Evlenirken kız tarafı erkekten daha çok masraf yapıyor gibi geliyor bana. Neden hep erkekler ağlıyor yıllardır?

Arkadaşlar birkaç gün sonra sevgilimle nişanlanacağız. Ben daha önce çalışırken birkaç ay ayrı eve çıkmıştım ve evi sıfırdan kendim döşedim. Döşerken de yaşım geldi ve evlenirim diye en kaliteli ve pahalı beyaz eşyaları, koltuk takımlarını aldım. 3-5 ay tek başıma kullandıktan sonra iş değişikliğinden dolayı ailemin yanına geri döndüm. Eşyalar sıfır olduğu için ve ev bizim olduğu için o eve hiç dokunmadım aynen öyle kaldı. Şimdi evlilik zamanı gelince çeyiz olarak tüm beyaz eşyalarım (davlumbaz seti dahil), koltuk takımım var. Üstelik tüm çeyizi de kızlar alıyor (mutfakta tabak tencere kaşık takımları, küçük eşyalar vs) Ayrıca evlendikten sonra birkaç ay belki 1 yıl benim o evimde oturacakmışız çünkü onların evi inşaat halinde. Bitince onların evine geçeceğiz. Damat ceketini alıp benim hazır kurulu evime gelecek yani. Bu durumda damadın annesi takı muhabbeti yaptı benim annemle. Ne kadar takalım vs diye. Annem de 10 tane bilezik dedi ama düğün ve takıdan başka hiçbir masrafı olmayan bir damat. Ev de düzmeyecek yani. Ben bir de nişan ve kına yapacağım. Nişan+kına masrafları düğün kadar tutuyor zaten. Yapacakları düğün 300 bin tl’lik düğün değil. Düğün bütçeleri 100-150 bin max. Nişanı evde ayarladık organizasyon firmasından, hediyeliklerimi ayarladım, şık bir nişan pastası yaptırdım, bir sürü ikramlıklar da var yanında vs. Damadın dedesi demiş ki o kadar bilezik istemişler nişan için bir mekan tutamamışlar mı demiş. Siz yerimde olsanız ne der ne yapardınız? Gelin hiçbir şey yapmasa bile ona 5 bilezik zaten takılmıyor mu? Ben üstüne eklemekte haksız mıyım? Kalan tüm masraflar benim tarafımdan karşılandı zaten damadın başka masrafı yok onu da yapmazsa ne yapacak o zaman? Bilezikleri de mi ben alayım?

Evlenirken kız tarafı erkekten daha çok masraf yapıyor gibi geliyor bana. Neden hep erkekler ağlıyor yıllardır?
Cevapla