Bizim milletin alışkanlığıdır yeni tanıştığı insana ilk olarak nerelisin diye sormak. Sormayan yoktur gibi :)
Siz soruyor musunuz? soruyorsanız neden soruyorsunuz?
Siz soruyor musunuz? soruyorsanız neden soruyorsunuz?
Ben sormam da bana sorulduğunda biraz farklı hal alıyor
-Nerelisin?
-İstanbulluyum
-Aslen nerelisin?
- Aslen İstanbulluyum
-Ya onu sormuyorum babalar falan nereden?
- Onlar da İstanbullu.
-Deden göçmüştür o zaman.
-Hayır o da İstanbullu
(Dumur olmuş bir şekilde)
-Allah Allah. İstanbul? Hiç mi göçmemişler?
=)
İstanbul pek memleket olarak kabul edilmiyor. :D
İzmire de aynı muhabbeti yapıyorlar :D
yani ben nerede yaşıyorsun diye soruyorum daha uygun sanki:)
ben de aynen :)
Yok ben yeni tanıştığım birisine nerelisin diye sormuyorm nerelisin diye sorulurmu hiç hemde yeni tanıştığın birisine. direk ne haber hacı diyorum. :D
alttaki cevaba verdiğin yorumu okuduktan sonra verdiğim cevaptan utandım özür dilerim kardeşim..
önemli değil.
Ilk kaç yaşında olduğunu ikincisi nereli olduğunu çok merak ederim. Yaşlı teyze ve amcalara sormaya bayılırım ayrıca 😀
ben genelde nerde yaşadığını soruyorum :)
Cevap
50Cevap
+9 ön yargılı insan itemi.
Kayserililer şöyledir, İzmirliler böyledir, şurdan adam çıkmaz, burdan adam çıkar fikri ürünü..
Genellikle karşıdaki sorar, bunun üzerine ben de ilgisiz gibi görünmemek için sorarım. Yoksa durup dururken memleket soran tiplerden değilim..
ilk dakikalarda sormam. sorulursada bana bir art niyet ararim açıkçası. pek hoş degil karsindakinin memleketi degil karakterli bir kisilik olmasıdır onemli olan
Hemsericilik bu ülkenin iliklerine kadar islemis sebebi ne sence kurtulus savasindan kalma bir aliskanlik bu herkesin gozü bir memleketlisini ariyi ki ben olürd donemessem mektubumu götürsün diyei
o gibi durumlarla pek alakam olmaz. olursada where are you from derim ya da ben söylerim o da söylivektir muhtemelen :D adasdag
Üniversite ilk yılında özel yurtta kalıyoduk.3 kişilik oda. Orda hitap bu tokatlı manisalı elazığlı birbirimize hitabımız d: Daha ne boyut olduğunu anlamışsındır d
Evet sorarım sebebini bilmiyorum. Nereli olduguna göre muamele yapmam ama kültürlerini merak ederim. Sanırım bu yüzden
Ben adını ve diger şeyleri muhabbetin ortasında belki ertesi gün falan öğrendiğim sohbetleri seviyorum
Hayır sormam soranlarada irite oluyom nerelisin şuralıyım neresi şurası hangi köy şu köy hangi ev diye uzayıp gidiyo sanki nikahına alacak secere soruyolar
Sormalısın. Nereli olduğunu bilmek en doğal hakkındır.
Sorarım tabiki belli başlı bölgelerden ise kesinlikle lafı uzatmam...
çok büyük önyargı
Hiç Sormam. Gereklide Bulmuyorum. Babam Malatyalı Annem Ağrılı. Ben ise İstanbul'da Doğup Büyümüş Biri Olarak Hayatımda hiç ne Malatya'ya gittim nede Ağrıya gittim. Sadece Köken Olarak Malatyalı Sayilabilirim. Bir İnsan Nerede Doğup Büyümüş ve Oranın Kültürü ile Nasıl Yetişmişse Oralidir Bence Zaten Türk milleti olarak hepimiz birbirine karışmışız İzmirde Diyarbakira Sinoptan Hataya Boş Hemşehricilik Yapmaya gerek yok Her zaman Gereksiz Bulmuşumdur bu soruyu.
Ben konuştuğum kişiye çok önem veriyorum yeni tanisam bile bu yuzden de her seyini bilmek istiyorum hemde merak ediyorum 😊
Ben sorarım. Karadeniz şeridinin bir kısmı hariç her bölgeyi az çok gezdim. O yüzden fikir sahibiyim. Ortak konu oluyor. :)
Top 5 de 2 sorum olur adin ney den sonra HahahahahahashahHHHAH :D :D
ilk soran olmam genelde :D ama merak ederim tabisi :D
önemli tabi nereli olduğu hangi mezhepten olduğu çünkü bir hanifinin bir alevi ile evlenmesi çok zor ;)
zihniyete gel
zihniyet tabi cnmmm alevilern yaşantısını bliyor musun!!! senn zihniyet de bu işte ;)
sorumu terket
senin zihniyetine varya … yobaz beyin.
Güzel bir samimi sohbette sorulabilir tabi ki nedeni de muhabbet. İnsan sevdiği kişilere, tanımak istediği kişilere sorar zaten.
ben ne bu sitede sorarim---nede gunluk yasamda tanistigim bir insana sorarim adedim degildir yani..
Hemen sormam çünkü çok önemli değil ilerleyen zamanlarda sorarım merak için
Sorarim aliskanlik olmus :D adini sormadan nereli oldugunu sorarim
nerelisin :D
Tabikide ilk o sorulur ya Zambiyalı çıkarsa ilerleyen zamana bırakmamak gerekir bu soruyu 😄
mutlaka sorarım çok önemli hemşerimse zaten 38 adım öndedir :D
Ben level atladım tahmin ediyorum genelde doğru çıkıyor.
Soruyoruz genelde hemşericilik üzerine kurulu bu milletin toplumsal yapısı
Ahaha soruyorum. Memlektimse gardasim naber diyorum 😂😂
yeni tanıştığım kişiye bağlı muhabbeti güzelse sorarım konu açılsın diye
Bu memleket olayını çok dert ediyosun abla :D
sen nerelisin peki?
sen neyin kafasını yaşıyorsun? bana bir izah etsene. Benceme geliyorsun saçma yorum sorularıma geliyorsun saçma yorum. Amacın ne? Hem dert ettiğimi nerden çıkarıyorsun?
Çok sinirlisin :/ takipçinim yahu. Neyse sakin ol tamam geçti bitti herşey.
Sormam ben ya genellikle onlar soruyolar hiç oyle konulara girmem nereliyse banane ak :D
Sende kesin sormuşsundur)))
sormuşumdur tabi ama ayrım yapmak için değil.
benim sorum insan mısın şeklinde olur genelde.
İlk sorum bu olmasada😊sorarım
Sormamak olmaz zaten ama verilen cevap doğrumu o tartışılır...
Sormuyorum insan secmek gibi geliyor bana
sormadan nasil taniscaz ki zaten 😂
Sorarım. Belki memleketlimdir. :)
Evet sorarım Gonyalı ise uzak dursun :D sjsjsj
Sorabilirim belki ama herkese degil.
Mesela şimdi bana sorarsın kesin)))
Hiç sormadım 😄
soyun tükeniyor abi o zaman 😂
Sorarım, coğrafyamı geliştiriyorum :D :D
soruyorum dünya güzeli :)
Sormam, tanışalı uzun zaman olsa bile sormam.
Hayır sormam. :) Genellikle onlar soruyor. :)
sormam beni bağlamaz pek :)
Yoo ben sormuyorum banane :D
sorarım. önemli mevzu :P
Sorarim adettendir 😒😀😀
birsüre tanıdıktan sonra
sorarım
Sorarim tabii ki ozellikle sanalda.
Bazen sorarım sıfatı yabancı geldiyse
Sorduğumu pek hatırlamıyorum.
Soruyorum. :)
Sorarım...
Sorarim neden sormayayim
Evet.
sorarım :D
siz sormaz mısınız
sormadım hiç
sormam
Hiç sormam.
Hiç sormuyorum
Sormam
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar