"Sen zengin cocugusun;yazıktır incitme ananı ver 18 bin liranı, fakir kurtarır vatanı.''
Bu söz hakkında ne düşünüyorsunuz?
Saçmalayacaklar hiç yorum yapmasın lütfen.
Bu söz hakkında ne düşünüyorsunuz?
Saçmalayacaklar hiç yorum yapmasın lütfen.
şu durumda zenginin anasıda ana fakirinde ben zengin olsam veririm parayı çocuğumu sidik yarışına okmam. baştakiler depişir olan alttakine olur. böle yasa çıkaranlara isyen edin. bende onaylamıyorum. parası olan kurtulsunda. ondan önce baştakiler adam olsunda kimsenin evladı ölmesin. kimse evladını ölüme terketmez evlat acısı her şekilde aynıdır. bunun ayrımnın yapılması aşırı saçma. onu eleştiriceğinize oy verirlken düşünerek atın. klavyeden yazıp yürüş yapmakla bir b*k olmuyor. olmayacakta. şu durumda acınn ayrımının yapılması çok saçma. param olsa veririm ve kendimi sidik yarışına kurban etmem. çok param olsa çevredekilerede veririm o fakirlerede veririm. kimsenin evladı ölmesin olay budur
Anayasamız da vicdani ret yok ancak devlet bir yolunu bulup bir nevi 18.000 Tl ye vicdani ret hakkı verip buna da bedelli askerlik kulpu takıyor...
Bedelli pararları ile alınan yapılan silah yatırımlarından haberin var mı peki yatırım yapılan silah teknolojisinden bir şey konuşurken bir şeylere kanaat getirmeden yorum yapma bence burada delikanlılık yapanlarada sözüm var paranız olsa sizde bedelli yaparsınız bırakın tribünlere oynamayı
beni sorarsanız ben bedelli yapmadım onuda söliim
@BayKUS123 Hayır tabiiki başka kaynaklarda aktarıldı o paranın büyük bir kısmı silah sanayinde kullanıldı
başka kaynaklarda aktarıldı ama o paranın büyük bir kısmı silah ve savunma sanayinde kullanıldı.
ayrıca hepside zengin değil çoğu borç harç bankadan kredi alarak girdi bedelliye
@BayKUS123 Değil ama devlet açıyor yapcak bişi yok dostum üzgünüm bana sorarsan vatani görev yerine paralı profesyonel askerlik gelmeli o gelsin ilk giden ben olurumda bu yaştan sonra almazlar
@NesliTükenmişErkek Bir şeylere kanaat getirmeden yorum yaptığım yok. Olsa bile İstediğim şekilde yorum yapabilirim sizi ilgilendirmez. Yazdıklarınızada zerre kadar katılmıyorum. Onca annenin canı yanıyor sizde çıkmış burada bedelliyi savunuyorsunız. Yaptığınız askerliğe yazık
@mantarsızpizzaa Elbette istediğini yazmakta ve söylemekte özgürsün burası laik demokratik bir ülke yalnız birşeyler söyleyebilmek yazabilmek için bir kanaate varman için bir şeyler bilmen gerekir,
katılıp katılmamak senin tercihin bir şey diyemem,
Bana yaptığım askerliğe yazık demişsin yaptığım askerliğe dil uzatmak senin haddine değil bu konuda saygısızlık yapma hakkına sahip değilsin, bedelli hakkında düşündüklerime gelince oturduğun yerden işkembeyi kübradan konuşmak kolay bunu sen birde o şehit anasına sor bakalım sana ne diyor zamanı geriye döndürme imkanı olsa bir daha oğlunu askere gönderir mi oturduğun yerden ahkam kesmek kolay şehit anasına sor bakalım sana ne diyor elbette bir oğlum daha olsa onuda feda ediyorum dicek bununla avutacak çünkü kendini ama içinde yaşadığı acıyı bilsen sorsan şu an geri dönse oğlunu askere göndermeyecektir.
Benim yaşadıklarımın onda birini yaşasa idin görse idin bedelli hakkında söylediklerimi anlar hatta sen bile bedelliyi savunurdun.
@mantarsızpizzaa "Sen zengin cocugusun;yazıktır incitme ananı ver 18 bin liranı, fakir kurtarır vatanı.''
Bu söz hakkında ne düşünüyorsunuz?
Saçmalayacaklar hiç yorum yapmasın lütfen. Demişsin ben de sana bu düşüncende dolayı katılmıyor ve kınıyorum benim bir iki arkadaşım 23 yaşında hayatının baharında üstelik biri nişanlıydı asker dönüşü evleneceklerdi birisinin babası müteahhit birisinin babası otel işletmeciği yapıyordu ve oldukça varlıklı insanlardı ve ikiside doğuda sınır karakolunda biri mayına basarak öteki pkk kurşunlarına hedef olarak şehit düştü bir şey konuşmadan önce söylemeden önce iki kere düşün derim ve kanaate vardınmı varmadınmı bir kez daha düşün derim.
@mantarsızpizzaa Oturduğun yerden ahkam kesmek konuşmak kolay benim askerliğime dil uzatacak en son kişi bile değilsin hatta bırak kişiyi aday bile değilsin önce bir doğuya git orda ne yaşanıyor gör ondan sonra geç karşıma konuşalım. oturduğun yerde babayiğitlik yapmaya kalkma bana
@NesliTükenmişErkek Babayiğitlik yaptığım falan yok. Sizinle tartışmak istemiyorum benden yaşça büyüksünüz. Biraz daha kibar yorumlar yapın emir verir gibi konuşmayın benimle karşınızda babanızın kızı yok.
@mantarsızpizzaa neresinde emir kipi var kullandığımı hatırlamıyorum. kabalığı önce siz yaptınız bendeğil ben sizin hakkınızda olumsuz bişi sölediğimi hartırlamıyorum yaptığım askerliği eleştirme yerme hakkına sahip değisiniz neyse incitti isem özür dilerim iyi günler
@NesliTükenmişErkek yaptığınız askerliği yermedim böyle anlaşıldıysa bende özür dilerim. Sizede iyi günler
tek bir şey diyeceğim...
https://i.hizliresim.com/N40bOL.jpg
Cevap
42Cevap
Fakirin oglu Şırnakta Hakkaride askerlik yapar zenginin oglu kızı da sevgilisinin koynunda olur sonrada vatan sağolsun vatan kime sağolsun bu insanlara mı?
18 000 lira veripte vatanseverlik taslayan insanlara askerlik mi yapılır
Katılıyorum..
1. si bende zengin varlıklı biriyim
2. si askerliğimden kaçmadım 3 doğu ilinde 13 ay dağlarda gezdim
3. sü her zengin için bunu demek aşalıkçadır.
4. sü bu işin zengin fakiri yok gaziantepte 4 fabrikası olan devrem
çatışma anında vuruldu 8 ay yürüyemedi
her zengine laf etmek serefsizliktir. haddini bil haddiniii fukaraa
Kim ne derse desin. Zenginle fakir arasına ne zaman ayrımcılık konur onun karşısındayım. Bunu gerçekleştirenin kim olduğu da belli. Burada herkes sistemi eleştiriyor ama sistemi uygulayana tek söz yok. Fakirler çeker bu ülkenin kahrını zenginler yaşar
Bana gore herkesin butcesine gore alinmali. Ve herkes belli bir sure askerlik yapmali. 2 bin liradan 50 milyon liraya kadar degisebilmeli. Bedelli askerlik yapmayana para odenmeli. Ama bu uygulama orta tabadaki kesimde bedelli yapabilsin diye getirildi. Elestiri yapilacaksa sacma sapan sozlerle yapilmamali.
Ben bu söze önceden çok katılıyordum, bedelliye karşıydım (babam da bedelli yapmasına rağmen). Ama artık öyle düşünmüyorum. Ülke öyle iğrenç bir hale geldi ki vatanı korumak için falan değil askerler körü körüne ölüyorlar. Tam bir çözüm sağlanmadığı sürece de öyle olacak. Ben de olsam kendi çocuğumu askere göndermek istemem.^^
bedelli ya da bedelsiz sonuçta savaş eğitimi verilen her kurum tartışmaya açık. daha beteri orda savaştan başka her saçmalığın öğretilmemesi. bisürü sağlam insanın gidip ya fizyolojik ya psikolojik hasar görmesi...
vatanı kimsenin kurtardığı yok. büyükler bizle istedikleri gibi oynuyo
Bunun zenginlikle alakası yok karakter ile ilgili kimiside kredi çekip ödüyor ben şahsen bedelli askerlik yapan birini ailemde görmek istemem
Culk diye oturmuş bir söz iste.
Sehit cenazesi çıkan bir villa gördük mü? ?
Ülkenin artık profesyonel askerlik sistemine geçmesi gerekiyor zira kimsenin canı yanmasın aileler yıkılmasın ocaklara ateş düşmesin , yapmak isteyen devlet memuru gibi gidip askerliğini maaşlı şekilde yapabilir zira ülkedeki işsizlik oranına büyük oranda faydası olacağını düşünmekteyim modern bütün ülkelerde profesyonel askerlik mevcutken Türkiyede hala daha bu 1945 sisteminden kalma militarist sistem hem insanlık adına yanlıştır. Hemde topluma zararlıdır.
çok yerinde bir laf bedelli kadar saçma bişey yok ha hani bazı istisnalar var mesela evde hasta var ve ondan başka bakacak kimse yok ozmn ver parasını evdekide yalnız kalmasın ama hiçbi şey olmadan askere gitmeyenler... üzgünüm adam deiller yani
şehitlik herkeze nasip olmaz gönlü kalbi zenginler bu mertebede degerlendirilir ama insanın elinin kiri olan parayı vererek bir nevi vatan hainligiyle vatan sağ olsun denilemez malesefki...
Bu duruma düşürene benim lafım.. şehitlikte herkeze nasip olmaz oda ayrı bir mesele
Öyle ki zaten bunda yapacak bişey yok maalesef :S
Fakirsen 980 TL ye çalış eşşek gibi Zenginsen günlük kazan 980 TL Nerede adalet var ki burada adalet arıyosun :/
valla benim çocuğum olsa askere göndermem. Devlet büyüklerinin yaptığı bedelleri benim çocuğumun kanıyla veya başka çocukların kanıyla ödenmez, ödeyemezler de.
Sen sehit oglusun, yaziktir incitme anani, verme dunyalari alsan da bu cennet vatani.
Boyle degil miydi bu soz..
doğru. bedelli askerlik varsa, herkesin bedelli verecek maddi gücü olması gerekir. ben askerliğin zorunlu olmamasından yanayım, ne bedelli ne fakirlerin vatan kurtardığı...
terörün ölümün olduğu bir ülkede bedelliyi çıkaranlar masum da gidenler mi suçlu?
Fakir değilim ve değil 18 bin vermeyi astsubaylığı düşünüyorum fazla genel bir söz
18 bin lira sadece zenginlerin vereceği bir para değil ki ortalama bir memur çok rahat verebilir
Takıldığın nokta bu mu yani
Siyasetçilerin hainlikleri yüzünden ölüyorlar sonra adına sehit deyip ağzına bir parmak bal çalıyorlar allah hepsini affetsin ama ölen lerin bizden alacağı çok fena kul hakkı var
aynen katılıyorum erdoğan oğluna çürük aldırıyo para dahi vermyo saray bebesi
ölenlerin çoğu vatanı kurtarmak için değl malum kişinin kötü siyasetinin kurbanı gözgöre göre gittiler
Askerlik yapmamış erkek tam erkek olamaz ister poşet olsun ister uzun dönem askerlik yapılacak !
Tam Doğru Bir Söz...
Şunu Unutmayın ki Bir Ülkede Adalet Yoksa Veya Tam Anlamıyla İşlemiyorsa O Ülkede Hukuk Devletin Fahişesidir.
Ne dusunelim ; para yok diye degil vatan millet sevgisi var diye geldim ben askere bu islerde zengin fakir fark etmiyor ki vatanini seven vatani gorevini yapar :) Atarsa :46 :)
Bütün erkekleri zorunlu olarak askere yollamak insanlık suçudur. İnsan haklarına aykırıdır.
Seferberlik sırasında ilk bedellileri alıyorlar peki bunu biliyor musun?
Durumu çok güzel açıklamış.
Fakirin vatanı kurtardığı falan yok. Bırakın bu edebiyatı artık
Arkadaşlar bu 18 binlirayı veren mi suçlu sadece sizce en büyük suçlu kim peki😕
Tam gediğine oturtulmuş bence.
katılıyorum bu görüşe.
Klişe bir söz ama doğru da...
Çok yerinde bir söz olmuş :(
villalardan hiç şehit çıkmadığını anlıyoruz
çok yerinde ve doğru bir söz
günümüzün hali bu işte
Vatan sağ olmasın bu yüzden
Askerden kaçanlar inşallah ömürleri kısa olur
bende bedelli olarak yaptımda size giren çıkan ne onu çözemedim?
Edepli konuş
bilip bilmeden yargılamayın
hahah :DD çok iyi abi yaa
cukk diye oturmuş diyorum.
doğru söze ne denir bacım
banka bizede kredi verir :D
sizin gidişat da pek iyi değil
Sen mi karar veriyorsun benim gidişatımın iyi olmadığına?
cedric sen misin?
komik misin sen?
Dogru ne yazıkki diyecek aksi bir durum yok.
guzel demis kim demisse
Kesinlikle çok doğru bir söz
Günümüzün özeti.
Doğru söz.
Doru söze ne denirki
ne güzel bir başlık
Ahh ulan para ahhh..
Yerinde bir söz.
bir düşüncem yok
Doğru söze ne denir?
deli saçması.
Engeli bastım
istediğin kadar bas gizlicim
Seni engellemedim yanlış sıruya cevap yazmışım.
Çok doğru
Ülkenin durumu :/
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar