Görgüsüzün bir oğlu olmuş tutmuş s. kini koparmış misali... Bunlarin çoğu görgüsüz yalaka torpilli kişiler... Bu zamana kadar düzgün insanlar yerlestirilmedi gercekten hakeden... Anca yalaka torpilliler güzel yerlerde... Birde adapetten bahsederler... Bırak ya... Bunca haksızlığa Allah verdi bir bela şimdi onunla uğraşıyoruz... Eee birde baksak ya neden virüsü Allah başımıza musallat etti diye?
Ne diyim mahmut'mu diyim. Bu ne laubalilik yahu bekçi işte A*m*k. Nu nasıl bir hava girerken bekçi diye müracat ettin ne oldu şimdi 3-4 milyar maaş alınca birtarafınizmı oynadı. Bu ülkenin aslan gibi çöpçüleri var gururla usanmadan çalışıyorlar sizde bekçisiniz haddinizi bilin beni delirtmeyin uleynnn
Bekçi işte ne dencek ki başka çok saçma. İyi muhasebecilere artık şirket zekası, doktorların hepsine hastalık savar olağanüstü insanlar, polislere terminatör diyelim. Hem bekçi hem dünyanın parasını alıyor hem de isim beğenmiyor😂
Yaw bir z gitsinler... sokak ve caddeler asayis bolge genel muduru diyelim oldu olacak. Nedir bu tittle manyakligi... agzina vermisler dudugu dersine bak.
Aslında Bekçinin gerçek anlamını bilseler gurur duymaları gerekir. Bekçi kelimesinin kökeni İngilizceden gelir. Back-çi yani polisin arkasını kollayan adam demektir.
Kara kartal degilmi zaten onlar ya öyle olmuştu sanki bilmiyorum formaları falan bizim burda bu şekilde değil farklı hemde baya iyi formaları var özel harekattan hallice
Polislerle bir değiller. Polisler polis olabilmek için o kadar okuyor zorlu eğitimler alıyor. Polislerin çalışma şartları daha zorlu. Ben kesinlikle buna katılmıyorum.
@hakannet55 bekciler yan gelip yatmiyor. oyle bir sey demiyorum ben. dedigim sey polislerle esdeger olabilecek egitim de almiyorlar egitim sartini da tasimiyorlar ve polisler kadar calismiyorlar
Binlerce kişi bekçi olmak için uğraşıyor. Ve bu bekçi olanlar da zamanında olmak için 40 takla attılar şimdi de isimlerini beğenmiyorlar. Garip bir durum Valla şükür etmiyorlar demek. bordo bereli olsalarmış.😄
Aslında eskiden beri bilinen bekçi konumunda çalışmıyorlar. Bu yüzden kelimeyi benimseyememis olabilirler fakat diğer seçenekler de uygun değil. Bekçi hem kullanımı kolay halk için, hemde artık alışılageldi, değişmesi zor...
Rama rima ranga finga fişka restarando diyelim olsun bitsin bağri ya da karpuz diyelim hey amigo da olur yok yok en iisi altar'ın oğlu tarkan diyelim ellerine de bir kurt verelim mahalle mahalle hain kostok u arasınlar 😷😷😷
Polis yardımcısı ya da mahalle polisi dersek zaten havalarından yanlarına yaklaşılmıyor iyice bir tarafları kalkacak gerek yok bence bekçi bekçidir içişleri bakanlığı resmi olarak isim değişikliği yapmadığı sürece de ben bekçi demeye devam ederim.
Bekçi emniyetin bel kemiğidir.. Bekçi bekcidir görev kutsaldır görevinde gecesi gündüzü yoktur bekçi olan arkadaşlar bekçi olduda olmadikmi dedi ! Bunlar bir takım uydurma laflardir..
Bekçi denmesinde sıkıntı yokta şu toprak rengi tişört rengini değiştirsinler. Çok kötü ve itici oluyor. Bu rengi kim bulduysa zevkine bilmem ne yapayım diyesim geliyor.
Bekçi işte buldular bunuyorlar mı polis farklı bekçi farklı Sabah bekçi yok polis sayılamazlar Bekçi gece olur GECECİ densin de bir görsünler tövbe est
Gayet güzel bir istekte bulunmuşlar neden herkes bu kadar tepki göstermiş anlayamadım gerçekten bizim insanlarımız çok fesatlar mahalle polisi denilse kimin zararına olacak sanki...
@veuzaylıbirdeli tuttu diye ne zararı olacak bir isim ya bekçiden mahalle polisi oldu diyelim kime ne zararı var sana zararı olacak mı veya başkalarına bir isim değişikliği bile bu ülkede kavgalar sonucun da tartışarak mı değişmeli soruyorum sana?
Ben terörle mücadelede jöh te çalışıyorum ölümüz 1 dk haberlerde geçiyor sağlık çalışanları kadar veya ülkedeki en basit ölüm haberi bile bizlerden daha fazla gösteriliyor mesleğimizin adını değişmesini istesek insanların bu kadar zoruna mı gidecek biri Ahmet demiş biri Mehmet ne önemi var o yüzden böyle şeyler için kimsenin Şevki kırılmasın anlatabildim mi? 😉
@veuzaylıbirdeli polisteki yetkiyi verirsen isim değiştirmek istemeleride haliyle normalleşiyor. Bunlara ego demek yerine bu kadar polemik oluşturmak yerine basit şekillerde halledebilirdi..
@veuzaylıbirdeli kardeşim sen bu mesleğin ne kadar içeresindesin medya dan duyduğun gördüğün haberlerle ne kadar yorum yapmak kolay bir gece bekçilerle sabaha kadar devriye at bakayım öyle sosyal medyadan gördüklerin okuduklarında haraket etme. Adamlar suç oranını ne kadar düşürdüler mahallelerdeki torbacıları hırsızları temizlediler herkes kendi haklarında düzenleme yapılmasını ister adamlar da gayet normal bir şey istemiş sen bu olayı fazla kafaya takma
Ne olsun bilmem ama isminin bence de değişmesi lazım. Biraz sağlam isim olması lazım. Her ne kadar hakları ve yetkileri fazla olsa da bekçi deyince bir polis kadar ürkütücü olmuyor. Değişmeli