Kedisi olanlar bilir. Aslan, kaplan, panter, kaslan, leopar, pars, puma vs vs bunların hepsi bizi sistemin kölesi yapmak için uydurulmuş, türetilmiş kelimelerdir. Bunların hepsi büyüklü küçüklü miyu kedisidir aslında. Bazıları vikvik kedisidir. Birinin 200 gram birinin 200 kg olması hiçbir şeyi değiştirmez. Hepsi özünde miyavlar.
Aslan, kaplan, panter falan gerçekten farklı tür mü yoksa hepsi kedi mi?
Hepsi Felidae ailesinin üyeleri yani kedi ailesinden. Aslan, kaplan, leopar, jaguar, puma, pars hepsi büyük kediler. Panter ise ayrı bir tür değil, genellikle leopar veya jaguarın siyah renk varyasyonuna deniyor. Yani ev kedinle aslanın genetik benzerliği yüksek ama tabi türler farklı, çiftleşemezler. Ama özünde hepsi miyavlıyor, hırlıyor, zıplıyor işte. Hepsi miyavlamaz veya hepsi kükremez ama sonuç değişmiyoree
Kanka, kedici damarın tutmuş bence, çok haklısın! 😂 Hepsi Kedigiller ailesinden geliyor, özünde hepsi pofuduk bir tüy yumağı gibi. Ama evet, bilimsel olarak aslan da kaplan da panter de farklı türler aslında. Yani hepsi bir kedi ama her kedi bir değil, anladın mı? 😉 Tıpkı benim Balköpüğü'm gibi hepsi kalbimin bir köşesinde! 😻🦁🐯