osmanli 34 harfli fars alfabesini selcuklu veziri nizamulmuk den gelen nizamiye medresilerinden beri anadoluda resmi olarak kullanirdi... osmanlinin kurulusuna sahit olan ahmedinin unlu eseri iskendername de fars alfabesiyle yazilan turkceyi kullanan ahmediyle birlikte turkce yazilmistir selcukludan farkla... bunun yaninda fatihin 2inci mehmet yani fermanlarini sogdakca kokenden gelen uygur alfabide kullanilmistir... ama 19 yuzyilda gene unlu tarihcisi cevdet pasanin osmanli turkcesi naima.. asikpasazade eserlerini anlayan yoktur... osmanli turkcesi cok agir ve edebi bir dildir... icinde farsca sogdaklardan kalan cumlelerle doludur.. bugun mesala kadin dediginizde... arapca olmayan dunyanin acun, ajun dediginizde sogdakcadir... klasik bir farscadir... balkanlar.. anadolu oyle iddia edildigi gibi arapca bilmez... turkce konusur... oguz lehcesi hakimdir.. ahmedinin turkcesi mesala mesnevi eseri cemsi hursidte cok yalin bir turkcedir... lale devriyle islahatla birlikte osmanli turkcesi tamamen saray diline donusmustur.. tanzimatla daha da nestetik olmustur... mesala misirdaki kavalalinin turkcesi osmanlidan o donemde daha yalindir.. halkin anlacagindan tamamen cikmistir...29 harfli latin alfabesi turkce kelimelerle turk dil kurumunda herkesin anlayacagi bir dl sistemine getirilmistir.. cahil dedigin halkin Şu an uzde 90 i bu dili anliyor.. osmanlida sadece bu rakam yuzde 10lardadir... yani herkes enderun mektebinde okumuyordu.. veya halk ziya pasa.. namik kemal.. semsettin sami falan degil yani... bugun akademik olmayan her konuyu okuyup anlar turkiyedeki turkler... ama turklerin mesala ilk cikardigi gazete olan gene kavalali mehmet alinin turkceye verdigi onemle yaptigi gazete takvim-i vekayi yi okuyamazdi... İstanbul gazetelerinden tercuman-i hakikati bile okuyan cok az kisi vardir... zaten donemin sartlarinda bugun ki gibi enstutuler.. universiteler.. liseler falan yok.. anadan babadan bilir.. osmanli turkcesi edebi bir dildir ama halkin dili degil.
212 Yorumla- +1 yıl
www.google.com.tr/search
Bu itiraf hakkında ki dusuncen - +1 yıl
evet arap fellah zihniyetinden uzaklasmaktir bir kismi dogruda yapilmistir... buna karsi cikan salaktir.. dogruda yapilmistir... o arap memleketlerine git hala tugrul beyin camisi.. baybars hanin medresesi ve camisi... cesmeleri.. abdulhamitin hastanesi.. kapali carsisi.. tren istasyonu gibi bir suru mimari eseriyle doludur... ama filistinde.. sina da ingilizlerle birlikte olan selefi kafali vehabbi artiklari turk askerinin oldurmus... atalarimizin mezarini bile bilmeden o kahramanlarla da doludur... arap pisliklerinden uzaklasmasiyla dogru dini dogru dili dogru kulturu ogrenmistir turk halki... zaten ahmet yesevi.. ahmedi.. edebali.. imam-i gazali.. el-burini.. nizamulmuk.. aksemttin.. emir sultan gibi turkun kulturunde yetismis din alimleri vardir.. mevlana gibi... o arapbin hicbir seyine ihtiyacimiz yoktur... turk dil devrimi hem dini yonden hem de edebi yonden turkiyeye cag atlasmittir... ama gene o fellah pesine gitme hevesinde yazik
- +1 yıl
Filistin olayı çok ayrıdır konumuz o değil hiç girme okunuya
Genel kurmay bilgilerini ortaya dokturme
Ve bu milletin canını yakma
Bin yıllık kültüre , milletin kendi benliğine peskeh çekilmesidir Lozan
- +1 yıl
filistin cephesi bellidir araplarin ingilizlerin icinde bulundugu ihanetin belgesidir... lozanla alacaginin en iyisini almistir sen ne konusuyorsun..2023 fantazisi kuranlardansin galiba.. lozandan once sevre gitmis bir ulkenin milli mucadelesinin sonucudur sen cok mu kolay saniyorsun o gun ki gucun durumun.. vaziyetin askerin.. halkin belliyken lozanda bin yillik benlige peskes cekilmesidir diyorsun... sen 1923 den onceki hali heryere sefer yapan valiler atayan osmanli saniyorsun galiba... bina catilarindaki aliminumdan cinkodan mermi yapilmistir... gunlerce ac cephelerde savasilmistir... ingiliz.. fransiz.. italyan ona bagli araplar ve anzaklar heryerin isgalken suna ki topraklarini kurtarmis sozde masa basiyla isgal edilmis safsatasini birakin... ya da cok benligine hayransan oyle yasa banane..
- +1 yıl
Filistin yıldırım ordulardaki cephesi tam bir hezimettir , husrandir
Haberin var mı illa konuşturacak
Yıldırım orduları 7. Ordu niye geri çekil di sağında ki , solunda ki ordulara bilgi vermeden ,
7. Ordu komutanı kimdi ,
Onca esir edilen asker nerede kor edildi?
Bunların nedeni niye 7. Ordunun fevri davranışı? - +1 yıl
https://youtu.be/_Y6kjB7tkP4
Hani Araplar sirtimizdan vurduydu?
O kadar büyük geri çekilme sonucu sağında ki solunda ki orduların akıbeti ne olduğu malum onca asker kor edildi di
https://youtu.be/lbosrCds82E - +1 yıl
yildirim ordularinin geri cekilmesi halebedir.. bugun azez cerablus hattidir... ordaki hatti filistinde durmasinin manasi kalmamasidir.. halepteki tumen ve suvari topcu birligi ingiliz ve araplari durudugundan haberin varmi? fevzi pasanin ve cemal pasanin yapabilecegi brisey kalmamistir... suriyede hat kurulup mevcudun korumasini saglamistir o begenmedign 7inci ordu Şu an turkiyenin guney cephesinin seklini belirlemistir... bolgedeki yarali askerleri bile hastanelerde basip oldurulmustur sen neden bahsediyorsun... filistin cephesi turkiyenin kara tarihi oldugu gibi turkiyenin guney cephesinin seklidir...7inci ordu komutani mustafa kemal pasadir ve rahatsizliklarina ragmen ordunun basinda kalmistir... ordaki alman komutanlar bile bolgeyi terk etmistir... sag kolu sol kolu dedigin mevzuyu sen daha derin arastir...
- +1 yıl
Tarih profesörü söylüyor videoyu izlemedin mi?
7. Ordu geri çekilince sağındaki , solundaki ordular arkadan vurulur , esir edilir esir edilen tüm askerler kor edilir , 7. Ordu komutanı Mustafa kemal dır
Bunu tarih profesörü söylüyor
Yani bunun suçlusu Mustafa kemal dır , yenilgisidir
Turkleri sırtta vuran İngiliz askeridir , karmadir ayrı
- +1 yıl
birader geri cekilme sebebini soyledim hicbir komutan alman komutanlar biel sinadan filistinden cekilmesi mecburidir... yenilmistir cunku orda kara tarihi oldugunu soyledim zaten o olayida biliyorum... o gun orda osmanlinin butun ordusunuda kaysan yenmesi mumkun degildir... o cehpe elden gitmistir... korunmasi gereken suriye hattidir ve bunu basarmistir.. bugun ki turkiyenin guney siniri belirnemesinin temelidir... zorluklara ragmen bunu basarmistir sen ne dersen de baskasi ne derse desin ordaki atalarimin mezarlari bile belli degildir ve ordaki bolge halkida dahil turk milletine ihanetin sebebidir... he ihanet olmasada gene yenilirdi o ayri...
- +1 yıl
O kadar mı geri çekilir haberleşme yok mu kafası basmıyor mu bu komutanın hani ölmeyi emreden bir komutan di bu
İki orduyu en güzel böyle yok edersin bence bu derin bir konu
- +1 yıl
1915 de canakkalede bellidir olmeyi emrettigi... filistin ve sina cepheleride bellidir... koordinasyon ve destek canakkaleyle bir tutulamaz... cografi kosullari bir tutulamaz.. ustelik ingilizlerin en guclu mekanize ve piyade gucu filistin cephesindedir... osmanli turk ordusununda zayif kanadidir... o kadar geri cekilme sebebi keyfi degil mecburiyettir... hala sen Şu an guney cephesine sahipsen o geri cekilmedeki settir... mustafa kemal pasanin sakaryadaki.. kutahyadaki izmire giriside tarihte bellidir... sina ve filistin cepheleri canakkaleyle bir tutulamayacak kadar uc orneklerdir... ona bakarsan mohacta zafer kazanilmistir ama viyana da bozgun olmustur... bu bir savastir...
- +1 yıl
Peki haberleşme yok mu diğer ordularla?
Güvercinler mi haderlesmisler de guvercinini mi vurmuşlar?
En İyi Cevaplar
- Para & Ekonomi konusunda 1,2b cevap paylaştı.
+1 yılwww.google.com.tr/search
Ve gerçekler saklanamaz13 Yorumla
Soran+1 yılbende bu görüşteyim arkadaşların yorumlarını okuyoruz herkes kafasına göre rakamları sallıyor bakalım okuma oranları yüzde birlerde üçlerde havalarda ucusuyor
- +1 yıl
Teşekkürler
Soran+1 yılemeğe saygı
- Para & Ekonomi konusunda 1,4b cevap paylaştı.
+1 yılBu soruyu ciddi mi soruyorsunuz anlamadım...
Erkeklerde %10, kadınlarda %1 bir okuma orani...
Ve bütün aydınların da fransızca bilme zorunluluğundan ötürü zaten bilinen bir latin alfabesi...
Ben arap alfabesinin öğrenilmesine karşı değilim. Tarih seven her birey öğrensin tabi. Ama bu cahil bırakıldı iddiaları saka ise komik, ciddi ise acıklı. Bakın kimse kafaniza silah dayamiyor ama ona rağmen açıp ogrenmiyorsunuz osmanlicayı. Ama kalkıp eski insanların bu alfabe daha kolay olanla değiştirildiği için cahil bırakıldığını iddia ediyorsunuz... e olmuyor ama.
Alfabe uç nedenle değişmiştir.
1) latin alfabesi gerçekten de daha kolay olduğundan (latin alfabesi her daim dönüşüm geçirerek pratik hal almıştır, arap alfabesi ise kuran alfabesi olduğundan pratiklestirilme yapılmamıştır)
2) bukumlu arap dilini çok güzel karşılamasına rağmen, eklemeli türkçede arap alfabesinin yetersiz kalmasından
3) milliyetçilik akimi bas gösterdiğinden ve arapların alfabesine kültürüne karşı bir mesafe olustugundan...
Öyle şeyler var ki... osmanlınin son dönemlerinde bir takim paşalar ve aydınlar dildeki tüm arapça kelimeleri bile yapay ozturkce kelimeler tureterek değiştirmeyi teklif etmiştir. O dönemleri iyi analiz edelim lütfen.42 Yorumla
Soran+1 yılyorumunuz için teşekkürler tamamını okudum
- +1 yıl
Şaşırdım... ciddi iseniz ben teşekkür ederim.
Gizli Üye(30-35)+1 yılHaklisin sana katılıyorum
21 Yorumla
Soran+1 yıltesekkurler
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
31Cevap
Osmanlica zor diyenlere tek cevabım şudur; "Dünyada sadece iki ülke harf inklabı yapmıştır. Biri türkiye. Biri Israil.
Türkler kaçyüz yıllık hazinelerini biriktirdikleri kütüphanelerini 1 gecede zor bahanesiyle yakarken, Israil kendi dinimizin harfleri olan ibraniceyi getirmemiz lazım (halbuki ibranice en az cince kadar zordur) diyerek eski harflerine dönmüşlerdir.
Bundan herşey cok iyi anlaşlıyor değil mi?31 Yorumla
Soran+1 yılkatılıyorum..
+1 yılKendi özümüz dediğin arap kültürü mü?
Arap harfleri kalsaydı Kur'an ı anlayabileceğini mi zannediyorsun arapça öğrenmeden?
Arap alfabesi kullanarak arapça biliniyorsa, o zaman hepimizin okuma yazma öğrendikten sonra ingilizce, almanca, İtalyanca, Fransızca, Portekizce bilmemiz gerekirdi.28 Yorumla
Soran+1 yılDoğru görüş teşekkürler.
- +1 yıl
Zeytin Arapça bir kelimedir
Zeytin in Türkçesi çatal batmaz kaydirgectir sen Turkiye de kim de duydun zeytin yerine catalbatmaz kaydirgectir dendiğini
Kemal Arapça bir isimdir
Kamal Türkçe bir isimdir peki kaç tane Kamal ismi duydun Türkiye de
Ben soyliyeyim bir tek Mustafa kamal var
Bizim dilimiz de ki Arapça , yapanci kelimeleri çıkartıp Türk dil kurumu nun belirlediği kelimeleri konuşmak gülmekten konusamazsin
Cesareti varsa Tdk Türkçe kelimeleri aciklasin
Tdk bulduğu en güzel kelime bilgisayar , öz çekim dır gerisi uydurma , komik , saçma kelimelerdir - +1 yıl
o arapça kelimeleri bu dile empoze eden osmanlıdır. Ondan öncesi Öztürkçe ve Göktürk alfabesidir. Döneceksek özümüze dönelim Göktürk alfabesi kullanalım. Ne bu arap merakı?
- +1 yıl
Kardeşim sen o zaman kalkacaksin gideceksin Turk dil kurumu gidip Türkçe kelimeleri öğrenip Türkçe konusacaksin
Bakalım markete gidip zeytin yerine catalbatmaz kaydirgectir deyip isteyince marketteki reyon görevlisi ne diyecek bir dene - +1 yıl
Ben sana Öztürkçe diyorum sen bana tarihi 50 sene bile olmayan uydurma kelimeler diyorsun.
- +1 yıl
Bravo işte uydurma bu inkılap
O konuda anlastik Göktürk alfabesine geçilmesi işi iyice çığrından çıkartır diye dusunuyorum
O zaman yine bir farkı olmaz eski eserleri okuyamayiz - +1 yıl
harf inkılabı uydurma değil. O zamanın şartlarında bir gereklilik. Uydurma olan yabancı kökenli kelimelere karşılık bulmak. Kökeni yabancı olan kelimeleri artık dilin içinden çıkarmak çok zor. Ama Türkçe gibi bir dili arap harfleriyle yazıya dökmekte zor. Çünkü arap alfabesi Türkçeyi ifade etmede yeterli bir dil değil. Osmanlıda kullanılanla yani Osmanlıca denilen arap alfabesi kökenli alfabeyle gerçek arap alfabesi arasında farklar vardır. Kaldı ki Osmanlıda ve cumhuriyetin ilk yıllarında okuma yazma oranının ne oranlarda olduğu aşikar. Hani bu dedelerimizin mezar taşlarını okuyamıyoruz diyenlerin dedeleri de okuyamıyordu o zaman mezar taşlarını.
- +1 yıl
1. Eski Osmanlı Türkçesi: 13. yüzyıldan 15. yüzyılın ortalarına kadar.
2. Klasik Osmanlı Türkçesi: 15. yüzyılın ortalarından 19. yüzyıla kadar.
3. Yeni Osmanlı Türkçesi: Tanzimat döneminden 1908'e kadar.
20. yüzyıl başlarında daha da gelişen Türkçülük hareketi dilde sadeleşme ve öz Türkçe sözcüklerin kullanılması fikrini doğurmuş, modern Türkiye Türkçesi dönemi başlamıştır. 1928 yılında yapılan Harf Devrimi'nin sonucunda Latin alfabesi kaynaklı yeni Türk harfleri kullanılmaya başlanmış, böylelikle Osmanlı Türkçesinin kullanımı son bulmuştur.
Osmanlı Türkçesinin yazıldığı alfabe, Osmanlı İmparatorluğu’nun yıkılışının ardından kullanımdan kalkmışsa da, Türk tarihinin son 1000 yılına yakın bir dönem bu yazı ile yazılmış olduğu için araştırmacılar, edebiyatçılar ve tarihçiler tarafından birinci derecede önemli ve bilinmesi zorunlu bir alfabe ve dönem olarak nitelenir.
2. Madem Tdk yabancı kelimeleri Turkcelestirme apti bunu niye kamoyu ile paylaşmıyor bütün kelimeleri
+1 yılKardeş harf inkılabı gelmeden önce yurtta okuma oranı yüzde kaçtı biliyormusun sen, osmanlıca zor bir dildi arapça ve farsçanın karışımıydı, anadolu da okuma yazma oranı düşüktü haliyle bunun üzerine mahalle mekteplerini kurdu, osmanlı hangi bilimde ilimde ilerlemiş söylesene bana, hem bütün dünya latin harflerini kullanıyordu, şimdi hiçbir yabancı dili öğrenmekte zorlanmıyorsunuzda
234 Yorumla
Soran+1 yılbak böyle yorumlar yapılsın eyv.. mantıklı bir bakış açısı teşekkürler
- +1 yıl
Osmanlı zamanındaki profesörleri bilim adamlarını bana say, latin harflerinden sonrakileri say bide bakalım , ne yapacağınızı bilemiyorsunuz karalamak için
- +1 yıl
www.google.com.tr/search
Kendi itiraflari - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi kardeş Atatürk Arapça yımı yasakladı, osmanlıca yı kaldırdı , bu ülkede hiçmi arapça okunmadı yahut sen ne diyorsun , her milletin kendine ait bir anadili olmalı, öyle ölse Atatürk diyanetimş kurar , İslam tarihinimi araştıttırır
- +1 yıl
Evet yıllarca Arapça , din bilgisi okunmadi bunun getirisi imamlar azaldı , milletin cenazesi ortada kaldı
Millet cenazesini kaldıramaz oldu
Haberin yok mu?
Cumhuriyet yılları bana din dersi verilen okullarının sayısını yıl yıl versene bir görelim kaç okul varmış , ne zaman kapanmış - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi yawww heee dinime kufreden musluman olsaa , gargara yapmaa
- +1 yıl
Sayıları versene kivirtma madem konuşuyorsun sayıları ver
- +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi Kur’an’ı ilk kez Türkçeye çevirtti, bastırdı ve ücretsiz dağıttırdı. " Ben Müslüman’ım diyen Türk insanı dinini anlamaya başladı.(1927, İsmail Hakkı İzmirli’nin çevirisi)
- Kur’an‘ın bilimsel tefsirini yaptırdı, bastırdı ve ücretsiz dağıttırdı. ("Hak Dini Kur’an Dili" ismi ile 1936 da Elmalılı Hamdi Yazır)
- İmam Buhari’nin sağlam hadislerinin çevirisini yaptırdı ve aynı şekilde halka ulaşmasını sağladı. (1932, Ahmet Nazım, Kamil Miras)
- Arapça okunan, dinleyenin anlamadığı, hutbe okuma işini Türkçeye dönüştürdü. (1932)
- Ezan’ı Türkçeleştirdi. (1933)
- Camilerin din görevlisi ihtiyacını karşılamak için imam hatip okulları açtı.
bastırarak geniş halk kitlelerine ulaştırılmasını da önlük etmiştir. Böylelikle O, Türkiye’de dinsel aydınlanma başlatmıştır. 1924 yılından 1950 yılına kadar, 352.000 takım dini kitap bastırılmış ve bunlar Atatürk döneminden başlayarak yurdun en ücra köşesine kadar dağıtılmıştır. Bu kitapların dağılımı ise şöyledir - +1 yıl
- 45 bin adet Kur’an-ı Kerim Tercüme ve tefsiri (19 ar cilt)
- 60 bin adet Buhari hadisler Tercüme ve izahı ( 12 şer cilt)
- 247 bin adet din kültürü eserleri.
- +1 yıl
Atatürk, daha 7 yaşında annesi Zübeyde Hanım’ın isteği ile Kuran-ı Kerim’i hatmetmiştir. 8 Yaşında Kuran’ın tamamını ezbere okuyabilmektedir.
Atatürk, daha çocukluk yıllarında Selanik’te Mevlevi-Bektaşi tekkelerine giderek ayinlere katılmıştır.
Atatürk, Çanakkale Savaşı yıllarında yakın dostlarına, arkadaşlarına yazdığı mektuplarda Allah’a olan inancını dile getirmiş ve “Allah’ın inayeti sayesinde” bu savaşı kazanacaklarını belirtmiştir.
Atatürk, Kurtuluş Savaşı yıllarında camilere, cem evlerine gitmiş, cuma namazlarını kılmış, cami minberine çıkıp “Allah birdir, şanı büyüktür” diye başlayan Hz. Peygamber’den övgüyle söz eden bir hutbe vermiş, TBMM’yi tekbir ve dualarla açtırmıştır.
I. TBMM’de girişte hep bir hafıza Kuran okutmuştur. - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi Aynı şekilde Cumhuriyet döneminde Topkapı Sarayı’nda Kuran okutma geleneğinisürdürmüştür.
Atatürk, özel hayatında fırsat buldukça Kuran okumuş veya Kuran okutup dinlemiştir. Özellikle özel hafızı Hafız Yaşar Okur’a Kuran okutmuştur. Atatürk zaman zaman da manevi kızlarından Nebile’ye ezan ve Kuran okutup dinlemiştir.
Atatürk’ün en yakın arkadaşı Fevzi Paşa ve annesi Zübeyde Hanım beş vakit namazlarını kılan, İsmet Paşa ise elinden geldiğince ibadetlerini aksatmayan insanlardır. Atatürk çevresinde namazlarını kılan ibadetlerini yapan herkese çok saygılı davranmıştır.
Atatürk Kurtuluş Savaşı sırasında tuttuğu özel notları arasında zaman zaman “Hafızı çağırıp Kuran okuttuğunu” yazmıştır. Yine özel notları arasında “TANRI BİRDİR VE BÜYÜKTÜR” notu göze çarpmaktadır. - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi müslüman birini dinsiz diye suçlamanın günahıda biliyorsundur umarım
- +1 yıl
-Evet Karabekir, arap oğlunun yavelerini Türk oğullarına öğretmek
için Kur'ân'ı Türkçeye çevirttireceğim. Ve böylece de okutacağım. Ta ki
budalalık edip de aldanmakta devam etsinler...
İşin bir İlim Heyeti huzurunda berbat bir şekle döndüğünü gören
Hamdullah Suphi ve Ruşen Eşref:
- Paşam, çay hazır, herkes sofrada sizi bekliyor... diyerek konuyu
kapattılar.
Bizler de özel masadan kalkarak sofraya oturduk ve yedik içtik.
Fakat İlim Heyeti'nin bütün üyeleri üzüntülü görünüyordu.
İşte gerçek sebebi kendi agzindan - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi istediğin kadar gargara yap
- +1 yıl
Kendi kafasına göre yorumladığı belli
Hayatın Doğuşu ve Evrim
Bilinir ki, genellikle hayat hakkında bugün kabule değer görülen
teori şudur:
Hayat, herhangi bir tabiat dışı etkenin müdahalesi olmaksızın,
dünya üzerinde tabiî ve zorunlu, bir kimya ve fizik süreci sonucudur.
Hayat sıcak, güneşli, sığ bataklıkta başladı. Oradan sahillere ve de-
nizlere yayıldı; denizlerden tekrar karalara geçti. İlk hayvan deniz-
lerde balık ve karalarda çeşitli kemikli yaratıklar oldu; bunlar çeşitli
uzun devirlerde şekilden şekile olgunlaştılar.
Şimdi insanların nereden, ve nasıl geldiği hakkındaki görüşü tespit
edelim:
İnsanlar sularda kaynaşıp çırpınan bir varlıktan bugünkü şekline
geldi. İnsanın bugünkü yüksek zekâ, kavrayış ve kudreti milyonlarca
ve milyonlarca kuşaktan geçerek hazırlandı.
Artık insan bugün, tabiatın sonsuz büyüklüğüne ve tabiat içinde
kendi türünün geleceğine gittikçe büyüyen bir irade ve bilinçle
bakıyor.
Ağustos 1930
Aktaran: Afet İnan, At - +1 yıl
İnsanlık Allah'ı Yarattı
İnsanlar ilk devirlerinde pek acizdi. Kendilerini koruyamıyorlar,
hiçbir olayın da sebebini bilmiyorlardı. Kendilerini koruyacak bir
kuvvet aradılar. Sonunda insanlık, vicdanında bir kuvvet yarattı. O da
işte "Allah"tır. Her şeyi ondan beklediler, ondan istediler. Hastalık-
tan, felaketten korunmayı hep Allahlarından istediler. Fakat modern
çağlarda, insan, her şeyi Allah'tan beklemedi. Ancak toplumdan bek-
ledi. Her şeyin koruyucusu insan toplumudur. Bizi koruyan, refah
içinde yaşatan toplumdur. Bu sebeple topluma önem vermek, onu
kuvvetlendirmek ve yaşatmak lazımdır. Bunun için her türlü gelişme,
huzur ve güven kaynağı toplumdur.
1932
Aktaran: Enver Behnan Şapolyo, Atatürk ve
Milli Mücadele Tarihi, s.305 - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi sen kötülenleyen ermeni rum tohumlarına inan bende kendi soyumu savunayım
- +1 yıl
Kendi ağzı ile söylemiş bunu el yazısı var afet inan a mi iftira arıyorsun?
Kendi eserleri var onlardan ornek vereyim 1950 ye kadar okutulan tarih kitaplarından ornek vereyim , kendi el yazisindan
- +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi senin profilindeki adam bile Ata ya saygılı , Atatürk olmasa sevr ve mondros antlaşmaları yürürlükte olacak ülke karış karış parçalanacak kilise çanları çalacak , doğuda kürdistan ve ermenistan kurulacak , yunanlat buralara yerleşecek , bana onların tohumlarının gazelini okuma, Atatürk üstelik kiliselerin ibadetinide yasaklamıştı onları kim açtı şimdi , sen neye inanıyorsan ona inan umrumda değilsin
- +1 yıl
Konuyu
Değiştirme Türkçe ezandan bahsettin
Türkçe ezandan bak haydin felah a der
Felah Arapça bir kelimedir
Türkçesi kurtuluş tur
Haydin kurtuluşa diye neden söylenmedi ezan
Bana belge goster kavgam da geçiyor mu onu söyle
Turkleri asimile edemezsin asimile işe yarasaydi Sovyetler birliği dağılmaz di - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi yawww heee
- +1 yıl
Git araştır yanlissa gel yanıma
Kivirtip kaçma gerçekler bunlar
Resmi evrak şahit gosteriyorum , kendi el yazısını ornek gostericem
Öğren - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi tek doğru sizin bunları bilinçli yaptığınız
- +1 yıl
Araştır Turkce ezandan
Haydin felah a demiyorsa gel
Gösterdiğim kaynaklara bak
Hatta sana link atayim bir oku
İstersen
Gor Mustafa kemal in fikir ve ideolojilerini
Yahu adam materyalist tır ayrı konu
Mustafa kemal kemal ismi Arapça olduğu için Mustafa Kamal adını almıştır Arapçayı sevmez
Siz onu dini savunuyor gosteriyorsunuz olmaz
Mustafa kemal i anliyamamissiniz - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi iyi anlayamayalım , sayesinde vatanım toprağım köyümde hiçbir zaman susmayan ezanım var
- +1 yıl
Onca şehit vatan için , din için şehit oldu dilinde Allah kelimesi ile
Ama sen kalkipta cumhuriyet kurulunca Allah demeyi yasaklarsa , inkılapları ile savaştığını düşmanın huyunu , kanunu getirse ben buna karşı çıkarım bugünün yarını var
Laf gelince şehit , şöyle kazandık böyle kazandık dersiniz ama
Bu ülkede şehit olanların niye şehit olduğu bellidir , Allah , vatan sevgisi
Dini asıl istismar eden işte bu zihniyettir - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi sen beyin yıkama faaliyetlerine devam et
- +1 yıl
Mahşer günü o şehitler yakana yapıyorlarsa gorusuruz
Önceden olsa bilmiyordum der gecerdin ama geç artık çünkü öğrendin , bu bilgiden sorumlusun
Dunya ya , gerçeklere hoş geldin
- +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi mahşer günü senin yakana yapışacaklar, gargaraya devam et sen, ne boş bir adamsın
- +1 yıl
Araştır yanlisim vara öyle gel , senin yakana a yapisacaklar çünkü öğrendin artık
Bilmediğinden sorumlu degildir insan
Bildiğinden sorumludur
- +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi ben inandığım şeyde eminim, sen ise büyük bir yalancı karalayıcı müslüman insanı dinsizlikle suçlayan günahkarsın
- +1 yıl
Bu iftaraya girer
Ben kendi el yazısını şahit gosteririm , kaynaklarım belli Mustafa kemal in yakın çevresi , kendi dusunceleri
Muslumanlik çok zordur
Bu linkten ki kitabı indir , oku
mehmetsy.jimdo.com/.../ - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi O anıtkabir orda oldukça sen gargaraya devam
- +1 yıl
Benden söylemesi gerisi sana kalmış
Muhabbet için teşekkürler
+1 yılsu kadar sığ dusunen insanlarla aynı dili konusabildigime inananamiyorum.
salaga anlatır gibi anlatacağım :
diyorsun ki halk 1928 yılında aniden cahil kaldı. peki o senelerde okuma yazma oranının %11 olduğunu biliyor musun?
peki ülkemizdeki batılılaşma hareketlerinin 1923 yılında değil de taaaa lale devri zamanında başladığını, buna istinaden eğitimli insanların bir kısmının Fransa'ya gonderildigini ve bu yıllardan itibaren Arap alfabesinin yanında Latin alfabesinin de kullanıldığını biliyor musun?
Yani Lale Devri'den beri eğitimli kesim zaten Latin alfabesini biliyor. yani suanki popülist siyasetin dediği gibi bir cahillesme yok. eğitimsiz kesim için zaten bir sorun olmadı bu durum.24 Yorumla
Soran+1 yılcümleye başlarkenki salaga anlatır gibi anlatacagım diye yazdıgından dolayı seni kale alıp metnini okumuyorum.
- +1 yıl
şimdiye kadar okumuş olsaydın zaten bunu yazmama gerek kalmayacakti
Soran+1 yılyüksek endüstri müh öğrencisiyim evet okumadım ben cahilim. sen bence ikile yazma daha lütfen
- +1 yıl
eeee? tarihle ne alakası var okuduğum bölümün
+1 yılOsmanlica arapça ve Farsça karışık özel bir yazı dili olup okunuşu türkçe olan bir dildi. Osmanlı halkının nadir aydınları ve saray halkı dışında bu dili yazmayı kimse bilmezdi, herkes türkçe konuşur ama yazamazdi. Ayrıca dilde o kadar fazla süslu gereksiz ve yabancı kelime vardı ki edebiyat özellikle Sözlükten kimsenin bilmediği yabanci sözcük seçilir onunla kafiye yapılır hale gelmişti. Atatürk'ün yaptığı çalışmalar ilk değildir. Bir sürü önemli yazar dilde sadelestirmeye gitmeye çalışmıştır. Atatürk Latin alfabesi yaparak Türkçe'yi yazılabilir ve öğrenilebilir bir dil haline getirdi. Sadelestirme yapan yazarları destekledi ve tdkyi actirdi. O zamana kadar halkın neredeyse hepsi okuma yazma bilmezken okur yazar durumuna geldi. Bu yazı tarih kitaplarınca bilinen ve okullarda gösterilen tarihtir, siyasi hiç bir görüş gösterilmek istenmemistir
34 Yorumla- +1 yıl
Tek kelimeyle saçmalamışsın. Osmanlı da kimse Yazmayı bilmiyormuşMuş. Aç da biraz tarih oku
- +1 yıl
@coolgenc34 kimse demedim aydınlar ve saray halkı dedim. Çoğunluğu bilmezdi.
- +1 yıl
Tamam işte saçma. bir kere Osmanlıca hem konuşma hem de yazma açısından şimdiden çok daha zengin ve kolaydı
- +1 yıl
@coolgenc34 osmanlica nin son edebiyat döneminden bahsediyorum ben bu arada. Git biraz edebiyat çalış derim :)
+1 yılArap harfleri öğrenimi çok zordur. Ve ticarette dış ilişkiler de sıkıntılar yaratır. Nasıl günümüzde İngilizce kabul edilen dilse o zamanda alfabe olarak Dünya da gelişmiş ülkelerde Latin harfleri kabul görmüştür. Ve halk okulları açarak bu harfleri öğretmek için gösterdiği emek ile " Başöğretmen" ünvanına layık olmuştur. İlim adamı zaten gerçekten ilim adamıysa yeniliğe açıktır.
51 Yorumla
Soran+1 yılEn tarafsız yorumu yazdın yorumun için çok teşekkür ederim.. mantıklı bir yorum
+1 yılBahsettiğin tarihte erkeklerde okuma oranı yüzde 7, kadınlarda ise binde 4.
Osmanlı cehaletinin boyutunu bildiği için Atatürk bu devrimi gerçekleştirmeden 70-80 sene önce çalışmalar başlatıyor.
Saray içinde bazı mektupların Latin harfleri ile yazıldığı ile biliniyor hatta.
En çok çaba sarf eden ve Latin harflerine geçiş yolu arayan ise 2. Abdülhamit!12 Yorumla
Soran+1 yılsayıları herkes g*tünden atıyor ama kbakma
- +1 yıl
İstatistikleri resmi kurumlar üzerinden de araştırman mümkün meclis zabıtlarına. Yansımalarından da.
Yine bir diğer nokta toplumda 5-10 şartlar içerisinde alım olurken milyonlar cehalet ile boğuluyorsa milyonlari kurtarmayı tercih etmeniz gerekir.
Ayrıca muallim alım dediğiniz bir çok kişi içerisinde dil devrimine destekler görülmüştür, köşeye kenara atilmamistir.
Kur'an Türkçeye tefsir edilirken bile, Arapça haliyle yazan Mehmet Akif o görev verilmiştir.
Tekrar belirtiyorum ki Latin Alfabesi için en ciddi çalışmaları yapan 2. Abdülhamit olmuştur.
Latin demek de doğru değil aslında, kökenleri etrusk rutin alfabesidir.
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılYaş kemale erdiği zaman..
Bu yaşında nereye erdiğin muallak
Ulusunun Osmanlı'nın enkazından kalkınmaya çalıştığını görerek tüm dünyanın kullandığı alfabeyi sana da öğretmek ve kullanmanı sağlamanın neresi cehalet oluyor onu da anlamak mümkün değil.
Kur'an demişsin, osmanlının kullandığı eski türkçe denilen dil ile de kur'an okunmuyordu. Osmanlıca ile arapçayı araştır , istersen sonrasında tekrardan sorarsın.17 Yorumla
Soran+1 yılşahsıma ait şeyler yazdıgğın için yorumunu okumadım saol yorumun için
- +1 yıl
www.google.com.tr/search
Gerçek amaç buydu
Cevap sahibi+1 yıl@KötülüğüNYükselişi Oho kusura bakma ama sen yanlış telden giriş yaptın şimdi
Üzerinden neredeyse bir asır geçecek itiraf adı altında karalamalara bakarak yorumda bulunmuşsun. Seversin sevmezsin fakat Murat Bardakçı'nın Atatürk'ün şu ana kadar üç adet pişmanlığı vardır nette aramayın bulamazsınız dediği konu üzerine sadece bir tanesine vakıf oldum o da cumhuriyetin getirilmesidir.
Atatürk bu insanlara cumhuriyeti getirmek ve demokratik olarak yaşamaları için imkan sunmanın ne kadar büyük bir hata olduğunu anladığını itirafı imiş inan ben de okuduğumda çok şaşırmıştım. Diğer iki tanesinin ne olduğunu bilmiyorum ama ortada onlarca tevatür dolanıyor. Yok İnönü, yok harf devrimi...
Bu şekilde yaklaşırsan amaçları karalama olan insanların ekmeğine yağ sürmüş olursun.
Cevap sahibi+1 yılBu hesap da senin ve yaş gerçekten yazdığın gibi 30+ ise bizim çocukluğumuzda Atatürk'ün sapık olduğu, 15-16 yaşında kız çocuklarını toplayıp beraber havuzda partiler yaptığını, insanlar cephelerde savaşırken kendisinin uzaktan komuta ettiğini, Çanakkale'de insanlar bir lokma ekmeğe muhtaç savaşırken kendisinin krallar sofrasında doyduğunu, millet yakmaya tezek bulamazken kendisinin en kaliteli sigaraları içkileri tükettiği vs. vs. vs
Bence harf devrimi bir hata değildir. İnönü gerçekten neler söylemiştir kaleme almıştır bilinmez fakat hatalarının yanında doğrularının onlarca kez galip geldiği aşikardır. Bu ülkenin kurtulması için herşeyi göze almış bir insanı harf devrimiyle karalamaya çalışmak saçmalıktan öteye gidemez- +1 yıl
Lozan antlaşması bu ülkenin kültürüne , benliğine vurulmuş bir darbedir
Herşey lozandan sonra başladı
Cevap sahibi+1 yıl@KötülüğüNYükselişi Aslen bakarsan Lozan bu ülkenin varoluşu için en kolay kurtuluş yoluydu. Hani derler ya kötünün iyisi diye işte tam da bu durum için söylenebilecek söz olmuştur. Bir dizi anekdotu gibi " Babasızın kızını almak kolaydır"
- +1 yıl
Bak yunan askeri geri bilinçli geri çekilmiştir
Yani yunan askeri ege denizine dökülmedi
Neden geri çekilir?
Demek ki bir antlaşma var ya da bir bildikleri
Lozan antlaşmasından sonra neden tüm inkilaplar yapılır
Çünkü
Mustafa kemal Avrupa da öğrenciyken orada ki karı kız ortamı , alkol ortamı , eğlence hoşuna gider ve ülkeye getirilmek istenir
Bunu yapmak için osmanliyi yıkar , eglenceye , alkol e , karı kız ortamına dalar
Kanıt olarak cumhuriyet sonrasını Mustafa kemal in yaşantısını ornek gosteririm
Para & Ekonomi konusunda 429 cevap paylaştı. Dili olmayan bir ülkeye dil kazandırmak ne zamandan beri cahillik oldu? Kendi dilimizi bize armağan etti, Türk dili oluştu. Bakın önceki kullandığımız dil farsçadır, arapçadır bu da bizlerin dilini ifade edemez, eksik kalır. Neden eskiden aydın sınıf fransızca öğrenip, fransızca mektuplaşırdı sanıyorsunuz? Türçenin bazı seslerini arap alfabesinde bulamayıp fransızcada buldukları için.
Bu harf olayı Atatürk doğmadan önce orataya atılmıştır 1860larda 1870lerde. Atatürk halkın istediğini yeeine getirmiş, bir devrim yapmıştır.
Lütfen madem yaş kemale erdi diyorsunuz açın Nutuk okuyun, gerçekten okuyun ama.616 Yorumla
Soran+1 yılyorumlarınızı sadece soru üzeriden yapın şahsımı karıştırmayın arada kaldığım için sorudm önyargılı olduğum için değil.. güzel yorumunuz için teşekkür ederim.
- +1 yıl
Zaten dilimiz vardı
Sen şimdi Türkçe mi konuştuğunu sanıyorsun
Zeytin Arapça bir kelimedir
Zeytin in Türkçesi catalbatmaz ksydirgectir
Otobüs un Türkçe si çok oturaklı goturgectir
Limon değil ilimon dur
Sen bu kelimeleri en son ne zaman kullandın da Türkçe yi , harf inkılabını savunuyorsun
www.google.com.tr/search
Bu linki iyi oku dusununce belki bir şey anlarsin
Soran+1 yıl@KötülüğüNYükselişi cahil abi boşver işi gücü yok sabah uyanmış daha yatagından kalkmadan telefonuna sarılmış velettir muhtemelen..
- +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi ben bütün kelimeleri yeniledik, dilimizdeki her şeyi Türkçedir demiyorum, harflerimiz Türkçedir diyorum. Sırf aşağılamak veya harf devrimini küçültmek için anlamadan atağa geçmeyin lütfen. Bahsettiğim şey ses olayı. Arap alfabesindeki bazı kelimeler Türkçeyi ifade edemediği için böyle bir devrim olmuş. "Arap alfabesinde bulunan Vav (و) harfi V, O, Ö, U, Ü; Ye (ﻱ) harfi Y, I, İ; Kef (كـ) harfi ise K, G, N, nadiren de Y sesini verebilmektedir. Bu durum karışıklık çıkarmaktaydı." Bahsettiğim ses olayı budur.
- +1 yıl
@soran şahsıma hakaret etmeyin derken son yazdığın "cahildir" lafı biraz ironik olmamış mı? Ayrıca şahsına hakaret etmedim. Nutuk okumanı, ögrenmeni istedim. Sorduğun soruda bile "O kadar muallim alim ilim adamını hiçe saymamış mıdır?" demişsin. İyi de nasıl yapmış bunu açıklamaşsın bile.
Amacım kacga etmek tartışmak değil. Eğer niyetiniz böyleyse ki böyle görünüyor. Yorumumdan çekilebilirsiniz.
Soran+1 yılçokta umrumdaydı senin yorumun sen anlamıyacak kadar düşüksün işte o alimlerin tüm bilgileri kör olmustur harf devrimiyle.
- +1 yıl
Bu dille birşey olmaz
Zaten adamın maksadını en güzel , en yakın arkadaşı açıklamış amaç belli kim yer o Kaf ları , kefleri
ya da sezzizmis , sesliymis
İsrail bile harf inkılabını geriye yaptı geriledi mi?
- +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi oliyor arkadaşım, bu dille her şey oluyor. En yakın arkadaşı dediğiniz kim? İsrail hakkında bilgim yok, gerekte yok.
- +1 yıl
İsmet inönü nün hatıratında yazar
www.google.com.tr/search
Kaynak bu - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi ismek İnönü ile Atatürk yakın arkadaş değildi. Yakın olmaları arkadaş olacakları anlamına gelmez ki Atatürk İsmet İnönü için "onu öldürün ama oturup arkasından ağlayın" demiştir. Artık bu laftan bir şeyler çıkarırsın.
Tamam yakın arkadaşlardı diyelim yine de ona iftira atamaz mı, kötülüğünü isteyemez mi? Babanıza bile güvenmeyin denirken sözde en yakın arkadaşın söylediği şeyler ne derece doğru kabul edilebilir. Kaldı ki koltuk sevdası diye bir şey varken, insanlar birbirini çekemezken.
Dedigim gibi Nutukta her şey mevcut böyle ikinci ağızlardan değil gerçek kişiden öğrenebilirsiniz her şeyi. - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi ve ayrıca Atatürk eski harfleri yasaklamamıştır yeni dil öğrenmeyi mecbur kılmıştır. Tarih kitapları, sözlükler ne zaman kaldırıldı?
- +1 yıl
Sen hiç askere gittin mi , çatışmaya girdi mi seninle çatışmaya giren , savasa katılan bir komutanın , arkadaşın senin için özel olmaz mı ayrıca
Yani sen Mustafa kemal in en yakın arkadaşı , silah arkadaşı yalanci iftiracı mi demek istiyorsun
Arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim diye bir söz geldi aklima - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi yahu Atatürk ile İsmet İnönü'nün arası iyi değildi ki. Bunu hangi kaynaktan ararsan bulabilirsin haliyle arkasından konuşabilme, yaptığı şeyleri yanlış yönlere çekme durumu ortaya çıkabilir. Diyorum ya en yakın arkadaş olsunlar diyelim ama son dönemlerde zaten araları bozuktu.
İkinci kez yazdığım yorumda İsmet İnönü'nün söylediği şeyin neden yanlış olduğunu belirttim. En iyi arkadaş olsalar dahi yanlış söylemiş olabilir bak nedeninide açıkladım yorumund - +1 yıl
Yani sen bana Mustafa kemal in en iyi arkadaşının yalancı olduğunu mu söylüyorsun
- +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi hayır, İnönü ikinci adamdır benim gözümde birincisi zaten Atatürk.
Konumuz İnönü değil. Ortaya bir şey attın harf devriminin asıl amacı diye bende bunu çürüttüm. Tekrarlayayım Atatürk'ün amacı geçmişle bağı koparmak olsaydı harf degrimi yapmaz direkt olarak tarih kitaplarını, çevirileri, sözlükleri kaldırıldı ama böyle bir şey yapmadığına göre ya bunu söyleyen onu karalamak istedi ya da yanlış anladı. Karalamak istemesi yalancı olacağı anlamına gelmez. - +1 yıl
Kitapların yakilmadigi , eski harflerle öğretimin yasaklanmasını nereden biliyorsun?
Dediğin olaylar oldu kitaplar yakıldı eski harf yasaklandı ogretenler , öğretmenler cezai işleme maruz kaldı
https://youtu.be/gio-fQ5EwDg
https://youtu.be/uyUqy-VF99g
+1 yılOkumadan sorgulamak...
https://i.hizliresim.com/VE8PRr.jpg34 Yorumla- +1 yıl
caps sanatçı halbuki soran.
- +1 yıl
sanaydı *
Soran+1 yıl- verip senin seviyene düşmek istemedim sonucta bir emek var düşük bir emek olsada saygımız sonsuz atatürkede öyle saygımız sonsuz adamın emegi geçmiş... şimdi ikilersen sevinirim
- +1 yıl
Saygınıza kakayım
osmanlida okuma yazma orani cok dusuktu halk cahil kaldi diyemeyiz ayrica gecis asamasinda birkacyil 2 alfebede kullanilmis olmali. 2×2=4 tur butun alfabelerde aynidir alimler cahil kalmaz. degisikligi gereklimiydi arap alfabesi ya da latin alfabesi fark olacagini sanmiyorum degisiklige gerek yok gibi dusunuyorum. ama nerdeyse 100 yil olmus degiseli artik tartismasini yapmak yersiz artik. bazilari ecdadinin kitaplarini okuyamiyoruz diyor okuma aliskanligimizda tartisilir ogrenciler ders kitaplarini bike okumuyorken.
00 Yorumla
+1 yıl1928'den önce herkes alim değildi. Ayrıca kardeşim herkes siyasi görüşünü bilsin, bundan çekinme sakın. Hepimiz bu milletin çocuğuyuz. Tartışırız, bildiklerimizi söyleriz, doğruyu hep beraber buluruz.
12 Yorumla
Soran+1 yılmillet snn gibi düşünmüyor ama adamlar şahsıma hakaret ediyor baksana oku yorumları
- +1 yıl
Ben birleştirici bir adamım, her zamanda böyle oldum. Bu aralar Atatürk'e karşı bir karalama kampanyası var bu sitede, o yüzden herkes gergin anlıyorum. Ayrıca Osmanlı arapça yazar ama Türkçe konuşurdu. Atatürk, alfabeyi değiştirince okuma oranı dahada yükseldi. Sadece buda değil, Kur'an'ı tercüme ettirmek için Elmalılı Hamdi ve Mehmet Akif'e görev verdi ve masrafları cebinden karşıladı. Nedeni açık; Hoca adıyla geçinenler insanları kandırıyordu, şuanda olduğu gibi. Savaş sırasında mesela kaç tane sünnetsiz hoca gömmüş askerlerimiz. Yani bu milletin okuyup anlaması gerekti. Atatürk'ün bana göre sadece iki yanlışı oldu; Biri Latife hanım, diğeri Türkçe ezan. Latife hanım kişisel hatası ama ezan meselesini din adamlarıda bilgi veremeyecek durumda olduğu için Atatürk'ün yanlışı oldu.
+1 yılSenin dediğin zamanda bu ülkenin nüfusu 30 milyondu eski dille okur yazar oranı %4 idi. hesabı sen yap. arapça daha doğrusu osmanlıca (arapça farsça karışık) tam olarak yaklaşık 4 senede öğrenilrn bir dildi. kalanı eğitmek için (28 milyonu) 4 sene bekler zaman mı kaybedersin yoksa 1.2 milyonu sıfırlar 1 senede 30 milyonumu eğitirsin?
Akıllı adam Atatürkün taktiğini kullanırdı415 Yorumla- +1 yıl
Peki o Latin alfabesinin öğrenip bir neslin devlet işi yapması kaç yılı alır , yeni nesil ne zaman yetişir bir 20 yıl sonra
Zaten 40 yaş ustu öğrenmeden gitmiştir , olmuştur
3 lisenin hiç mezun vermediğini hatırlatmama gerek yok
Yani yeni nesil biçilmiş , bir savaştan çık ve harf inkılabı yap akla bak - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi osmanlının okur yazar kesimi asker kesimi daha doğrusu çoğu fransada okudu zaten o dönem fransız devrimi çok etkiliydi. yani latin alfabesine yabancılık yoktu. ben en kült haliyle anlattım
- +1 yıl
Bende şöyle diyeyim
Osmanlı yabancı ülkelere öğrenci yolladı tabi o öğrenciler asimile edildi bütün girişleri , fikirleri değişti
kadınlar , eğlence , içki bunlar hoşuna gitti ve memlekete getirmek istediler
İhtiyat ve terakki nin gerçek kuruluş amacı bu diye dusunuyorum
Çünkü cumhuriyet sonrası yaşantıya bak doğru dediğimi anlayacaksın - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi tezinin yanlış olduğu kadınların y. dışına gitti demenden belli. osmanlıda öyle bişi olamaz
- +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi o dönemde osmanlıcayı bilenler zaten latin alfabesini biliyordu. Atatürk'ün ve diğer aydınların birbirlerine yazdıkları mektuplara bakman yeterli.
- +1 yıl
@patates8
Bak şimdi Osmanlı nın hatasıdır ihtiyat terakki
Osmanlı Avrupa ya asker gönderince oradaki askerler asimile olmuş , fikir ve ideolojileri değişmiştir
Karı , kız ortamı , alkol , eğlence ortamı çok hoşuna gitmiştir ve Osmanlı ya getirmek istemişler tabi Osmanlı buna karşı o yüzden osmanliyi yikmislardir
İki ornek gostericem
1.
https://youtu.be/_Y6kjB7tkP4
2. Cumhuriyet sonrası ülkeyi kuranların yasantisi , fikir ve ideolojileri - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi gerçekten o kadar komiksin ki, sanki osmanlıda içki içilmiyordu. Avrupa'da da her önüne gelene veriyor kızlar. Git bir yurtdışına da gör. Osmanlı da hangi ideoloji var ki asimile olsunlar. Osmanlı zaten bilimin olmadığı karanlık topraklar
- +1 yıl
@patates8
Gerçek budur işte , cumhuriyet sonrası yaşantıları , fikirleri beli
Keyfi , eğlence için Osmanlı yıkıldı - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi osmanlı zaten yıkılmıştı, daha kendi valisini yenemeyen bir devlet. Bildiğin 1800'den sonra çöptü osmanlo.
- +1 yıl
@patates8
Konu Osmanlının yıkılması değil o konu çok derin , anlatırsam gerçek sebebini gulersin
Osmanlı nın da yanlışı var yok değil
Ama biz inkılaplarına tutarsizligini konuşuyoruz - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi harf devrimini eleştirmek için kusura bakma ama bilgisiz ve vizyonsuz olmak lazım. Bence asıl suçlu zamanın türk alfabesini bırakıp arap alfabesini alanlar...
- +1 yıl
@patates8
1300 yılların konusu bu ya da daha eski
Osmanlıca çok köklü bir dil , o konu benim için gayet derin olur o kadar bilgim yok
- +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi zaten o zihniyet seni bu hallere getirdi. Türk dili ölü anadoluda kullanılan bir dil haline geldi. Sanatta, bilimde, devlet işlerinde kullanılmayan türkçemiz 800 sene boynu bükük kaldı. Cumhuriyet devrimi bir başa dönüştür. Dilimizdeki salak salak farsça ve arapça kelimelerden kurtulmamız gerekti. İyi de oldu.
- +1 yıl
@patates8
Geçen 24 saate yakın konuştuk istersen mesaj at
Bir kaç örnek vereyim
Zeytin Arapça bir kelimedir Türkçesi
Çatal batmaz kaydirgectir sence hangisi komik
Bir reyon görevlisine zeytini gosterip çatal batmaz kaydirgectir alican desen ne der
Ayrıca kemal Arapça bir isimdir
Kemal e karşılık Kamal ismi alınmıştır cumhuriyet dönemi ve bir kişi almıştır Mustafa Kamal
Mustafa kemal demek bile bilgisizlikten , cahilliktir
Madem o kadar konusacaksin mesaj at soran da bikti bildirim den - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi arapça veya başka bir dil zerre kadar umrumda değil. Avukat kelimeside fransızca dan gelmiş ama kazak türkçesinde aklayacı diyorlar. Kulağına komik gelmesinin asıl sebebi o kelimenin zamanla kullanılmaması. Zaten her kelimenin türkçesi olamaz. Bunu iddia eden yok.
+1 yılTebrik ederim kardesim sizde benim gibi beyin yikamislikdan siyrilip gercekleri sorgulamissiniz. ATAPUTUN YAPTIGI HARF INKILABINI DUNYADA YAPAN BASKA BIR MILLET YOKTUR. bir gecede bir milletin hafizasi silinmis, gecmisiyle bagi koparilmis ve milyonlarca kitap okunamaz duruma getirilmis , dahasi kurani kerimi yeni nesil okuyamaz hale getirilmistir. Ismini hatirlayamadigim bir tarihci TURKLERIN YAPTIGI HARF INKILABINA AKIL ERDIRMEK MUMKUN DEGILDIR demektedir.
10 Yorumlaokuma yazma oranı %1 in altında cahil kardeş kim cahil kalıyor okuma yazma bilmeyen milyonlar mı?
lan adamlar zaten arap harflerini kullandığımızın bile farkında değil.
boş yapıyorsunuz hep
hiç düşünme sorgulama yorumlama yok
bir yerden bir şey duyuyorsunuz sizin fikriniz oluyor00 Yorumla
+1 yılİstatisliklere baktığında harf inkılabından sonra okuma yazma oranı açık ara artmış. Bu demek oluyorki ülkenin leyhine olmuş.
40 YorumlaNe alakası var cahillikle. Aksine muasir medeniyetler seviyesine çıkarmak için bizleri inkılap yapmıştır. Bir ülkeyi kurup buralara getirmek kolay bir iş mi sanıyorsun. Hem su an dilimizin ne zararı var sana. Sen bu soruyu okuldan çok camii yapana egitimciden çok imam yetiştiren insanlara sor.
00 YorumlaBiraz araştırırsan osmanlı'da okur yazarlık oranının %5 olduğunu görürsün. Zaten o küçük kısımda aynı zamanda latin alfabesini fransızca bildiklerinden dolayı bilir.
10 YorumlaAtatürke karşı bizi soğutan bir chp varken bunları yazman az bile
32 Yorumla
Soran+1 yılbu bence en önemli değişiklikti
Yanlış bir tespitin var dil değişmedi alfabe değişti yani 100 yıl önce bir köylü nasıl konuşuyorsa öyle konuşuyorlar şimdi de. Bu arada 1940 lara kadar okuma yazma oranında ciddi bir oran yakalanılarak başarı sağlandı
10 Yorumla
+1 yılYin yang gibi her kötülüğün içinde iyilik her iyiliğin içinde bir kötülük vardır
Eger sen böyle düşünürsen evet cahillik getirmiştir ama daha mantıksal dusundugunde çok önemli getirdiği şey10 Yorumla
+1 yılMantıklı düşünüldüğünde bence yanlış bir adım cünkü latin harflerini getirdi ülkemize türkçe konuşuyoruz ama dünya ingilizce yani osmanlıca konuşsaydıkda ingilizce öğrenmek zorunda olacaktık
15 Yorumla- +1 yıl
Latin alfabesini getirmesinin bir faydasıda ingilizce öğrenmek daha kolay çünkü harfler aynı
- +1 yıl
Harf inkılabının ben batıya entegre olmak adını yapıldığını düşünüyorum ölçülerin değişmesi de buna örnektir.
- +1 yıl
Osmanlıca konuşulmaz , yazılır. Osmanlıca yazı dilidir ve bu yaşımda üç yıldır osmanlıca eğitimi alıyorum , hala zorlaniyorum.
- +1 yıl
@Şekeriiimmm peki o dönemlerde insanlar hangi dili kullanıyordu konuşurken
- +1 yıl
Su an kullandığımız gibi konuşuyorduk. Bak şöyle yani, ben bir osmanlıca metin okurken agzimdan dökülen sözler türkçe. Yani duyulan kelime aynı , ama yazılan semboller arapça harfler , hatta daha fazlası ve zoru.
Gizli Üye(36-45)+1 yıltam bagimsizlik sence iyi birsey degil mi.. tam bagimsiz bir ülke için bagimsiz bir dil sarttir.. ayrica o kadar cok muallim ilim bilim adamida yoktur o zamanlar cunku eski alfabeyi ogrenmek ve ogretmek zordur..
10 Yorumla
+1 yılhaklısın sabah cahil uyanan bır nesıl olduk sankı osmanlı egıtmde gerıydı
10 YorumlaOkuma yazma oranı kaçtı o sene içerisinde? 3 sene içerisinde okuma yazma oranında ki artışa göz atmalisin. Böyle düşündüğün için bence cahil olan sensin. Arapca Farsca piçi bir dil di Osmanlica ne yazıkki öyle idi. Alim muallim ve ilim adamlarının dili değişti diye bilgisi değişmez. Saygılar..
11 Yorumla
Soran+1 yılbilgiyi kendine mi kullanıcak insanlar için kullanıcak. yorumun için teşekkürler fazla polemige gerek yok uzatmayada.
Gizli Üye(36-45)+1 yılsevgili arkadaşım harf inkilabına kadar kullanılan yazı dilini yüksek kesim ve zümre diye tabir ettiğimiz kesimler biliyordu halk bilmiyordu , çünkü öğrenilmesi zordu, ve saçma bir soru sormuşsun gerçekten gereksiz yani bence. kardeşim senle bir alakası yok ama bunu da söylıcem yorumlara bakıyorum atatürke laf eden bir sürü kansız şerefsiz var , alayının yedi ceddini ... neyse cok kızdım
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılAtatürkü karalamak için anlaşılan baya insanın beyni yıkanmış ve bşarılıda olmuşlar yazık ya öyle olsaydı bugünlere gelemezdik cahil insan olmasını saglamak için cocukları 7 yasında degilde 5-6 yasında 1. Sınıfa başlatan başbakana bak sen
66 Yorumla
Soran+1 yılbakın siyasi olarak düşünme olayı ben sevmiyorum demedim ama şu an ki bulundugumuz durum bizim kendi özümüze çok uzak islami bir toplumuz ama elimize kuran alıp okuyamayız cahilliği sadece okuldaki eğitim olarak düşünme..
Cevap sahibi+1 yılSen şu an atatürkten girip harf kanunu die başladığın için bende egitim olarak girdim
Soran+1 yılharf kanunu deyince aklına bir tek eğitim mi geliyor? kendini o seneye götürsene bir gözünü yumup..
Cevap sahibi+1 yılŞahsen cahillikten bahsedersen şu an en büyük sorunun bu oldugunu düşünüyorum böyle hızla cahiller yetişiyor
Soran+1 yılsen beni cahillikle yargılayamassın daha tanımadan
Cevap sahibi+1 yılBen sana cahil demedim sanırım cvbı yanlış okumuşsun neyse
+1 yılKonu tamamiyle bununla alakalı diye düşünüyorum.
https://i.hizliresim.com/rEXEnz.jpg00 YorumlaEvet öyle oldu maalesef.
23 Yorumla
Soran+1 yıltesekkür ederim oyrumun için
- +1 yıl
Bunun neresi provokatif görüş?
https://i.hizliresim.com/1NaVDB.jpg
+1 yılBaşbuğ o harf devrimini yaparak ülkede okuma yazma oranını daha da yükseltmiştir.
23 Yorumla- +1 yıl
www.google.com.tr/search
Bak bakalim - +1 yıl
@KötülüğüNYükselişi Cumhuriyet döneminde Osmanlı tarihi kitaplarda okutuldu zaten.
Geçmişin kapılarını kapamak yazmışsın da Türk Tarih Kurumu geçmişin kapılarını kapamak için açıldıysa halimiz yaman. Türk Tarih Kurumunu az takip etmelisin. Başbuğ Atatürk, Cumhuriyet döneminde Türk tarihini aydınlatmak için çok uğraş vermiştir. Elmalılı Hamdi tefsirlerini de bilmiyorsun sanırım. Neyse İsmet İnönü gibi birinin sözüne itimat etmen zeka seviyeni gösteriyor :( - +1 yıl
Şimdi biz aslında Türkçe konuşmuyoruz dilimiz de bir çok Arapça kelime var ve Tdk nun turkce kelimeler diye bulduğu kelimeleri kullanamıyoruz
Misal çok oturaklı goturgec
Çatal batmaz kaydirgec
Sindi
İlimon vs vs
Simdi biz bu Arapça kelimeleri kullanıyoruz diye misaal olarak Arapçaya gecsek bundan bir 50 yıl sonra bizim şu an ki yazdıklarımızı kim okur ve yeni nesile istediğimiz gibi empoze etsek istediğimiz fikirleri nasıl olur du
Adamlar ne olsa okuyamiyor , arastiramiyor istediğin fikri , ideolojiyi benimsetirdin
Dikkat et lise çağında , ilköğretim de her öğrenci Kemalist olur gerçekleri öğrenince cephe alır
Çok doğru bir düşünce
41 Yorumla
Soran+1 yılteşekkür ederim
+1 yılOna göre ödenen bedelden daha fazla getirisi olacaktı.
00 Yorumla
+1 yılBen ataturkcu biri degilim ama yigidi oldur hakkini yeme demisler. Ulan zaten o donem de nufudun %2 si okuma tazma biliyor. Onlar da sarayci ve asker tayfasi. Halk zaten turkce konusuyor 😄 yani arkadasim ezberlenmis soz bunlar. Arastirmak lazim.
02 Yorumla
Soran+1 yılsayılar yine atılıp tutuluyor bana gerçekci verilerle gelin aklınızdan atma verilerle degil
- +1 yıl
Ironik olarak haklısın. Halk hala cahil. Ne diyeyim teknoloji caginda sana. Ac bak.
Okuma yazma oranının %11 olduğu bir ülkede, Atatürk'ün ne yapmasını beklerdin.
00 YorumlaHayır atatürk bu ülkenin aydınlanmasını sağlayacak bir sürü şey yaptı
62 Yorumla
Soran+1 yılbir sürü şey yapmış olabilir ama keşke sadece asker olarak kalsaydı
- +1 yıl
Hayat keşkelerle doludur kardeş, tarihe gömülen ve gömülecek nice insanlar var senin ve benim gibi. Ama tarih yazanı da herkes hatırlar...
Senin keşken gibi çıkıp da keşke futbolcu olsaydı da bu günleri görmeseydik diyenler de var mesela...
asker diyip geçmeyin herşeyden önce adam mareşaldir ilk türk mareşali
02 Yorumla
Soran+1 yılona saygımız var zaten
Para & Ekonomi konusunda 2,7b cevap paylaştı. osmanlı matbayı yasakladı, neymiş günah. asıl çahillik budur :D
12 Yorumla- +1 yıl
@Leon26 kulaktan duyma bilgiler ile bir yere varamazsınız. o işin sebebi çok farklı.
osmanlıda yetişmiş olan hattat sanatçıları için yapılan bir karar. ve yasaklama yok. sanatkarı destekleme mahiyetinde. zira basım devam ediyor ki gazete basılıyor değilmi. yasaklanan tek baskı hattatların işlediği eserler. yani kuran. Kuranın ve ayetlerinin matba edilmesi yasaklanmış bu konudaki sanatın ve sanatçının korunması için.
lütfen tarihinizi doğru öğrenin
+1 yılAynen öyle. Kasıtlı yaptı zaten
10 Yorumla
+1 yılSaçmalamışsın 😂😂😂
21 Yorumla
Soran+1 yılsağol canım en azından hakaret etmedin :D
ozaman okuma yazma oranı neydi ona d abaksana
39 Yorumla
Soran+1 yılbilemiyorum yüzde 1 ler 3 ler havada uçuşuyor koklaşarak anlaşıyorlardı sanırım insanlar
- +1 yıl
@cicimxs sayın diyorum konu mevzu o değil. :) çok yanlış anlamışsınız mevzuyu
- +1 yıl
@cicimxs şuna bir bak bakalım. o dönemde okuma yazma bileni geçtim. profesor seviyesinde aydın sayısı kaç. osmanlı üniversitelerinde kaç tane profesör var. ve harf inkılabından bir gün sonra kaç profesor var ona bir bak.
bugün AKP 10 tane öğretim görevlisinin işine son verse ortalığı gerici diye velveleye veriyorsunuz. o tarih itibari ile ülkenin bütün aydınları bir tane bile bırakılmadan vasıfsız ilan edildi.
bunun üzerinden yapalım tartışmayı
Soran+1 yılyetmedi kızı fazla boğmayın :D
Soran+1 yılcahilliği sen ya da ben görmedik ama senin ecdadın gördü emin ol...
Güzel bir nokta.
10 Yorumla
+1 yılNe alaka?
10 Yorumlakatılmıyorum.
31 Yorumla
Soran+1 yılneden mantıklı açıklama bekliyorum.
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar