Ahmet Haşim'in 1919'da Anadolu'da Gördüklerini ve Rezaleti Yazdığı Aşağılayıcı Mektubu Okudunuz mu?

Malum zaten Osmanlı elitleri Anadolu'ya yabancı oldukları için halini pek bilmezler. Ahmet Haşim'de (kendisi şair ve osmanlı memurudur) 1919'da arkadaşına yazdığı mektupta Anadolu (Niğde) insanının nasıl yaşadığını anlatmış.
https://www.tarihbilimleri.com/3-eylul-1919-da-anadolunun-icler-acisi-halini-anlatan-bir-mektup.html
bazı cümleler;
''Öncelikle bu bölgede kimler yaşıyor? Görülen harabelerin yapıcısı hangi cins yaratıktır? Bunu, köy ve kasaba diye gördüğümüz renksiz harabe yığınlarına bakıp anlamak asla mümkün olmamıştır.''
''Her ne kadar garip görünse de Anadolu Türkleri henüz ekmek yapımından bile habersizdirler. Yedikleri mayasız bir yufkadır ki, ne olduğunu yiyenlerin midesine bir sormalı.''
''Anadoluluların becerikliliği ancak öküz tezeğini kullanmakta ve onu kullanılmaya uygun bir hâle sokmak için buldukları çarelerin çeşitliliğinde görülür.''
''.. Bu boklar toplanır, sepetlere doldurulur, evlere cem ettirilir ve nihayet bir altın mayası yoğurur gibi, altın gerdanlıklı genç kadınlar beyaz kollarıyla onu yoğururlar ve muntazam yuvarlaklar hâline koyup kurumak üzere duvara yapıştırırlar. Anadolu’nun duvarları bu öküz pislikleriyle sıvalıdır.''
''Anadolu Türklerinin karınları kurtlarla yüklü ve kanları bu kurtların salgıladığı parazitlerle dolu bulunuyor. cinsi, yakın bir yok olma ile tehdit eden bu hâlin sebebi neymiş bilir misin? Beslenme eksikliği. ''
Dahası için linki okuyabilirsiniz...
Ahmet Haşim'in 1919'da Anadolu'da Gördüklerini ve Rezaleti Yazdığı Aşağılayıcı Mektubu Okudunuz mu?
Cevapla