Alakası yok. Bu konu yüzünden uzun zamandır Türkiye de kız arkadaş edinmedim. Şu an kız arkadaşımla neyin kavgasını yaşıyoruz biliyor musun? Ben oraya evlenmeye geleceğim ama dil bilmem çalışamam, senin verdiğin emeklerle kurduğun yuvaya nasıl sığınmacı gibi konarım? Bana birlikte yuva kurmamız için biraz zaman ver az daha para toplayayım diyor. Böyle keskin bir fark var arada. Bu örf adet saçmalığıdır. Senin sorunun cevabı şu bile olabilir '' haa bunu ucuza veriyorlar demek ki sorunlu bir an önce yüz göz etmek istiyorlar kesin patlak'' gibi iğrenç şeyler bille düşünülüyorsa karşı taraftan zerre şaşırmam. * araplarından aldığımız sttimnin saçma örf adetleri...
Güzel kardeşim Araplardan aldığımız diyorsun da birçok peygamber Arap coğrafyasına gönderilmiş ve Hz şuayb kendi kızını Hz musa'ya teklif ediyor biliyor musun hazreti Musa hiç aklından geçiriyor mudur sence acaba niye bana teklif ettiler yoksa bir sıkıntı mı var diye yani aslında kardeşim Araplar bu konuda çok rahatlar arkadaşım başakşehir'de sivaslıdır kendisi Arapçası da iyidir. Onun vesilesi ile biraz tanıdım İnan ki Araplarda pek böyle değil onlar daha rahatlar biz Türkler kadar bu konuyu sıkıntı eden millet yok.
Geçende bir arkadaş kızın babasına yazmış kıza yazmak yerine, muhafazakar oldukları için. efendi efendi güzelce belirtmiş kızı istemiş baba da güzel bir dille reddetmiş arkadaş topluma anlatınca herkes diyor ki sen ne kadar cesaretlisin senin yok kafanı kırarlar yok şunu yaparlar dolayısıyla toplumda bu konuda bazı tabular var ne yazık ki bizde de millet ne der hastalığı var
@Ahmet_karakaya Bu HZ. musanın çobanlık yaptığı mevzu mu? 30 sene mi 10 sene mi hiç hatırlamıyorum. Kızla evlenmek için bilmem kaç sene çobanlık yapmıştı yanlış hatırlamıyorsam. O da aynı mevzu işte evlilik bu kadar mı zorlaştırılır? Her neyse neden böyle bir örnek verdiğini anlamadım :D Araplar daha rahat falan değil kız alıp verme de altın işi arap lardan TÜrklere geçmiştir. Orta asya Türkleri ziyafet verirlerdi sadece yemek ve içki. O dönem fakir dahi olsan gider avlanırdın ziyafet için. Muslumanlıktan sonra altın takma muhabbeti çıktı. Bir batılıya ne biliyim Rus a evlenirken para alışverişi altın takma yok anasına futbolcu bonservisi gibi para verme işini söyle bak ne tepki veriyor :D
@Ahmet_karakaya Yahu ben toplum normlarından bahsediyorum. Herkes aynıdır diye bir şey yok. Toplum normu benim zaten kesinlikle red ettiğim toplum normu. Kırmızı kuşak falan araplardan gelmiştir. Zina da araplardan gelme. Zina yapıyorsa taşlayın onu kahbe ilan edin diye tee 500 lü yıllardan beri geliyor. Daha yeni taşlamadılar mı zina etti diye üniversiteli kızı. Sebep de kız bir erkekle tartışmışmı erkek üstüne iftira mı etmiş ne öyle bişey. Yani arap arkadaşın var muhtemelen o yüzdena raplara konduramıyorsun ama durum böyle. Amerikalı bir kız arkadaşım vardı onun lübnan göçmeni ama doğma büyüme amerikalı olan kız arkadaşını da benim arkadaşıma yapmıştık. Altın maltın isteyip duruyorlardı o yüzden evlenemediler.
Güzel abim ben de takip etmiyorum ki süt parasını Ben sadece Hz Musa örneğini verirken orada Hz Musa teklifi yapmıyor kızın babası teklifi yapıyor bunu söylemek istedim orada 10 sene kadar çalışması ona kalmış 8 sene de yeterli görüyor Hz Şuayip istersen ona tamamlarsın diyor ve bu 10 sene sonunda Hz Musa peygamberlik görevini yaparken Firavun'un karşısına geliyor zor bir görev veriliyor kendisine tabri caizse Hz Musa Hz şuaybin yanında biraz pişiyor.
Geçen de bizim bir arkadaş evlilikten bahsediyordu dün bile yapmayacaklar yani herkes bir değil Ben de bir müslüman olarak külfetli bir evliliğin altına giremem ben de masrafsız bir düğün istiyorum
Hayır bence öyle değil eniştem teyzemi alırken teyzem çok bir şey istemedi mehir olarak o zaman da durumları iyi değildi eniştemin tabi. şu an hamdolsun ticaretini kurdu durumları iyi ve teyzeme diyor ki sen mehir olarak benden bir şey istememiştin ama şu an durumumuz iyi ve ona bilezik vs yaptırıyor
Bilmiyorum belki genel olarak dediğiniz gibidir ama böyleleri de var herkesi aynı kefeye koymamak gerekiyor, saygılarımla
tamam da yorumda yazdığım örnek gerçek. Bide tecrübe etmen gerekiyor e böyle tecrübe edinmek kolay değil edindiniz mi mesela?
Mehirde bayan bana Zorluk çıkartsa onun değeri mehir kadar olur diyemem yine, emanettir bayan insana Rahim olan'dan..
Ama bayan değerini mehirde gösterdiği anlayış yüceltse kıymet bilmek gerekir. Herkes kıymet bilir mi bilmem nankör olan dışında insan evladı kıymet bilmek zorundadır