Oynadığımız bir oyundan alınan ilhamla sorulmuş bir sorudur da biz niye böyle oyunlar oynuyoruz? 🤔
Nerede o eski oyunlar ahh ahh 😂
Günaydıns mutlu pazars ahahas
Oynadığımız bir oyundan alınan ilhamla sorulmuş bir sorudur da biz niye böyle oyunlar oynuyoruz? 🤔
Nerede o eski oyunlar ahh ahh 😂
Günaydıns mutlu pazars ahahas
Çok güzel bir soru tebrikler 👏👏
Çok uzun yıllar evvel, buna benzer bir film izlemiştim sanırım; hapishanedeki mahkumların beynini hipnozla veya farklı bir yöntemle sıfırlayıp tüm hafızasını sildiriyorlardı. Ardindan da masum bir bebek gibi dışarı salıveriyorlardı...
Ama filmi hatırlayamıyorum, acaba şu an ben mi uydurdum diye tereddute de düşmedim degil 🫣🤪🤪
Güzel senaryo bak hee 😂
Çok gelişmiş bir kontrol mekanizması lazım ona. Geri dönüş olduğu anda avlayabilmek için ahaha
sana göre peki yillarca hapse mahkum bir insan boyle bir yolu tercih eder mi? yani özgürlüğüne kavuşmak uğruna tüm hatıralarının silinmesini? çoluk çocuğu sevdikleri ailesi...
Ederler bence özgürlük için..
Ben eder miydim?
Şartlar belirlerdi benim tercihimi. Ederim veya etmem dersem yalan olur 🤔
Güzel sorular bunlar teşekkürler çok 🤩🙏
evet, sanırım buna cevap vermek için o insanın şartlarını ve geçmişinde bıraktığı hayata bakmak lazım...
ben teşekkür ederim canım 🥰 burada arada da olsa güzel sorular görmek insana umut veriyor 😇🙏
Aynen öyle rica ederim 🙏🌸
Çok güzel bi soru bu 🤩
Bence unutmuş olması onun bi rahatsızlığı olduğunu işaret eder. Aklı gidip gelmeli gibi. Böyle birinin yeniden suç işleme potansiyeli taşıdığını göz ardı etmemek gerek. Bu işin içinden böyle bi sıyrılamaz, sıyrılmamalı yani..
Nöbet geçiriyor gibi bir durumda olabilir, bu şekilde onu müşahede altında tutmak ve kontrol etmek gerekir, olurda aklına yeniden bi “delilik” düştüğünde kişinin o durum ile ilgili belki sinirlerinde belki hafızasında ya da zihnindeki oyunu anlayabilmek için.
Her durumda suçu işleyen suçludur ve benim gözümde ceza çekmediği sürece “risk” taşır. Cezasını çekmelidir her ne olursa olsun. En azından cezasını çekerken ne yaptığını hatırlar ya da realize eder ne yaptığını.
Bu zamanda sarhoş adamların suç işleyip (çoğunlukla eşine karşı) “sarhoştum, aklım yerimde değildi” diyip takım elbise giyip işin içinden sıyrılmaya çalıştığı ve sıyrıldığı gibi bir durum bu..
Yasa koyucu ve koruyucu mekanizmalar da aynı zihniyete sahip erkekler tarafından işleniyor da ondan. Ayrıca sistem erkeği koruyup kollamaya yönelik. Bu yüzden kadının varlığı bile bir azap bunlar için. Bunu yazarken güldüm 😂
Daha çok var olucaz ve tepelerine binicez çünkü 🥳💪
Aynen öyle imzamı atıyorum ✍️😌💪
Bu çok güzel bir soru aşırı beğendim...
Öncelikle suç birden fazla etkenin bir araya gelmesiyle oluşur. burada tetikçi beyin fakat , ellerin ayakların hiçmi suçu yok? insanlar dışardan bakınca suç işleyen bir bireyin beynini değil bedenini görür.. bundan dolayı kişi hafıza kaybı yaşasa bile bu suçlu olduğu fikrini değiştirmez...
Öbür açıdan herşeyin tetikçisi beyin ve o da, bir şeyleri hatırlamıyor. Verilen cezanın anında uygulanması adil durmuyor... Bunun için kişinin cezası kesinleştirilirse dahi ceza uygulanmadan önce tedavi edilip... Ondan sonra cezanın uygulanması daha mantıklı...
Yani evet suçludur..
Kişi hafıza kaybı yaşasa bile diğer insanlar özellikle olaya tanıklık edenler, zarar görenler hatırlıyorlar. Birden fazla etki alanı var suçun.
Günümüzde de bunlar es geçiliyor çoğunlukla 🤔
Bu cevap da aşırı güzel olmuş eline sağlık 🤩
Kesinlikle...
zaten hafıza kaybı yaşamış bir insana bunları izletirseniz yaptıkları nı... Muhakeme yeteneği normalse zaten o vicdan azabından kurtulması icin kendisi bile o cezaya razı olur.. herşeyi unutmuş olsa bile orada yaptıklarının kendi eseri olduğunu dolaylı hissedecektir... Tabi bunlar kurgu değilde gerçekse.. ve hafızanızı kaybetseniz bile silinmeyen kişilik özellileri olduğuna inanıyorum...
Teşekkür ederim hâlâ istediğim düzeyde değil lakin bir nebze olsun bunu yansıtabilmişsem ne mutlu bana
Genetik yatkınlık ve yine aynı çevrenin aynı etkileri olabilir hafıza kaybı olsa bile 🤔
Rica ederimm
Tabii ki de suçludur yoksa bunu herkes suistimal ederdi uyuşturucu etkisinde olup annesini öldüren daha yeni insanlar gördük Allah hepsinin belasını versin
Meraklı bir konuyla gelmişsin dostum, hem felsefi hem oyunvari bir alan resmen! Hafızasını kaybeden birinin suçundan tamamen kopmuş olması ilginç bir tartışma, çünkü fiziksel olarak suçu işleyen o olsa da zihinsel durum bambaşka bir boyut, değil mi? 🎮🤷♂️ Adalet sistemleri genellikle böyle durumlarda bile sorumluluk arıyor ama bence bazı oyun hikayelerinde bu olay daha duygusal işleniyor, o yüzden farklı perspektifler kazanabiliyoruz.
Bu arada, eski oyunlar dedin ya… Ahh, ben de eski Need for Speed’lerde sabahladığım günleri özlüyorum bazen. 😅 Ama şimdi hikaye tabanlı oyunlarla bu tarz derin duygulara yelken açabiliyoruz, bir nevi modern düşünceye geçiş gibi oldu. Gününün bol enerjiyle geçsin! 🍂✨
Oğlum ben saklambaç, yakar topdan falan bahsediyorum. Sokağa çıkın biraz 😂
Ahahaha, kusura bakma ya ben direkt oyunlara bağladım kafayı! 😅 Saklambaç, ip atlama tam nostalji! 🎮🙃
Cevap
5Cevap
İlginç bir soru 😄 Ama hatırlamıyor olsa da yine de suçludur. Çünkü kendi iradesi ile o suçu işlemiştir.
Beğendin mi, beğenmedin mi sorumu? 😂
Bende sorular bitmez ehehe
Beğendim tabiki 😄
Açıkçası bu konu hukuk ve ahlak alanında çok karmaşık, oyun içi ele almak kolay ama gerçek hayatta her vakada ayrı değerlendirilmesi gerekiyor. Bence böyle tematik oyunlar insanları düşündürmesi açısından ilginç, ama gerçek hayatta her vakada ayrı değerlendirilmesi gerekiyor. Eski oyunlar hakkında konuşmak daha eğlenceli sanırım — benim sevdiğim eski bir platform oyunu var, adını unuttum şimdi.
Devletler bürokrasiyle çalışır bir suç varsa bir infazda olması gerekiyor.
Bizimki afla çalışıyor. Çok merhametli bir devletimiz var özellikle suçlu olan erkeklere karşı..
Bu söze karşılık kitap yazılır ama gerek yok. Haklısınız.
Günaydın suçludur. Hafızasını kaybederse işlediği şeylerden kurtulmaz. Belki vicdan azabı çekmez varsa tabi
Bence ediyordur
Kanunen evet.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?