
#kadiricinadalet
https://www.haberturk.com/kadiricinadalet-gundem-oldu-konya-da-darbedilen-kadini-kurtarmak-isterken-cinayet-isledi-2577626

Sırf bu haberin yorumlarına bakmak için bir kaç gündür girmediğin platforma bir göz atayım dedim ve şaşırdım.
Kadir'in ifadesine göre şahış küfür etmiş boğazını sıkmış, bu da sağ eli ile bıçağını çıkartmış ki bu SALDIRMAK içindir SAVUNMAK değil bu da MÜDAFAA olasılığını ortadan kaldırır, sonrasında botu takılıp yere düşmüş adam da üzeride düşmüş ve elinde sıcaklık hissetmiş bakmış elinde kan var bla bla bla...
Bunlar filmlerde olur, bu kış gününde onca kıyafet varken yok düşerken elindeki KÜÇÜCÜK ÇAKI birden insanın KALBİNE denk gelmez gelemez. Meşru müdafaa denilen hususun oluşabilmesi için gerekli şartlar denkliktir, adam size saldırıyor ama siz bıçağınızla karşılık vererek öldürmeye teşebbüs ediyorsunuz, bu müdafaa değildir sevgili gençler. Onlarca kirlilik var ki ortalıkta, kimisi evden geliyormuş diyor kimisi kütüphaneden geliyormuş, kimisi durumu yok evinden meyve getirmiş meyve bıçağı ile kütüphanede yemek yemiş yok dershaneden geliyormuş...
Adama sorarlar ;
-Sen kolluk kuvveti misin?
-Sen kanun koyucu musun?
Bakın bu ülkenin 5.100 tl maaş alan bekçisi ortalıkta yok, polisi yok, jandarması yok, olayı göreni var ama kolluk kuvvetini arayanı yok, bırak kavga anında polisi arayanı da yok yine bırak kavgayı ayırmadan Kadir de aramıyor gidiyor müdahil oluyor efelik yapıyor sonra bıçak çekiyor sonra cinayet işliyor..
Bekçisine bile SIVAZLAMA ile üst arama yetkisini verelim mi diye tartışırlarken bu çocuğa beraat verirlerse ülkede infial olur önü çok açılır. Nasıl mı;
Her sevgilisi ile kavga eden, sevişip aldatılan terk edilen, kavga çıkartıp öldürtebilir mesela. Size komik geldi değil mi, neden olmasın yapılamaz mı, bir sağlam kavgaya bakar kız parkta sana dalar sonra eleman gelir bıçağı böğrüne sokar..
CİNAYET ne olursa olsun CİNAYETTİR. Kolluk kuvveti bile cinayet işlese CİNAYETTİR. Platformda askerlik hizmetinde görevli olan vardır ya da polis olan inanmıyorsanız sorun, dağda terörist öldürdüğünüz zaman bile ya savcıyı getirirsiniz ya da ölü teröristi savcıya getirir ön otopsi yaptırırsınız (örnek: Nefes:Vatan Sağolsun filmindeki gibi)
Kardeşe geçmiş olsun ama keşke sadece abi yapma felan deyip kıza kaç deseydi biraz küfür yedikten yumruk yedikten sonra kendi de kaçsaydı
@emir4689 Bekle küçük bekle, karar açıklandığı zaman bu BACI lafını yedireceğim sana sadece bekle göreceksin
bir boktan haberin yok babanın parasıyla nete girersin liseli veledin tekisin kalkmış burada yazıyorsun. Önce meslek sahibi ol paranı kazan sonra gel köşe başında arkadaşlarınla babanın verdiği harçlıkla memleket kurtarma
@_Rodi Sapık?
Sapık sana benzer muhtemelen. Okuduüğunu anlayamayacak kadar küşük baba parasıyla ahkam kesen liselinin tekisin anlaşılan neyse sorun değil. karar verildiğinde anlarsın kanun nedir hukuk nedir ceza nedir
İfadeyi okuyunca bende bunları düşündüm. MOBESE yok muymus incelensin. Dediğine göre zaten adam tahtaları yumrukluyomus kadın agliyormus müdahale ederken
Devlet kendisi zaten adaleti saglayamiyor kadinlar ya da erkekler kimin cani tehlikeye girerse girsin korunamiyor dogru duzgun bir sekilde. Ama halk kendi kendine adaleti saglamaya calisirsa ortalik karisir, turkiye burasi her ailede silah var en kotu bicak var ve 14 18 yas arasi genclerimiz gazla calisiyorlar bildiginiz, turkiyede kaos olur , kendi gencligimden biliyorum. Kim kimi ne zaman bicakliycak acaba diye tirsa tirsa gider gelirdik okula cok sukur kotu bisey olmadan okulumuz bitti ettide adam olduk. Boyle seyleri ozendirerek yanlis yapmis oluyorsunuz. Ne genclerin hayati sondu , kendi adaletlerini
kendileri aramaya calisirken kendileri sönüp gittiler. Can alma isi olaya mudahale etme isi sokaktan gecen insanlarin degil polisin ve devletin adam gibi yapmasi gereken bir istir malesef bizde oda yok.
Gecenlerde haber izliyorum televizyonda 3 tane kiz cocugu kendilerinden kucuk kizlari yakalayip darp edip videoya cekiyorlar simdi biri benim cocuguma yapsa onu devletin kanunu olmasa gider o cocuklari guzelce dover yanimda ailelerini aratir hirsimi alamam birde ailelerinin basina bela olurum bakin bir kisi 3 ailenin canini teikeye atmis ve toplumun duzenini bozmus oldu. Kadinlar analarimiz kardeslerimiz bizler icin kutsaldir can verilir gerekirse korumak icin ama sizde her seferinde gidip bes para etmez gozunde isik bile olmayan surati sinsi sinsi bakan adamlari nerden buluyorsunuz bilmiyorum.
Kucukcekmece, maltepe vs bir kac farkli yere tasindim 15-16 yasima gelene kadar ondan sonra ortakoyde okudum. Tesekkur ederim sagolun yorumu gorebilen guzel gozlerinizde marifet benim betimlememde degil.
Zaten türk erkeği değil mi biri sinir mi etti al bıçağı sapla, ya sonrası peki? O ölen kişinin ailesi öldüren kişiyle düşman olmucak mi ölüm var ölüm ucunda vicdanen rahat olucak mı birinin hayatını sonlandırınca?
Dun aynı olay bizim dersanedede yaşandı 2 tane 8 veledi kavga etmiş abileri birbirine girdi 2 kişi acile gitti biri bıçak yarası biri darp bir sürü kişi ismi alındı dersaneden atılacak o 3 te bıçak darbesi alanın tek suçu araya girmesi ve 3 te 2 side dersanede hocaların akrabası çıktı o kavgayı başlatan zaten bir ceza alsada almasada o dersanenin adı çıktı bıçakçılar diye bizde dünde baya korktuk ve şunu biliyorum bir Türk erkeği kavgaya girse elindeki o bıçağa güvenir
Tamamen manipülasyon.
Özgür Duran çocuğa bıçak çekmiyor, üzerinde bıçak da yok. Çocuk kalkıp bıçaklıyor.
Olayı iyi araştırdım. Bu çocuk kesinlikle en ağır cezayı almalı çünkü bu diğer cinayetlerin önünü açar ve her cinayet işleyen "kadın" meselesini istismar eder. https://m.haberturk.com/kadir-in-oldurdugu-ozgur-duran-in-babasi-hukuk-mucadelemizi-verecegiz-2579375-amp
Bende bu çocuk çıkarsa adalete inanmam. Cinsiyetçi manipülasyona kanmayın.
Cevap
83Cevap
Bir de uni sınavına hazırlanıyormuş yazık. Olaya müdahale biçimi yanlış ama niyeti belli. Bu yüzden burda da sorularda ' bir çift görseniz ne yaparsınız ' diye soruluyor. Bu olay ne olacağını gösteriyor bize. Ya olursunuz ya da hapis.
Aynen müdahale biçimi yanlış
Çok bir ceza alacağını sanmıyorum
Umarım da almaz
Herne kadar kötü de olsa bir kişi ölmüş ceza alacağını düşünüyorum
Şimdi Kadir'in hiç oradan geçmediği bir senaryo yazacak olursak;
O şeref yoksunu, kızcağızı o parkta öldürmüş olsaydı eğer...
Büyük ihtimalle günde onlarca benzerine şahit olduğumuz gibi buna da şöyle şahit olacaktık:
Herif biraz kendini acındıracaktı mahkemede, "Sayın hakimim, kız bana bağırdı, hakaret etti, gururumla oynadı tahrik etti" diyecekti ve yine yüksek bir ihtimalle iyi halden ya az süreli bir hapis cezası alacaktı ya da beraat edecekti ve bir katledilen canın acısı sönmeden diğeri eklenecekti üstüne...
Şimdi ise niyeti tamamıyla temiz bir gencimizin (ki artık herkesin bu dayak ve cinayetleri normal görmesinden ve müdahale etmemesinden gına geldi) kazara, hiç hesapta yokken elinden çıkmış bir olaya en ağır ceza verilecek ve biz de hep birlikte içimiz yanaraktan, duvardaki "Adalet" yazısına güleceğiz... Aferin bize, aferin adaleti kör ve sakat bırakan zihniyete...
Şimdi şunu belirtelim ki bu çocuk ceza alacak burası belli bir şey çünkü kanunlarda bel üstüne vurulan her türlü suç unsuru kasten sayılır.
Çocuk iyi bir şey yapmak istemiş evet keşke ceza almasa ama mahkemeler maalesef niyetle değil yapılanla ilgileniyor ve bu yüzden suçu hafifletici sebeplerden dolayı düşürür yani cezası baya azalır ama yinede ceza alır.
Ve birde şu var ki bu tür durumları bahane edip cinayet işleyenler dahi çıkacağından dolayı suçu ne kadar hafifletirlerse hafifletsinler asla cezasız kalmaz.
Çünkü plan yapıp eşini sevgilisini öldürten insanlarda var.
Şöyle ki sokak ortasında birisi eşiyle tartışma yaratsa kışkırtsa mesela ve sevgilisi olan şahısta bahane edip cinayet işlese ve cinayeti cezasız kalsa emin ol böyle planlar kuranlar dahi olur.
O yüzden umarız bu iyi niyetli kardeşimiz en az cezayı alır ama hiç ceza almasın demekte maalesef ama mantıklı bir hareket olmaz.
Çok doğru söylüyorsun arkadaşım
@ebru_çitlenbik teşekkürler.
Aynen tabi katılıyorum
Duygusallığa gerek yok, ülkenin polisi var arayıp kendin müdahale edeceğine ihbar ederdin. Ölende, öldürende suçlu kanunlarda cezası neyse ona göre uygulansın. O zaman herkes birini korurken insan öldürsün, böyle şey mi var? Adalet isteyenler adaletin çalışmamasını istiyor bu olay için..
Tabi ki kanunda ne varsa o uygulansin. Ama bıçak çıkarıp mi gitti bogusmada mi çıkardı önemli bence
tabi ki cezasını çekmeli ne saçmalıyorsunuz olay da kadın olduğu için mi ceza çekmeyecek bir sürü kişi ayırmaya çalışırken ölüyor veya öldürüyor cinsiyetcilik yapıyorsunuz o zaman ayırırken öldüren hiç kimse ceza almasın içerdekilerde serbest bırakılsın kadir neden bıçakla dolaşıyor çıplak elle kavga ederken neden bıçaklıyor adam sevgilisini darp ederken müdahale ediyor öldürmeye çalışırken değil kadın da kadın size gelince adalet farklı işlesin istiyorsunuz hani nerde o ağzınızdan düşürmdiğniz eşitlik kadınlar öldürlüyorda erkekler öldürülmüyor mu kadir dangalağıda bıçaksız adamı indiremeyecekse polisi aayacaktı olurmu öyle şey her kavga edeni gördük mü gidip birini öldürelim o zaman bu çocuk ceza almazsa kavga ayırmaya gidenler artık öldürmeye gider
Sorusturma yapanlar detayları daha iyi bilir. Ama adam öldürme cezası alacağını sanmıyorum
umarım alır yoksa emsal karar sayılır ve artık insanlar ayırmaya gitmez öldürmeye gider bu durum da suistam edilir cinayet işleniyor ve siz kadını erkekten üstün tutuyorsunuz yazık bişe diyemiyorum ölen sabıkalı diye ölmeyi hak etmiyor ayrıca birine sormuşsun bıçağın onda olduğunu nerden biliyorsun diye bak bir kaç sene zamanında dövüş sporlarıyla ilgilendim bıçağa silaha sopaya çıplak elle neler yapılması gerekir biliyorum ve sana şnu çok net soyleyebilirim seni döven kovalayan veya kavga ettiğin birinin elinde bıçağı alamazsn zaten dovuyormuş elinde bıçak olsa bçaklardı şahsi fikrim kadırin cehennemin dibine kadar yolu var keşke dayak yeseydi dayak yememek için adamı oldurdu buda cezasız kalmamalı her dayak yiyen çıkarsın soksun o zaman adamın gırtlağına
Evet ifadeyi okudum. Onunmus. Bende aynı şeyi düşündüm. Dayakla kurtulabilirdi.
kesinlikle gücün yemediyse dayağı yiyeceksin zaten adam kadını bırakmış onu kovalamış teknik olarak kadın kurtulmuş ıkısının arasında ki bir meseleye dönüşmüş kızların yorumlarını okuyunca aslında kadınların şiddete değil sadece kadına şiddete karşı olduklarını anladım yazık valla sabıka dediğniz şey nedir sabıka kaydının olması için büyük suçlar işlemene ceza evine girmene grek yok burda bir çok erkeğin sicili bozuktur hakaret cezası alan adamın da sabıka kaydı vardır adam ölmüş onunda ailesi var ve arkasaından demediklerini bırakmamışlar
Aynen öyle ben öğrenci olmasına üzüldüm gençliğe yazık oldu. Belki çok almaz ama yinede üzücü
Olan Kadir isimli gence olmuş.
Kadındaki rahatlığa bakın 19 sabıkası olan biriyle beraber. Hani tencere kapak misali.
Bir kadının yüzünden bir erkek ceza evine giriyor.
Diyecekler yok artık.
Ey kadınlar kendinize gelmediğiniz müddetçe öleceksiniz. Bu devam da edecek!
Burada bile serseri tiplerin dibine düşen kadınlara görüyorum. Sonra vay efendim kadın cinayetleri. Hadi oradan!
Yanınıza alacağınız erkeğe bakıp tartacaksınız. Serseri tipleri direk eleyeceksiniz. Böyle bir yazıyı da bir erkeğe yazdırmayacaksınız!
Ben bile 43 yaşında asker olarak sabıkalı bir adamla arkadaşlığı bırakın muhatap bile olmuyorken sen sevgili ayağına o naneyi yemeyeceksin. Yiyorsan sonucuna da katlanacaksın.
Bu adam ceza alırsa eğer artık kimse şiddet gören bir kadını kurtarmaya yeltenmeyecektir herkes içinden bir kadir de bizmi olalım diyecektir.
Bu ülke de kimler serbest kaldı tecavüzcüsünden tut gaspçısına kadar ama böyle insan kurtarmak isterken yanlışlıkla adam öldürenleri harcarlar bu ülkenin adaleti de bu.
Bakın 28 Şubat mağdurları vardı suçsuz yere içeride yatanların olduğu biliniyordu genede birşey yapılmıyordu.
Kendisine tecavüz eden adamı tecavüzden kurtulmak için öldüren nice kadınlar müebbet aldı.
Bu ülke böyle lanet biryer ne yazıkki.
Türklerin adalet dağıttığı günler asırlar öncesinde kaldı ne yazıkki.
Toplumda infial oluşturup hukuku, kanunların dışına çıkarmaya zorlamak artık Fem***stlerin meşrulaşmış bir aklama yöntemi haline geldi. Cinayet cinayettir. Kadınlar ve kadınlar için fadailik yapan erkekler cezalarını çekmeyip alkışlandığı için artık aşırı egolu davranarak bu yöntemle erkekleri çok rahat harcayabiliyorlar. Bu da kadın cinayetlerini tetikliyor. Farkında değiller.
Bu çocuğa ceza verilmeyeceğine adım gibi eminim. Şimdi şu soruya dürüstçe cevap verip eşitliğin ne durumda olduğuna kendiniz karar verin;
Zayıf bir adamı iri bir kadın döverken herhangi bir insan müdahale ediyor mu?
Umarım cezasını alır.
Ya bende dün okudum ifadeyi. Sosyal medyadan farklı boyutlar var. Cezasi neyse alsın tabiki her yerde kamera var çekmiş olabilir
Kasten öldürdüyse ceza almalı.
Karşı taratfa bir silah yoksa, o bıçak ölene ait değilse kasıtlı yapılmış cinayettir bu. Tamam kadını korumuş, belki kadın ölebilirdi onun yerine ama ne olursa olsun ortada bir cinayet var ceza verilmeli. Adalet istiyorsak önce adaletli düşünmeliyiz duygusal değil. Duygusal düşününce bende ceza almasın derim ama mantıklı olmak gerekir. Sonuçta ölende saldırgan, öldürende...
Tabi bende öyle düşünüyorum ama her yerde meşru müdafaa diye yazıyor. Avukat paylasimlarini da gördüm
Herkes bunu paylaşıyor. Olayın detaylarını kimse bilmiyor.. Ben okuduğum gazeteye göre. Çocuk araya giriyor. Adam çocuğu dovunce kaciyor. Ama adam çocuğu kovalıyor ve yakaliyor. Çocuk da bicakliyor adamı.. Ama bicak cocuga ait. Adama değil.. Yani nefsi mudafa olması için canının tehlikeye girmesi lazım. Çocuk hata yapmış bıçak cekerek bu durumda.. O yüzden tutukluluk karari verilmiştir. Ayrıntı ve detaylar belli olunca farkli bir karar verilebilir ama şu aşamada ortada bir cinayet var.
Çocuğun kaçması ve adamın peşine düşmesi. Hatta çocuğu dövmüş olmaktan sonra tekrar kovalamasi bir ölüm tehdidi ve nefsi müdafaa sayilmaz mıdır? Çocuğun amacı zarar vermekse ilk başta bıçağıni çeker yaralardi niye dayak yiyio birde kaçşın ki. belliki yardim etmek istemiş gücü yetmemiş bırakmış. Adamin tekrar peşine düşmesi bu sefer kendini müdafa etmesine sebep verir. Bence tabi herkesin görüşü farkli olabilir.
Yazdıklarınıza katılıyorum bir taraftan. Ama diger yandan da saldırganda herhangi bir silah varsa çocuk ceza almayabilir. Ama saldırganda silah vs yoksa ceza alır. Size yumruk atan ya da darp eden birini öldürmek suç. Saldırı ve savunmanın denk olması gerekir.. Ama benim asıl dikkat çektiğim nokta sosyal medyada detay bilinmeden herkesin fikir sahibi olup yorum yapması. Hukukta bazı bosluklar da olabilir ama herkes hakim olmuş resmen.
Evet bende sonradan okudum ifadeyi. Dediğin gibi
Maalesef çok üzücü bir durum ama bir hukuk devletinde yaşıyoruz ve ne olursa olsun nefsi müdaafa olmadıkça kimse kimseyi öldürme hakkına sahip değildir.. bütün kötü insanlara herkes kendi ceza verse ve kendi hukukunu uygulasa.. toplum yok olur gider..
Aynen öyle burda nefsi müdafaa var belli ki
Boğuşma deniyor.. bıçağın kime ait olduğu tespit edilmeli.. detaylı inceleme yapılmalı.. belki mobese kayıtları vardır..
Evet öyle deniyor. Öğrenci olması beni çok etkiledi.
Cinayetin hiçbir masum yani olamaz cezasını çeksin. Suç suçtur ne yapmış dünya mı kurtarmış? Belki planlı organize bir şekilde kadın ile anlaşmalı adamı öldürdüler. Çok vaka var böyle. Artistlik yapıp sorgusuz sualsiz adama saldır hatta öldür. Sonra adalet masalı. Her işine baksın abii bir katili savunacak kadar düşmeyin.
Biri kendinden fiziksel olarak daha güçsüz birini dövüyorsa müdahale etmek için sebebini mi sorgulamak lazım ya da bunu nasıl bir sebep meşru kılar
@Ponkitonki Burada cinayetten söz ediyoruz bir insanın yaşama hakkını gasp etmek. Adam öldürmeyip dövseydi. Helal olsun derdik.
Sen bu katile ceza vermezsen yarın bir gün anlaşmalı cinayetler olur. Bazı şeref yoksunu Kadınlar sevgilileri ile anlaşıp kocalarını öldürtüyor bu da bahanesi olur.
Beraat etmez ancak ciddi derecede hafifletici nedeni var.. Beraat etmemesinin ana nedeni, olaya karışırken yanında bıçak var ve dolayısı ile ona güvenerek müdahale ediyor. Eğer yanında bıçak olmasaydı belki kavga olacak ve kimse ölmeyecekti. Hukuk duygusal karar vermez. Aksi halde ileride binlerce örneği çıkar. Belinde silah taşıyan herkes sokakta kavga eden birini görünce vurur.
Sacma buluyorum, adalet ve hukuk kanununa göre sucu var mı yok mu zaten uzman avukat, savci, hakimler tarafindan mahkeme edilerek belirlenecek.
Bu olayda örnegin benim aklima takilan bir insan cebinde neden meyve bicagi tasir?
Yani her duygusal kendi kafasina göre fertlerin bir zanliyi suclu sucsuz ilan edip, serbest kalmasi veye ceaz almasi bana göre dogur degil.
Savunma amacıyla taşıyorum demiş. Bence önemli olan bıçağı ne zaman çıkardığı
Bu nasıl bir şanstır kız dayak yedikten sonra karakola gitseydi çocuk ceza bile almazdı şu an serbestti geziyordu çocuktaki yürek ve şanssızlık yazılacak çok şey var ama ben bu çocuğun tarafından bakmak istiyorum çok üzüldümde sosyal medya insanların tepkileriyle belki bir şeyler çıkar inşallah ceza almaz
Kızın sevgilisi ceza almazdı*
Aynen
Her ne kadar bir şiddeti önlemek istemiş olsa da olan kendisine oldu. Şimdi yaptığı bu iyi niyetli hareket, onun katil olmadığı gerçeğini değiştirmez. Böyle bir durumda videoya alıp polis çağırabilirdi. Kendi müdahale etmekle yanlış yaptı bence. Hayatı karardı çocuğun..
Gençliği yakmış bu ülke de adalet yok hiç karışmamalıydı eğer hiç kimse ses çikarmıyorsa sen de çıkarmıyacaksın ses yoksa olan sana oluyor burası Türkiye zaten böyle ülke olmaz olsun içine ettiler ülkenin lafa gelince Türkiye vatan millet bayrak icraata gelince yok bu kadsr iki yüzlı serefsiz bir millet var şu vatan millet bayrak diyenleri ya asacan ya yakacan
adalet masumlar için vardır alabilecek en yüksek cezayı alacaktır kaçarı yok çocuğu öldürüp kıza tecavüz etseydi nefsi müdafadan cinayetten beraat ederdi tecavüz içinde ilk sabıkası diye indirim falan derken 2.5 yıl ceza alırdı 5 yılın altında suçlara şu an hapis yok şartlı tahliye olur paşa paşa gezerdi sokaklarda 19 sabıkalı gibi
@19051881_ hiç sabıkan yok ise 5 sene yeni yasa da
Karısiymis..
Suriyeli olsaymış hemen ödül verilirdi ama Türk olunca işler değişiyor. Kasten bir öldürme yok ve nefsi müdafaa sayilabilecek bir durum mevcutken kesinlikle hapis cezası almamı gerekir. Denetimli serbestlikten yararlandırılabilir en azından
Olay olunca neden telefonlara sarıldın da müdahale etmedin diye eleştirenlere cevabı hakim verecek şimdi. Yolunda giden çocuğun bir kadını koruma çabasına ceza verirse, bilin ki bundan sonra herkes bir başına. Ona göre değerlendirilsin.
Vallahi ben adaletin geleceğine hiç inanmıyorum. Kadına döverler. Adalet gelmez. Kadının kesenler Adalet gelmez kadının yüzüne kezzap atılan kadın balkonda adarlar Adalet etmez. Fakat bu çocuk o kadını kurtardı diye ve o adamı öldürdü diye bu çocuğa bir sürü ceza verecekler bak görürsünüz.
Önceden bir olay olduğunda millet koşardı yardım ederdi, şimdi artık O da yok. Çünkü herkes kendi başına geleceğinden korkuyor, o an ki kavga da Kadir denen gençte ölebilirdi mesela. Ya da adam yaralamaktan içeri girebilirdi. Değişik işler ya. Yardım etsen ayrı bir dert, etmesen ayrı bir dert.
insan hayatını Allah verir Allah alır. şiddetle karşı olduğum halde kadın dövmenin cezası öldürülmek değildir. adalet hukuk boşuna mı var. her önüne gelen cezayı kendi vermeye kalkarsa yaşanılmaz bir hayat ve dünya olurdu.
Tabi ki ama meşru müdafaa bu
Bende arabasını çalan 17 yaşındaki hırsızı vuran polis için adalet istiyorum. Polisin görevi hırsızla mücadele ise öldürünce neden suçlu oluyor. Elin katili bıçak taşıyacak adamı bıçaklayacak sonra adalet isteyeceksiniz. Sizin adalet anlayışınıza tüküreyim. Hdp kafası bunlar işte. Terörist kafası
Aman lütfettin yav, adalete inanmazmış.
Şu an hakimler savcılar yüksek kurulu toplandı, soruyu soran gizli pembelinin adalete inancı kaybolmasın diye cinayet işleyen bir elemanı serbest bırakma üzerine kararname çıkartacaklar..
Durumun ciddiyeti için gülmüyorum. Gece görünce aşırı duygusal davranmış olabilirim
Eğer bu çocuğa ceza verilirse; artık öldüresiye dövülen hiç bir kadın korunmaz. Bilerek olmadığı kesin. suç dosyası kabarık ve kadını döven bir şeref*siz eksilmiş. Çocuğa yazık o pis*lik yüzünden hayatı mahfolcak.
Umarım olmaz
İnşallah...
Ben de ceza almaması gerektiğini düşünüyorum çünkü ona ceza verilirse yarın bir gün yine herhangi birinin başına bir şey gelirse kimsenin müdaheleye etmeye bilr cesareti olmayacak kimsenin kendini ya da bir başkasını korumaya cesaret bile edemediği bir toplum olmak hiç iyi olmaz doğrusu.
@19051881_ yani en azından hafifletilebilir bence
o zaman kavga ederken veya dayak yerken veya kavga ayrırken adam öldüren herkesin cezası hafifletilmeli burda mesele kadın değil kadın olaydan çıkıyor adam bunu kovalıyor kadın zaten teknık olarak kurtulmuş oluyor iksinin arasında ki bir meseleye dönüşüyor hafifletilebilir ama 5 seneye kadar da düşürülmemeli bıçak taşıyor bir kere biz de kavga etmişizdir benzer durumlarda kalmışızdır ama kimseyi öldürmedik ben neye kızıyorum biliyor musun eşitliği savunanların bir anda olayın içinde kadın olduğu için ve öldürülen erkek olduğu için bir anda katili savuuyor olmalarına bıçak taşıyan bri herkesi öldürebilir haa adamı kadına öldürmeye teşebbüs ederken öldürseydi o zaman size katılırdım
@19051881_ aslında haklısınız ama ülkede kadına şiddete yönelik bir cok olay yaşandığı için insan biraz da boyle düşünüyor ama eğer kadın zaten kurtulduysa hâlâ olaya karışmak da pek mantıklı değil gibi yine de onun da bir hayatı var keşke bıçak taşımasaymış ne diyeyim
Kizlarin badboy aski nelere maal oluyor.. Birak yesinler birbirlerini mk 19 sabikasi olan adamla sevgili olanda ondan farkli degildir zaten bok yoluna gitti bebe.. Kizda magduru oynasin simdi...
İter adam kafayı vurur felan olur anlarim ama 19 yaşında yeni yeni reşit olan birinin cebinde bıçak tasimasi ve müdahale olarak karsinindaki savunmasizken onu bıçaklayıp öldürmesi tıpkı o kadına yapılan siddetten farksız
Doğru o bakimdan
Tabiki serbest kalmali sonuçta bir kadını korumaya çalışırken olmuş ustelik te sadece yardim etmek amaçlı yapmış ölen kişi ise tam bir suç makinesi eğer kadir ceza alırsa adalete güven kalmaz ve kadın cinayetleri dahada çoğalır kadir tüm erkeklere örnek olmalı kadın dovulmez korunur ve sahip çıkılır 👍
Ceza almamalı belki Kadir müdahele etmeseydi o adam o kadını öldürecekti Kadir sessizce beklemek yerine adama müdahele etti elbette öldürmek istemedi adam Kadir'e de saldırmış zaten Kadir de kendini korumak mecburiyetinde kaldı belli ki Kadir kendini korumasaydı belki onu öldürecekti. Bu çocuk ceza almamalı Türkiye adaletsiz bir ülke polise haber verilse ne olacaktı? 2 saat karakola alıp serbest bırakacaktı adam yine kadına yapacağını yapacaktı yani burada kimse Kadir'i suçlayamaz
Adalet olsaydı eşitlik olurdu. Nerde adalet hani nerdeyim ben evde niye okula gidemiyorum. Mk hayatın
Eşitlik ve adalet farklı kavramlar
Olsun
Gördükçe can alınmış kardeşim serbest kalma gibi bir durum mümkün değil. Yazık oldu diyelim kalmayacakta yazım burada dursun. Eğer bu cocuğa tutuksuz yargılanma verilsin siz o zaman görün bak sokaklarda nasıl kan dökülecek bu konu baz alınarak
Peygamber efendimiz s. a. v nede güzel öğütlemiş. "Kiminiz eşini malı için, bazılarınızsa soyu için tercih ediyor. Benim sizlere tavsiyem kalbinin özünde Allah korkusu olan biriyle evlenmeniz olucaktır" diye..
Bu genç kardeşimizi serbest bırakmazlarsa yazıklar olsun ve adalette de asla inanmayın güvenmeyin serbest bırakılmazsa ve kimseyede karışmayın adalet sağlanmazsa yazık olmuş bu bir kadının hayati söz konusu nefsi müdafa
Kadir 12 yıl yer iyi hal indirimler falan derken min. 5 yıl içerde kalır gerisini kamu görevi yapar hastanede temizlikçi olur. Kamuoyu baskısıyla hiçbir yere varılmaz hakimlere ters etki yapıyor daha beter uçuyorlar.
Çoğu zaman dile getirdiğim şeyi tekrar söyleyeceğim. “Üç kuruşluk değeri olmayan insanları adam yerine koyup, bizi yargılayacakları için birini dövdüğün zaman kaç”.
Bizde üni okuduk ama bıçakla gezmedik, hafifletsinler eyv ama beraat olmamalı
Doğru ceza alacağı konu neyse oradan alır zaten
Siz kafayı yemişsiniz. Kimse kimseyi öldüremez. Nefsi müdafayada girmez. İyi o zaman her önüne gelen tartışanları görünce birini öldürsün
Esas soru şu olmalı. 19 ayrı suçtan sabıkalı olan birisiyle neden ilişkiye başlanır. Bu kadınların serseri erkek merakı bitmez
O kadar haklisinki
@PiluleRouge olasılıklardan yola çıkıyorlar kadın cinayete kurban gidebilirsin diyorlar. O mantıkla hareket edersek bıçak taşıyan kişi yan baktın diyede birisi öldürebilirdim. Ki zaten bunu yaptı. bıçak taşımakta ayrı suç. Neden taşıyormuş bıçağı. Buyrun bir olasılıkta burda
Bu tip durumlarda farklı detaylar vardır. Basın bilgisi yetmez. O detayların incelenmesi gerek.
Doğru tabi. Kasten bişey yok ama ortada
Evet, olabilir...
Kadir ile aynı dershanedeydik bu sene, oldukça iyi birisidir en iyi sayısal sınıftaydı böyle bir olayın yaşanması aslında hayatta en doğru insanın bir anda başına neler gelebileceğini öğretti bana
Serbest kalmalı yoksa sokakta kimi dövseler insanlar dönüp bakmaz.
Yardım isteyen bu gün o kadındı yarın biz olabiliriz o yüzden bu durum çok önemli.
Ülkede adalet mi var? İki zengin mahkemelik olunca hakim istifa eder, bir zengin bir fakirde zengin kazanır iki fakirde adalet tecelli eder. (Bizdeki sistem)
Bence çocuğa ceza verilmemeli bir de üniversite öğrencisiymiş. Iyi olmak ceza almaksa iyi olmayalım o zaman. Adalet bunun neresinde. Karısını kızı öldürenler de katil diye ceza alıyor. Bu çocuk da mı ceza alacak şimdi. Inşallah adalet yerini bulur
Bıçak taşıyor ayrıca hiç acımadan vurmuş bilmiyorum tamam çok fazla ceza hak etmiyor ama hiçte etmiyor değil
Bıçağın kime ait olduğunu nerde okudun
Hayalleri olan bir gencin hayatı, hiç tanımadığı bir insana insanlık yapıp yardım etmeye çalıştığı için karartılmamalı. Umarım adalet yerini bulur ve Kadir serbest kalır.
Bir insan öldürülüyorsa serbest mi kalması gerekiyor?
Bıçak taşımanın 6136 anayasanin maddesine göre stn 3 yıl dan 5 yıla kadar hapis ile başlıyor kasten öldürmek de eklenirse 40 50 yıl yer
idam olsa kimse kimseye bişey yapamaz ama idam gelmiyor
Öldüren sözde adamlar ceza almaz ama devletin koruyamadığını koruyanlar haksız yere yatar böyle bir adalet bu
Kadir için adelet diye birşey yok en üstten ceza almaz ama yinede ceza alır o zaman herkes önüne geleni hata yaptı diye öldürdüm desin
Bende öyle düşünüyorum illa ki alır
Nihayetinde birini öldürmüs, bir kadinin hayatini bir adamin hayatindan daha ustun goremeyiz. Kosullar ne olursa olsun..
Çocuğun adamı öldürmeye gitmediğini sende biliyorsun ölüm olayı spontane olmuş adam çocuğada saldırmış. Ne yapsın çocuk 19 suçtan sabıkalı biri ona saldırdığında? Diyeceksin ki adamın yüzünde yazmıyor ya suçlu olduğu ama inan o tür insanların gözlerinde bunu görebilirsin.
O tür bir adama müdahale etmeye çalışırsan emin ol sende saldırıya uğrarsın.
@_Rodi sabıkalıysa ne olmuş sabıkadan seni anladığın ne sabıkalı olmak için ağı cezada yargılanmış olmak cza evine girmiş olmak gerekmiyor burda bir ço nsan sabıkalıdır çok hafif herkesi karışanileceği suçlarda sabıka olarak geçebiliyor öldürmeye gitti demiyoruz o bıçağı taşıyorsa aksesur oarak taşımıyor takı değil bıaktan bahsediyoruz spontane veya değil biri seni doverse onu öldürmeye hakkın yoktur biri brini doverse de onu oldurmye hakkın yoktur adam kadını oldurmuyordu dovuyor du erkek erkeğe kavgalarda hep olan bişe ama kimsenin sesi çıkmıyordu neden? onların ne suçu var cza evlerinde surunuyorlar neresinden bakarsan bak sabıkalıda olsa biri seni öldürmeye çalşmıyorsa onu öldüremezsin suçlu suçlu diyip duruyorsunuz da birine 2 tokat atmakmı daha ağır yosa birini öldürmek mi sabıkası var diye olmeyimi hak ediyor o adamın ailesi vs yok mu sen hiç birine vurmadın mı birine vuduğu da gelip seni öldürsünler o zaman kadirin canı cehenneme kadını kurtarmaya çalışması güzel ama dayak yeseydi keşke o bunu yediremeyip sokmuş bıçağı
Tekrar okudum ben mi haksızım diye... sanırım senin hakkında önyargılı davrandım. o bıçağı neden taşıdığını ona sormak lazım.. ikincisi 1 2 değil 19 tane suç az değil.
Kadın dövmeye hiçbir şekilde hakkı yok eğer kadın aldatmışsa ayrı mesele. Onu da kadına sormak lazım.
Ama kadına saldirdin tamam çocuğa niye saldiriyorsun. Bence bu arkadaş masum biri değil.
Ben hiç kadın dövmedim bir diğer sorunu cevaplarsam. Ve sende dövdüğünü itiraf ettin. Haklı tek sebebin aldatılmak eğer aldatılmissan evet o zaman susarım. Yoksa sen adi bir salatalıksın.
Kısaca olay bizim bildiğimizden daha komplike...
Kimin haklı kimin haksız olduğunu bilemeyiz...
Bir diğer konu erkeklerin kavgası ile bir adamın bir kadını dövmesi bir değil. Erkek kendini savunabilir ama kadınlar savunamaz.
boş yapıyosun cevap vermeyi gerektirecek biri değilsin hadi kardeşim ne anlatsam sen konuyu çarptcksn kadın dövdüğmü itiraf etmişim:)) kadına değil kendimden güçsüz erkeğe bile vuramam ben neyse yazma kardeşim bak işine daha büyümen lazım senin senin mantığına göre kadına vuranı öldürelim başka yol yok yani direk gidip kafasına sıkalım sen öldür tutan mı var senin kfanın basmadığı şey kadını zaten kurtarmış adam ikisinin arasında ki kavga sonucu öldürüyor yani sıkıyı görünce bakıyor ondan güçlü sokuyor bıçağı
@_Rodi la evladım bir git düş yakamdan kimse kimseye şiddet uygulamamalı kadına da erkeğe de şiddete karşıyım şiddetin çözümü şiddet olamaz hadi güzel kardeşim git uyu lütfen ya da aç bir dizi istrsen dizi tavsiyesinde de bulunabilirim ya da ne bilim git bir arkadaşına ders falan çalış başka sorular da var onlara bir bak o değerli yorumlarından mahrum brakma insanları
@_Rodi canım kardeşim öldürmemeliydi diyoum olmuyor tamam öldürelim sen git öldür diyorum yine omuyor şiddete karşıym diyrum olmuyr olmuyor da olmuyor hayattan soğuttun ln beni seninle yzışmaya başladığımızdan beri saçımda 3 tane beyaz çıktı bak ben castle rock izliyorum sende aç izle ya da git bira falan iç kadiri de unut bak rüyana girer
O bıçak belki Kadirin korumaya çalıştığı o kızcağıza saplanacaktı. Çok üzgünüm. Yaşatmak için öldürdü
Yalnız bıçk kadirinmiş
Öyle şerefsizleriii içeri almaları gerekirken böyle yardımsever insanların ne suçu var anlamıyorum ya
Nette gördüğün herşeye inanma boncuk
Gerçeğin ne olduğunu bilmiyoruz
Doğru diyorsun
Adam öldürmüş illaki ceza alıcak eğer almazsa herkes bir haklı mazeret bulur birini öldürür
Evet haklısın
Teşekkür ederim
Sonuçta yardım etmek istemiş amacı öldürmek değildi , bence cezai işlem gerektirecek bir duruum değil.
Ohooo bırak sen kadirin cezasının azlığını çokluğunu kadirin öldürdüğü kişiyi savunan insanlar var😄
Kimbillr neden dövüyordu kadını. filan
Adalet eskiden vitrinlerdeydi şimdi ise komple paketlenip kaldırıldı yazıkki masumların canı hep yanıyor 😔
Büyük talihsizlik.
Yargıda duygusallığa yer yok.
Ne kadar üzülsek de karşıdaki insan ölmüş. Direk serbest bırakılmasa da fazla ceza verilmemeli.
Evet gördüm ben de üzüldüm sistem kokmuş!! Zalim olmak ödüllendiriliyor...
Takipçisi çok ama avukatlardan da destek var
Çoğu kişi öyle diyor zaten bu da bahane olur artık
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar