Bildiğiniz gibi dinciler Atatürkü sevmez genelde yok hilafeti kaldırdı yok şöyle böyle derler sevmezler ama ben anlamıyorum niye sevmezler çünkü Avrupalıların Türkiye üzerindeki amacı şuydu 1. dünya savaşı zamanlarında Doğuda bir ermeni devleti kurulacak , İstanbul ve boğazlar İngilizlere Akdeniz ve Egenin tamamı ise Yunanlar ve İtalyanlar arasında paylaştıralacak bize de sınırları sadece iç anadoluyu kapsayan bir manda (ingiliz amerikan kuklası) bir türk devleti verilecek planları buydu Avrupalıların ama atatürk Avrupalıların tüm bu senaryo ve planlarını alt üst etti çıktı Samsuna ve bir kurtuluş mücadelesi başlattı ve avrupalılar bize sınırları sadece iç anadoluyu kapsayan bir manda devletini layık görürken Atatürk tüm Anadoluyu kurtardı ve Atatürkün dediği gibi geldikleri gibi gittiler Ne yani dinciler Atatürk ve başlattığı mücadele olmasaydı da avrupalılar anadolumuzun her yerini işgal etmeye devam mı etseydi bu dinciler niye bunların farkına varıp atatürke minnettar olmaz da ona düşman olurlar?
Cevabın nedir?
Cevapla
İnsanımız özgün düşünemiyor. Dinci kesime çocukluktan beri Atatürk'ün din düşmanı olduğu, alimlere zulmettiği, medreseleri kapattığı vs. anlatılır. Çocuk bunları duyarak büyüyünce haliyle adamı zulmeden bir canavar olarak canlandırıyor zihninde, bir öfkeyle belli yaşa gelmiş oluyor. Halbuki olayın derinine inebilseler Atatürk'ün Türk milleti için, inançları için ne kadar uğraş verdiğini, hatta bu etiketlere maruz kalacağını bile bile milletini sahtekarlıktan ve duygu sömürücülerinden temizlemek için uğraşan vicdanlı ve ahlaklı bir adam olduğunu anlayabileceklerdir. Hilafeti kaldırarak Kuran'da da bahsedilen demokrasiyi getirdi. Medreseleri kapatarak din ticareti yapan şaklabanları ortadan kaldırmaya çalıştı. Adamın dinle zoru olsaydı sadece medreseleri kapatır bırakırdı, ilahiyat fakülteleri açılmazdı. İlahiyat fakültelerinde insanların objektif ve en doğru şekliyle düşünerek saçma sapan bilgilerle değil, kaynaklarla sistematik bir şekilde dinleri anlayabilmelerine olanak sağladı. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin o fakültelerde doğru bilgiyle donanmış bir şekilde bunu genç zihinlere aktarmasını, ahlaklı, düşünebilen, öz eleştiri yapabilen ve vicdanlı gençler yetiştirmelerini amaçladı. Buna en çok muhafazakar geçinenlerin sevinmesi gerekirken bu bölümü okuyanlar bile Atatürk'ten nefret ediyor ne yazık ki. En çok sevmeleri gereken kişilerden biri olması lazımken hem de. İnsanımızın en büyük sorunu kabuklarını kıramayıp düşüncelerini özgür bırakamamaları, olaylara önyargısız bakmayı becerememeleri. Bunu çocuklara, gençlere öğretmek de Atatürk'ün çok sevdiği ve güvendiği öğretmenlere düşüyor. Ona ve milletimize lâyık olabiliriz umarım.
00 Yorumla
En İyi Cevaplar
öncelikle herkes için değil Atatürk'e düşman olanlar için konuşuyorum. onların düşman olma sebebi hilafeti kaldırması kadınlara modern kıyafetler giyebilirsiniz demesi. ama anlamadıkları nokta su. eger Atatürk bu mücadeleyi vermese cumhuriyeti kurmasa su an baska bir ülkenin mandasında yasıyor olacaktık. ne müslümanlığı ne islamı yasamak mümkün olmaycaktı. bugün baslarını kapatıp istedikleri kıyafetleri giyebiliyorlarsa, dinlerini özgürce yasayabiliyorlarsa Atatürkün ve kahraman askerlerimizin sayesinde. bunu bilip minnet duymak gerek yoksa ninelerimiz böyle olurdu.
https://pbs.twimg.com/media/CTdAzudXIAATN9x.jpg321 Yorumla- +1 yıl
aynen öyle dediklerini hep yukarıda yazdım zaten
- +1 yıl
çok haklısın
- +1 yıl
Cezayirde suanda fransizca bilmeyen yok bu resmi unutmuslar bile
- +1 yıl
Bizzat ulusalcıların yayın organı Kaynak Yayınları arasında çıkan Dr. Deniz Bilgen’in “ABD’li Gözüyle Sivas Kongresi” adlı kitabında telgrafın Mustafa Kemal’de rahatsızlık yarattığını, Damat Ferid’in bile bağımsızlıktan bahsettiği bir zamanda Sivas’tan “müzaheret” (mandanın sulandırılmışı) talebinin çıkmasının kamuoyu desteğini kaybettireceği uyarılarının yapıldığını belirtir. Nitekim Kongre’ye katılmasına izin verilen tek yabancı gazeteci Brown, M. Kemal Paşa’nın kendisine şöyle dediğini yazacaktır:
“Türkiye, Amerika’nın yardıma gelmesini istiyor… Amerika bunu kabul ederse sizi temin ederim ki, Türkiye, Amerika’nın bütün şartlarını kabul edecek. Sivas Kongresi doğrudan ABD mandasını kabul etmek istemiyor, çünkü evvela biz ABD’nin bunu kabul edip etmeyeceğinden emin değiliz.” (Bilgen, s. 190) - +1 yıl
anlatabildiğin diye bir şey yokk iddialar ispata tabidir. Bir laf söylüyorsan onu ispat ediceksin :) delil göstereceksin. makale daha uzun da okumaya tenezzül edeceğinizi sanmıyorum zaten okusaydınız böyle olmazdınız.
- +1 yıl
@mavioksijen eger bunu isteseydi savasmaz sadece gelip vatanı almalarını beklerdi çünkü aksi için bisey yapmasına gerek yoktu. siz de iki satır tarih bilseniz buna itimat etmezdiniz zaten. bunu istese düsmanı canakkalede denize dökmezdi, büyük taarruzda savasmazdı. dört bir yanda mücadele etmezdi. lütfen işinize geleni değil akla mantığa uygun olanı ve en önce de gerçek olanı okuyunuz. iddaalarımın en büyük ispatı Türkiye Cumhuriyetidir.
- +1 yıl
yahu filistin cephesini kim terketti 12 adayı batumu musulu kerküğü bir porsche fiyatına kim sattı. bolayırı batı trakyayıı kim kaybetti. sen neden bahsediyorsun ya :D hilafeti kim kaldır nie kaldır niçin kaldırdı. offffff :d
- +1 yıl
@mavioksijen savaş bu elbet kaybedilen kazanılan yerler olacak. isteyerek kaybetmedi hiçbir yeri. önce bunu anlamak gerek ama görüyorum ki zor. hilafet de hilafet nesi var bu kadar matah bir bilsem. isteyen yine kapanıyor ibadetini yapıyor e kalan insanlardan size ne isteyen istediğini yapar elalemin derdi sizi niye geriyor. senin burada iki satır sacma görüsünle benim fikirlerim değişmez. olmayan bişeyi de ispatlayamazsın zorlama istersen bosuna. su resime bakıp da hala halinize sükür etmiyorsanız kimse gelip de size laf anlatamaz zaten. beni de yormayın gece gece.
- +1 yıl
isteyerek mi yaw lozan da 12 ada batı trakya plebisitle bize geçmişş biz italyanlara elimizle vermişiz yunanlara vermişizz sen ne dion yaw :D
- +1 yıl
hilafetin ne demek oldugunu senin gibi şuursuz müslümanlar anlayamaz. senin gibiler namazda kılmaz kuranda okumaz yapsalar bile hayatları bundan ibarettir başka beldelerdeki müslüman kardeşleri ölmüş ya da kalmış umurlarında değildir sıra bize gelince anlarsın hilafetin ne demek olduıgunu.
- +1 yıl
@mavioksijen arkadasım o dönemde yasamıyorsun o anın sartlarını bilmiyorsun oturdugun yerden konusması ne kolay. sen olsan ne yapardın orada acaba? iki dakikanı ayır ve düsün. o an öyle yapmak zorunda kalmasa neden yapsın? hayatında hiç savasa girmedin. vatanın milletin için cepheden cepheye kosmadın. o durumu anlaman imkansız. anlayamıyorsan da bos konusmayacaksın.
- +1 yıl
senin namazla niyazla işin yok adım gibi eminim kulluk bilincine erememişsin cünkü her iddiasınada girerim.
- +1 yıl
belgelerlegercektarih.com/.../
www.zaman.com.tr/.../...yan-bir-sayfa_1355033.html
LOZAN'DA KAYBEDİLENLER
Lozan anlaşmasında Türkiye'nin kaybettikleri şöyle:
- 1920-1922 arasında Yunanistan'a karşı verilen harbin galibi olarak Yunanistan'dan tek kuruş savaş tazminatı alınamadı.
- Misak-ı Mili sınırları içindeki Musul, Kerkük ve Süleymaniye İngilizlere, Hatay Fransızlara bırakıldı.
- 12 Ada İtalyanlara, İmroz, Bozcaada ve Tavşanlı Adaları dışındaki bütün Ege adaları Yunanistan'a, 1571'den beri Osmanlı'ya ait olan Kıbrıs, İngiltere'ye verildi.
- 1923'ten itibaren 6 sene boyunca Türkiye, Dış Ticaret yönetimine müdahale edemedi ve bu süre içerisinde Avrupa'nın açık pazarı haline getirildi. Türkiye'nin Lozan'da tam bağımsızlığına kavuştuğu iddia edilirken, ağır bir borç altında bırakılarak yabancı şirketlere imtiyazlar verildi ve tam bağımsızlık bir kenara itilerek Batı bloğunda yer almaya zorlandı. - +1 yıl
@mavioksijen sen kimsin de benim kulluğumu sorguluyosun? karsındakini haksız cıkarmak için sadece Allahın biliceği seylere karısma şirk kosuyosun haberin yok sayın müslüman. kimsenin haddi değil benim kulluğumu sorgulamak o Allahla benim aramda üzerine vazife olmayan işlere karısma.
- +1 yıl
@mavioksijen müslüman bir insana böyle sacmalıklar söylemek seni dinden çıkarmaya kadar götürür sen önce bunları öğren sonra gelip burada imamcılık oyna
- +1 yıl
@scorpion026 engelledim cevap yazamaz. tartısmanın da bir adabı vardır. dinime laf edeni muhattap almam
- +1 yıl
aklıma gelmişti engelliyo olabilceğin ne yapasa yapsın bir müslümana böyle sacmalıklar diyemez bir müslüman kendisini dinden cıkarır belki 5 vakit kılan kuran okuyan biride olabilirsin büyük bir iftira olurdu
- +1 yıl
@scorpion026 herkesin dini imanı kendine. birinin kulluğunu sorgulamak kimsenin haddi değil.
- +1 yıl
kesinlikle
+1 yıl''eğer ingilizler anadolu için sorumluluk kabul edecek olurlarsa britanya idaresinde bulunan tecrübeli türk valileri ile işbirliği halinde çalışmak ihtiyacını duyacaklardır. böyle bir selahiyet dahilinde hizmetlerimi arzedebileceğim münasip bir yerin mevcut olup olmayacağını bilmek isterim '' moustapha kemal 14 november 1918 british daily mail george ward price'a verdiği bir röportaj.
Arabistan yarımadasının kumsal çöllerinden; “Ikre, Bismi, Rabbi **safsatasını**” esas tutmuş olan Araplar, uygar dünyada, bilhassa Türk zengin uygar bölgelerinde bu ilkel ve cahiliyet devrinin simgesi olan ilkeye dayanarak yapmadıkları tahrifat kalmamıştır. Bu zihniyetle hareket edenler Islam’dan önce evrensel Türk uygarlığının bütün belgelerini imha etmekte engel görmediler. Gazi M. Kemal
16/17.8.1931
Yalova
(Yalı ova)
''... Ahlaksız bir Arap'ın dini görüşlerinden oluşan İslam artık ölmüştür. Belki çöldeki göçebe kabilelerine uygun olmuş olabilir, ama gelişmekte olan modern bir ülke için değil.. Dine ihtiyaç duyan bir yönetici korkaktır. Hiçbir korkak, yönetici olmamalıdır..."[1]
Kaynaklar:
[1]Arba Yayınları, Bozkurt, Çeviren:Gül Çağalı Güben Mart 1997 5. ci baskı, Sayfa 170
(orjinali : Grey Wolf, Mustafa Kemal, An Intimate Study of a Dictator, H. C. Armstrong, sayfa 241, 1934 )115 Yorumla- +1 yıl
1) Kaynaklariyla yerle bir edilmis iddiadir :D
(S) Akil adam heyetinin ürünüdür. Neye hizmet ettikleri düsünüldügüne sasirilmamasi gerekir. Ülkeyi bölmek icin sehir sehir gezmislerdir belki hatirlarsiniz.
kaynak: odatv.com/...si-mi-olmak-istiyordu-0704131200.html
2) Bu bir konusma degil mektuptur ! Daha kanit olarak aldigin seyin ne oldugunu bilmiyorsun. En önemlisi de bu mektubun dinle hicbir alakasi yoktur ! Mektup TTK üyelerine yollanir ve cok agir ifadeler kullanilir. Burada kullanilan ifadeler dine, tarihe din penceresinden bakan ve bunu kitaplastiran TTK üyelerine tokattir !
3) Iftiralar hakaretler üzerine kurulu bir kitap. Dogru bir tek cümlesi var mi tartisilir !
Türkiye`de bu kitaba Atatürk düsmanlari disinda saygi duyan yoktur :D
Objektif bakanlarin bile tepkisini cekmis hakaretlerle doludur.
Kaynaklarini bir oku incele.
Ha bu arada Atatürk`ün ölümüne dek yaninda olan belki de en yakini Yasar Okur`dur.
Bir meslegini ne oldugunu falan arastir ;) - +1 yıl
@benistiyorduj liselerde tarih kitaplarında okutulan bölümden alıntı akil adamlarla ne alakası var :) 1931 yılında ki tarih kitabı aç bak :)))
- +1 yıl
oradan alıntı yaptım ben. :)
- +1 yıl
" moustapha kemal 14 november 1918 british daily mail george ward price'a verdiği bir röportaj. "
Kaynagi burada yazmissin.
Ward Price 19`da bunu söylemedi.
37`de Cumhuriyet`le röportaj yapti bunu söylemedi.
50`lerde ne olduysa artik böyle bir demec verdi :D ;)
31de oldugunu iddia ettigin tarih kitabi da güzelmis :)
Ha bu arada bu iddiayi dillendiren Mustafa Armagan`in Atatürk hakkinda daha kac farkli camuru var ki sorma gitsin.
Sana önerim buyur Sinan Meydan karsisinda ki hallerini izle ;) :D
https://www.youtube.com/watch?v=GjYL3u_At6c - +1 yıl
@benistiyorduj :D yazık size sinan meydan dan başka dayanağınız yok :D
- +1 yıl
14 Kasım 1918 günü, bir gün önce İstanbul’a gelip Pera Palas’ta ikamete başlamış olan M. Kemal Paşa, İngilizlerin Daily Mail Gazetesi’nin muhabiri G. Ward Price’ı aracı yaparak General Harrington’la görüşmek ister. Price, Pera Palas’ta yaptığı görüşmeyi hatıralarında şöyle aktarıyor: “M. Kemal, yapmak istediği bir teklif için Britanya resmi makamlarıyla nasıl temas edeceğini” bildirmemi rica etti.
“Bu harpte yanlış cephede savaştık, dedi, eski dostumuz Britanyalılarla asla kavga etmek istemezdik… Biliyoruz, partiyi kaybettik… Anadolu’nun Müttefik Devletler tarafından işgal edileceğini tamamen biliyordum… Bu topraklar üzerindeki bir Britanya idaresinden o kadar hoşnutsuzluk gösterilmemesi gerektir.” - +1 yıl
Anadolu’da İngiliz idaresinden o kadar da rahatsızlık duyulmaması gerektiğini söyledikten sonra M. Kemal, bu topraklar üzerindeki İngiliz idaresinde bir vali olarak çalışmaya hazır olduğunu gazeteci aracılığıyla işgalci yetkililere şöyle iletecektir:
“Eğer İngilizler Anadolu için sorumluluk kabul edecek olurlarsa Britanya idaresinde bulunan tecrübeli Türk valileri ile işbirliği halinde çalışmak ihtiyacını duyacaklardır. Böyle bir selahiyet dâhilinde hizmetlerimi arzedebileceğim münasip bir yerin mevcut olup olmayacağını bilmek isterim…” [1]
Türk Tarih Kurumu‘nun çevirtip bastığı bir kitaptan alındı bu çarpıcı sözler. KAYNAK:
[1] Price’ın Extra-Special Correspondent (Çok Özel Yazışmalar) adlı kitabından (1957, sayfa 104) aktaran Gotthard Jaeschke, Kurtuluş Savaşı ile İlgili İngiliz Belgeleri, Çeviren: Cemal Köprülü, Ankara 1991, Türk Tarih Kurumu Yayınları, sayfa 98. - +1 yıl
@benistiyorduj Sultan Vahidüddin (rh. a.) : “M. Kemal bize ihanet etti”
Murad Bardakçı’nın eserinden sadeleştirerek veriyoruz:
“Mütâlalarından ortaya çıkacağı gibi, Mütareke (ateşkes) günlerinde (1918) I. Cihan Harbinin neticelerinden sorumlu olan suçlulardan (Devleti harbe sokan Ittihâdcıları kasdetmektedir) bana miras kalan ve biribirini takip eden musibetlere karşı, sadece ve sadece şahsımı siper eyledim. Aslında bir taraftan tehlikeli bir yerde kalan hilafet merkezinde savaştan galip çıkan itilaf devletleri ile yüz yüze olmak ve onlar tarafından sıygaya çekilmek ve diğer taraftan Anadolu’yu istila eden Yunanlılara mukabele için mümkün ve mahrem vasıtalarla Anadolu’ya memur eylediğimiz yaverlerimizden M. Kemal’in ihaneti ve bize karşı takındığı isyankar tavrı karşısında kalmıştım. - +1 yıl
@benistiyorduj Murad Bardakçı, Şahbaba, Osmanoğullarının Son Hükümdarı VI. Mehmed Vahidüddin Han’ın Hayatı, Hatıraları ve Özel Mektupları, İstanbul 1998, sayfa 413, 416. hepsi yalan söylüyor mustafa armağan da murat bardakçı da buğra ekinci mehmet çelik hepsi yalan ama sinan meydan gerçek ve birde oda tv :D zaten oda tvnin de dayanağı sinan meydan ya oda ayrı mesele :))
- +1 yıl
Sinan Meydan`dan baska dayanagimiz mi yok :D
Sinan Meydan bile size gömlek gömlek büyük geldiginden digerlerini saymiyor olabilir miyiz?
Bu arada beni destekledigin icin tesekkür ederim :)
Price`in ne 19 yilinda ne de 31 yilinda yaptigi röportajlarda bundan hic bahsetmedigini aksine o gün yapilan röportajda nasil amaclarini görmedigine kizdigini görürken 50 yillarinda ne olduysa böyle demecler verdigini söylemistim desteklemissin kaynagi yazarken ;) :)
Yahu ben mi yanlis biliyorum diye saatlerdir ariyorum da sen bir mukabelenin anlamina baksana :D
Hadi varsayalim düsündügümüz anlamda kullanildi, arkadas Vahdettin Atatürk`ü Samsun`a niye gönderdi?
Atatürk tabii ki de Osmanliya göre ihanet etti !
Atatürk Samsun`da Rumlar karsisinda Türk`ü savunarak ihanet etti bu yalan degil !
Bu arada saydigin hangi isim Sinan Meydan´in Hulki Cevizoglu`nun Banu Avar`in Ilknur Güntürkün`ün Ilber Ortayli`nin karsisina cikabiliyor !
Sana attigim link ortada :)
Cikanlarin hali ;) - +1 yıl
@benistiyorduj yahu ilber ortaylıda zaten mustafa kemali samsunaa vahdettin gönderdi diyor haydaaaaaaaaaaa :D ahahahahahaha
- +1 yıl
yahu görüşme 1918 kitap 1957 :D :)))) ayrı tarihleer onlar karıştırma sen onları :D
- +1 yıl
Peki Murat Bardakci bilmem nesi hangi görevle gönderdigini söyleyebiliyor mu?
Ac arastir istersen !
Hangi görevlerle gitti oraya Mustafa Kemal.
Bakalim övünebilecek tek bir emrini bulabilecek misin padisahin !
Arkadas görüsme 18 !
19 da kitap.
31 de röportaj
ikisinde de beyefendi bu yalanlarini söylemiyor !
50lerde ( 57diymis saolasin) nerden uydurabilmisse birden aklina geliyor :D
Karistir buralari bu önemli :) - +1 yıl
@benistiyorduj tr.wikipedia.org/.../Mustafa_Kemal%27in_A%C4%9Fz%C4%B1ndan_Vahdettin son satıra dikkat et :D özellikle
- +1 yıl
Yahu halen kalkmis bana Atatürk`ü samsuna vahdettin gönderdi diyor !
Görevleri söyle görevleri
Mesela dagitilmayan ordularin dagitilmasi
Mesela silahlarin toplanmasi
Mesela isgallere baskaldirilarin bastirilmasi !
+1 yılyanlış diyorsun, dinci herkese kin duyar, kendileri gibi olmadıkları için. Arkamızdan beddua da ederler, dini istismar eder. Dindar adam farklı ama. Söyleyecek çok şey var ama şu kadarını söyleyeyim;bugün Atatürk'ün bize bıraktığı 814 bin km karelik toprağı beğenemiyorlar ama 1 köprü 3 havaalanı yapana tapacak gibiler neredeyse:D.. Atatürk'e atılan bu iftiranın kökü Vehbi Koç'un dedesine dayanır, araştırın bunu.
32 Yorumla- +1 yıl
çok haklısın
- +1 yıl
kelamihal.wordpress.com/.../
buradan yola çıkarak araştırılabilir:)
AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
7
Cevap
16Cevap
+1 yılMustafa Kemal bu vatani kendi basina kurtarmadi. Allah Allah diye hucum eden ordularla cephede savas verdi. Sen 1923 den sonra buyuk bir diktatorluk ornegi gostererek insanlarin diline dinine yasayiz tarzina mudahale edersen. Kanun diye getirdigin isvicre anayasasinin millete dayatirsan. Buna uymak istemeyenleride catir catir idam ettirirsen illa sana karsi fikirde birileri cikar. demokratik bir ulke degilmiyiz. Adamlar sevmiyor ve elestiriyor. En dogal da haklari. Bu vatani Mustafa Kemalle bereber Musluman Turk evladi kurtardi. Bu milletin bu topraklarda soz hakki var sadece belli bir zihniyetin dedigi olacak hep.
46 Yorumla- +1 yıl
" Allah Allah diye hucum eden ordularla cephede savas verdi. "
Sen milletin dinini nerden biliyorsun? Osmanli sade müslümanlardan mi kuruluydu? Kaldi ki madem Allah allah diye hücüm ettiler müslümandilar da, e hilafet de osmanlidaydi, ne diye müslümanlar sahip cikmadi hilafete de sirtindan vurdular Osmanliyi?
"Diktatörlük ile milletin diline ve dinine müdahele" ?
Ne gibi bir diktatörlük? Dile ya da dine ne gibi bir müdahale?
" Isvicre Yasalarinin dayatilmasi "
Isvicre Anayasasi deyip tutturmus gidiyorsunuz ! az acin okuyun o yasalari o zaman !
Kopyala yapistir mi yapildi?
Su an Isvicre Yasalari mi Anayasasi mi?
Idamlarin sebeplerini az arastir birader :D
Mustafa Kemal`le beraber Müslüman Türk evladi kurtarmadi !
Müslümani da vardi Gavuru da Kafiri de !
O gün hic kimse din icin savas vermedi !
En güzel cevap Mehmet Akiftendir !
https://pbs.twimg.com/media/BchuGKtCQAA2_cg.jpg - +1 yıl
@benistiyorduj Ben idam sebeblerini arastirdim. Bazilari gerekliysede bazilari tatmin etmedi. Sen kemalizm tartismasi yapmayacam cunki ilk okul tarih kitabinda yazanin disinda savunacak hic biseyiniz yok. Tekerleme gibi ezberlemissiniz sorgulama yok.
- +1 yıl
Hangi din tüccariyla tartistiysam sikistigi yerde hep ayni klise :D
Bütün tezlerin tek tek cöp oldu ya küs git hemen.. - +1 yıl
@benistiyorduj yahudiler ve ermeniler biizm karşımızda ruslarla savaşıyorlardı itilat devletleriyle savaşıyordu sen nerde yaşıyorsun yaw :)))
- +1 yıl
@benistiyorduj he he siz koyun gibi me le meye devam edin. Cakma marasalin cakma askerleri. bide kendizi Turk diye tanitirsiniz. Turklukden zerre nasibi almamislar Az kaldi bekle zafer Allahin dir zafer Islamindir cCc
- +1 yıl
@mavioksijen Ermenilerin tamami mi Tasnaksutyun mu?
Senin ülkende tek hristiyan yahudiler mi?
Peki ya kafirler hangi taraftaydi birader?
Atatürkle bir sorun yok, Atatürkün mirasiyla Millete baski, zulüm dayatma zihniyetiyle problem var... Kendi fikrilerine uymayanlari, Atatürkü öne sürerek hakli cikma gayreti olanlarla sorun var, yani aslinda Atatürke esas zarar verenlerle sorun var..
Atatürkün su an kendisine bir faydasi yok, aradan bir asir gecmis, her olaya onu öne sürüp Millete baski yapmak, üstünlük kurmaya calismanin nekadar Atatürkcülükle alakasi var..
Ha unutmadan, burdaki fikrime tahammül edemeyip, hedef gösterip bana satasacaklara, gazi torunuyum, Türküm ve asiri dinci kesinlikle degilim...19 Yorumla- +1 yıl
O bahsettigin kesim peki Reyhanli`yi kendi tabirleriyle allah icin dine bulayan dini terör gruplari yüzünden dine düsman oluyor mu?
Atatürk`e zarar veren kesimle sorunlari varsa Atatürk devrimlerine el uzatarak bu sorunu cözebileceklerini mi düsünüyorlar? - +1 yıl
@benistiyorduj islam dinini nefret ettirmek için türemiştir daeş gibi grplar zaten. ama sağlam müminler böylelerine prim vermezler. :))) alakaya maydonos
- +1 yıl
@mavioksijen :D Atatürk`ten cikar elde etmek icin türemis Evren gibiler. Ama gercek kemalistler de böylelerine prim vermezler ;)
- +1 yıl
@benistiyorduj yaw bu iddalar dediğin bilgileri belgeleri dogu perinçek bizzat kendisi yayınlamıştır :D :D
- +1 yıl
@mavioksijen Ben nerede iddia demisim?
Evet Perincek Atatürk`ün bütün konusmalarini bütün yazilarini aciklamalarini bildirilerini ciltletti :)
Okumani öneririm.
Hepsini okuyamadim henüz ama gercekten yararli bir kaynak :) - +1 yıl
@benistiyorduj ee tamam işte bende zaten o ciltlettiği atatürkün el yazılarını sana söylüyorum sen neye itiraz edion ki anlamadım :D :)))
- +1 yıl
@benistiyorduj sordugun seyler beni ilgilendirmiyor, alakam yok, hangi kesimden bahsediyorsun? bana neden baskalari hakkinda soru yöneltiyorsun? Kimsenin dinini veya ideolojisini savunmuyorum, bir tarafi elestirirken diger tarafin kötülügünü savundugumumu gördünde hesap soruyorsun? Benim icin Atatürkü kullanip insanlara baski yapan neysem dini kullanip baski yapanlarda aynidir.. Kisisel görüsüm, siyasi degil..
- +1 yıl
" Benim icin Atatürkü kullanip insanlara baski yapan neysem dini kullanip baski yapanlarda aynidir.. "
Bunu söyleyen birinin Atatürk`ü kullananalara düsman olmasi gerekir !
Soru ise Atatürk`e düsman olma sebebiniz.
Lütfen bir cevabini oku..
Soruya düsüncen geregi cevapta düsmanligin atatürke degil atatürkü kullananlara olmasi gerektigini söylemen gerekirken -düsüncen geregi ! - sen atatürkü kullananlar yüzünden atatürke düsman olundugunu anlatmissin.
Ben de sana diyorum ki peki dini terör örgütleri yüzünden dine düsman olunuyor mu?
Yoksa düsmanlik o terör örgütlerine mi besleniyor?
Anlatabildim mi? - +1 yıl
@benistiyorduj polemik yapiyorsun, olmayan birseyi yakistirip, suclayip kendini hakli cikarmaya calisiyorsun.. TEKRAR, Atatürkle sorun yok, insanlarin Atatürkü sevmesi veya sevmemesi kendi özeli, Dinde öyle. Sorun Atatürkü kullanip, insanlara yanlis fikirlerini, görüslerini dogru diye dayatmak, Dinde öyle, Islamla alakasi olmayan isid, el kaide gibi terör guruplarinin iste Islam bu diyerek insanlara zulüm yapmasi..
Yanliz
Şimdi ben şöyle düşünüyorum. Herkesin din algısı ve zaafı farklı. Bu yüzden Atatürk'ün hilafeti kaldırması falan bunlardan rahatsız olan olabilir. Saygı duyarım. Ama sen gelip Atatürk'e dinsizdi her yerde hayat kadınıyla yatardı falan dersen yanlış demiş olursun. Bu adam genel olarak ülke tarihinde yararlı işler yapmış biri sahiplenmesen bile saygı duymak zorundasın. Benim görüşüme göre şu an çoğunluğu Hristiyan olan ülkeler ateist başbakan seçebiliyorsa bizde aynı algıyı yapmalıyız. Sonuçta bu adam imam değildi, halife değildi. Bu adam devlet adamıydı bu yüzden adamın dini görüşü beni ilgilendirmez beni devlet adamı olarak devlete ne kattığı ilgilendirir.
10 YorumlaLaiklik ilkesi yüzünden sevmezler ayrıca halifeliği kaldırdığı içinde fakat bilmedikleri bir şey var halifelik Osmanlı döneminde uzun zaman önce ölmüş bir ünvandı yani devam etseydi bile Türkiye üzerinde güç sahibi olacak demokrasiyi tehdit edecekti fakat diğer hiç bir islam devleti tarafından kabul görmeyecekti yani Atatürk halifeliği kaldırarak çok isabetli bir karar verdi sayesinde olası bir iç savaş ile falan uğraşmadık.
10 YorumlaGündem konusunda 1,8b cevap paylaştı. şu an laiklik geldi diye sevmeyen kesim hiç düşünüyor muydu islam dini olsa devlette nolurdu? İran ile çoktan mezhep kavgasına girmiştik farkındalar mu arap baharı bizi en başta vurmuştu. Devletin dini islam olsun 10 seneye kalmaz iran ile savaşa gireriz bak unutma bu dediğimi
22 Yorumla- +1 yıl
iran zaten tek taraflı bize mezhep savaşı açmış görmüyor musun farkında değil misin. ülkende olup bitenlerin şii hocalar türedi. fetvaları türedi. suriye de yemen de pakistan afganistan ırak kökeninde ne var zannediyorsun. işte bu mezhep iran bizi sevmez istemez. ister laiklik olsun ister şeriat olsun oligarsi olsun komunizm olsun farketmez bu ülkenin yüzde 90 ı sünniyse biz zaten iran ın hedefindeyiz demektir.
+1 yılYanlış bişey söylemek istemem ama eğer bir insan da zeka varsa her türlü sever.
61 Yorumla- +1 yıl
aynen
+1 yılHiç kusura bakmayın ama insanlar aşırı dinci olayım derken geri kafalı oluyorlar
31 Yorumla- +1 yıl
aynen haklısın
- Gündem konusunda 472 cevap paylaştı.
+1 yılCunku tarihi, tarihcilerden degil bir taraflardan yemlenen arastirmaci timarhane kackinlarindan ve facebooktan ogrendiklerini saniyorlar.
Türkü tabuta sokan ve daha sonra yine ayni o tabutu ingilizlerin, fransizlarin ve italyanlarin suratında parcalayandan intikam almak istiyorlar ve nedeni cok açıktır bunlarin derdi sadece Ataturk degil Türklüktür. Beyinleri uyusmus yobaz suruleri!03 Yorumla- +1 yıl
Gülüyorum..
- +1 yıl
@Paranormal_kızz gülmeye devam et o vakit
- +1 yıl
Boyle yorumlar olduğu şürece yüzümden gülümseme eksik olmaz. “dinci" kelimesi yanlış birkere.
+1 yılAtatürk de bir insan kardeşim hata yapabilir ki hataları da çoktu. Misal dersimi uçaklarla bombalaması gibi. Bugün hangi Kürtle konuşsam , Dersimi bana anlatıyor.35 bin şehidin vebali kimde şimdi? Kimler bu işe ön ayak oldu? Doğu da 13 bin Kürt katledildi , 11 bin tanesi sürgün edildi. Şunu da söylim sana ben Peygamberimi de severim , Atatürkü de severim , ama onu putlaştırıp her yaptığı doğrudur diyen sizsiniz.
12 Yorumla- +1 yıl
Peki o Dersim`i konusanlar Seyit Riza`nin Nuri Dersimi araciligiyla Ingilizlere yazdigi mektubu söylerler mi?
Kürdistan baskaldirisini aciklarlar mi?
Hozat Toplantisi sonucu meclise gönderdikleri özerklik bildirisinden bahsederler mi?
Sevgili abim dinciler ( dini cikarlari dogrultusunda kullananlar ) disinda dindari da dinsizi de hic kimse Atatürk`ü Peygamberle kiyaslamaz.
Putlastirma dedigin cok daha asilsiz bir ifade ki peygamberle kiyaslamadigi adami ilah ettiklerini iddia etmekte ! - +1 yıl
Anlatamıyorum ki sana ; sen orada hain terörist var diye bütün şehri nasıl bombalatırsın orası vatan toprağı değil mi kardeşim? Benim çok arkadaşım var dinim Kemalizm diyen , solcu adam Atayı her zaman dinden önce getirir ben bunu çok gördüm
Oyle anlayis yok bende turkler kurtleri sevmez derim ama karsi cikanlar olur ayni bunun gibi genelleme yaparak insanlari yanlis yonlendiriyosunuz ayRica dinci diye bir terim kullanman uzucu
36 Yorumla- +1 yıl
''gerçek müslüman mustafa kemal i sevmez seviyorum diyorsa ya ya sahtekardır ya da ahmaktır'' Aziz Nesin.
- +1 yıl
aç bak google önünde :)) aç oku izle diyecem ama ahmak olmayı seçtin gerek kalmadı
- +1 yıl
kürt düşmanımı :)) pardon kardeşim ben senin bu durumda oldugunu bilmiyordum bilseydim hiç yorum yapmazdım haydi takıl sen selametle :)
Şimdi 3 5 cahil gelip Atatürk ingiliz ajanıydı osmanlıyı yıkıp bunları yaptırdı diycek yorumları okumadım ama şimdiden diyen olmuştur
32 Yorumla- +1 yıl
@andezittt sorma be hahahaha
Dediğin gibi dinciler hain pkklı kürtler sevmez ama dindar vatanına milletine sadık insanlar sever
11 Yorumla- +1 yıl
dinciler sevmez diorsun bide dindar vatanına baglı insanlar sever diyorsun. ahahahahah :D işte gelde sana laf anlat şimdi :D
Kahrolsun kör cehalet.
81 Yorumla- +1 yıl
aynen
Zamanımızdaki atatürkçü kesime bak, yaptıklarına, destekledikleri şeylere, sonra anlarsın neden düşmanız :)
612 Yorumla- +1 yıl
Neden? atatürk içmiş siroz olmuş gitmiş, şimdikilerde içiyor
namaz kılmıyordu, atatürkçülerinde ekserisi kılmıyor
atatürk laikti, şimdikilerde laik.
Ki fıkhi bir mesele, devlet belki laik olabilirde bir insan ben laik im diyorsa, dinden çıkmıştır. Kuranın tüm kurallarını reddetmiştir.
daha sayayım mı bu konuyu tartışmayı sevmem ne sen benı deıstırebılırsın ne ben senı sadece birbirimizi kırıyoruz. bak ben sana hakaret etmedim etmemde bana küfür de etsen umrumda olmazda yobaz demişsin o güzel canın sağolsun :) Allah a emanet - +1 yıl
ben zamanımızdakilere bakıp atatürkü sevmemezlik yapmıyorum anlamıyorsun. Atatürkü sevmiyorum, o yüzden atatürkcüleri de sevmiyorum. Yani şimdiki müslümanlara bakmayacaksın müslümanın hatası olur. Efendimiz SAV e bakacaksın, ondan sonra zamandaki müslümanları kıyaslayacaksın. yani ben atatürkün yaptıkları için sevmiyorum atatürkçüler yüzünden atatürkü sevmediğim yok.
- +1 yıl
ben niye atatürk düşmanı olurlar diyorum niye atatürkçülere düşman olurlar demiyorum
- +1 yıl
soruyu anlamıyor yanlış cevap veriyor birde ben öyle demedim diyor arkadaş :D
soru gayet açık bir dinci neden atatürk düşmanı olur.
cevap: atatürkçü kesime yani şuanki atatürkçülere bakarsan yaptıkları desteklediklerine bakarsan neden düşman olduğumuzu anlarsın.
tamda doğru anlamışız sen deseydin atatürkü sevmediğimiz için aatürkçüleri sevmiyoru desen haklıydın ama tamda anladığımız gibi yazmışsın verecek cevap bulamayınca kıvırdın :D atatürkü sevmeyebilirsin sevmek zorunda değilsin banane ama burada kalkıpta dediğin şeyi demedim demezsen sevinirim bundan sonra. atatürkü sevmeyen biriyle çokta bişey konuşamam iyi günler. - +1 yıl
@andezittt canım verdiğim cevap gayet makul, onlara bakarsan neden sevmediğimizi anlarsın demek onlar yüzünden sevmıyorum demek değil ki? çok basit düşünmüşsün. Derin düşün :)
- +1 yıl
@andezit aynen öyle alakasız görüş paylaşmış görüş sahibi sana diyorum atatürkçülerin yaptıklarından desteklediklerinden dolayı atatürke düşman olamazsın ki bu müslümanların mesela ışidin yaptıklarından dolayı islama düşman olmak gibi bir şey olur gerçekten alakasız :)
- +1 yıl
ISID - El Nusra - Taliban - El Kaide...
Bu arada Allah`i seviyor muydun?
atatürk severimde abartıyonuz bence atatürk olmasa başkasıda atatürkün yerini alırdı
311 Yorumla- +1 yıl
İsim verebilir misin? Atatürkün o dönemde kurduğu kurucu kadro bile saltanatin ve hilafetin devamini savunuyordu.
- +1 yıl
@KetçaplıBrokoli siyasi görüş demedim vatan savunması dedim ayriyetten bazı tarihçiler atatürkün padişah vahdettin tarafından görevlendirildiğinide söylerler ki bu bence yüksek ihtimal
- +1 yıl
Onlar tarihci degil iste sorun burada
- +1 yıl
Peki o kaynaklar Vahdettin`den Atatürk`e verilen görevin ne oldugunu söyler mi?
Onu söylemeye cesaret edecek onurlar var mi?
Atatürk Vahdettin görevlisi olarak Samsun`a yola cikti. Bu dogrudur !
Ancak görevi?
Karadeniz`de isgallere baskaldiran halki dindirmesi, bz halka karsi rumlari korumasi göreviyle oraya gönderildi !
Silahlari toplama göreviyle gönderildi !
Dagilmamis ordulari göndersin diye gönderildi !
Padisah gönderdi eyvallah da buyursun bunlari da söylesinler. Atatürk oraya milli mücadele baslatilsin diye mi gönderildi?
Hele Atatürk olmasaydi da olurdu demen :)
Bak bu yazi cok cok kaliteli yazilmis. Altyapisiz olmadigi cok belli :)
www.facebook.com/permalink.php - +1 yıl
@KetçaplıBrokoli dostum bunu bana diyen büyük bir üniversitede öğretim görevlisi ve atatürkçü birisi
- +1 yıl
Vahdettin gönderdi diyen mi?
- +1 yıl
@benistiyorduj al sana vahdettin hanın atatürkü samsuna gönderdiği belge :D
belgelerlegercektarih.files.wordpress.com/.../sultan-vahidc3bcddin-enver-pasanin-itiraz-mektubuna-ragmen-m-kemali-anadoluya-samsun-gc3b6ndermistir1.gif - +1 yıl
osmanlı böyle bir devletti işte bro herşeyin belgesi vardır herşey detayına kadar defterlere işlenmiştir gerçi cogu tahrif edildi yakıldı bulgaristana müsvette olarak satıldı ama duruor birazı bazılarınıda yabancı ülkelerin arşivlerinden müzelerinden alıyoruz.
- +1 yıl
@mavioksijen :D :D Sen hayatinda Kuran okumadin mi la? :D
Arapca okuma yazman yok mu?
Oku bakalim ne yaziyor ;)
@impPower hayir kardesim kesinlikle belgeli gönderildi.
Arkadasin paylastigi gibi sacmalik da degildi :)
Okusa anlamini görecek de neyse girmeyelim ne paylastigina :D
Bu arada biz Atatürk`ün Padisah tarafindan gönderildigini red etmiyoruz !
Ancak sorun gönderilmesi degil Padisah`in verdigi görev.
Dagilmayan ordular dagitilacak, silahlar toplanacak, Isgallere baskaldiran türkler yatistirilacak susturulacak !
Soyler misin bunlarin hangisiyle övünebilir bir padisah !
Evet oraya padisah fermaniyla gitti Mustafa Kemal !
Türklerin isgallere karsi baskaldirilarini engelleme göreviyle !
Belge de bu bu arkadas gibi komedi belgeler paylasilmasin.
Bizzat kendi safindan Bardakci eseri
i.ensonhaber.com/.../ataturk-samsun_1944.jpg
Gündem konusunda 3,5b cevap paylaştı. Dediğin gibi bunlar dinci yani dini ticaret için kullanıyorlar allah rızası için değil
00 Yorumlamesele kurtuluş savaşı meselesi değildir. bu ülke tam 100 yıl oldu olacak kan var zulum var işkence var. bunun nedenini hiç sorguladınız mı?
27 Yorumla- +1 yıl
@andezittt 1750 mi? o tarihlerde yaşananalar hangi düşüncenin eseri?
- +1 yıl
@andezittt o zamanların en tehlikeli düşünce akımı ırkçılık fikirlerinden doğan kopmaların başlangıcı olan senelerdir. hala da bu düşünce yapısının verdiği acıları yaşamıyor muyuz?
- +1 yıl
@andezittt ırkçılığın meyvasının en çok hissedildiği dönem bu dönem değil mi?
+1 yılOkumaya usendim
12 Yorumla- +1 yıl
oku çok mantıklı şeyler yazdım :)
- +1 yıl
Kase? Mantik? Komikmis burada mantikli seyler yazmayi 4 xperde biraktim
- Gündem konusunda 4,5b cevap paylaştı.
+1 yıldin politikaları yüzünden neyden olacak başka
00 Yorumla
+1 yılAtatürk'ü sevmeyen nankördür
01 Yorumla- +1 yıl
peygamberimizi sevmeyen allah ı sevmeyen hatta küfür eden ifade özgürü bir mağdur hatta aktivist ama atatürkü sevmeyen nankör aptal he öylemi?
+1 yılKimse sevmek zorunda değil. Saygı önemli.
00 Yorumla- Gündem konusunda 5b cevap paylaştı.
+1 yılSaydiklarinin dinle alakasini goremedim
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılGerizekalıdır ve bu yüzden Atatürk' ü sevmez.
00 Yorumla
Devamını Gör(8)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Cinsel Yaşam
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Kadın Emeği
Özel Günler & Hijyen
Dünya Kupası
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar